Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 330d 2002

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HarzaTheMan
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 458
    • Sawo

    #46
    Passaa varmaan tässä samassa topicissa kysyä, että mites 320D:n saa kulkemaan lastulla? Eli paljonko siihen saa tehoja / vääntöä ja miten kovasti se sen jälkeen kiihtyy sataseen?
    ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #47
      Originally posted by HarzaTheMan
      Passaa varmaan tässä samassa topicissa kysyä, että mites 320D:n saa kulkemaan lastulla? Eli paljonko siihen saa tehoja / vääntöä ja miten kovasti se sen jälkeen kiihtyy sataseen?
      Eikös näitä ole kahdella "tehovaihtoehdolla" 136 hp ja commonrail 150 hp,veikkaan että molempiin saa sen +/- 30% lisää tehoa ja vääntöä joilla max pari sekkaa saa 0-100 sek.
      Ohituskiihtyvyydessä kanssa on huomattava ero vakiolla ja lastutetulla..ei muuta kuin lastua kehiin näihin nokivasaroihin
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • juppis
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 172

        #48
        Originally posted by veku
        Eikös näitä ole kahdella "tehovaihtoehdolla" 136 hp ja commonrail 150 hp,veikkaan että molempiin saa sen +/- 30% lisää tehoa ja vääntöä joilla max pari sekkaa saa 0-100 sek.
        Ohituskiihtyvyydessä kanssa on huomattava ero vakiolla ja lastutetulla..ei muuta kuin lastua kehiin näihin nokivasaroihin
        edit: väärin luettu ja vastattu. koitan olla huolellisempi jatkossa
        Last edited by juppis; 30-01-2006, 17:07.

        Comment

        • sirkus
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 2195
          • kaustinen

          #49
          Tais viitata 320d lastutukseen ja tuossa 4cyl dieselissä on nuo tehot hevosina 136 ja rail koneissa 150 ja ihan uusissa 163
          Chrysler 300c crd touring 2010
          Daily driver
          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
          Man cave on wheels
          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
          Built not bought
          V8, only juice&milk come in 2 litres

          Kawasaki zzr1100 fighter


          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

          Comment

          • juppis
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 172

            #50
            Originally posted by sirkus
            Tais viitata 320d lastutukseen ja tuossa 4cyl dieselissä on nuo tehot hevosina 136 ja rail koneissa 150 ja ihan uusissa 163
            Hups, niinpä olikin! Hosumalla tulee kus... ;-) Sittenhän tuossa olikin jo vastailtu asiaan ihan oikein! Nöyränä poistun sohvan ääreen...

            Comment

            • racediesel
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 248
              • porvoo

              #51
              no kun tuntuu olevan noi M:ät kovia kulkemaan=sitten aikalappuja mitä menee vartin.niistähän sitten näkee oliko käsi vai ei.kyllä toi dieseli on hiukanvaikeampi paikaltaan irroittaa ripeästi kuin bentsiini vapari.

              noita musta tuntuu ja lehtien testejä voi vetää huusista alas.tai sitten menee motarille tekemään pientä testiä...

              ja eihän se antpete auto hyvä ollutkaan-->voitti gumpall3000 kisan vuonna 2002 muistaakseni,miljoona-pirssit taakse jääneenä.
              Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
              Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
              Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
              Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
              Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
              BMW 330d-00 250hv ja 630nm
              BMW 330D-05 vakio 2005
              BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
              BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
              BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

              Comment

              • S.P.R
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1009
                • Oulu area

                #52
                M

                Pikaisen netti tsekkauksen jälkeen on helppo todeta ilman aikalappujakin, että E39 M5 ja E46 M3 menevät vartin matalaan 13 sekkaan. 13,1-13,4 testistä ja lähteestä riippuen. Ja jos lastu kiisseli jää reilusti 14 puolelle niin ei jakoja. Ja vauhdin kasvaessa kasvaa erokin..

                Comment

                • Blitz
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 260
                  • Helsinki

                  #53
                  http://www.daftproductions.com/video...638_106-34.mpg(3.39Mt)
                  Renkaita lukuunottamatta vakio e46 M3. [email protected]
                  X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                  YV:llä lisätietoja

                  Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                  996 Turbo X50
                  500whp.net

                  Comment

                  • henri
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 5752
                    • Kiuruvesi/Iisalmi

                    #54
                    Originally posted by -Tapi
                    Epäonneksi manuaalilootasi kaipaa väliin kytkimen joka on se heikoin lenkki yhdessä vauhtipyörän kanssa. Myös isojen pykälien rattaat ovat helisemässä alakierrosväännöllä leikkiessä (tomaatilla ei yksinkertaisesti pysty rääkkäämään lootaa samalla lailla kuin manuaalilla).
                    mikähän kytkin kannattas vakion tilalle vaihtaa? Laatikko varmaan kestää, kuhan ei tosiaan rääkkää suurilla alaväännöillä noita iso pykäliä
                    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                    Ex. E30 320i 2d GTS -88


                    E46 330Cd (projekti V.2)


                    ----------------------------

                    Comment

                    • juppis
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 172

                      #55
                      Originally posted by henri
                      mikähän kytkin kannattas vakion tilalle vaihtaa? Laatikko varmaan kestää, kuhan ei tosiaan rääkkää suurilla alaväännöillä noita iso pykäliä

                      Riippuu mitä olet autollesi tekemässä? Eli kyllä tuo orkkis kytkin kestää aikalailla kuitenkin...

                      Comment

                      • henri
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 5752
                        • Kiuruvesi/Iisalmi

                        #56
                        Originally posted by juppis
                        Riippuu mitä olet autollesi tekemässä? Eli kyllä tuo orkkis kytkin kestää aikalailla kuitenkin...
                        ei oo vielä tätä autoo, mutta ens kesänä pitäs tulla, kun sopiva vaan löytyy eli 330Cd

                        siihen sitte lastu...sellaset n.250hv 550Nm vääntöä (rajotettu, kestävyys pysyisi ok) sitte uus putkisto jossain vaiheessa cooleri keulaan yms muuta pientä lisäks

                        tavotteet sellaset 280hv ja väännöt alle 600Nm..ei taida enää vakio kytkin riittää, rupee varmasti luistamaan jo...Ei kuitenkaan mitn jumalatonta äkkiherkkää raskasta kisakytkintä millä ei jaksa ajaa ku 15min päivässä

                        mitkä olis järkeviä vaihtoehtoja?
                        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                        Ex. E30 320i 2d GTS -88


                        E46 330Cd (projekti V.2)


                        ----------------------------

                        Comment

                        • e36
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 241
                          • TKU

                          #57
                          Hö! Tottakai se kiisseli tuntuu perstuntumalla nopeammalta kun m5...
                          Se onkin näitten "käytännönvoima" isäntien pahin virhe...
                          En nyt tarkota näitä superdieseleitä. Vaan näitä pikkupomoja jotka on lastuttanu niitten v70 d5:en ja se on sit nopein auto mitä tää maailma on nähny...
                          Itku pääsee...

                          Comment

                          • juppis
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 172

                            #58
                            Originally posted by e36
                            Hö! Tottakai se kiisseli tuntuu perstuntumalla nopeammalta kun m5...
                            Se onkin näitten "käytännönvoima" isäntien pahin virhe...
                            En nyt tarkota näitä superdieseleitä. Vaan näitä pikkupomoja jotka on lastuttanu niitten v70 d5:en ja se on sit nopein auto mitä tää maailma on nähny...
                            Itku pääsee...

                            Joo mutta itse en kyllä kuulu tuohon sakkiin. Eli kaikenlaisia on tullut ajettua. Ihan oikeastikin nopeita autojakin. Enkä tarkoita pelkästään mitään 400hv m5:sia tai muitakaan katuvehkeitä. Nopeimmalla ajettu vartti 10.4 alastarolla! Eli vertailu pohjaa löytyy enemmän kuin uskottekaan. Niin ja tosiaan vuorotellen ajelin D:llä ja M:llä, joten... ;-)

                            Comment

                            • juppis
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 172

                              #59
                              Originally posted by henri
                              ei oo vielä tätä autoo, mutta ens kesänä pitäs tulla, kun sopiva vaan löytyy eli 330Cd

                              siihen sitte lastu...sellaset n.250hv 550Nm vääntöä (rajotettu, kestävyys pysyisi ok) sitte uus putkisto jossain vaiheessa cooleri keulaan yms muuta pientä lisäks

                              tavotteet sellaset 280hv ja väännöt alle 600Nm..ei taida enää vakio kytkin riittää, rupee varmasti luistamaan jo...Ei kuitenkaan mitn jumalatonta äkkiherkkää raskasta kisakytkintä millä ei jaksa ajaa ku 15min päivässä

                              mitkä olis järkeviä vaihtoehtoja?
                              Voit huoletta ajella 2004:sen kytkimellä vielä noilla "paukuilla". Kytkimet on kestänyt kovempiakin lukuja. Ja jos saat sen luistamaan niin osta sitten vasta. Laita vaikka privaa kun saat sen auton niin voin jeesata kytkin sun muissa asioissa ilman näitä "fiksuja" väli kommentteja. Minulla on hyviä suhteita ruotsin puolelle pariin bmw viri paikkaan ja saan sieltä hyvät neuvot ja halvemmat palikat.

                              Comment

                              • cool10
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2005
                                • 239
                                • Stadi

                                #60
                                Netissä liikkuu tällanen pätkä (joku varmaan tietää mistä se on ladattavissa):

                                BMW Race 330ci vs. 330cd vs. M3CSL

                                330ci:ssä 240 hv lyöntiä, cd:ssä 245 hv. Kaksi vetoa, toinen 120-220 ja toinen 120-240. Ihan tasoihin nuo menevät, eikä pitäisi dieselin huonomman paikaltaan lähdönkään haitata. Vaikea uskoa, että jos dieselissä olisi ollut 10 hv enemmän niin olisi jättänyt M5:sen. CSL vetelee videolla perässä kuvausautona matalilla kierroksilla
                                Last edited by cool10; 01-02-2006, 17:06.
                                EX: 730i -89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎