Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330ci drifting-projektiin apuja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sairastikkinen
    Newbiemmer
    • Aug 2021
    • 19
    • Hollola

    #16
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Toivottavasti en talvella valehdellut kun kävin sinun tallilla, mutta 1/2 kaaret on ja tarkoitus oli rakennella katukatsastus lailliset täyskaaret. Toki kaikki suunnitelmat tais nollautua muiden prokkisten johdosta. Tuo nykyinen ajaa meidän rata ajon tarpeet.

    Tähän topicciin, ehdottomasti turbo drift autoon. Remmi on helppo ajettava radalla mutta turbolla saa driftingissä tarvittavaan ja käytettävään yläpäähän parhaan potkun, driftiin oma valinta olisi ehdottomasti turbo. Remmiin coolerin asennus vakio konehuoneessa on taiteen laji ja cooleri on driftissä ehdoton remmissä, muuten on ahdot heti 100 ja tehot leikkaantuu.

    Tonnilla rakentaa turbon jossa on helpommalla lisähevosia myöhemmin kun halu kasvaa. Mutta jokainen tekee näitä itselleen ja päättää itse.
    Kiitos, tää oli se +1 turbolle mitä kaipasin. Kemen päättäväisyys sai mut paneutumaan asiaan ja ehdin tässä remonttien sekä harrastusten jälkeen lukea pari tuntia aiheesta. Ja kyllähän toi hinnan puolesta on järkevää, jää rahaa muuhun rakenteluun.

    Top-mount on ilmeisesti turbon kanssa se millä mennään ja ilmastointi täytyy hävittää? Katoin yhden rakenteluvideon missä jätkät oli tilannu kiina-kitin ja käytti siitä kelvolliset osat.. sitä en ihan ymmärtäny mistä ne öljysyötön otti turbolle, paluun tekivät suoraan öljypohjaan ja sinne tuli myös loiskelevy.

    Toisin kuin aiemmassa viestissä höpisin, en ollutkaan lukenut sun rakenteluketjua kokonaan läpi. Kahlasin sitä kun etsin tietoa katulaillisuuteen. Otan ajan kanssa uusiks ja tutustun sun projektiin.

    Pazi88:lle kiitos racingdiffs vinkistä, säästy just tonni kun serbiasta lähtee palikat pian tänne päin.

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #17
      Tähän projektiin kannattaa tutustua, saa arvokasta tietoa.

      Comment

      • Hampsu
        Bimmer Fanatic
        • May 2009
        • 253
        • Lappeenranta/Helsinki

        #18
        Originally posted by sairastikkinen View Post
        BMW525xda ketjun luin jo aiemmin lähes kokonaan läpi ja kiinnostuin siitä g-powerin setistä. Sitä settiä tosin ei taida löytyä enää kotimaasta. Schmiedmann tai race.fi sitä myi aiemmin ja vielä ihan kohtuuhintaan.
        G-power unohda HETI.
        Täysin sonta asiakaspalvelua ja luulen, että pakokaasuahtimella saat sitä mitä toivot.
        G21 320xd lci m-sport

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11159
          • Oulu

          #19
          Originally posted by sairastikkinen View Post

          Pazi88:lle kiitos racingdiffs vinkistä, säästy just tonni kun serbiasta lähtee palikat pian tänne päin.
          Tuota sori en vissiin ollut tarpeeksi tarkka sanomisissani. Tarkotin tätä: https://racingdiffs.com/collections/...35073159757986

          Ne vakio perän muuttavat halpis palikat on aika surkeat racing diffsiltä jos semmosen ostit.

          Ja ei remmiä. Turbiina suoraan.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #20
            Kannattaakohan perälukkoon sijoittaa drif tinki puuhissa ykkös jopa kolmos tonneja, vitos eurolla kemppiliima perä ?
            Ostaa katsastusperäksi toisen oem muutamalla satasella ?

            En usko että kaarellisella harrastekilpurilla monikaan ajelee kesähäihin ja mökille tuhansia kilometrejä. Siirtää katsastuksenkin loppukesälle niin kauden jälkeen heittää oem perän ja hakee leiman, talven pimeinä iltoina taas kemppi kiinni odottamaan kesää, jos ei sitten jääradalle ole menossa jopa.

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #21
              Juu, ei todellakaan. Kemppilukkoa vaan, niitä 100% lukkoa kaikki käyttävät driftingissä.
              Se on kuitenkin halpa ja toimiva vaihtoehto, ei ole liikenteessä kiva, mutta ei ne oikeanlaiset pyöränkulmat tai mikään muukaan driftingiin vaadittava juttu ole, jos kuvittelee kadulla ajavansa.
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • sairastikkinen
                Newbiemmer
                • Aug 2021
                • 19
                • Hollola

                #22
                Tilannekatsaus!


                Vanosremppa tehty ja ajettu sisään, ilmeisesti se onnistui koska keskikulutus vaikuttaisi ainakin tippuneen noin litralla per 100km. Edelleenkin veto tuntuu tahmealta alakierroksilla. Noin 3500 nurkilla tuntuu selkeä piikki väännössä. Mitähän sitä kannattais seuraavaksi tutkia vai kuuluuks tää ko. moottorin luonteeseen? Solenoidit mittasin ja kummallekin tuli vastusarvoiksi 10.8. Siinä imunokan solenoidin karassa (vai männässä mikä se nyt onkaan) tuntui mun mielestä liikutellessa pientä pykimistä, kun taas pakopuolella se liikkui siististi pesässään. :think

                Viime viikonloppuna aloitettu "nopea" takakelkan kiinnityspisteiden vahvistaminen ottaakin pitempään kuin luulin. Kelkka on lattialla ja purettuna, se perämurikan takimmainen pusla aiheuttaa harmaita hiuksia. Sille on tarjottu kuumaa, vääntöä, vasaraa, puukkosahaa, porakonetta, nyrkkiä ja kirosanoja. Tiukassa istuu.

                Ostin vahvistuspalikoiden seuraksi strongflexin puslat kaikkiin nurkkiin, saas nähä tuoko ne perään parempaa tuntumaa.

                Lukkoperän osalta päädyin juurikin niihin leluihin mitä Pazi EI suositellut hupsista, no jos niillä nyt pääsis vähän edes tunnelmaan. Vakavaan harkintaan meni tuo kemppiperä ja katsastusta varten avoimen perän hommaaminen.

                Homma kallistui foorumin vahvasta painostuksesta johtuen turboon. Ehkä suurin kysymysmerkki tällä hetkellä lienee se pakosarja. Olisko jollain antaa suosituksia? Totesin että saattaa olla mulle liian suuri haaste hitsata sitä kiemuraa itse koska tila on todella kortilla.

                Toinen asia mikä kaipais suosituksia olis sopiva alusta. Tekeekö d2 drifti-coileilla mitään vai olisiko jokin muu varteenotettavampi vaihtoehto?


                Haaveissa siintää ens viikonlopun ratapäivä KymiRingillä, työt tosin haittaa harrastuksia ja voi olla et en ehdi autoa niputtaa. Olis kiva hiekkapuhaltaa ja maalata toi takakelkka nyt kun se on lattialla.

                Iso peukku kaikille lankaa kommentoinneille !
                Last edited by sairastikkinen; 31-05-2022, 12:49.

                Comment

                • [kst]
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 194
                  • Alajärvi

                  #23
                  Puolassa sellainen firma kun K64performance tekee ainakin monenlaista pakosarjaa E46 koppaan. Ja tuohon öljypumppu juttuun, laita s50 koneesta ketjunkiristin sille.
                  E36 m3 m54 turbo 830hp/950nm

                  F11 530d msport

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #24
                    Pakosarja.



                    Ja täältä löytyy lähes ilmaiseksi kaikkea kivaa e46kuutioon.
                    Last edited by BMW525Xda; 07-09-2021, 07:50.

                    Comment

                    • LUMI
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 251
                      • kotona

                      #25
                      valusarja reilu 80€
                      Maxpeedingrods exhaust manifold compatible for BMW E36 325 328 e46 e39 M50 M52 6 Cylinder T3 turbo 1992 - 1999 and other performance Auto Parts, Accessories. See the Customer Reviews. Better Customer Service. Affordable Price. Warranty and Free Shipping. Shop Now!

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        #26
                        Originally posted by LUMI View Post
                        Katselin samaa mutta käykö tuo m54b30 moottoriin :think

                        Miksi speksattu vain nämä ?
                        Compatible for BMW E46
                        1998-2000 compatible for BMW E46 320i/320Ci M52TUB20 engine
                        1998-2000 compatible for BMW E46 323i/323Ci M52TUB25 engine
                        1998-2000 compatible for BMW E46 328i/328Ci M52TUB28 engine
                        Last edited by BMW525Xda; 07-09-2021, 08:06.

                        Comment

                        • [kst]
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 194
                          • Alajärvi

                          #27
                          Käy tuo valusarja kanteen mutta turbon laippa sellaisessa paikassa / asennossa että tuohon tuskin holsettia nostetaan bolt on päälle..
                          E36 m3 m54 turbo 830hp/950nm

                          F11 530d msport

                          Comment

                          • racing02
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2048
                            • Riihimäki

                            #28
                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Katselin samaa mutta käykö tuo m54b30 moottoriin :think

                            Miksi speksattu vain nämä ?
                            Compatible for BMW E46
                            1998-2000 compatible for BMW E46 320i/320Ci M52TUB20 engine
                            1998-2000 compatible for BMW E46 323i/323Ci M52TUB25 engine
                            1998-2000 compatible for BMW E46 328i/328Ci M52TUB28 engine

                            Q:Will it fit m54b30 as well? Thanks25/07/2021
                            A:Hello, can you provide more model information? So that we can make a more accurate judgment, thank you.

                            A:Hi, here you have more model information: it is BMW e46 330Ci 2001 year. I always thought that m52 and m54 engines have interchangeable exhaust manifolds which fit bolt-on.
                            A:Hello, According to your car information,this manifold fits for your car BMW e46 330Ci 2001 year.

                            Comment

                            • Maikkeli
                              BTCF Member
                              • Aug 2010
                              • 1301
                              • Nousiainen

                              #29
                              Originally posted by [kst] View Post
                              Käy tuo valusarja kanteen mutta turbon laippa sellaisessa paikassa / asennossa että tuohon tuskin holsettia nostetaan bolt on päälle..
                              Ei päälle nostetakaan vaan tuolla sarjalla ahdin tulee taakse ja alas

                              Multa löytyy tuollainen valupakosarja vähän ajettuna jos kiinnostaa.
                              E30 316 M42TBO -87
                              BMW 1502 Turbo -77

                              ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                              Comment

                              • [kst]
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 194
                                • Alajärvi

                                #30
                                Originally posted by Maikkeli View Post
                                Ei päälle nostetakaan vaan tuolla sarjalla ahdin tulee taakse ja alas

                                Multa löytyy tuollainen valupakosarja vähän ajettuna jos kiinnostaa.
                                Noniin tämä selittää paljon asioita tuosta muodosta koneenkorvaketta varmaan pitää vähän modailla tuollaisen kanssa
                                E36 m3 m54 turbo 830hp/950nm

                                F11 530d msport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎