Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330cd 2004 manual swap- koodaus ja johdotukset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jerex
    Newbiemmer
    • Sep 2019
    • 8
    • Vantaa

    E46 330cd 2004 manual swap- koodaus ja johdotukset

    Moro, eli kyseiseen autoon olen tässä hiljattain laittanut manuaali laatikon automaatin tilalle, kyseessä GS6-53DZ. Kaikki mekaaniset osat jo vaihdettu mm. perä,kardaani,laatikko yms.

    Nyt olen vaiheessa missä pitäisi tehdä kaapeloinnit ja ohjelmoida auto. Ohjelmoinnin osalta on hieman kysymyksiä sillä en haluaisi rikkoa moottorinohjausta tai muita moduuleja.

    Kysymykseni liittyy moottorinohjauksen ohjelmointiin sillä automaatissa ja manuaalissa on hieman ilmeisesti eroa ohjelmassa. Ilmeisesti winKFP ohjelmalla tämän pitäisi onnistua. Riittääkö että katson realoem:stä numeron manuaali versioon (kuvat liitteenä) ja päivitän ohjelman? sekä kannattaako ohjelmoinnin aikana pitää akkulaturia kiinni? kyseessä siis ikivanha laturi josta ei oikein tiedä lataako tasaisesti..
    Attached Files
  • Jarger
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 3728
    • Finnland

    #2
    Mielenkiintoinen aihe, pitäisi kai tämän ohjelman käyttö jotenkin yrittää myös käsittää ja jotain koodailuja tehdä, kun on vaiheessa E53 automaatin manualisointi itsellä, prefacelifti.
    Mutta olen käsittänyt ainakin sen että varsinkin tuota moottoriohjauksen uudelleen koodausta tehdessä olisi hyvä olla "virrat kytkettynä" ettei käy hassuja kyykätessä.
    Negatiiviset kauppakokemukset:
    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

    Comment

    • jerex
      Newbiemmer
      • Sep 2019
      • 8
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by Jarger View Post
      Mielenkiintoinen aihe, pitäisi kai tämän ohjelman käyttö jotenkin yrittää myös käsittää ja jotain koodailuja tehdä, kun on vaiheessa E53 automaatin manualisointi itsellä, prefacelifti.
      Mutta olen käsittänyt ainakin sen että varsinkin tuota moottoriohjauksen uudelleen koodausta tehdessä olisi hyvä olla "virrat kytkettynä" ettei käy hassuja kyykätessä.
      Voin tehdä tänne jonkinlaisen ohjeen/laittaa linkkejä kun saan itse homman valmiiksi jos siitä olisi sullekkin apua!

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Mikäli autossa on DDE4.0, niin sillä K+DCAN kaapelilla ei sitä pidä mennä päivittämään. Erittäin todennäköistä, että päivitys ei sillä onnistu. Aloittajalla uudempi, mutta muille ihan tiedoksi. Fläshäämisen aikana olisi hyvä olla jännitelähde kytkettynä (virtalähde). Laturi ei pidä jännittettä tasaisena, joten ei ole suositeltava tähän ellei siitä sitten löydy supply-tilaa. Toki homma voi onnistua akunkin varassa, mutta..
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • JiiVee92
          BTCF Member
          • Mar 2017
          • 923
          • Kouvola/Myllykoski

          #5
          Ja lisättäköön, että ainoa oikea väline noihin fläsäyttelyihin on ihan oikea ja aito bmw icom.
          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
          NYT: E61 530xd -08 käyttis
          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

          Comment

          • jerex
            Newbiemmer
            • Sep 2019
            • 8
            • Vantaa

            #6
            No nyt lähti auto käyntiin kun poisti ncs expertillä moduulin 205 FA koodista ja lähti vaihteiston vikavalo pois��. Yritin moottorinohjausta päivittää myös mutta antoi kyseistä virhettä(kuva). Jos jollakin tietoa mistä voisi johtua? Inpalla kuitenkin onnistuu lukea moduuleja sekä aikaisemmin mainitut expertillä koodailut meni läpi ilman virheitä.
            -kokeilin asentaa uusiksi ohjelmat ohjeen mulaan
            -tarkistettu obd.ini sekä ediables.ini com portin numero(1)
            Attached Files
            Last edited by jerex; 10-11-2021, 23:54. Reason: öö

            Comment

            • rungo
              BTCF Member
              • Nov 2019
              • 88
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by jerex View Post
              No nyt lähti auto käyntiin kun poisti ncs expertillä moduulin 205 FA koodista ja lähti vaihteiston vikavalo pois��. Yritin moottorinohjausta päivittää myös mutta antoi kyseistä virhettä(kuva). Jos jollakin tietoa mistä voisi johtua? Inpalla kuitenkin onnistuu lukea moduuleja sekä aikaisemmin mainitut expertillä koodailut meni läpi ilman virheitä.
              -kokeilin asentaa uusiksi ohjelmat ohjeen mulaan
              -tarkistettu obd.ini sekä ediables.ini com portin numero(1)
              Teitkö autoon johtosarjaan mitään muutoksia ? vai lähtikö käyntiin vain kun poistit ncs expertillä tuon moduulin 205 FA ?

              Comment

              • jerex
                Newbiemmer
                • Sep 2019
                • 8
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by rungo View Post
                Teitkö autoon johtosarjaan mitään muutoksia ? vai lähtikö käyntiin vain kun poistit ncs expertillä tuon moduulin 205 FA ?
                En tehnyt mitään johdotuksia. ilmeisesti ainakin jenkki mallin autoissa vaaditaan että kytkin olisi pohjassa, EU versiossa kytkimeltä ainoa signaali ilmeisesti menee DDE:lle että katkaisee vakionopeuden säätimen. Automaatti boxin poistamisen jälkeen ainoa hassu juttu on että jarruvalot palaa kokoajan
                Attached Files

                Comment

                • rungo
                  BTCF Member
                  • Nov 2019
                  • 88
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by jerex View Post
                  En tehnyt mitään johdotuksia. ilmeisesti ainakin jenkki mallin autoissa vaaditaan että kytkin olisi pohjassa, EU versiossa kytkimeltä ainoa signaali ilmeisesti menee DDE:lle että katkaisee vakionopeuden säätimen. Automaatti boxin poistamisen jälkeen ainoa hassu juttu on että jarruvalot palaa kokoajan
                  Näinhän se tuon kytkimen osalta menee.
                  Ymmärtänyt myös että peruutusvaloille pitäisi vetää johdot laatikon anturiin jotta ne saa toimimaan.

                  Samaten auton saa käyntiin, jos kytkee automaattikepin liittimesta tarvittavat pinnit yhteen että tunnistaa vaihteen olen P/N asennossa, jolloin auton saa laatikonvikavalojen saattelemana käyntiin ilman koodausta.

                  Sattuuko ketään tietämään mitkä pinnit pitää laittaa yhteen ?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by rungo View Post
                    Näinhän se tuon kytkimen osalta menee.
                    Ymmärtänyt myös että peruutusvaloille pitäisi vetää johdot laatikon anturiin jotta ne saa toimimaan.

                    Samaten auton saa käyntiin, jos kytkee automaattikepin liittimesta tarvittavat pinnit yhteen että tunnistaa vaihteen olen P/N asennossa, jolloin auton saa laatikonvikavalojen saattelemana käyntiin ilman koodausta.

                    Sattuuko ketään tietämään mitkä pinnit pitää laittaa yhteen ?
                    Kannattaa enemmin hoitaa koodaukset kuntoon ja tehdä ilman hyppyjohtoja, koska niillä hyppyjohdoilla ei sitten toimi vakkari.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • jerex
                      Newbiemmer
                      • Sep 2019
                      • 8
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by rungo View Post
                      Näinhän se tuon kytkimen osalta menee.
                      Ymmärtänyt myös että peruutusvaloille pitäisi vetää johdot laatikon anturiin jotta ne saa toimimaan.

                      Samaten auton saa käyntiin, jos kytkee automaattikepin liittimesta tarvittavat pinnit yhteen että tunnistaa vaihteen olen P/N asennossa, jolloin auton saa laatikonvikavalojen saattelemana käyntiin ilman koodausta.

                      Sattuuko ketään tietämään mitkä pinnit pitää laittaa yhteen ?
                      laatikon anturilta tulee 2 johtoa ja vetää ne sähköboxille. Automaatti laatikko käyttää relettä K6325 ja manuaalissa ei käytetä relettä ollenkaan. Eli riittää että ottaa Releestä Johdot 6 ja 2 pois ja yhdistää ne manuaalilta tuleviin kaapeleihin
                      Attached Files
                      Last edited by jerex; 13-11-2021, 21:02. Reason: virhe

                      Comment

                      • Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 3728
                        • Finnland

                        #12
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Kannattaa enemmin hoitaa koodaukset kuntoon ja tehdä ilman hyppyjohtoja, koska niillä hyppyjohdoilla ei sitten toimi vakkari.
                        Joskus aikoinaan ostin manuaaliksi tehdyn E34:n, siihen laitoin 2 relettä lootan johtoihin, että luuli olevansa vaihde vapaalla kun käynnisti, ja sitten vaihde päällä kun oli käynnissä > toimi vakkari. Mutta E34... no, en tiedä miten sen koodeja edes pääsee lukemaan. Saa muuten sivistää jos jaksaa
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                        Comment

                        • jerex
                          Newbiemmer
                          • Sep 2019
                          • 8
                          • Vantaa

                          #13
                          Löytysikö ketään vantaalta/lähialueelta joka voisi koodata moottorinohjauksen kohtuullista korvausta vastaan? plussaa olisi jos löytyisi kanssa kunnollinen virtalähde hommaan!

                          Itse tässä nyt usemman päivän yrittänyt saada ohjelmaa toimimaan tuloksetta ja alkaa usko mennä, en tiedä sitten onko vikaa kaapelissa vai ohjelmissa.

                          edit: uusi ohjelma nyt laitettu
                          Last edited by jerex; 14-11-2021, 22:21. Reason: vanha

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Jarger View Post
                            Joskus aikoinaan ostin manuaaliksi tehdyn E34:n, siihen laitoin 2 relettä lootan johtoihin, että luuli olevansa vaihde vapaalla kun käynnisti, ja sitten vaihde päällä kun oli käynnissä > toimi vakkari. Mutta E34... no, en tiedä miten sen koodeja edes pääsee lukemaan. Saa muuten sivistää jos jaksaa
                            No E34 on sen ikäinen, että hieman haastava tuo diagnostiikka. Lukemaan pääsee ADS-kaapelilla tai ICOM:lla. Normi k+dcan ei noista onnistu.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Jarger
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 3728
                              • Finnland

                              #15
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              No E34 on sen ikäinen, että hieman haastava tuo diagnostiikka. Lukemaan pääsee ADS-kaapelilla tai ICOM:lla. Normi k+dcan ei noista onnistu.
                              Millaisia nuo on?




                              Btw onnistuuko tuo manuaaliksi koodaus sillä jos käy auton ohjelmoituttamassa? Siis vaihtuuko siinä samalla DDE sisältö manuaaliksi jos näin asiaa pähkäilee?
                              Negatiiviset kauppakokemukset:
                              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎