Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heikko ja epätasainen tyhjäkäynti kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemmipoju98
    Newbiemmer
    • Mar 2017
    • 25
    • Mynämäki

    #46
    No jo nyt myrkyn lykkäs. Tänään putki hitsattu tiiviiksi ja auto käy muuten hyvin mutta tyhjäkäynti ongelmaa edelleen pukkaa..

    Vaihdoin puolat 1 ja 2 ristikkäin puolien 3 ja 4 kanssa ja, koodit lukuun -> silti tulee 1 ja 2 sylinteristä, cylinder misfire. Tein myös sellaisen kokeen, että irrotin puolasta lähtevän johdon, yksi kerrallaan (laitoin takaisin ennenkuin toista otin pois), mutta kaikki puolat reagoivat samalla tavalla -> kone käy oikeasti vajailla pytyillä kun johdon ottaa pois eli puolat ehjä(t)?

    Nyt jos koskaan niitä vinkkejä, että mitäs helvettiä pitää tehdä

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #47
      Originally posted by Bemmipoju98 View Post
      No jo nyt myrkyn lykkäs. Tänään putki hitsattu tiiviiksi ja auto käy muuten hyvin mutta tyhjäkäynti ongelmaa edelleen pukkaa..

      Vaihdoin puolat 1 ja 2 ristikkäin puolien 3 ja 4 kanssa ja, koodit lukuun -> silti tulee 1 ja 2 sylinteristä, cylinder misfire. Tein myös sellaisen kokeen, että irrotin puolasta lähtevän johdon, yksi kerrallaan (laitoin takaisin ennenkuin toista otin pois), mutta kaikki puolat reagoivat samalla tavalla -> kone käy oikeasti vajailla pytyillä kun johdon ottaa pois eli puolat ehjä(t)?

      Nyt jos koskaan niitä vinkkejä, että mitäs helvettiä pitää tehdä
      Lambda.

      Comment

      • Merkki
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2012
        • 454
        • Uusikaupunki

        #48
        eipä mitään...
        Last edited by Merkki; 20-05-2017, 01:25. Reason: toisto
        e32 730i
        e34 m5
        e34 525i

        Comment

        • Bemmipoju98
          Newbiemmer
          • Mar 2017
          • 25
          • Mynämäki

          #49
          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Lambda.


          Eikös lambdasta tule vikakoodi kuitenkin?

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #50
            Originally posted by Bemmipoju98 View Post
            Eikös lambdasta tule vikakoodi kuitenkin?
            Usein tulee usein ei. Minun 330i antoi misfire 1-2-3 vikakoodia ja ongelma ratkesi uudella lambdalla. Lambdan arvoja voi seurata livedatasta, ja tarkasta samalla aktivoituuko lambdan lämmitys käynnistyksessä.

            Comment

            • Bemmipoju98
              Newbiemmer
              • Mar 2017
              • 25
              • Mynämäki

              #51
              Hmmm. tarkemmin kuin aattelee niin tuossaon vinha perä, sillä auto vilkuttaa usein kiihdyttäessä moottorin vikavaloa.

              Toinen maininnan arvoinen asia on se, että kun lyö kaasua niin auto "röpöttää" sairaasti siihen n. 1700-2000 kierrokseen asti kunnes ääni normalisoituu

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #52
                Originally posted by Bemmipoju98 View Post
                Hmmm. tarkemmin kuin aattelee niin tuossaon vinha perä, sillä auto vilkuttaa usein kiihdyttäessä moottorin vikavaloa.

                Toinen maininnan arvoinen asia on se, että kun lyö kaasua niin auto "röpöttää" sairaasti siihen n. 1700-2000 kierrokseen asti kunnes ääni normalisoituu
                Kun se moottorinvikavalo vilkkuu, niin siellä on sytytyskatkoja. Eli puola, tulpan hattu, tulppa olisi itsellä ne ensimmäiset mielessä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Bemmipoju98
                  Newbiemmer
                  • Mar 2017
                  • 25
                  • Mynämäki

                  #53
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Kun se moottorinvikavalo vilkkuu, niin siellä on sytytyskatkoja. Eli puola, tulpan hattu, tulppa olisi itsellä ne ensimmäiset mielessä.

                  Puolat osoittanut itsensä täysin toimiviksi, kun kahdella koneella luettu ja paikkoja vaihdeltu yms. Samoin tulpat juuri uudet.


                  Nyt on tilattu ainakin vikakoodinlukija, ei maksanut kuin 60e muistaakseni mutta ajaa asiansa (toivottavasti), kun saapuu perille. Tämä näyttää livedataa

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #54
                    Originally posted by Bemmipoju98 View Post
                    Puolat osoittanut itsensä täysin toimiviksi, kun kahdella koneella luettu ja paikkoja vaihdeltu yms. Samoin tulpat juuri uudet.


                    Nyt on tilattu ainakin vikakoodinlukija, ei maksanut kuin 60e muistaakseni mutta ajaa asiansa (toivottavasti), kun saapuu perille. Tämä näyttää livedataa
                    Niinhän tuolla oli aiemmin jo kirjoitettu. Vaihda vielä missfire sylintereihin tulpat. Ellei sillä lähde, niin mittaa puristukset. Sitten kun saat lukijan, niin tutkimaan live-dataa.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Lundersson
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2009
                      • 246
                      • Kerava

                      #55
                      Tulpat vaihtuivat melko aikaisin tässä vianhaussa jos muistan oikein.

                      Näissä koneissa on vissiin kahdenlaista lambdoitusta. Omassa pelissä on vain yksi lamda ennen kattia. Jossain malleissa on pakosarjassa 1&2 pytylle oma lambda ja 3&4 pytylle oma. Jos nyt on niin että tässä keississä on kaksi lambdaa niin vika saattaa olla 1&2 pytyn lambdassa. Mielestäni tällainen pitäisi antaa koodia mutta sen saa varmistettua livedatalla että näyttääkö järkeviä arvoja. Jos tässä keississä on vain yksi lambda kaikille pytyille epäilen että vika olisi siinä koska silloin syttykatkoksia pitäisi tulla kaikilta pytyiltä..

                      Kuten mainittu ohivirtaus (puristuspaine) mittaus kertoisi onko männänrenkaat loppu 1 ja 2 pytyltä jolloin kakku ei syty kunnolla.

                      Näitten jälkeen syynäisin suuttimet. Talouden maasturi teki niin että suuttimen ensiösuodatin oli hajonnut ja jumittanut suuttimen täysin auki jolloin kyseinen pytty sain enemmän bensaa kuin ilmaa...
                      Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                      ex 325 e30, 316ti e46

                      Comment

                      • Bemmipoju98
                        Newbiemmer
                        • Mar 2017
                        • 25
                        • Mynämäki

                        #56
                        Molemmista sekä 1&2 sylinteristä tuli ihan hyvät paineet, oisko ollut 8-10 välissä. Joku fiksumpi saa kertoa lambdojen määrästä, sillä en itse ole varma enkä ole auton alle pahemmin katsellut.

                        Livedataa lukeva laite saapui todnäk tällä viikolla, eli saa taas hieman lisää tietoa. Mites suuttimien puhdistus? Näkeekö kotikonstein että onko vikaa?

                        Comment

                        • oispakunnonauto
                          Newbiemmer
                          • Mar 2017
                          • 13
                          • Ranska

                          #57
                          Auto keksi uusia vikakoodeja: P2187 ja P2189, system too lean at idle.

                          Voiko Valvetronicin epämääräinen käytös aiheuttaa nämä, vai onko syytä epäillä, että lisäksi autossa olisi pieni imuvuoto?

                          Comment

                          • Lundersson
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2009
                            • 246
                            • Kerava

                            #58
                            Massiivisen tunaroinnin takia sain aikaan saman vian kuin threadin alussa - sytytyskatkoksia 1&2 pytyssä. Painin siis toisen ongelman kanssa ja siihen liittyen vaihdoin öljyt. Laitoin koneen tulille niin hytkyminen oli melkoista, vikavalo ei vilkuttanut koko ajan. Olin vaihdon aikana samalla tutkinut huohotinletkujen sisällön ja unohtanut laittaa yhden letkun takaisin kiinni. Se aiheutti siis massiivisen imuvuodon ja nämä ongelmat. Nyt jos sinulla on vikakoodit jotka kertoo että järjestelmä käy laihalla niin taas kerran, kuten kaikki yleensä hokee ensimmäisenä jos kyse on huonosta käynnistä -> Imuvuoto
                            Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                            ex 325 e30, 316ti e46

                            Comment

                            • Pave407
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2017
                              • 84
                              • Helsinki

                              #59
                              Mulla on täysin sama ongelma. Alle 2000 kiepeillä kun pistää lämän tiskiin niin tärisyttää. Kerran taannoin laittoi lambdasta vikakoodia, kuukausi meni niin nämä sytytyshäiriöt alkoivat. 3-4 sylinterien kohdalla mulla ongelma.

                              Mistäs mä nään, että onko mun 2002 e46:ssa 316 farkussa kaks lambdaa? Muistaakseni huoltomies joskus sanoi, että niitä on useempia, kun lambdan aiheuttaman moottorivikavalon kävin luetuttamassa. Onko kallista, jos vaihdattaisi molemmat?

                              Lisänä op:n tyhjäkäyntiongelmaan. Mulla oli kanssa sen kanssa ongelmia. Imusarjassa ekalla kerralla vika ja toisella kerralla pian sen jälkeen huomasin, että huoltomies ei ollut määräaikaishuollossa laittanut öljytankin korkkia kunnolla kiinni. Pienestä välillä kiinni.

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16460
                                • Asikkala

                                #60
                                Originally posted by Pave407 View Post
                                huoltomies ei ollut määräaikaishuollossa laittanut öljytankin korkkia kunnolla kiinni. Pienestä välillä kiinni.
                                Siis mikä ei ollut kunnolla kiinni ??

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎