Pitääkö E46 ACS luistonestossa esim +100km/h nopeuksissa luistoneston valon vilkkua kun yrittää lähteä liukkaalla suttaamaan. Vai kuuluuko sen vain vilkkua pienissä nopeuksissa kun jarruilla estetään sutimista.
Vilkkuu se vaikka 200km/h jos potku riittää En tiedä onko voimanjako käytössä kovemmissa vauhdeissa, mutta tehonrajoitus ainakin on. Vanhemmissa Volvoissa luistonesto lähtee pois jo 40km/h, eli avustaa vaan liikkeellelähdössä, bemarissa vakauttaa myös ohituksissa.
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Jep. Tämä vahvistaa sen, että mulla on jotain hämminkiä tuossa luistonestossa. Tuo luistoneston valo vilkkui vain pienillä nopeuksilla silloin kun jarrut puree kiinni. Muuten sen on ihan mykkänä.
Auto on -98 ja napissa lukee ACS. Nappia pitkään painamalla jää merkkivalo palamaan ja ei sitten sammu enää napista painamalla, pitää auto sammuttaa että saa valon pois. Mitään eroa en huomannu auton käytöksessä siihen että painaako nappia nopeasti vaiko pitkään pitää pohjassa.
Mitenkähän tuo toiminta periaate menee tarkalleen. Kovemmissa (+100) vauhdeissa jo ennen valon vilkkumista tuntuu auto hieman "leikkaavan" tehoja jos luistonesto päällä. Ilman sitä lähtis samoissa olosuhteissa lyömään sutia (siis samalla RPM:llä kun luistonesto alkaisi leikkaalemaan menoa) Kumpi tulee ensin peliin, ABS vai tehonleikkaus?
Tuo e46 luistonesto tuntuu järkevämmälle kuin mitä oli -96 e36:ssa, jotenkin pehmeemmin toimii tässä uudemmassa. e36:ssa perä lähti aika luisuun ennen luistoneston peliin tuloa ja sitten kun tuli niin tosi jyrkästi.
Eli e46:ssa lienee ASC+T, eli Automatic Stability Control + Traction, ei pelkkä ASCs... ASC tarkoittaa luistoestoa, eli pätkii syöttöä, ja asc+t pistää sekaan vielä jarrut... Automaattinen luistonvalvonta...
Ja se asc+t toimii täysillä alle 30 kmh nopeuksissa, eli silloin se on kuin ajonvakautus, eli se dsc... Siitä eteenpäin se tekee vielä jotain temppuja johonkin 80kmh asti, ja sen jälkeen vielä vähemmän, en just muista mitä, huoltokirja on autossa, en jaksa hakea...
Mutta se valo syttyy näyttöön kyllä vaikka olisi 200 vauhtia...
Eli e46:ssa lienee ASC+T, eli Automatic Stability Control + Traction, ei pelkkä ASCs
Onkos tästä varmaa tietoa, että kaikissa e46:ssa olisi nimenomaan tuo ASC+T? Pehmeämmin toimii ainakin kuin entisessä -97 mallin e36:ssa. Juuri muuta eroa en ole huomannut.:think
Ja se asc+t toimii täysillä alle 30 kmh nopeuksissa, eli silloin se on kuin ajonvakautus, eli se dsc...
ASC+T ei kyllä toimi kuten DSC missään tilanteessa tai nopeudessa. ASC osaa ohjailla vain vetäviä pyöriä, kun DSC osaa jarrutella kaikkia renkaita yksittäin.
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Kaikki tietää, mutta kukaan ei kerro.. Eiku :think
Tosiaan omassa on joku välimalli kans. -00 330D. ASC lukee napissa, kun sitä näpäyttää, suttaa rengas jolla siihen on paremmat mahkut (jostain kummasta syystä aina kuskinrengas, sinnepäin sitä tulee vissiin enempi käänneltyä..kaasun kanssa). Mutta kun pitää nappia pohjassa 5sec (jolloin se ei poistu kuin restartilla), tuntu se vievän jotenkin toiseen tyyliin perää. Eli asci ei oo sit pelkkä asci nelikutoses, ainakaan näis "isommis"?
F10 525D M-sport sedan -10, e46 330d sedan -00
"think wise, think geek, be a engineer"
Comment