Originally posted by Krissew
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nainen pulassa ft. E46
Collapse
X
-
Nikusesta jäi itselle myös huono maku. Vein vuosi sitten auton sinne ja sanoin että vaihtaa m50 koneeseen kampiakselinasentotunnistimen kun tehot hävisi ja sammuili. Yritti tiskillä melkein väkisin alkaa vikakoodeja lisähinnasta lukemaan ja tutkimaan autoa ennen osan vaihtoa. Sanoin että oireet viittaa tuohon että vaihtakaa.
Nyrpeänä vastas että no jos olet niin varma että tuosta johtuu... Pitäisi kait siellä liilkeessäkin tietää tuo kun kerran bemareihin heidän pitäisi olla kohtalaisen erikoistunut.
Fixuksella saat hyvää palvelua! Ja he eivät vedätä ja oikeasti tietää bemareista.
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostNikusesta jäi itselle myös huono maku. Vein vuosi sitten auton sinne ja sanoin että vaihtaa m50 koneeseen kampiakselinasentotunnistimen kun tehot hävisi ja sammuili. Yritti tiskillä melkein väkisin alkaa vikakoodeja lisähinnasta lukemaan ja tutkimaan autoa ennen osan vaihtoa. Sanoin että oireet viittaa tuohon että vaihtakaa.
Nyrpeänä vastas että no jos olet niin varma että tuosta johtuu... Pitäisi kait siellä liilkeessäkin tietää tuo kun kerran bemareihin heidän pitäisi olla kohtalaisen erikoistunut.
Fixuksella saat hyvää palvelua! Ja he eivät vedätä ja oikeasti tietää bemareista.
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostNikusesta jäi itselle myös huono maku. Vein vuosi sitten auton sinne ja sanoin että vaihtaa m50 koneeseen kampiakselinasentotunnistimen kun tehot hävisi ja sammuili. Yritti tiskillä melkein väkisin alkaa vikakoodeja lisähinnasta lukemaan ja tutkimaan autoa ennen osan vaihtoa. Sanoin että oireet viittaa tuohon että vaihtakaa.
Nyrpeänä vastas että no jos olet niin varma että tuosta johtuu... Pitäisi kait siellä liilkeessäkin tietää tuo kun kerran bemareihin heidän pitäisi olla kohtalaisen erikoistunut.
Fixuksella saat hyvää palvelua! Ja he eivät vedätä ja oikeasti tietää bemareista.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostMitäs sitten, jos vika olisikin jatkunut? Ehkä korjaamolla haluttiin vaan välttää sellainen tilanne, kun vaihdetaan jonkun aavistuksen perusteella osia ja sitten ihmetellään, kun ei vika korjaantunutkaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View Post+1, tuossa pitää asiakkaalle tehdä selväksi, että se on asiakkaan vastuulla. Jos vika ei tule kuntoon, niin liike ei tuossa ota vastuuta. Monesti ihmiset ei itse todellisuudessa ole testanneet missä vika on vain luettu netistä, että jollakin on samantyylinen ongelma ratkennut vaihtamalla osa. Osien vaihtaminen arvailujen perusteella voi tulla kalliiksi..
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostYmmärrän tuonkin kannan. Nuo oireet viittaa suoraan kampuran tunnistimen vaan... Käynnistys ongelmia ja sammuilee, kone käy muuten hyvin ym. Auto ei kierrä tarpeeksi. Eiköhän nuo oireet selvästi viittaa siis kampuran tunnistimen. Ja liike joka noita bemareita huoltaa osaa sanoa oireista että viittaako tunnistimeen. Tässä tapauksessa ei sanottu edes sinne päin, vaan heti alettiin miettimään muita vaihtoehtoja.
Toki jos asiakas haluaa osan x vaihtaa, niin kyllähän se vaihdetaan, mutta sitten on turha syyttää korjaamoa jos vika ei tule kuntoon. Tiskillä oleva kaveri ei myöskään voi tietää mitä asiakas tietää autoista tai ei tiedä. Tälläkin foorumilla osalla porukasta pyörii sellainen osa ruletti, että ei mitään järkeä. Osia vaihdetaan kun tämä vika voisi johtua osasta x. Samoin osassa korjaamoita pyörii sellainen osa ruletti, että huhhuh. Osia vaihdetaan kunnes auto tulee kuntoon tai asiakas viheltää pelin poikki, kun ei viitsitä/osata diagnosoida. Mennään vaan sen perusteella, että oireiden perusteella voisi olla osa x.
Jokainen tekee toki miten haluaa, itse mieluummin diagnosoin ongelman ennen osien vaihtamista.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostRiippuu toki liikkeestä, mutta usein siinä tiskillä ei ole mekaanikko, joten ei se huoltoneuvoja kaikkea näistä tiedä. Varminta on lukaista ensin ne koodit ja katso sitten. Anturi ongelman voi varmistaa skoopilla.
Toki jos asiakas haluaa osan x vaihtaa, niin kyllähän se vaihdetaan, mutta sitten on turha syyttää korjaamoa jos vika ei tule kuntoon. Tiskillä oleva kaveri ei myöskään voi tietää mitä asiakas tietää autoista tai ei tiedä. Tälläkin foorumilla osalla porukasta pyörii sellainen osa ruletti, että ei mitään järkeä. Osia vaihdetaan kun tämä vika voisi johtua osasta x. Samoin osassa korjaamoita pyörii sellainen osa ruletti, että huhhuh. Osia vaihdetaan kunnes auto tulee kuntoon tai asiakas viheltää pelin poikki, kun ei viitsitä/osata diagnosoida. Mennään vaan sen perusteella, että oireiden perusteella voisi olla osa x.
Jokainen tekee toki miten haluaa, itse mieluummin diagnosoin ongelman ennen osien vaihtamista.
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostNo joo, onhan se kieltämättä noinkin. Että ihan hyvä pointti. Ehkä se itselle nuo tullut vähän itseselvyytenä ku noita m50 koneita sen verran värkännyt.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
On se tietysti ikävää jos asiakas onkin oikeassa eikä pääse koko moottoria purkamaan ja laskuttamaan 1€ osan sijasta.
Tällä foorumilla on useampi esimerkki joissa on korjaamo vaihdellut kullan arvoista osaa auton hinnalla eikä silti lähde toimimaan, aikansa foorumilla kyseltyään vaihdetaan muutaman kympin osa tai vaihdetaan palanut johdon pätkä ja auto pelaa....mutta palauttaako korjaamo vaihdettujen osien hinnan tai vaihtaako takaisin toimivat alkuperäiset osat ?
Kyllä nykyisin mitään alle 50k€ autoa ei kannata viedä kolmen saksalaisen merkin korjaamoille, siellä osataan laskuttaa, joku 5000€ auto on äkkiä 15000€ auto.Last edited by BMW525Xda; 17-03-2018, 09:26.
Comment
-
-
Originally posted by majgul View PostNo joo, onhan se kieltämättä noinkin. Että ihan hyvä pointti. Ehkä se itselle nuo tullut vähän itseselvyytenä ku noita m50 koneita sen verran värkännyt.
Originally posted by BMW525Xda View PostOn se tietysti ikävää jos asiakas onkin oikeassa eikä pääse koko moottoria purkamaan ja laskuttamaan 1€ osan sijasta.
Tällä foorumilla on useampi esimerkki joissa on korjaamo vaihdellut kullan arvoista osaa auton hinnalla eikä silti lähde toimimaan, aikansa foorumilla kyseltyään vaihdetaan muutaman kympin osa tai vaihdetaan palanut johdon pätkä ja auto pelaa....mutta palauttaako korjaamo vaihdettujen osien hinnan tai vaihtaako takaisin toimivat alkuperäiset osat ?
Kyllä nykyisin mitään alle 50k€ autoa ei kannata viedä kolmen saksalaisen merkin korjaamoille, siellä osataan laskuttaa, joku 5000€ auto on äkkiä 15000€ auto.
Vian diagnosoiminen tuntuu vaan olevan täysin mahdotonta monelle korjaamolle.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment