Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kusetusta kaupoilla !! - e46 airbagit !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #46
    Originally posted by |foder| View Post
    Kuitenkin sen pystyy myös tekemään oikein, jolloin inpalla näkyy aina penkillä istuvan ihminen vaikkei näin ole.
    mutta kun se EI ole oikein. Selitäpä nyt sitten sille onnettomuudessa vammautuneen lapsen äidille, että "no kun mä en viittinyt laittaa siihen sitä tunnistinmattoa kun ei ollut 100€ rahaa".
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3447
      • Janakkala

      #47
      Originally posted by |foder| View Post
      mutta sen tunnistinmaton pystyy ohittamaan monella tapaa. Jos ei tiedä mitä tekee niin jättäisi sitten tekemättä. Pahimmillaan johtaa kuolemaan.
      Ei ole kuin yksi tapa. VAIHTAA UUSI TUNNISTIN MATTO ja matka jatkuu.
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17835
        • PKS

        #48
        Originally posted by Spetke View Post
        Ei ole kuin yksi tapa. VAIHTAA UUSI TUNNISTIN MATTO ja matka jatkuu.
        Asiat voi tehdä oikein ja väärin.

        Minusta BTCF on tehnyt tähän hyvän kannanoton kieltämällä yksityiskohtaisen keskustelun miten turvalaitteita ohitetaan. Pidetään siitä kiinni, ollaanhan me harrastajia.
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36
        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        Muut talouden vehkeet:
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6166
          • Helsinki

          #49
          Originally posted by Dualfun View Post
          Asiat voi tehdä oikein ja väärin.

          Minusta BTCF on tehnyt tähän hyvän kannanoton kieltämällä yksityiskohtaisen keskustelun miten turvalaitteita ohitetaan. Pidetään siitä kiinni, ollaanhan me harrastajia.
          Joo, tässä olen samaa mieltä, hienoa..
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #50
            Originally posted by rizzo View Post
            Samaa mieltä, ihan ihme touhua Tuskin on edes merkkiliikkeelle monen tunnin homma vaihtaa esim. tunnistinmatto jakkaraan. Luulis bemarikuskeilla sen verran varaa olevan
            Ei tunnu monilla olevan varaa sijoittaa korjauksiin, kun aika moni on kysellyt noiden ohittamista minultakin vikakoodienlukemisen yhteydessä (kun tuo vika on tullut esiin). Itse olen kanssa samaa mieltä, että vaihtaa sen maton, itse en ala mitään virityksiä turvalaitteisiin tekemään.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • walde
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 947
              • Melkein Espoo

              #51
              Originally posted by makkis View Post
              Vaatii jo niin paljon edistyneempää koodausta ja softaamista sekä kytkentä viritelmää että pienemmällä vaivalla on korjattu bägi oikein, toki kaikenlaisia pölvästejä on olemmassa kuten jo todettu...
              Kahden-kolmen ohmin vastuksen kytkeminen liittimeenkö luokitellaan täällä "edistyneeksi koodaukseksi ja softaamiseksi"? Ohjainlaite diagnosoi syttimen virtapiiriä ainoastaan tarkkailemalla sytytinvastuksen yli muodostuvaa jännitehäviötä.

              Eikä tämä mikään salaisuus ole. Onhan monilla autonvalmistajillakin omia, erilaisia suoraan liittimiin sopivia vastuksia sisältäviä sarjoja airbagin sytyttimien virtapiirien vianhakuun.
              E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
              F20 LCI2 118dA M-Sport '19

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                #52
                Originally posted by walde View Post
                Kahden-kolmen ohmin vastuksen kytkeminen liittimeenkö luokitellaan täällä "edistyneeksi koodaukseksi ja softaamiseksi"? Ohjainlaite diagnosoi syttimen virtapiiriä ainoastaan tarkkailemalla sytytinvastuksen yli muodostuvaa jännitehäviötä.

                Eikä tämä mikään salaisuus ole. Onhan monilla autonvalmistajillakin omia, erilaisia suoraan liittimiin sopivia vastuksia sisältäviä sarjoja airbagin sytyttimien virtapiirien vianhakuun.
                Ei, koska tuo vastuksen kytkeminen ei ole koodausta eikä softausta.

                Ja on se hyvä kun se on tärkein asia tässä topikissa että pääsee "vittuilemaan" jollekkin edes jollain tavalla. Tämän topikin tarkoitus ja tavoite on auttaa ei vittuilla ja pöllöillä muille. et kiitos panoksestasi asiaan

                Tuota ei ole kyllä itsellä tullut koskaan vastaan että olisi pelkkä vastus laitettu väliin, mutta miksipäs se ei toimisi, noin yksinkertaistahan se on.
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #53
                  EDIT: Mulla meni puurot ja vellit sekaisin, sori siitä.
                  Last edited by BeamR; 02-03-2017, 08:34.
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • walde
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2008
                    • 947
                    • Melkein Espoo

                    #54
                    Originally posted by BeamR View Post
                    En nyt ihan ymmärrä sinun itsepäisyyttäsi tässä asiassa, kun se EI ole noin yksinkertaista.
                    Kyllä on, puhuttaessa airbagin sytytysvirtapiireistä, joista oli tässä puhe.
                    Penkin tunnistimien (SBE) kanssa ei tietenkään näin ole.
                    E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                    F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      #55
                      Originally posted by walde View Post
                      Kyllä on, puhuttaessa airbagin sytytysvirtapiireistä, joista oli tässä puhe.
                      Penkin tunnistimien (SBE) kanssa ei tietenkään näin ole.
                      sorry, my bad
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • Dualfun
                        Moderator
                        • Jan 2003
                        • 17835
                        • PKS

                        #56
                        C'moon. Eikö me just sovittu, että yksityiskohtaisempien ohjeiden antaminen ohituksille on vastoin forumin sääntöjä. Nyt ryhtiä peliin äijät, vaikka tuntuukin yksinkertaiselle asialle.
                        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                        E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                        ½ E36
                        ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                        Muut talouden vehkeet:
                        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                        Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          #57
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Ei tunnu monilla olevan varaa sijoittaa korjauksiin, kun aika moni on kysellyt noiden ohittamista minultakin vikakoodienlukemisen yhteydessä (kun tuo vika on tullut esiin). Itse olen kanssa samaa mieltä, että vaihtaa sen maton, itse en ala mitään virityksiä turvalaitteisiin tekemään.
                          Nämä E46 rupeaa olemaan sellaisia, että ei näiden korjauksiin kovin moni halua useita satasia pistää. Jos jossain perusmallin E46:ssa on joku vika päällä, niin sellaisen auton arvo 500 - 1000 euroa, ja mielellään jobbari ei maksaa sitäkään. Sitten niihin tehdään €uronkuvat silmissä näitä halpoja korjauksia ja äkkiä myyntiin.

                          Originally posted by makkis View Post
                          Tuota ei ole kyllä itsellä tullut koskaan vastaan että olisi pelkkä vastus laitettu väliin, mutta miksipäs se ei toimisi, noin yksinkertaistahan se on.
                          Tämä on varmaan se yleisin konsti saada turvatyynyn valo sammumaan. Juuri viime viikolla kaveri näytteli kuvia jostain Toyotasta löydetyistä virityksistä.


                          Comment

                          • snoumaan
                            BTCF Member
                            • Nov 2011
                            • 118
                            • seinäjoki

                            #58
                            Ite tuos ostin kolari 330i e46:n, siitä oli bägit poksahtanu apukuskin takaovesta ja sivuverho samaltapuolen. Ja purkaes autoo ihmettelin kovasti ku ei kuskinpuolella ovissa ollu bägejä lainkaan....
                            Eikä sit ollu verhoakaan, oli leikattu pois ja jämät vain jäänyt. Vastukset oli bägien liittimis.
                            Tiedustelin asiasta avk:lta, sanoivat vain et sehän on tuontiauto....
                            Last edited by snoumaan; 09-03-2017, 01:19.

                            Comment

                            • aku1979
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2015
                              • 1152
                              • Helsinki

                              #59
                              Originally posted by makkis View Post
                              Tuo penkin alle laitettava "huijaus" mokkula ei ole riski turvallisuudelle millään muotoa, että ne on "sallittuja" modauksia ja voin myöntää näitä itsekin laittaneeni, koska ne EI heikennä turvallisuutta.

                              Noilla vastuksilla "ohitetaan" repsikan penkin tunnistematto siten että se kuvittelee siinä kokoajan jonkun istuvan.
                              Eli kolaritilanteessa repsikan bägit laukeaa, oli siinä ketään tai ei. Turvallisuusriski siitä tulisi mikäli ne eivät laukeaisi.

                              Ja yllättävän moni joka ei tiedä näistä "huijaus" palikoista menee merkkiliikkeeseen ostamaan uuden tunniste maton ja koska se pitäisi asentaa penkin sisään, tehdäänkin helpompi ratkaisu. Laitetaan liitin kiinni ja työnnetään matto penkin alle ja sitten ei bägin valo enään pala, mutta kolaritilanteessa ei myöskään bägit laukea koska se ei tiedä että repsikassa istuu ketään, tämä on turvallisuusriski.

                              Eli se tunniste maton "huijaus" vastus palikka ei ole turvallisuusriski, vaikka joku näin kuvittelisi.
                              Minkä näköinen tuo mokkula on..oisko kuvaa? Jaa ilmeisesti tuollainen musta kuutio esim.
                              Last edited by aku1979; 12-03-2017, 23:25.

                              Comment

                              • pomo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2013
                                • 429
                                • Oulu

                                #60
                                Minun käsitys on kyllä niin, että tuolla piirillä airbag räjähtää kolarissa aina.
                                --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                                E46 320 Cab

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎