Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nainen pulassa ft. E46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    #16
    Originally posted by Krissew View Post
    En tiedä onko asioilla jotain yhteyttä, mutta eilen alkoi palaa moottorin vikavalo.. Oranssina. Puola nro. 3 oli sanonut sopimuksen irti.. Ja ettei ärsyttäisi, niin puolat 2& 4 vaihtoi Autokorjaamo Nikunen Oulussa joulukuun lopussa... Veloi 70e/puola ja tulpat vaihdettiin samalla. Nyt vian hakuna kokeiltiin Nikusen kotiin antamaa vähän rähjääntyneen näköistä puolaa ja sehän toimi (miksi vaihdettu?). Kuittasi jopa itse valonpois. No, puola vaihdettiin kuitenkin ja nyt venaillaan milloin puola nro. 1 antaa periksi. Valoshow loppui puolan vaihtoon ainakin hetkeksi, ennen vaihtoa oli vielä valot palanut sähköikkunaa avatessa. Tietääpä nyt ettei Nikuselle enää viedä autoa, kun siellä vedetäänn noin paljon välistä osien hinnoissa. Motonetin hinta osalle oli 39,90e (bosch) ja töistä ei tarvinnut maksaa, perhepiiristä löytyi vaihtaja sille... Oululaiset hoi! Sanokaas joku toinen korjaamo, jossa huolletaan bemareita (myös sähköpuoli)? Jatkossa viedään kyllä muualle korjuulle, eikä voi suositella.. Jäi vähän p*skamaku suuhun viimeisimmästä. Ja tosiaan käyntiin on lähtenyt hyvin, en saanut ikinä aikaiseksi mitata akusta mitään
    Normi (?) tuo ylihinnoittelu, firmassa missä myymälän puolella öljy maksaa esim. 6 €/l niin seinän takana huollon puolella samasta öljystä laskutetaan 8-10 €.

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 891
      • Oulu

      #17
      Nikusesta jäi itselle myös huono maku. Vein vuosi sitten auton sinne ja sanoin että vaihtaa m50 koneeseen kampiakselinasentotunnistimen kun tehot hävisi ja sammuili. Yritti tiskillä melkein väkisin alkaa vikakoodeja lisähinnasta lukemaan ja tutkimaan autoa ennen osan vaihtoa. Sanoin että oireet viittaa tuohon että vaihtakaa.
      Nyrpeänä vastas että no jos olet niin varma että tuosta johtuu... Pitäisi kait siellä liilkeessäkin tietää tuo kun kerran bemareihin heidän pitäisi olla kohtalaisen erikoistunut.

      Fixuksella saat hyvää palvelua! Ja he eivät vedätä ja oikeasti tietää bemareista.

      Comment

      • Bullitt
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 2786
        • Turku

        #18
        Originally posted by majgul View Post
        Nikusesta jäi itselle myös huono maku. Vein vuosi sitten auton sinne ja sanoin että vaihtaa m50 koneeseen kampiakselinasentotunnistimen kun tehot hävisi ja sammuili. Yritti tiskillä melkein väkisin alkaa vikakoodeja lisähinnasta lukemaan ja tutkimaan autoa ennen osan vaihtoa. Sanoin että oireet viittaa tuohon että vaihtakaa.
        Nyrpeänä vastas että no jos olet niin varma että tuosta johtuu... Pitäisi kait siellä liilkeessäkin tietää tuo kun kerran bemareihin heidän pitäisi olla kohtalaisen erikoistunut.

        Fixuksella saat hyvää palvelua! Ja he eivät vedätä ja oikeasti tietää bemareista.
        Mitäs sitten, jos vika olisikin jatkunut? Ehkä korjaamolla haluttiin vaan välttää sellainen tilanne, kun vaihdetaan jonkun aavistuksen perusteella osia ja sitten ihmetellään, kun ei vika korjaantunutkaan.


        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #19
          Ton takia puolat kannattaa vaihtaa sarjana. Mie tilasin autodocilta boschit, muistaakseni luokkaa 20-25€ kpl.
          Yksi kun menee, saattaa kohta mennä toinenkin.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16419
            • Asikkala

            #20
            Originally posted by majgul View Post
            Nikusesta jäi itselle myös huono maku. Vein vuosi sitten auton sinne ja sanoin että vaihtaa m50 koneeseen kampiakselinasentotunnistimen kun tehot hävisi ja sammuili. Yritti tiskillä melkein väkisin alkaa vikakoodeja lisähinnasta lukemaan ja tutkimaan autoa ennen osan vaihtoa. Sanoin että oireet viittaa tuohon että vaihtakaa.
            Nyrpeänä vastas että no jos olet niin varma että tuosta johtuu... Pitäisi kait siellä liilkeessäkin tietää tuo kun kerran bemareihin heidän pitäisi olla kohtalaisen erikoistunut.

            Fixuksella saat hyvää palvelua! Ja he eivät vedätä ja oikeasti tietää bemareista.
            Vaihtoiko tämä Nikunen anturin ? Tuliko auto kuntoon ? Olitko täysin varma etukäteen että anturissa on vikaa ?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by Bullitt View Post
              Mitäs sitten, jos vika olisikin jatkunut? Ehkä korjaamolla haluttiin vaan välttää sellainen tilanne, kun vaihdetaan jonkun aavistuksen perusteella osia ja sitten ihmetellään, kun ei vika korjaantunutkaan.
              +1, tuossa pitää asiakkaalle tehdä selväksi, että se on asiakkaan vastuulla. Jos vika ei tule kuntoon, niin liike ei tuossa ota vastuuta. Monesti ihmiset ei itse todellisuudessa ole testanneet missä vika on vain luettu netistä, että jollakin on samantyylinen ongelma ratkennut vaihtamalla osa. Osien vaihtaminen arvailujen perusteella voi tulla kalliiksi..
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 891
                • Oulu

                #22
                Originally posted by HTK12 View Post
                +1, tuossa pitää asiakkaalle tehdä selväksi, että se on asiakkaan vastuulla. Jos vika ei tule kuntoon, niin liike ei tuossa ota vastuuta. Monesti ihmiset ei itse todellisuudessa ole testanneet missä vika on vain luettu netistä, että jollakin on samantyylinen ongelma ratkennut vaihtamalla osa. Osien vaihtaminen arvailujen perusteella voi tulla kalliiksi..
                Ymmärrän tuonkin kannan. Nuo oireet viittaa suoraan kampuran tunnistimen vaan... Käynnistys ongelmia ja sammuilee, kone käy muuten hyvin ym. Auto ei kierrä tarpeeksi. Eiköhän nuo oireet selvästi viittaa siis kampuran tunnistimen. Ja liike joka noita bemareita huoltaa osaa sanoa oireista että viittaako tunnistimeen. Tässä tapauksessa ei sanottu edes sinne päin, vaan heti alettiin miettimään muita vaihtoehtoja.

                Comment

                • tsbmw
                  BTCF Member
                  • Jun 2004
                  • 1494
                  • Ilvola

                  #23
                  Vähän on kuvia, tässä spoilerionkkelma
                  Last edited by tsbmw; 20-05-2019, 18:45.
                  - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                  - E28 528i, 528i+, M5

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by majgul View Post
                    Ymmärrän tuonkin kannan. Nuo oireet viittaa suoraan kampuran tunnistimen vaan... Käynnistys ongelmia ja sammuilee, kone käy muuten hyvin ym. Auto ei kierrä tarpeeksi. Eiköhän nuo oireet selvästi viittaa siis kampuran tunnistimen. Ja liike joka noita bemareita huoltaa osaa sanoa oireista että viittaako tunnistimeen. Tässä tapauksessa ei sanottu edes sinne päin, vaan heti alettiin miettimään muita vaihtoehtoja.
                    Riippuu toki liikkeestä, mutta usein siinä tiskillä ei ole mekaanikko, joten ei se huoltoneuvoja kaikkea näistä tiedä. Varminta on lukaista ensin ne koodit ja katso sitten. Anturi ongelman voi varmistaa skoopilla.

                    Toki jos asiakas haluaa osan x vaihtaa, niin kyllähän se vaihdetaan, mutta sitten on turha syyttää korjaamoa jos vika ei tule kuntoon. Tiskillä oleva kaveri ei myöskään voi tietää mitä asiakas tietää autoista tai ei tiedä. Tälläkin foorumilla osalla porukasta pyörii sellainen osa ruletti, että ei mitään järkeä. Osia vaihdetaan kun tämä vika voisi johtua osasta x. Samoin osassa korjaamoita pyörii sellainen osa ruletti, että huhhuh. Osia vaihdetaan kunnes auto tulee kuntoon tai asiakas viheltää pelin poikki, kun ei viitsitä/osata diagnosoida. Mennään vaan sen perusteella, että oireiden perusteella voisi olla osa x.

                    Jokainen tekee toki miten haluaa, itse mieluummin diagnosoin ongelman ennen osien vaihtamista.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 891
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Riippuu toki liikkeestä, mutta usein siinä tiskillä ei ole mekaanikko, joten ei se huoltoneuvoja kaikkea näistä tiedä. Varminta on lukaista ensin ne koodit ja katso sitten. Anturi ongelman voi varmistaa skoopilla.

                      Toki jos asiakas haluaa osan x vaihtaa, niin kyllähän se vaihdetaan, mutta sitten on turha syyttää korjaamoa jos vika ei tule kuntoon. Tiskillä oleva kaveri ei myöskään voi tietää mitä asiakas tietää autoista tai ei tiedä. Tälläkin foorumilla osalla porukasta pyörii sellainen osa ruletti, että ei mitään järkeä. Osia vaihdetaan kun tämä vika voisi johtua osasta x. Samoin osassa korjaamoita pyörii sellainen osa ruletti, että huhhuh. Osia vaihdetaan kunnes auto tulee kuntoon tai asiakas viheltää pelin poikki, kun ei viitsitä/osata diagnosoida. Mennään vaan sen perusteella, että oireiden perusteella voisi olla osa x.

                      Jokainen tekee toki miten haluaa, itse mieluummin diagnosoin ongelman ennen osien vaihtamista.
                      No joo, onhan se kieltämättä noinkin. Että ihan hyvä pointti. Ehkä se itselle nuo tullut vähän itseselvyytenä ku noita m50 koneita sen verran värkännyt.

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        #26
                        Originally posted by majgul View Post
                        No joo, onhan se kieltämättä noinkin. Että ihan hyvä pointti. Ehkä se itselle nuo tullut vähän itseselvyytenä ku noita m50 koneita sen verran värkännyt.
                        Vaihtoiko ne siellä Nikusella kuitenkin sen anturin, ja tuliko sillä kuntoon?
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #27
                          On se tietysti ikävää jos asiakas onkin oikeassa eikä pääse koko moottoria purkamaan ja laskuttamaan 1€ osan sijasta.

                          Tällä foorumilla on useampi esimerkki joissa on korjaamo vaihdellut kullan arvoista osaa auton hinnalla eikä silti lähde toimimaan, aikansa foorumilla kyseltyään vaihdetaan muutaman kympin osa tai vaihdetaan palanut johdon pätkä ja auto pelaa....mutta palauttaako korjaamo vaihdettujen osien hinnan tai vaihtaako takaisin toimivat alkuperäiset osat ?

                          Kyllä nykyisin mitään alle 50k€ autoa ei kannata viedä kolmen saksalaisen merkin korjaamoille, siellä osataan laskuttaa, joku 5000€ auto on äkkiä 15000€ auto.
                          Last edited by BMW525Xda; 17-03-2018, 09:26.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16419
                            • Asikkala

                            #28
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Vaihtoiko tämä Nikunen anturin ? Tuliko auto kuntoon ? Olitko täysin varma etukäteen että anturissa on vikaa ?
                            Originally posted by BeamR View Post
                            Vaihtoiko ne siellä Nikusella kuitenkin sen anturin, ja tuliko sillä kuntoon?
                            Vastausta odotellaan...

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              #29
                              Originally posted by majgul View Post
                              No joo, onhan se kieltämättä noinkin. Että ihan hyvä pointti. Ehkä se itselle nuo tullut vähän itseselvyytenä ku noita m50 koneita sen verran värkännyt.
                              Toki osan x vaihdattaminen korjamolla on mahdollista. Itsekin olen kampuran anturin vaihdattanut, kun auto jätti välillä ja diagnosoin itse vian. Ei innostanut -30c pakkasella alkaa auton alle ryömimään sitä vaihtamaan.


                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              On se tietysti ikävää jos asiakas onkin oikeassa eikä pääse koko moottoria purkamaan ja laskuttamaan 1€ osan sijasta.

                              Tällä foorumilla on useampi esimerkki joissa on korjaamo vaihdellut kullan arvoista osaa auton hinnalla eikä silti lähde toimimaan, aikansa foorumilla kyseltyään vaihdetaan muutaman kympin osa tai vaihdetaan palanut johdon pätkä ja auto pelaa....mutta palauttaako korjaamo vaihdettujen osien hinnan tai vaihtaako takaisin toimivat alkuperäiset osat ?

                              Kyllä nykyisin mitään alle 50k€ autoa ei kannata viedä kolmen saksalaisen merkin korjaamoille, siellä osataan laskuttaa, joku 5000€ auto on äkkiä 15000€ auto.
                              Asiansa osaava korjaamo diagnosoi vian ennen osan vaihtamista. Kampuran tunnistimen kohdalla diagnoosi on helppo varmistaa skoopilla. Siksi se vika pitäisi DIAGNOSOIDA ennen osa rulettia. Se, että täällä foorumilla joku on saanut vian x korjattua vaihtamalla osan x ei vielä tarkoita mitään asiakkaan autoon. Kun epäillään, että osassa/johdossa x on vika se varmistetaan ennen ostan vaihtamista, niin ei tarvitse ihmetellä osan vaihtamisen jälkeen kun auto ei tullutkaan kuntoon.

                              Vian diagnosoiminen tuntuu vaan olevan täysin mahdotonta monelle korjaamolle.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 891
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by jr66 View Post
                                Vastausta odotellaan...
                                Tottakai auto tuli kuntoon, oireet kuitenkin niin vahvasti viittas siihen kampuran tunnistimeen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎