Originally posted by HTK12
View Post
330d Käynnistys ongelma
Collapse
X
-
Kato nyt ensin ne siirtopumpun paineet kiihdytyksessä. Kannattaa ne osat ennemmin testata kuin vaihtaa. Siirtopaineetkin kun näkee ihan siitä läppärin ruudulta ainakin INPA:lla.Originally posted by Rynkeby View PostKai se pitää vaihtaa sitten, oilisko rail kiskon perässä olevalla säätimellä/anturilla arpaa asiaan, vaihtoivat korjaamolla meinaa sen käytettyyn jolloin lähti käyntiin...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Takuu on. Maanantaina pystytään tafkistamaan mikä niihin on tullut. Tuosta BoschinOriginally posted by Rynkeby View PostAdd valon syy selvillä, suuttimet vuotaa kuin seula kahdessa minuutissa tuli testerin 1 ja 6 suuttimien kuppi täyteen... onkohan häkkisen töissä jonkin sortin takuuta
Penkistä ei ole viallisia suuttimia tullut. Eli joku on täytunyt pettää.
Tuo koko auto tai suuttimet.
Comment
-
Tämä ei välttämättä liity tähän keissiin mitenkään, mutta itselle on tullut vastaan ihan Bosch-valtuuttaman huollon kunnostama suutin, jonka paluuvuoto lisääntyi nopeasti korjauksen jälkeen. Syynä oli puuttuva metallinen tukirengas tiivisteen alta. Tiiviste oli syöpeytynyt sellaiseen kuntoon, että harvemmin näkee edes 300 tkm ajetuissa vastaavaa.Originally posted by ASDTurku View PostTakuu on. Maanantaina pystytään tafkistamaan mikä niihin on tullut. Tuosta Boschin
Penkistä ei ole viallisia suuttimia tullut. Eli joku on täytunyt pettää.
Tuo koko auto tai suuttimet.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Laitetaas nyt tähän näin.
Tuli ostettua tuollainen E46 330XD -02
Vika tietenkin ilmeni vasta seuraavana päivänä ostosta:
Käynnistyy lämpinänä erittäin huonosti, joutunee sahaamaan parhaillaan lähes 10sec, että lähtee käyntiin.
Startti pyörii ihan hyvin ja lähtee kylmänä vaivatta.
Lämpinä startatessa moottori hörähtää käyntiin yks kaks, eikä vaivalloisesti.
EHKÄ mielestäni auto käynnistyy paremmin keula alaspäin.
Saisiko vikakoodienluvulla jotain infoa? Sattuisiko Espoossa päin olemaan läpyskää ja tarvittavia ohjelmia/muuta neuvoja.
Comment
-
Noo halvin mitä voi vaihtaa on nafta suodatin se varmaan ekana vaihtoon:thinkOriginally posted by L6vi View PostLaitetaas nyt tähän näin.
Tuli ostettua tuollainen E46 330XD -02
Vika tietenkin ilmeni vasta seuraavana päivänä ostosta:
Käynnistyy lämpinänä erittäin huonosti, joutunee sahaamaan parhaillaan lähes 10sec, että lähtee käyntiin.
Startti pyörii ihan hyvin ja lähtee kylmänä vaivatta.
Lämpinä startatessa moottori hörähtää käyntiin yks kaks, eikä vaivalloisesti.
EHKÄ mielestäni auto käynnistyy paremmin keula alaspäin.
Saisiko vikakoodienluvulla jotain infoa? Sattuisiko Espoossa päin olemaan läpyskää ja tarvittavia ohjelmia/muuta neuvoja.
Päivitellääs tilannetta vähäsen omalta osalta, auto korjaamolla ja suuttimet testattu ei ollut suuria eroja ilmeiseti ne pitäisi olla kunnossa, mutta pumpussa on vuotoa reilusti liikaa siispä pumppu takaisin saksaan ja takuusta uusi.
Voiko rail-kiskon päässä oleva säädin aiheuttaa paluuvuotoa jos on huono?
Comment
-
Piuhan perään vaan ja livedatasta molempien pumppujen siirtopaineet startissa. Turha noita on arvuutella kun kaikki ohjaus on elektronista. Ja jos pumppujen paineet ovat toleransseissa, niin sitten ohivuodot suuttimista manuaalisesti letkukokeella, tyyppivika kuitenkin M57:ssa suuttimen sisänen tiiviste ja Common Rail on aika herkkä oikealle korkeapaineelle.Originally posted by L6vi View PostNoniin unohtui päivittää tänne.
Vaihdoin suodattimen ensimmäisenä, kappas auto heräs heti vaikka oli lämmin moottori.
Kesti viikon kunnes sama vika palasi.
Sitten noitten jälkeen vasta omasta mielestä harvinaisempana syynä nämä rail-kiskon paineanturi-viat yms."That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."
Comment
-
Jos on vuotava suutin, niin lähtee kyllä käyntiin, kun startissa suhauttaa imusarjaan hieman jarrukliineriä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment