Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kampi-akselin hihnapyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarmo T
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 256
    • Pori

    #16
    Työnsin sieltä vaihdelaatinkon reijästä räikän jatkovarren vauhtipyörän reikään ja se kyl lukitsee vauhtipyörän. Sit 1/2 avaimella ja 1.5m putkella niin lujaan et varsi poikki vääntövarresta.

    Nyt täytyy lähtee hakeen isompi hylsyavain ja varsi.
    on kyllä ihmeellisen lujassa kiinni.


    Onko mahollista että se kuningaspultti menee poikki??
    Last edited by Jarmo T; 31-05-2020, 13:30.
    BMW e30 335i Turbo
    EX:BMW 525tdsa Touring x2, BMW 525tds e34 x2
    BMW 325ia, 325tds, 320i, 316i e36
    BMW 735ia e32 ja BMW 740 e38
    BMW 535i ja 525i e34, BMW 535i e28 ja 535 e28 Alpina
    BMW 335i e30, BMW 323i e30, BMW 316 2.0 e30 (144hp takapyöriltä)
    BMW 530d e39

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      #17
      Voihan kaikki poikki mennä, mutta aika haastava saada noin paksu pultti poikki.

      Mutta jos kierteet ei ole ruostunut, tai muuten jumissa, niin "löysällähän" se pultin tynkä siellä reiässä on jos kanta puuttuu ja ei ole kierre pohjassa. Onko löysällä oikea sanamuoto, mutta kuitenkin huomattavasti löysemmässä, kuin kanta paikallaan kireällä ollessaan.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • jluoma
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 685
        • Lappeenranta

        #18
        Ne on ne vaihtoehdot, kun keksitään vahvempia menetelmiä.. joko aukeaa, tai ei aukea ikinä, tai jotain menee rikki, tietysti voi olla, että paljon muita asioita menee rikki ennen sitä pulttia.
        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

        Comment

        • Jarmo T
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 256
          • Pori

          #19
          Originally posted by jluoma View Post
          Ne on ne vaihtoehdot, kun keksitään vahvempia menetelmiä.. joko aukeaa, tai ei aukea ikinä, tai jotain menee rikki, tietysti voi olla, että paljon muita asioita menee rikki ennen sitä pulttia.


          Täytyy varmaan kokeilla 3/4 hylsysarjalla.
          Jos sillä ei aukee, niin ei sit millään.
          BMW e30 335i Turbo
          EX:BMW 525tdsa Touring x2, BMW 525tds e34 x2
          BMW 325ia, 325tds, 320i, 316i e36
          BMW 735ia e32 ja BMW 740 e38
          BMW 535i ja 525i e34, BMW 535i e28 ja 535 e28 Alpina
          BMW 335i e30, BMW 323i e30, BMW 316 2.0 e30 (144hp takapyöriltä)
          BMW 530d e39

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16418
            • Asikkala

            #20
            Originally posted by Jarmo T View Post
            Työnsin sieltä vaihdelaatinkon reijästä räikän jatkovarren vauhtipyörän reikään ja se kyl lukitsee vauhtipyörän. Sit 1/2 avaimella ja 1.5m putkella niin lujaan et varsi poikki vääntövarresta.

            Nyt täytyy lähtee hakeen isompi hylsyavain ja varsi.
            on kyllä ihmeellisen lujassa kiinni.


            Onko mahollista että se kuningaspultti menee poikki??
            Teoriassa tuo 1,5 m putki ja 80 kg voima sen päässä on vähemmän 1200 Nm kuin pyssyllä jolla koitit joten ei pitänytkään aueta. Varsinkaan jos joutui kääntämään auton alla eikä saanut roikuttua ruhon painolla putken päästä, tosin en tiedä kuinka vahva tai painava asentaja siellä touhuaa.

            Älä riko paikkoja tai itseäsi.

            Comment

            • Jarmo T
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 256
              • Pori

              #21
              Originally posted by jr66 View Post
              Teoriassa tuo 1,5 m putki ja 80 kg voima sen päässä on vähemmän 1200 Nm kuin pyssyllä jolla koitit joten ei pitänytkään aueta. Varsinkaan jos joutui kääntämään auton alla eikä saanut roikuttua ruhon painolla putken päästä, tosin en tiedä kuinka vahva tai painava asentaja siellä touhuaa.

              Älä riko paikkoja tai itseäsi.

              Väänsin yläpuolelta eli seisaaltaan sain vetää 1.5m putkella.
              Tänään sit illalla kokeilu 3/4 sarjalla. toivottavasti lähtee irti.

              Kuinkahan paljon pulttia uskaltais lämmittää ettei stefa mee?
              BMW e30 335i Turbo
              EX:BMW 525tdsa Touring x2, BMW 525tds e34 x2
              BMW 325ia, 325tds, 320i, 316i e36
              BMW 735ia e32 ja BMW 740 e38
              BMW 535i ja 525i e34, BMW 535i e28 ja 535 e28 Alpina
              BMW 335i e30, BMW 323i e30, BMW 316 2.0 e30 (144hp takapyöriltä)
              BMW 530d e39

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by Jarmo T View Post
                Kuinkahan paljon pulttia uskaltais lämmittää ettei stefa mee?

                Onko tällä jotain merkitystä?, Vaihdat stefan samalla.
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • Jarmo T
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 256
                  • Pori

                  #23
                  Originally posted by Axum View Post
                  Onko tällä jotain merkitystä?, Vaihdat stefan samalla.

                  Miks kuumentaa niin paljon että pitäis stefa vaihtaa??

                  No mutta pultti on nyt irti, otin töistä kunnon pulttipyssyn millä vaihtaan 26T trukkien renkaita, niin annoin lämpöö niin ettei pultti ollut kummiskaan punanen ja sit vp lukkoon ja pulttipyssy laulaan ja irti lähti.
                  BMW e30 335i Turbo
                  EX:BMW 525tdsa Touring x2, BMW 525tds e34 x2
                  BMW 325ia, 325tds, 320i, 316i e36
                  BMW 735ia e32 ja BMW 740 e38
                  BMW 535i ja 525i e34, BMW 535i e28 ja 535 e28 Alpina
                  BMW 335i e30, BMW 323i e30, BMW 316 2.0 e30 (144hp takapyöriltä)
                  BMW 530d e39

                  Comment

                  • Calypsocoupe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 2932
                    • Vihti

                    #24
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Tehtaan näkemys :think Virallinen selitys vai sinun näkemys ? Mikä on pultin kiristysohje ?
                    Jos olisit viestin kirjoittamiseen käytetyn ajan käyttänyt lukemaan niitä tehtaan ohjeita tuosta ketjun alusta, niin olis voinut tarttua tämä: "Use tool with 3/4-inch powertrain to release central bolt." Itse muistin sen ulkoa.
                    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                    Comment

                    • Jarmo T
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2004
                      • 256
                      • Pori

                      #25
                      Originally posted by Calypsocoupe View Post
                      Jos olisit viestin kirjoittamiseen käytetyn ajan käyttänyt lukemaan niitä tehtaan ohjeita tuosta ketjun alusta, niin olis voinut tarttua tämä: "Use tool with 3/4-inch powertrain to release central bolt." Itse muistin sen ulkoa.
                      Kyllähän tuo tuli luettua, mut eipäs ollut kyseistä avainta sillä hetkellä, ja tuo pultti ei ois lähteny muuten ku lämmittämällä ja ISOLLA Pulttipyssyllä.

                      Et ihan turha tuo sun päteminen.
                      BMW e30 335i Turbo
                      EX:BMW 525tdsa Touring x2, BMW 525tds e34 x2
                      BMW 325ia, 325tds, 320i, 316i e36
                      BMW 735ia e32 ja BMW 740 e38
                      BMW 535i ja 525i e34, BMW 535i e28 ja 535 e28 Alpina
                      BMW 335i e30, BMW 323i e30, BMW 316 2.0 e30 (144hp takapyöriltä)
                      BMW 530d e39

                      Comment

                      • Calypsocoupe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 2932
                        • Vihti

                        #26
                        Originally posted by Jarmo T View Post
                        Et ihan turha tuo sun päteminen.
                        Eikö tuo JR:n kysymys, mihin esitin mielestäni asiallisen vastauksen, ollut ihan validi?

                        Mutta ei muuta kuin hyviä kesän jatkoja sen Pulttipyssyn kanssa!
                        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎