Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d Käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schwarze
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 2017
    • Kangasala

    #61
    Originally posted by L6vi View Post
    Noniin. Päivitystä..

    Auto hörähtää käyntiin sekunniksi kun sahaa hetken. Useamman kerran kun starttaili.
    Startti pyörii nihkeästi siihen nähden että akussa oli 13.13v täytenä.
    Kokeilu myös eri avaimella jos ajonestossa olisi häikkää.
    Lukulaitteella katsottu myös, että ei esteitä käynnistämiseen.
    Vinkkejä??

    Edit ja kun käynnissä oli aikasemmin niin suuttimien korjausarvot ei ollut mahdottomat.
    En nähnyt tai sitten en huomannut, mutta miten siirtopaineet käyttäytyy. Pysyykö yli 3,5bar?
    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

    Comment

    • L6vi
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 44

      #62
      Originally posted by schwarze View Post
      En nähnyt tai sitten en huomannut, mutta miten siirtopaineet käyttäytyy. Pysyykö yli 3,5bar?

      Juu taisi olla sen 4bar.

      Comment

      • L6vi
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 44

        #63
        Nyt vaihdettu myös kp pumpun perään paineensäädin, railpaineanturi jakotukkii.
        Sama homma, eli satunnaisesti lupaa mutta ei jaksa loppuun asti.
        Siirtopumppu surisee jonkun minuutin ja surina kiihtyy jossain kohtaa kunnes loppuu.
        Voisiko tankin sisäinen pumppu tehdä näin.
        Delphillä katsottuna tankin määrät vaihteli. Toisella puolella 17 ja toisessa 9 litraa. Vaikutusta?

        Comment

        • Hezman
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 708
          • Jyväskylä

          #64
          Originally posted by L6vi View Post
          Nyt vaihdettu myös kp pumpun perään paineensäädin, railpaineanturi jakotukkii.
          Sama homma, eli satunnaisesti lupaa mutta ei jaksa loppuun asti.
          Siirtopumppu surisee jonkun minuutin ja surina kiihtyy jossain kohtaa kunnes loppuu.
          Voisiko tankin sisäinen pumppu tehdä näin.
          Delphillä katsottuna tankin määrät vaihteli. Toisella puolella 17 ja toisessa 9 litraa. Vaikutusta?
          Onko pois suljettu nokka-akselin asentotunnistin vika ja EWS-DDE synkan katoaminen?

          Comment

          • L6vi
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 44

            #65
            Originally posted by Hezman View Post
            Onko pois suljettu nokka-akselin asentotunnistin vika ja EWS-DDE synkan katoaminen?
            Se vaihdettu jo ja kokeiltu myös vanhalla.
            "Lukulaitteella katsottu myös, että ei esteitä käynnistämiseen" EWS osiosta.

            Lupailisiko jos synkka hukassa, ei varmasti?

            Ja edelleen painotan että auto sammui heti kun lähti liikkeelle eteenpäin. Sitä ennen tyhjäkäynnillä tovin. Js tämä tapahtui kampuran tunnistimen vaihdon jälkeen.
            Last edited by L6vi; 27-11-2017, 01:44.

            Comment

            • Hezman
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 708
              • Jyväskylä

              #66
              Originally posted by L6vi View Post
              Se vaihdettu jo ja kokeiltu myös vanhalla.
              "Lukulaitteella katsottu myös, että ei esteitä käynnistämiseen" EWS osiosta.

              Lupailisiko jos synkka hukassa, ei varmasti?

              Ja edelleen painotan että auto sammui heti kun lähti liikkeelle eteenpäin. Sitä ennen tyhjäkäynnillä tovin. Js tämä tapahtui kampuran tunnistimen vaihdon jälkeen.
              Laita dataa siittä mitä siinä koneessa tapahtuu startatessa.
              -Rail paineet, pyydetty/toteutunut
              -Polttoaineen esipaine
              -Moottorin kierrosluku
              -Ruiskutusaika (näkee aukeaako suuttimet edes)


              Oliko vaihdetut anturit alkuperäisiä. Jos ei, niin siinä yksi epäilyksen kohde.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #67
                Originally posted by L6vi View Post
                Se vaihdettu jo ja kokeiltu myös vanhalla.
                "Lukulaitteella katsottu myös, että ei esteitä käynnistämiseen" EWS osiosta.

                Lupailisiko jos synkka hukassa, ei varmasti?

                Ja edelleen painotan että auto sammui heti kun lähti liikkeelle eteenpäin. Sitä ennen tyhjäkäynnillä tovin. Js tämä tapahtui kampuran tunnistimen vaihdon jälkeen.
                Ei lupaile jos EWS-DME synkka kateissa. Synkan katoamisesta tulee myös vikakoodi.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • L6vi
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 44

                  #68
                  Huomenna varmaan saa inpalla katsottua.
                  Olikos se suuttimien avautuminen 300bar railpaineen tienoilla? Aikasemminkin kun sahailtiin, päästiin 180bar mutta ei lupaillut.

                  Siirtopaineet sen 4bar eikä notkahda juuri startatessa.

                  Comment

                  • L6vi
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 44

                    #69
                    5 pytyn suutin reilu 10sec starttauksella veti kupin täyteen polttoainetta

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #70
                      Originally posted by L6vi View Post
                      5 pytyn suutin reilu 10sec starttauksella veti kupin täyteen polttoainetta
                      No se on sitten selvä tapaus miksi ei käy kunnolla. Tuliko muista miten paljon? Jos ei tullut, niin kannattaa tuo yksi suutin vaihtaa ja sitten testata uudelleen suuttimien paluuvuodot. Suuttimien korjausarvot kun ei kerro paluuvuodoista.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • L6vi
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 44

                        #71
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        No se on sitten selvä tapaus miksi ei käy kunnolla. Tuliko muista miten paljon? Jos ei tullut, niin kannattaa tuo yksi suutin vaihtaa ja sitten testata uudelleen suuttimien paluuvuodot. Suuttimien korjausarvot kun ei kerro paluuvuodoista.
                        Korjausarvot tuli mitattua silloin kun auto vielä toimi ja ne ei ollut mitenkään hälyttävät. Eipä muista juuri tullut mitään.
                        Ja siis auto ei käy ollenkaan. Käytetyllä suuttimella testataan auttaako. Suutin lähti irti pienellä rykäisyllä.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #72
                          Originally posted by L6vi View Post
                          Korjausarvot tuli mitattua silloin kun auto vielä toimi ja ne ei ollut mitenkään hälyttävät. Eipä muista juuri tullut mitään.
                          Ja siis auto ei käy ollenkaan. Käytetyllä suuttimella testataan auttaako. Suutin lähti irti pienellä rykäisyllä.
                          Jos yksi suutin vuotaa kunnolla, niin ei se käynnistykkään. Rail-paineet jää liian mataliksi. Kannattaa se yksi vuotava suutin ensin vaihtaa. Jos sillä lähtee toimimaan, niin ei niitä muita suuttimia ole pakko vaihtaa ellei halua.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • L6vi
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 44

                            #73
                            Näin oli aikomus tehdäkin. Kohta näkee sitten
                            Noh jos siinä vika niin tulipahan vaihdettua kulutus anturit myös

                            Comment

                            • L6vi
                              Bimmer Rookie
                              • May 2006
                              • 44

                              #74
                              Tuleeko jollain mieleen missä vika?

                              Inpalla nyt katsottu että kaikki pyynnit toteutuu. Vaihdettu siis kuseva suutin ja railpaineet nousee startatessa reilusti.
                              Paljon koneella pitää olla kierroksia käynnistyäkseen?
                              Hehkusta vikakoodi, voiko vaikuttaa ?

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #75
                                Originally posted by L6vi View Post
                                Tuleeko jollain mieleen missä vika?

                                Inpalla nyt katsottu että kaikki pyynnit toteutuu. Vaihdettu siis kuseva suutin ja railpaineet nousee startatessa reilusti.
                                Paljon koneella pitää olla kierroksia käynnistyäkseen?
                                Hehkusta vikakoodi, voiko vaikuttaa ?
                                Paljonko Rail-paineet on nyt? Yli vai alle 300bar startissa? Lähtee ilman hehkujakin käyntiin näillä keleillä.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎