Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kierrokset seilaa tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    #31
    Originally posted by AcidTrip View Post
    Pitänee ilmiselvästi siis mennä hutkasee lambda vaihtoon.. E46 316 vm. 2000 ajettuna ~72000km tai jotain sinne päin.. tyhjäkäynti huutelee ihan omiaan n. 500-1000 rpm tosin ennen tätä aamua tapahtunut vaan joka toisella käynnistyksellä, pari kertaa sammunukki eli tippunu sinne >500 rpm.. Aamulla ei meinannu käynnistyy, pikkasen painoin kaasua ni jakso jäädä käyntiin ja sen jälkeen tyhjäkäynti tippunu koko ajan sinne alle 500 rpm.. Auto ollu meidän perheessä noin pari kuukautta. :think Ketäs tässä pitäs mennä rengasraudalla ojentaa.
    Suosittelen lämpimästi joutokäyntimoottorin tsekkaamista. Mulla meni se sököksi, sillon kylmänä ei jaksanut käydä juuri ollenkaan tyhjiä, ja lämpösenä souti 1000-1500 rpm väliä.
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

    Comment

    • AcidTrip
      Newbiemmer
      • Feb 2007
      • 8
      • Tapiola

      #32
      Hauskaa tässäkin on se että töistä kun pääsin eilen lähtee kotiin päin, auto lähti käyntiin kun palmun alta ja toimi aivan loistavasti, paitsi mitä pari kertaa pikkasen tiputteli kierroksia noin 600-900rpm... et joo.. pitänee katsella mitä sitä tekis.. mut pitää pistää toikin korvan taakse

      Comment

      • mikachu
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 33
        • Tampere

        #33
        Itsellä ongelma palasi jälleen, nyt ensimmäistä kertaa kesäkeleillä. Nooh, tein pientä hifiremppaa ja otin subbarin vahvistimen irti akusta. Yllätys oli suuri kun auto käy nyt niin kuin pitääkin.

        Vieläkin kyllä huomaa kaikkien sähkölaitteiden ollessa päällä kierrosten tippuvan selvästi. Olisikohan itsellä ollut vahvistin sitten se viimeinen lenkki, joka pudotti kierrokset liian alas.

        Comment

        • Bääm
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 401
          • Pori

          #34
          Mullakin ravistaa pikkusen kylmänä. Tyhjäkäyntimoottorin putsaamisella kierrosten seilaaminen hävisi, mutta ravistaa edelleen vähän.
          Lämpimänä kun pitää kierroksia parissatonnissa tyhjäkäynti seilaa vähän. Tai pikemminkin suht rytmikkäästi vaihtaa kierroksia. Heilahdusväli ei ole kovinkaan suuri, mutta korvalla kuulee helposti.

          Kuuluuko tyhjäkäyntimoottorin "läpän" olla puoliksi auki irrallaan ollessa? Tai pikemminkin, mistä tietää, että ko. vempaimessa on vikaa?
          330d -03 M57N

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4595
            • Tampere

            #35
            ongelmaan on ratkaisu tuolla http://www.btcf.fi/forum/showthread....ighlight=vanos

            eli vanoksen tiivisteet kypsät
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Bääm
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 401
              • Pori

              #36
              Täällä olleista videoista/kommenteista päätellen mulla ei ole toi vika. Siis käynti täristää, mutta tota notkahdusta tai sammumista ei tule. Testeri (ei bmw:n huollossa) näytti kakkosryhmän katin jälkeisen labdan lämmitystä vialliseksi. Josko se vika olisi tuossa...
              330d -03 M57N

              Comment

              • Tomppa123
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1980
                • Salo

                #37
                Itsellä tuli äskön sellainen tyhjäkäynti ongelma että kierrokset pysyy kokoajan 1500:ssa???

                Comment

                • McBeast
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 2998
                  • Tallinn

                  #38
                  Mulla rupes kanssa seilaamaan kiekat 500-1000rpm välillä, ei ole sammuillut, sitten syttyi ruiskun merkkivalo palamaan ja tänään menee länsiautoon vikakoodien lukuun. Nyt ei taas enään kiekat seilaa ollenkaan ja käy niinkun ennenkin.. Saatto olla, että tuolloin kun kiekat seilaili tyhjäkäynnillä, että olis vieny enemmän ainettakin? No ehkä vikakoodit kertoo sitten.
                  Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                  Comment

                  • busa
                    Newbiemmer
                    • Apr 2008
                    • 27

                    #39
                    Samaa vikaa...auto 320d-00.tyhjäkänti muuten tasainen mutta n.10s.välein tulee joku pieni häiriö..kierrokset käy n.1s.ajan alempana ja kun ilmastoinnin ottaa pois päältä,ni häiriö häviää?

                    Comment

                    • McBeast
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2007
                      • 2998
                      • Tallinn

                      #40
                      Originally posted by busa View Post
                      Samaa vikaa...auto 320d-00.tyhjäkänti muuten tasainen mutta n.10s.välein tulee joku pieni häiriö..kierrokset käy n.1s.ajan alempana ja kun ilmastoinnin ottaa pois päältä,ni häiriö häviää?
                      Ilmastointihan kyllä vaikuttaa nostavasti kierrosten lukumäärään. Mulla ilmastointi pois päältä n. 900rpm ja ilmastointi päällä 1050rpm aina.
                      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 2998
                        • Tallinn

                        #41
                        Koodit luettiin ja vika oli jossain nokka-akselin anturissa, tms.
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • Nito
                          Bimmer Rookie
                          • May 2005
                          • 27
                          • Vaasa

                          #42
                          Originally posted by McBeast View Post
                          Koodit luettiin ja vika oli jossain nokka-akselin anturissa, tms.
                          Korjaantuiko tuo vika nokka-akselin asentotunnistimen vaihdolla? Itsellänikin olisi juuri samanlaista vikaa.

                          Comment

                          • Kaimann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1214
                            • Karigasniemi

                            #43
                            Originally posted by Nito View Post
                            Korjaantuiko tuo vika nokka-akselin asentotunnistimen vaihdolla? Itsellänikin olisi juuri samanlaista vikaa.
                            Minulla vaati viel kampikammion huohotinventtiilin vaihdon, se ku oli sattunu väsähtämään samaan aikaan. Mutta tasottu kummasti jo anturin vaihdolla.
                            Käy kuiten luetuttaan vikakoodit ennen ku alat osia vaihtamaan
                            "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                            Comment

                            • Paabo
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 4322
                              • Lapinlahti City

                              #44
                              Itsellä oma 328 tekee kylmänä sitä, että seilaa kierrokset hieman.Pitää seuraavan huollon yhteydessä luetuttaa vikakoodit.Lämpimänä pyörii aivan normaalisti.
                              E39 M5

                              Comment

                              • Nito
                                Bimmer Rookie
                                • May 2005
                                • 27
                                • Vaasa

                                #45
                                Originally posted by Kaimann View Post
                                Minulla vaati viel kampikammion huohotinventtiilin vaihdon, se ku oli sattunu väsähtämään samaan aikaan. Mutta tasottu kummasti jo anturin vaihdolla.
                                Käy kuiten luetuttaan vikakoodit ennen ku alat osia vaihtamaan
                                Helmikuussa huollossa käydessäni vikakoodit luettiin ja siellä löytyi vika nokka-akselin asentotunnistimelta. Vikaa ei kuitenkaan alettu korjaamaan, koska se ei millään tavoin ilmennyt käytössä silloin. Eilen ensimmäisen kerran kierrokset alkoivat tyhjäkäynnillä heilumaan, joten ajattelin, että todennäköisesti vika johtuisi juuri tuosta nokka-akselin asentotunnistimesta. Uskaltaisikohan tuon vaihtaa ilman uutta vikakoodien lukua vai olisiko parempi käydä vielä uudestaan luetuttamassa vikakoodit?

                                Vielä lisäkysymyksenä, että onko millainen homma itse vaihtaa tuo asentotunnistin? Itselläni on vuoden 2001 316i.
                                Last edited by Nito; 10-07-2008, 20:02.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎