Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330ci drifting-projektiin apuja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sairastikkinen
    Newbiemmer
    • Aug 2021
    • 19
    • Hollola

    e46 330ci drifting-projektiin apuja

    Tervehdys!

    Tarkoituksena olisi rakennella e46 330ci:stä harjoituslaite driftingiin. Ensi kesänä on tarkoitus tutustua touhuun ja käydä ratapäivillä harjoittelemassa. Jos homma toimii ja kiinnostaa niin seuraavana (tai sitä seuraavana) talvena olisi tarkoitus rakentaa autosta oikeaa kilpuria joka ei enää näe katukäyttöä.

    Olen lukenut kymmeniä ja kymmeniä sivuja tältä palstalta (ja monilta ulkomaisilta palstoilta)sekä käyttänyt hakua. Nyt näin aiheelliseksi laittaa omia kysymyksiä kehiin. Pahoittelen jos näihin jo vastaukset löytyy foorumilta.

    Budjettia rakenteluun tällä hetkellä löytyy n. 5-7000e ja tarkoitus olisi ottaa sillä tehoa irti se mitä turvallisesti on otettavissa konetta avaamatta. Olen antanut itseni ymmärtää että 400hp nurkilla olisi turvallinen raja. Loput rahat sitten lukkoperään ja takakelkan vahvistuksiin ym. kilkkeisiin.

    Päädyin remmiahtimeen asentamisen yksinkertaisuuden ja laajemman vääntöalueen vuoksi.
    Asennussarjaksi olen katsellut Hydemotorworksin V2 kittiä. Ymmärsin että ko. firman perustajalla on joitain siteitä ollut Suomeen ja täällä on joku hänelle tehnyt osia alihankintana. Löytyisikö palstalta joku joka tietää aiheesta? Mulla on työkalut ja taito väkerrellä kitti itsekin, mutta en haluaisi käyttää koko talvea suunnitteluun. Hyden ensimmäisistä kiteistä oli saatavilla “blueprint”-versio jolla levyt voisi itse rakentaa. Nyt hänen homma on mennyt seuraavalle tasolle ja luulen että blueprintit voi olla kiven alla, en tosin ole vielä tiedustellut asiaa.


    Sitten kysymyksiin eli asiaan.


    • 1.Katulaillisuus? Ymmärsin että uuden säännön mukaan noudatetaan tehopainosuhteen rajoja. Tällöin 1500 kilon omamassalla voisi leimata auton maksimissaan n. 400 heppaisena. Tarkoittaako tämä konetehoa vai renkaita? Olenko hakoteillä vai täysin metsässä?


    • 2.Avaamattoman moottorin sietokyky ja odotettavissa oleva tehon lisäys? Mukana tulevalla 80mm hihnapyörällä ahtoja 9psi (0.62bar). Löytyykö tähän jokin laskukaava/laskuri? SC14 ahtimen ilmamäärä 1420cc per kierros. Hydella lupailevat 250-320 heppaa ko. setupilla.


    • 3.Suuttimien koko? Miten suuttimet mitoitetaan? Onko näissä oltava tiettyä tehoa varten juuri oikean kokoiset suuttimet vai löytyykö liikkumavaraa?


    • 4.Moottorinohjaus? Uudelleen ohjelmoitu boksi, säätö penkissä vai custom-boksi? Hydella suosittelevat ecun flashaamista tai säätöä penkissä. Itse en ymmärrä näistä mitään. Kuka Suomessa tekee mitäkin näistä?


    • 5.Öljypumppu? Ilmeisesti m54b30 moottorissa on öljypumpun kanssa “pientä” ongelmaa. Rattaan paikoillaan pitävä mutteri löystyy ja irtoaa rattaineen josta seurauksena luonnollisesti öljypaineen täydellinen katoaminen. Kuivasumppu tai BMW Motorsports öljypumppu ei budjetin puitteissa ole mahdollisia. Onko tähän jokin erityisen pätevä ratkaisu?


    • 6.Moottorin osalta muuta huomioon otettavaa?




    • 7.Lukkoperä? Tähän mennessä tekemäni tutkimustyön perusteella Quaifen ATB rataslukko vaikuttaisi hyvältä vaihtoehdolta. Harjoitusautoon toki hinta on pikkaisen suolainen 1200e. Onko kellään kokemusta näistä? Meneekö bolt-on vai vaatiiko simmailua ja hammaskosketuksen mittaamista? Mitä työkaluja tämä vaatii? Kemppilukko onnistuu kyllä mutta en haluaisi sitä katukäyttöön edes suunnitella.


    • 8.Takakelkan kiinnityspisteiden jäykistys? Mistä palikat kyseiseen operaatioon?


    • 9.Suosituksia säädettävistä alustasarjoista?


    • 10.Pakosarja ja pakoputkisto?



    Kaikki vinkit asian tiimoilta on enemmän kuin tervetulleita! Myös tarjouksia käytetyistä osista kuuntelen mielelläni!
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1760
    • Karjaa

    #2
    Putkistoa ja lukkoperää kannattaa katsella käytettynä, niin säästin itsekin pitkän pennin ja sain perus kiinankuran sijaan SuperSprintiä ja Quaifea. Vakiopakosarja on päästösyistä niin typerästi toteutettu että paremmalla sarjalla saa helposti ainakin kymmenen kaakkia lisää tehoa, ahdetussa varmaan enemmänkin.

    Jos ja kun suuttimet vaihtuvat joka tapauksessa niin M50 imusarja on myös ihan harkitsemisen arvoinen, suht edullinen modi. Polttoaineeksi ehdottomasti E85 tällaiseen prokkikseen, antaa turvamarginaalia ja helpottaa jo vakionakin aika lämpöisenä käyvän padan kanssa.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Originally posted by Wespa View Post
      Putkistoa ja lukkoperää kannattaa katsella käytettynä, niin säästin itsekin pitkän pennin ja sain perus kiinankuran sijaan SuperSprintiä ja Quaifea. Vakiopakosarja on päästösyistä niin typerästi toteutettu että paremmalla sarjalla saa helposti ainakin kymmenen kaakkia lisää tehoa, ahdetussa varmaan enemmänkin.

      Jos ja kun suuttimet vaihtuvat joka tapauksessa niin M50 imusarja on myös ihan harkitsemisen arvoinen, suht edullinen modi. Polttoaineeksi ehdottomasti E85 tällaiseen prokkikseen, antaa turvamarginaalia ja helpottaa jo vakionakin aika lämpöisenä käyvän padan kanssa.
      Ahdetussa ei kyllä kauhean suurta hyötyä saavuteta M50 imusarjalla.

      Tuohon mitä avaamaton moottori kestää ei ihan varmaa vastausta voi varmaan kukaan antaa. Joskus hajoavat ilman ahtamistakin.
      Last edited by Muurahainen; 26-08-2021, 12:36.

      Comment

      • sairastikkinen
        Newbiemmer
        • Aug 2021
        • 19
        • Hollola

        #4
        Originally posted by Wespa View Post
        Putkistoa ja lukkoperää kannattaa katsella käytettynä, niin säästin itsekin pitkän pennin ja sain perus kiinankuran sijaan SuperSprintiä ja Quaifea. Vakiopakosarja on päästösyistä niin typerästi toteutettu että paremmalla sarjalla saa helposti ainakin kymmenen kaakkia lisää tehoa, ahdetussa varmaan enemmänkin.

        Jos ja kun suuttimet vaihtuvat joka tapauksessa niin M50 imusarja on myös ihan harkitsemisen arvoinen, suht edullinen modi. Polttoaineeksi ehdottomasti E85 tällaiseen prokkikseen, antaa turvamarginaalia ja helpottaa jo vakionakin aika lämpöisenä käyvän padan kanssa.
        Käykö M50 imusarja suoraan vai joutuuko sitä modaamaan? E85:ä en ollut osannut edes ajatella mut asiasta luettuani vaikuttaa viisaalta. Onko tietoa joko se hyväksytään driftikisoissa? Löysin jonkun adressin sen puolesta mutta siitä ei selvinnyt mikä nykytila on.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 10967
          • Oulu

          #5
          Eikai nykyään enään muulla ajettakkaan ahdetuissa kuin e85:lla, poislukien muutamat jäärät. Perää kannattaa katella racing diffsiltä kans. Löytyy bolt-on perus levylukkoa e46:een. M50 imusarja on järkyttävä homma saada m54 koneen kylkeen ja se muutenkin vaan huonontaa ko. moottoria, että ei järkeä. Ecuksi varmaan paras on maxxecu PnP johtosarjalla, mutta jos hinta yskityttää ja ei pikku harrastelu haittaa, niin esim. speeduinoa saa murto-osa hintaan. Myös vakio ecua voi säätää hyvin, mut ne säätelyt on melkeen tehtävä itse https://www.ms4x.net/index.php?title=Main_Page

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Fasti
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 663
            • FIN

            #6
            8. Mulla vois olla vielä hyllyssä sopivat, tuota koria varten tehdyt takakelkan vahvistuspalat. Laita YV jos vielä tarvetta.

            Ja saa kilpiin nykyään.
            Current
            sigpic

            Comment

            • sairastikkinen
              Newbiemmer
              • Aug 2021
              • 19
              • Hollola

              #7
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Eikai nykyään enään muulla ajettakkaan ahdetuissa kuin e85:lla, poislukien muutamat jäärät. Perää kannattaa katella racing diffsiltä kans. Löytyy bolt-on perus levylukkoa e46:een. M50 imusarja on järkyttävä homma saada m54 koneen kylkeen ja se muutenkin vaan huonontaa ko. moottoria, että ei järkeä. Ecuksi varmaan paras on maxxecu PnP johtosarjalla, mutta jos hinta yskityttää ja ei pikku harrastelu haittaa, niin esim. speeduinoa saa murto-osa hintaan. Myös vakio ecua voi säätää hyvin, mut ne säätelyt on melkeen tehtävä itse https://www.ms4x.net/index.php?title=Main_Page

              Joo etanolia mullekin! Minkälaisia muunnossarjoja kannattaisi katsella? Ei haittaa vaikka se palvelisi myöhemminkin mahdollisesti kilpakäytössä. Marraskuuhun asti näyttäisi saavan valtiolta tukea joten toihan kannattaisi asentaa pian.



              Minkälainen tuo levylukko on ajaa liikenteessä? Rataslukko ainakin ajatuksen tasolla myytiin mulle hyvin ja hyvät levylukot taitaa olla vielä arvokkaampia ku esim quaife. M50 imusarjasta lueskelinkin tuolta ulkomaisilta saiteilta ja aika kovaa modailua vaatii.

              Kyllä, maxxecun hinta pisti yskittämään pahemmin ku pikkusigge aamutuimaan. Pikku harrastelu ei haittaa lainkaan mutta mulle softa ja sähköpuoli on niin vieras että olis hyvä istua jonkun osaavan vieressä seuraamassa ainakin perussäädöt..

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1760
                • Karjaa

                #8
                Jos sulle Maxxecu tai joku muu säädettävä moottorinohjaus tulee joka tapauksessa niin ei silloin tartte mitään erillistä etanolimuutossarjaa. Flexfuelkin taitaa onnistua aika monella säädettävällä moottorinohjauksella ihan hyvin? Muutostuen kyllä saa siitä huolimatta ettei ole mitään ns. valmista muutossarjaa, omaakin kokemusta aiheesta on.
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • sairastikkinen
                  Newbiemmer
                  • Aug 2021
                  • 19
                  • Hollola

                  #9
                  Originally posted by Wespa View Post
                  Jos sulle Maxxecu tai joku muu säädettävä moottorinohjaus tulee joka tapauksessa niin ei silloin tartte mitään erillistä etanolimuutossarjaa. Flexfuelkin taitaa onnistua aika monella säädettävällä moottorinohjauksella ihan hyvin? Muutostuen kyllä saa siitä huolimatta ettei ole mitään ns. valmista muutossarjaa, omaakin kokemusta aiheesta on.
                  Okei, kiitos vinkistä, täähän vaikuttaa ihan hyvältä! Täytyy kyl tarkkaa tutkia toi alkuperäisen Ecun modaaminen, säästäishän sillä pitkän pennin. Houkuttelis toki plug&play meiningillä joku maxxecu tai megasquirtti mut hinta on niin raju et joutuu vähän välttelemään.

                  Viikonloppuna tuli räplättyä vanosremppaa autoon ja tietty ne pikku torxit katkes sinne nokka-akseleiden päihin.

                  Comment

                  • AceTeam
                    Newbiemmer
                    • May 2017
                    • 21
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by sairastikkinen View Post
                    Tervehdys!

                    Tarkoituksena olisi rakennella e46 330ci:stä harjoituslaite driftingiin. Ensi kesänä on tarkoitus tutustua touhuun ja käydä ratapäivillä harjoittelemassa. Jos homma toimii ja kiinnostaa niin seuraavana (tai sitä seuraavana) talvena olisi tarkoitus rakentaa autosta oikeaa kilpuria joka ei enää näe katukäyttöä.

                    Olen lukenut kymmeniä ja kymmeniä sivuja tältä palstalta (ja monilta ulkomaisilta palstoilta)sekä käyttänyt hakua. Nyt näin aiheelliseksi laittaa omia kysymyksiä kehiin. Pahoittelen jos näihin jo vastaukset löytyy foorumilta.

                    Budjettia rakenteluun tällä hetkellä löytyy n. 5-7000e ja tarkoitus olisi ottaa sillä tehoa irti se mitä turvallisesti on otettavissa konetta avaamatta. Olen antanut itseni ymmärtää että 400hp nurkilla olisi turvallinen raja. Loput rahat sitten lukkoperään ja takakelkan vahvistuksiin ym. kilkkeisiin.

                    Päädyin remmiahtimeen asentamisen yksinkertaisuuden ja laajemman vääntöalueen vuoksi.
                    Asennussarjaksi olen katsellut Hydemotorworksin V2 kittiä. Ymmärsin että ko. firman perustajalla on joitain siteitä ollut Suomeen ja täällä on joku hänelle tehnyt osia alihankintana. Löytyisikö palstalta joku joka tietää aiheesta? Mulla on työkalut ja taito väkerrellä kitti itsekin, mutta en haluaisi käyttää koko talvea suunnitteluun. Hyden ensimmäisistä kiteistä oli saatavilla “blueprint”-versio jolla levyt voisi itse rakentaa. Nyt hänen homma on mennyt seuraavalle tasolle ja luulen että blueprintit voi olla kiven alla, en tosin ole vielä tiedustellut asiaa.


                    Sitten kysymyksiin eli asiaan.


                    • 1.Katulaillisuus? Ymmärsin että uuden säännön mukaan noudatetaan tehopainosuhteen rajoja. Tällöin 1500 kilon omamassalla voisi leimata auton maksimissaan n. 400 heppaisena. Tarkoittaako tämä konetehoa vai renkaita? Olenko hakoteillä vai täysin metsässä?


                    • 2.Avaamattoman moottorin sietokyky ja odotettavissa oleva tehon lisäys? Mukana tulevalla 80mm hihnapyörällä ahtoja 9psi (0.62bar). Löytyykö tähän jokin laskukaava/laskuri? SC14 ahtimen ilmamäärä 1420cc per kierros. Hydella lupailevat 250-320 heppaa ko. setupilla.


                    • 3.Suuttimien koko? Miten suuttimet mitoitetaan? Onko näissä oltava tiettyä tehoa varten juuri oikean kokoiset suuttimet vai löytyykö liikkumavaraa?


                    • 4.Moottorinohjaus? Uudelleen ohjelmoitu boksi, säätö penkissä vai custom-boksi? Hydella suosittelevat ecun flashaamista tai säätöä penkissä. Itse en ymmärrä näistä mitään. Kuka Suomessa tekee mitäkin näistä?


                    • 5.Öljypumppu? Ilmeisesti m54b30 moottorissa on öljypumpun kanssa “pientä” ongelmaa. Rattaan paikoillaan pitävä mutteri löystyy ja irtoaa rattaineen josta seurauksena luonnollisesti öljypaineen täydellinen katoaminen. Kuivasumppu tai BMW Motorsports öljypumppu ei budjetin puitteissa ole mahdollisia. Onko tähän jokin erityisen pätevä ratkaisu?


                    • 6.Moottorin osalta muuta huomioon otettavaa?




                    • 7.Lukkoperä? Tähän mennessä tekemäni tutkimustyön perusteella Quaifen ATB rataslukko vaikuttaisi hyvältä vaihtoehdolta. Harjoitusautoon toki hinta on pikkaisen suolainen 1200e. Onko kellään kokemusta näistä? Meneekö bolt-on vai vaatiiko simmailua ja hammaskosketuksen mittaamista? Mitä työkaluja tämä vaatii? Kemppilukko onnistuu kyllä mutta en haluaisi sitä katukäyttöön edes suunnitella.


                    • 8.Takakelkan kiinnityspisteiden jäykistys? Mistä palikat kyseiseen operaatioon?


                    • 9.Suosituksia säädettävistä alustasarjoista?


                    • 10.Pakosarja ja pakoputkisto?



                    Kaikki vinkit asian tiimoilta on enemmän kuin tervetulleita! Myös tarjouksia käytetyistä osista kuuntelen mielelläni!

                    Seuraan. Täällä olisi aika lähelle samat projektit meneillään. Tarkoitus kokeilla sekä driftingiä, että grippiä. Alkuun vakiokoneella. Aihiona 2000 330Ci. Projektin etenemistä voi seurailla omalta tubekanavalta. Esim tässä videolla hitsaan kiinni ebaystä hankitut takakelkan vahvistuspalat:


                    Sisäpuolelle tein erillisen vahvistuskelkan, joka on osa turvakaaria. Noilla videoilla on sitä askartelua koko kevään/kesän ajalta.

                    Tarkoitus ei ole enää katsastaa tuota tieliikenteeseen. Haasteeksi tulisi ainakin kaikkien bägien, esim sivuverhojen toiminta turvakaarien kanssa. Mutta tiedän, että siinäkin on eräs tällä palstalla onnistunut. Kysäiseppä lisää nimimerkiltä "BMW525Xda", siellä on kaaritettu, katulaillinen 330Ci ratapeli ja vielä remmiahtimella.
                    Attached Files
                    Garagster - Autovaraosien Tripadvisor
                    Facebook: Hyvät & Huonot Varaosamerkit ja Myyjät

                    Comment

                    • Keme
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 225
                      • Rannikko

                      #11
                      Pikasesti katsottuna tommonen remmisarja ei tarjoa mitään muuta kuin 2ke pettymyksen. Rahaa palaa ja sille ei saa kyl mitään vastinetta tehon muodossa. Laitteet laulaa kuitenkin vasta siellä yläkierroksilla, niin ei sillä 2000rpm "alakierrosväännöllä" ole yhtään mitään merkitystä.

                      Paremman vastineen rahoille saa, kun hommaa jonkun nelosella alkavan peräruuvin ja kemppaa välityksen. Sit vaa lähtee painaa liki ilmaisia 15" ja 16" renkaita tonttiin yhden kesän verran. Seuraavan talvena voikin sitten lisätä soppaan turbon ja moottorinohjauksen. Vakiomoottorinohjauksen softailu ahdinhommiin ei taida myöskään tuoda rahoille hääviä vastinetta, kun niitä säätäjiä taitaa olla Suomessa melkosen vähän.
                      JEEE JEE!

                      Comment

                      • sairastikkinen
                        Newbiemmer
                        • Aug 2021
                        • 19
                        • Hollola

                        #12
                        Originally posted by AceTeam View Post
                        Seuraan. Täällä olisi aika lähelle samat projektit meneillään. Tarkoitus kokeilla sekä driftingiä, että grippiä. Alkuun vakiokoneella. Aihiona 2000 330Ci. Projektin etenemistä voi seurailla omalta tubekanavalta. Esim tässä videolla hitsaan kiinni ebaystä hankitut takakelkan vahvistuspalat:


                        Sisäpuolelle tein erillisen vahvistuskelkan, joka on osa turvakaaria. Noilla videoilla on sitä askartelua koko kevään/kesän ajalta.

                        Tarkoitus ei ole enää katsastaa tuota tieliikenteeseen. Haasteeksi tulisi ainakin kaikkien bägien, esim sivuverhojen toiminta turvakaarien kanssa. Mutta tiedän, että siinäkin on eräs tällä palstalla onnistunut. Kysäiseppä lisää nimimerkiltä "BMW525Xda", siellä on kaaritettu, katulaillinen 330Ci ratapeli ja vielä remmiahtimella.
                        Upee juttu, vilkaisin tässä kahvitauolla nopeesti videosta pienen pätkän. Laitoin sun yt kanavan seurantaan.

                        Taidan itekkin vielä harkita budjetin puitteissa tota vakiokoneella harjoittelua..

                        Ostitko kaarisetin valmiina jostain vai taittelitko putket itse? Mulla oli tarkoituksena ens kesä vielä ajella tieliikenteessä tuolla niin en varmaan ala siitä sisustoja nyt purkamaan, mutta kaaret on kyllä tulossa tietenkin. Ajattelitko pitää turvatyynyt autossa vaikka teet ratakampetta siitä?:think

                        Viikonloppuna katkoin vanoksen sisään ne pienet torxit, eilen pääsin laittamaan koneen nippuun, selvisi samalla syykin miksi pultit katkesi. Mun momenttiavain naksahtaa vain myötäseen

                        Tulppia vaihtelin myös eilen illalla, nelosen tulppa on niin jumissa et ei uskaltanu vääntää enää. Aukesi noin puoli kierrosta mut sit jäykistyy niin pahasti et sielt tulee seuraavaks kierteet tai tulppa osina. Jos tähän on hyviä vinkkejä jollain niin kiinnostais kuulla. WD40:llä liotin sitä illan mut täytyy tänään vielä ruikata löpöä sinne jos se lämpösenä aukeis vähän enemmän..

                        BMW525xda ketjun luin jo aiemmin lähes kokonaan läpi ja kiinnostuin siitä g-powerin setistä. Sitä settiä tosin ei taida löytyä enää kotimaasta. Schmiedmann tai race.fi sitä myi aiemmin ja vielä ihan kohtuuhintaan.
                        Last edited by sairastikkinen; 31-08-2021, 10:20.

                        Comment

                        • sairastikkinen
                          Newbiemmer
                          • Aug 2021
                          • 19
                          • Hollola

                          #13
                          Originally posted by Keme View Post
                          Pikasesti katsottuna tommonen remmisarja ei tarjoa mitään muuta kuin 2ke pettymyksen. Rahaa palaa ja sille ei saa kyl mitään vastinetta tehon muodossa. Laitteet laulaa kuitenkin vasta siellä yläkierroksilla, niin ei sillä 2000rpm "alakierrosväännöllä" ole yhtään mitään merkitystä.

                          Paremman vastineen rahoille saa, kun hommaa jonkun nelosella alkavan peräruuvin ja kemppaa välityksen. Sit vaa lähtee painaa liki ilmaisia 15" ja 16" renkaita tonttiin yhden kesän verran. Seuraavan talvena voikin sitten lisätä soppaan turbon ja moottorinohjauksen. Vakiomoottorinohjauksen softailu ahdinhommiin ei taida myöskään tuoda rahoille hääviä vastinetta, kun niitä säätäjiä taitaa olla Suomessa melkosen vähän.
                          Ymmärrän sun pointin vaikka olenkin hieman eri mieltä asiasta. Antaahan se remmi sitä boostia myös yläkierroksilla. Ajatuksena oli nimenomaan sen remmiahtimen asentamisen helppous. Reilu 2k ei kuulosta musta kamalan pahalta rahalta jos sillä saadaan esim 100 heppaa lisää. Ja joo, laskin vain asennussarjan ja ahtimen. Toiveissa olis kyllä saada se asennussarja valmistettua itse.

                          Pakopuoli on tossa konehuoneessa ihan perkeleen ahdas eikä koriin tehtävät muutokset ollu tässä vaiheessa päällimmäisenä mielessä. Lähinnä tarkotan siis sitä että päästäkseen räpläämään turbon parissa olis keulan syytä olla aika riisuttu/putkikeula jotta sieltä ei aina tarvis purkaa ensin kuutiota tavaraa edestä. Jos onnistun ite kolvaamaan talvella pakosarjan siihen ni oon perkeleen tyytyväinen.

                          Ainakin Pazi88:lla on todella kova tietotaito noista speeduinolla tehtävistä moottorinohjauksista, mulle se tosin on ihan täyttä hepreaa ja mielelläni lähettäisin boksin jollekin fläshättäväksi. Kyl siihen ratkaisu löytyy, jos ei Suomesta ni sitten ulkomailta.


                          Mulla ei oo kokemusta yhdestäkään kemppiperästä, mut ajatus siitä et se on tieliikenteessä täysin lukossa koko ajan, ei tunnu lainkaan houkuttelevalta. Pitäis Prisman pihassakin pysäköidä pienessä sladissa se auto..

                          Meikä on ihan alkutaipaleella täs touhussa ja korjatkaa rohkeesti jos nää mun jutut menee ihan metsään.

                          Comment

                          • Keme
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 225
                            • Rannikko

                            #14
                            Originally posted by sairastikkinen View Post
                            Reilu 2k ei kuulosta musta kamalan pahalta rahalta jos sillä saadaan esim 100 heppaa lisää. Ja joo, laskin vain asennussarjan ja ahtimen. Toiveissa olis kyllä saada se asennussarja valmistettua itse.
                            Ei toi oikein hääviltä kuulosta, kun 100hp taitaa olla melko pitkälti vain mainospuheita.

                            Originally posted by sairastikkinen View Post
                            Pakopuoli on tossa konehuoneessa ihan perkeleen ahdas eikä koriin tehtävät muutokset ollu tässä vaiheessa päällimmäisenä mielessä. Lähinnä tarkotan siis sitä että päästäkseen räpläämään turbon parissa olis keulan syytä olla aika riisuttu/putkikeula jotta sieltä ei aina tarvis purkaa ensin kuutiota tavaraa edestä.
                            Ei siellä tarvi joka päivä mitään rempata, ni aika sama. Muutenkin, jos olet pakosarjoja tekemässä uusiksi, niin eihän tossa remmissä ole mitään järkeä. Tekee vaan maailman yksinkertaisimman pakosarjan sille nauruhalvalle hx35 holsetille, ni on toimivaa ja halpaa. Ihme on, jos ei tuhannella eurolla saa tehtyä itse pakosarjaa, turboasennusta, välijäähyn asennusta ja ahtoputkistoa.
                            JEEE JEE!

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              #15
                              Originally posted by AceTeam View Post
                              Kysäiseppä lisää nimimerkiltä "BMW525Xda", siellä on kaaritettu, katulaillinen 330Ci ratapeli ja vielä remmiahtimella.
                              Toivottavasti en talvella valehdellut kun kävin sinun tallilla, mutta 1/2 kaaret on ja tarkoitus oli rakennella katukatsastus lailliset täyskaaret. Toki kaikki suunnitelmat tais nollautua muiden prokkisten johdosta. Tuo nykyinen ajaa meidän rata ajon tarpeet.

                              Tähän topicciin, ehdottomasti turbo drift autoon. Remmi on helppo ajettava radalla mutta turbolla saa driftingissä tarvittavaan ja käytettävään yläpäähän parhaan potkun, driftiin oma valinta olisi ehdottomasti turbo. Remmiin coolerin asennus vakio konehuoneessa on taiteen laji ja cooleri on driftissä ehdoton remmissä, muuten on ahdot heti 100 ja tehot leikkaantuu.

                              Tonnilla rakentaa turbon jossa on helpommalla lisähevosia myöhemmin kun halu kasvaa. Mutta jokainen tekee näitä itselleen ja päättää itse.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎