Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kusetusta kaupoilla !! - e46 airbagit !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • täyskäsi
    Newbiemmer
    • Apr 2016
    • 13
    • Jkl

    #16
    Originally posted by ///Make View Post
    Nettivaraosassa on juuri tullut myyntiin E46 airbagit, Kouvolassa.



    Toki noita nyt varmaan löytyy Jyväskylästäkin...
    Kiitokset linkistä!

    Löysin tuon kyllä jo tänään päivällä ennenkuin tänne kirjoittelin mutta on kyllä mukava kun ihmiset viitsivät auttaa toisia ! jos joltakin löytyy keski-suomesta kaikki tarvittavat airbäg osat niin laittakaa viestiä niin saadaan tämäkin bemari turvallisesti takaisin liikenteeseen

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      #17
      Vikakoodien luku on paras tapa varmistaa airbagin tila.
      Mikäli moduuliin ei saa yhteyttä tai vikakoodit ei poistu tai tulee heti virtojen uudelleen kytkemisen jälkeen uudestaan ni airbag remonttia tiedossa.

      Nykyään kun testerit on halpoja ja joka toisella semmoinen on, ni kannattaa ottaa testeri mukaan autokaupoille tai kaveri jolla sellainen on ja yksinkertaisesti lukee vikakoodit autosta.
      Monesti selviää aika paljon autosta mitä ei normaalitilanteessa tajuaisi. Tietysti voi olla paljon turhanpäiväisiä vikakoodeja autossa jotka ovat tulleet vaikka hetkellisestä virranvähyydestä, mutta nollaa vikakoodit ennen testilenkille lähtöä ja muistaa jossain välissä auton sammuttaa ja käynnistää sitten lukee vikakoodit testilenkin jälkeen ni ollaan aika lähellä totuutta.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • täyskäsi
        Newbiemmer
        • Apr 2016
        • 13
        • Jkl

        #18
        Originally posted by makkis View Post
        Vikakoodien luku on paras tapa varmistaa airbagin tila.
        Mikäli moduuliin ei saa yhteyttä tai vikakoodit ei poistu tai tulee heti virtojen uudelleen kytkemisen jälkeen uudestaan ni airbag remonttia tiedossa.

        Nykyään kun testerit on halpoja ja joka toisella semmoinen on, ni kannattaa ottaa testeri mukaan autokaupoille tai kaveri jolla sellainen on ja yksinkertaisesti lukee vikakoodit autosta.
        Monesti selviää aika paljon autosta mitä ei normaalitilanteessa tajuaisi. Tietysti voi olla paljon turhanpäiväisiä vikakoodeja autossa jotka ovat tulleet vaikka hetkellisestä virranvähyydestä, mutta nollaa vikakoodit ennen testilenkille lähtöä ja muistaa jossain välissä auton sammuttaa ja käynnistää sitten lukee vikakoodit testilenkin jälkeen ni ollaan aika lähellä totuutta.

        Juurikin näin. Jos myyjä ei pidä ajatuksesta että katsotaan vikakoodeja autosta niin silloin kannattaa ruveta itsekin miettimään mikä autossa voi olla mahdollisesti vialla (välttämättä ei mikään) , Mutta voihan ne koodit kurkistaa testi ajelujen aikanakin jolloin myyjän ei tarvitse mieltään siitä pahoittaa

        Comment

        • Weuli
          BTCF Member
          • Feb 2008
          • 1169
          • Turku

          #19
          Originally posted by makkis
          itse veikkaisin että n. 20% yli 10v autoista (tai ainakin bmw:stä) on airbagit toimimattomia ja monessa tapauksista omistaja on tietämätön asiasta
          Kova veikkaus, mutta en usko. Yksi viidestä <-06 mallin autosta muka bagit rikki. Täällä autot katsastetaan kuitenkin joka vuosi ja valtaosa ihmisistä yrittää pitää autoistaan jopa huolta.

          Mitä aloittajan tapaukseen tulee, niin kusta ja paskaahan tuollainen on. Mistä autosta on kyse?
          F10 530da xDrive -14
          ----------------
          E92 330d -09
          E93 325i -08
          E92 330d -08
          E61 535d -06
          E91 320d -08
          E46 330Ci -01
          E61 525d -06
          E90 320i -05
          E46 325i -01
          E46 318i -99
          E36 316i -91

          Comment

          • täyskäsi
            Newbiemmer
            • Apr 2016
            • 13
            • Jkl

            #20
            Tuossa on yksi kuva autosta kun tein täydellisen takajarruremontin kun oli jarrutkin päästetty aivan surkeaan kuntoon.
            Kyseinen auto on 328iA -98

            Kuvastahan näkee sopivasti että pelkääjän ovessa näyttää olevan kaikki kunnossa vaikka asiat eivät todellakaan olleet todellisuudessa niin
            Attached Files

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #21
              Originally posted by Weuli View Post
              Kova veikkaus, mutta en usko. Yksi viidestä <-06 mallin autosta muka bagit rikki. Täällä autot katsastetaan kuitenkin joka vuosi ja valtaosa ihmisistä yrittää pitää autoistaan jopa huolta.

              Mitä aloittajan tapaukseen tulee, niin kusta ja paskaahan tuollainen on. Mistä autosta on kyse?
              Kova on veikkaus, mutta pelottavan paljon niitä myös on ja omistajat täysin tietämättömiä asiasta.
              Niin paljon autoja pyörii käsissä ja harmittavan monessa tämänkaltaisia juttuja on.
              Ja voi olla että on veiikaus lähempänä jos sanon että 15v vanhoissa autoissa on näin.

              Itse inhoan tuollaisia patentteja enkä suostuisi kenellekkään tekemään vaikka kuin rahaa tarjoaisi, monesti se bägien korjaus on helpompaa ku patenttien teko.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • |foder|
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 7036
                • Forssa

                #22
                Mietinpä vaan että pitäisi huomata jostain että kolaroitu. Eihän bägit kovin pienestä laukea.
                Jos ei ulkopuolelta huomaa kolarointia niin on luultavimmin käytetty aika paljon rahaa korjauksiin jotta saatu kunnolla korjattua. Sitten on pitäny säästää muutama satku bägeistä. Ei näin.

                Tässä se taas tulee esiin että kun ostaa käytetyn auton, ei koskaan voi tietää mitä patentteja tulkaan ostaneeksi.
                Nyt:
                E82 135i -11

                Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                Comment

                • täyskäsi
                  Newbiemmer
                  • Apr 2016
                  • 13
                  • Jkl

                  #23
                  Näinhän se homma etenee.. Löysin onneksi tästä kohtuu läheltä kaikki uudet bägit+boxin niin pitää kohta lähteä hakemaan niitä. Otin varmuuden vuoksi kaikki bägit ja airbagboxin enkä vain näitä mitkä olen tähän mennessä huomannut lauenneiksi. Täytyypi vaihdella nämä kaikki airbäggi osat uusiin niin voin hyvillä mielin itse myydä auton eteenpäin katsastettuani sen eikä tarvitse itse omalle tunnolleni ottaa tälläistä asiaa

                  E: Mukavasti tullut lukukertoja tälle jutulle, toivon että jos joukossa on sellaisia ihmisiä jotka tekee tälläisiä kivoja patentteja autoihinsa niin tajuaisivat asian vakavuuden ja jättäisivät sen auton korjaamisen aivan muille ihmisille.
                  Jokaisesta kaupungista löytyy aivan varmasti hyviä korjaamoita jotka laittavat autot kuntoon.

                  Jos ei itse pysty suorittamaan auton huoltoja/korjauksia asianmukaisesti tai jos ei rahat riitä korjauttamaan niin muistelisin kuulleeni radiossa mainoksen että linkkikortti vuodeksi maksaa esim jyvässeudulla 600e eli suunnilleen tälläisen auton pelkän liikennevakuutuksen verran vuodessa. Ostakaa sellaiset linkkikortit, tulee halvemmaksi ja turvallisemmaksi kaikille teillä liikkujille
                  Last edited by täyskäsi; 25-02-2017, 11:37.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16413
                    • Asikkala

                    #24
                    Olikos niin että bägeillä on virallisesti jokin parasta ennen/viim. käyttöpäivä ? Esim. nämä alkupään e36:t jotka on 25 v. vanhoja paalausikäsiä romuja.

                    Nimim. oma auto 11/93.

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #25
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Olikos niin että bägeillä on virallisesti jokin parasta ennen/viim. käyttöpäivä ? Esim. nämä alkupään e36:t jotka on 25 v. vanhoja paalausikäsiä romuja.

                      Nimim. oma auto 11/93.
                      Saman ikäisen volvon käyttöohjekirjassa luki, että bagit pitäisi uusia 10 vuoden välein. En tiedä bemarista.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6935
                        • N/A

                        #26
                        Tuolla E46 Suomi facebookryhmässäkin jatkuvasti kysellään miten airbagvalon saa nollattua tai modattua ettei se syty uusiksi.
                        Heti yleensä ensimmäisenä tarjotaan penkin alle asennettavia huijausvastuksia.
                        Ei edes vaivauduta vaikka inpalla lukemaan vikakoodia airbag moduulilta mikä sen airbag valon aiheuttaa.

                        Olen muutaman kerran kommentoinut että jos nyt vaikka korjaisitte ne oikealla tavalla. Taitaa E46 6-sylinterisillä olevan nyt se nuorison hittituote. Arvatenkaan ei haluta investoida rahaa oikealla tavalla korjaukseen, vaan keksitään näitä kikkakolmosia. Turvalaitteiston kanssa ei kyllä tasan mitään patentteja kannattaisi harrastaa.

                        Comment

                        • Kylli-Täti
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 499
                          • Tampere

                          #27
                          Mitä auton myyjä sano koko tästä hommasta? Ehkä ihan tarkotuksella omisti auton vaan vähän aikaa :think

                          Comment

                          • täyskäsi
                            Newbiemmer
                            • Apr 2016
                            • 13
                            • Jkl

                            #28
                            edellistä omistajaa ei tainnut haitata bägien puuttuminen

                            E: En ole ollut aikaisempiin omistajiin yhteydessä
                            Last edited by täyskäsi; 25-02-2017, 19:59.

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5152
                              • Kouvola, Savisto

                              #29
                              Originally posted by Antti O View Post
                              Tuolla E46 Suomi facebookryhmässäkin jatkuvasti kysellään miten airbagvalon saa nollattua tai modattua ettei se syty uusiksi.
                              Heti yleensä ensimmäisenä tarjotaan penkin alle asennettavia huijausvastuksia.
                              Ei edes vaivauduta vaikka inpalla lukemaan vikakoodia airbag moduulilta mikä sen airbag valon aiheuttaa.

                              Olen muutaman kerran kommentoinut että jos nyt vaikka korjaisitte ne oikealla tavalla. Taitaa E46 6-sylinterisillä olevan nyt se nuorison hittituote. Arvatenkaan ei haluta investoida rahaa oikealla tavalla korjaukseen, vaan keksitään näitä kikkakolmosia. Turvalaitteiston kanssa ei kyllä tasan mitään patentteja kannattaisi harrastaa.

                              Tuo penkin alle laitettava "huijaus" mokkula ei ole riski turvallisuudelle millään muotoa, että ne on "sallittuja" modauksia ja voin myöntää näitä itsekin laittaneeni, koska ne EI heikennä turvallisuutta.

                              Noilla vastuksilla "ohitetaan" repsikan penkin tunnistematto siten että se kuvittelee siinä kokoajan jonkun istuvan.
                              Eli kolaritilanteessa repsikan bägit laukeaa, oli siinä ketään tai ei. Turvallisuusriski siitä tulisi mikäli ne eivät laukeaisi.

                              Ja yllättävän moni joka ei tiedä näistä "huijaus" palikoista menee merkkiliikkeeseen ostamaan uuden tunniste maton ja koska se pitäisi asentaa penkin sisään, tehdäänkin helpompi ratkaisu. Laitetaan liitin kiinni ja työnnetään matto penkin alle ja sitten ei bägin valo enään pala, mutta kolaritilanteessa ei myöskään bägit laukea koska se ei tiedä että repsikassa istuu ketään, tämä on turvallisuusriski.

                              Eli se tunniste maton "huijaus" vastus palikka ei ole turvallisuusriski, vaikka joku näin kuvittelisi.
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • ruupanen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 5148
                                • Joensuu

                                #30
                                Originally posted by täyskäsi View Post
                                Eli ostin tossa jokunen aika sitten eenelikutosen bemarin ja rupesin korjaamaan vikaa kun ei bägi valo syttynyt ollenkaan mittaristoon.
                                "Vika" löytyi helposti kun työnti airbagin sulakkeen tauluun niin johan rupes palamaan bägi valo kokoajan mittaristossa.
                                Vikakoodeja kateltiin ja näytti tulevan vika pelkääjän puolelta ja tänään nappasin verhoilut ovesta ja a-pilarista niin huomasin ilokseni että KUMMATKIN AIRBÄGIT lauenneet, pussit leikattu saksilla pois ja verhoilut
                                kikkailtu päälle että näyttää päällepäin hyvälle ja eikun myyntiin ja turvallisia kilometrejä seuraavalle !!
                                Vittu mitä sankareita ollut asialla. Jos ei ole rahaa ilmeisesti kolarin jälkeen korjata tuollaista vikaa kunnolla niin elkää nyt perkele ainakaan myykö autoa ehjänä eteenpäin !
                                Jos ajatellaan pahimman kautta ja olisin ajanut kolarin tällä autolla missä on tehty tälläiset patentit ja perheeni olisi kuollut kolarissa siinä niin kuka siitä on vastuussa??

                                Käyttäkää jumalauta edes Vähän sitä järkeä kun "korjailette" näitä autoja !!! En viitsi edes laittaa auton omistaja historiaa tähän mutta miettikää tekin jos luette tätä että kannattaako parin sadan takia ottaa tälläistä riskiä ja missä se omatunto on??
                                Täällä kohtalontoveri! Tosin potilas oli E39. Suoraan purkuun meni se pommi kun paljastui ettei ollut bägejä ollenkaan apparin a-pilarissa.
                                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎