Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d Käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rynkeby
    BTCF Member
    • Nov 2015
    • 29
    • Varsinais-Suomi

    #31
    Originally posted by HTK12 View Post
    No jotainhan siellä on rikki. Polttoaineen paine kun ei ole riittävä ja autoon on vaihdettu rail-pumppu ja suuttimet, niin seuraavaksi itse ainakin katselisin sitä siirtopumppua.
    Kai se pitää vaihtaa sitten, oilisko rail kiskon perässä olevalla säätimellä/anturilla arpaa asiaan, vaihtoivat korjaamolla meinaa sen käytettyyn jolloin lähti käyntiin...

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #32
      Originally posted by Rynkeby View Post
      Kai se pitää vaihtaa sitten, oilisko rail kiskon perässä olevalla säätimellä/anturilla arpaa asiaan, vaihtoivat korjaamolla meinaa sen käytettyyn jolloin lähti käyntiin...
      Kato nyt ensin ne siirtopumpun paineet kiihdytyksessä. Kannattaa ne osat ennemmin testata kuin vaihtaa. Siirtopaineetkin kun näkee ihan siitä läppärin ruudulta ainakin INPA:lla.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Rynkeby
        BTCF Member
        • Nov 2015
        • 29
        • Varsinais-Suomi

        #33
        Originally posted by HTK12 View Post
        Kato nyt ensin ne siirtopumpun paineet kiihdytyksessä. Kannattaa ne osat ennemmin testata kuin vaihtaa. Siirtopaineetkin kun näkee ihan siitä läppärin ruudulta ainakin INPA:lla.
        Kenellä olis turun seudulla semmonen

        Comment

        • Rynkeby
          BTCF Member
          • Nov 2015
          • 29
          • Varsinais-Suomi

          #34
          Add valon syy selvillä, suuttimet vuotaa kuin seula kahdessa minuutissa tuli testerin 1 ja 6 suuttimien kuppi täyteen... onkohan häkkisen töissä jonkin sortin takuuta

          Comment

          • ASDTurku
            Bimmer Rookie
            • Dec 2013
            • 145
            • Turku

            #35
            Originally posted by Rynkeby View Post
            Add valon syy selvillä, suuttimet vuotaa kuin seula kahdessa minuutissa tuli testerin 1 ja 6 suuttimien kuppi täyteen... onkohan häkkisen töissä jonkin sortin takuuta
            Takuu on. Maanantaina pystytään tafkistamaan mikä niihin on tullut. Tuosta Boschin
            Penkistä ei ole viallisia suuttimia tullut. Eli joku on täytunyt pettää.
            Tuo koko auto tai suuttimet.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9135
              • Oulu

              #36
              Originally posted by ASDTurku View Post
              Takuu on. Maanantaina pystytään tafkistamaan mikä niihin on tullut. Tuosta Boschin
              Penkistä ei ole viallisia suuttimia tullut. Eli joku on täytunyt pettää.
              Tuo koko auto tai suuttimet.
              Tämä ei välttämättä liity tähän keissiin mitenkään, mutta itselle on tullut vastaan ihan Bosch-valtuuttaman huollon kunnostama suutin, jonka paluuvuoto lisääntyi nopeasti korjauksen jälkeen. Syynä oli puuttuva metallinen tukirengas tiivisteen alta. Tiiviste oli syöpeytynyt sellaiseen kuntoon, että harvemmin näkee edes 300 tkm ajetuissa vastaavaa.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • L6vi
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 44

                #37
                Laitetaas nyt tähän näin.

                Tuli ostettua tuollainen E46 330XD -02
                Vika tietenkin ilmeni vasta seuraavana päivänä ostosta:
                Käynnistyy lämpinänä erittäin huonosti, joutunee sahaamaan parhaillaan lähes 10sec, että lähtee käyntiin.
                Startti pyörii ihan hyvin ja lähtee kylmänä vaivatta.
                Lämpinä startatessa moottori hörähtää käyntiin yks kaks, eikä vaivalloisesti.
                EHKÄ mielestäni auto käynnistyy paremmin keula alaspäin.

                Saisiko vikakoodienluvulla jotain infoa? Sattuisiko Espoossa päin olemaan läpyskää ja tarvittavia ohjelmia/muuta neuvoja.

                Comment

                • Rynkeby
                  BTCF Member
                  • Nov 2015
                  • 29
                  • Varsinais-Suomi

                  #38
                  Originally posted by L6vi View Post
                  Laitetaas nyt tähän näin.

                  Tuli ostettua tuollainen E46 330XD -02
                  Vika tietenkin ilmeni vasta seuraavana päivänä ostosta:
                  Käynnistyy lämpinänä erittäin huonosti, joutunee sahaamaan parhaillaan lähes 10sec, että lähtee käyntiin.
                  Startti pyörii ihan hyvin ja lähtee kylmänä vaivatta.
                  Lämpinä startatessa moottori hörähtää käyntiin yks kaks, eikä vaivalloisesti.
                  EHKÄ mielestäni auto käynnistyy paremmin keula alaspäin.

                  Saisiko vikakoodienluvulla jotain infoa? Sattuisiko Espoossa päin olemaan läpyskää ja tarvittavia ohjelmia/muuta neuvoja.
                  Noo halvin mitä voi vaihtaa on nafta suodatin se varmaan ekana vaihtoon:think

                  Päivitellääs tilannetta vähäsen omalta osalta, auto korjaamolla ja suuttimet testattu ei ollut suuria eroja ilmeiseti ne pitäisi olla kunnossa, mutta pumpussa on vuotoa reilusti liikaa siispä pumppu takaisin saksaan ja takuusta uusi.
                  Voiko rail-kiskon päässä oleva säädin aiheuttaa paluuvuotoa jos on huono?

                  Comment

                  • L6vi
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 44

                    #39
                    Noniin unohtui päivittää tänne.
                    Vaihdoin suodattimen ensimmäisenä, kappas auto heräs heti vaikka oli lämmin moottori.
                    Kesti viikon kunnes sama vika palasi.

                    Comment

                    • Nifa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2008
                      • 292
                      • Kymenlaakso™

                      #40
                      Originally posted by L6vi View Post
                      Noniin unohtui päivittää tänne.
                      Vaihdoin suodattimen ensimmäisenä, kappas auto heräs heti vaikka oli lämmin moottori.
                      Kesti viikon kunnes sama vika palasi.
                      Piuhan perään vaan ja livedatasta molempien pumppujen siirtopaineet startissa. Turha noita on arvuutella kun kaikki ohjaus on elektronista. Ja jos pumppujen paineet ovat toleransseissa, niin sitten ohivuodot suuttimista manuaalisesti letkukokeella, tyyppivika kuitenkin M57:ssa suuttimen sisänen tiiviste ja Common Rail on aika herkkä oikealle korkeapaineelle.

                      Sitten noitten jälkeen vasta omasta mielestä harvinaisempana syynä nämä rail-kiskon paineanturi-viat yms.
                      "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

                      Comment

                      • L6vi
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 44

                        #41
                        Ostoilmoituksen tehnyt jos joku korvausta vastaan viitsisi läppärillä katsoa. Ei ole tullut vielä vastaan ..

                        Comment

                        • Rynkeby
                          BTCF Member
                          • Nov 2015
                          • 29
                          • Varsinais-Suomi

                          #42
                          Rail kiskon takapäässä oleva venttiili säätää ilmeisesti painetta käynnistyksessä ja korkeammilla paineilla(?) se voi olla syyllinen kannattaa marssia vaan johonkin diesel korjaamolle ja lukea paineita siellä kun tietävät nämä jutu hyvin

                          Comment

                          • L6vi
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 44

                            #43
                            Sinne seuraavaksi kunhan saa auton käyntiin. Ekat pikku pakkaset eikä lähde käyntiin.
                            Saattaa olla suutin vika, mutta luettua näitä vikoja niin kampiakselin asentotunnistimen kanssa jollain ollut sama homma. Tiedä sitten

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9135
                              • Oulu

                              #44
                              Jos on vuotava suutin, niin lähtee kyllä käyntiin, kun startissa suhauttaa imusarjaan hieman jarrukliineriä.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • L6vi
                                Bimmer Rookie
                                • May 2006
                                • 44

                                #45
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Jos on vuotava suutin, niin lähtee kyllä käyntiin, kun startissa suhauttaa imusarjaan hieman jarrukliineriä.

                                Mikäs vaikutus tuolla kliinerillä on ? Mistäs sitä suhauttaa :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎