Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 madaltaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ozzy #69#
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1642
    • Pirkanmaa

    #46
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Mä voin illalla mitata. H&R:n cupkit 55/35 satsilla 330/320mm oli mitat.
    Tuo vakio M-sport on mitoissa 350/340mm ja jouset olisi tarkoitus tuonne alle hommata, joten joku tuollainen pudotus olisi varmaan juuri passeli. :think
    G20 330e M-Sport sunset orange

    Comment

    • Iltsu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 778
      • Espoo

      #47
      Originally posted by NokiLeka View Post
      H&R:n cupkit 55/35 satsilla 330/320mm oli mitat.
      Tää vaan jaksaa ihmetyttää...mulla 35/20 comfort kitillä merkattu otteeseen 330/330.
      Tesla Model Y Performance
      E36 318iS "jäärata/rallicross"

      Comment

      • Tiguan
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 135
        • Tampere

        #48
        Originally posted by Ozzy #69# View Post
        Tuo vakio M-sport on mitoissa 350/340mm ja jouset olisi tarkoitus tuonne alle hommata, joten joku tuollainen pudotus olisi varmaan juuri passeli. :think
        Mitä meinasit alle laittaa? itsellä tismalleen sama projekti.

        Ajattelin itse jotain tälläistä http://www.tuningstudio.fi/portal/tu...2888&section=c

        Tai sitten kysellä tarjousta H&R sarjasta.
        ex:BMW E46 320i Touring M-Sport II

        Entinen Bemaristi,

        Comment

        • Ozzy #69#
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1642
          • Pirkanmaa

          #49
          Originally posted by Tiguan View Post
          Mitä meinasit alle laittaa? itsellä tismalleen sama projekti.

          Ajattelin itse jotain tälläistä http://www.tuningstudio.fi/portal/tu...2888&section=c

          Tai sitten kysellä tarjousta H&R sarjasta.
          Jouset Eibach:lta tai H&R:ltä olisi kyllä se paras vaihtoehto. Varmaan jotkut 50/20 tai 55/35 yms. Tuo nokilekan korkeus on ainakin ihan sopiva omaan silmään. Saksastahan nuo saisi varmaan halvimmalla esim. http://www.fahrwerkebilliger.de :think
          G20 330e M-Sport sunset orange

          Comment

          • väiski525
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2010
            • 2572
            • Vantaa

            #50
            Originally posted by Ozzy #69# View Post
            Jouset Eibach:lta tai H&R:ltä olisi kyllä se paras vaihtoehto. Varmaan jotkut 50/20 tai 55/35 yms. Tuo nokilekan korkeus on ainakin ihan sopiva omaan silmään. Saksastahan nuo saisi varmaan halvimmalla esim. http://www.fahrwerkebilliger.de :think
            ite laitatin pari kk sitten alle H&R 35/20 tiputtavat jouset sigun toukkaan, voin suositella lämpimästi. 170e kotiovelle ebaystä itellä tosin vakioalusta, ei m-sport.

            kuvia voi ihmetellä showroomista
            - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

            - MB s205 220cdi -15
            - Volvo s80 2.5t -07
            - mb s211 280cdi -08
            - e46 320i -03
            - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
            - e46 320d Individual "m-sport" -04
            - e39 525i -01

            Comment

            • Ozzy #69#
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1642
              • Pirkanmaa

              #51
              Originally posted by väiski525 View Post
              ite laitatin pari kk sitten alle H&R 35/20 tiputtavat jouset sigun toukkaan, voin suositella lämpimästi. 170e kotiovelle ebaystä itellä tosin vakioalusta, ei m-sport.

              kuvia voi ihmetellä showroomista
              Kerros paljonko sulla on mitat tuolla alustalla navasta kaareen niin saa vähän käsitystä noista jousista.
              G20 330e M-Sport sunset orange

              Comment

              • väiski525
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2572
                • Vantaa

                #52
                Originally posted by Ozzy #69# View Post
                Kerros paljonko sulla on mitat tuolla alustalla navasta kaareen niin saa vähän käsitystä noista jousista.
                eipä oo tullu mitattua oli just 2kk kortti pois nii ei paljon kiinnostanu koko rotisko sinä aikana vois mitata ku vaan muistais joskus

                otin itteeni niskasta ja menin pihalle, ei hajuakaan miten se oikeasti mitataan mutta mittasin nyt vanteen keskireiän keskeltä kaareen ja mitat oli 330/320 noin suunnilleen. on kyl toi autopaikka vähän epätasainen..

                ja pohjassa matalin kohta moottorin kohdalla oleva poikkirauta, joka vilistää ~8cm korkeudella.
                Last edited by väiski525; 29-09-2011, 19:32.
                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                - MB s205 220cdi -15
                - Volvo s80 2.5t -07
                - mb s211 280cdi -08
                - e46 320i -03
                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                - e39 525i -01

                Comment

                • Arvis
                  Newbiemmer
                  • Jan 2013
                  • 6
                  • Kaarina

                  #53
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Näin. Ja kun vielä muistaa että mikäli tuon pitkittäisen alatukivarren etupään menee irroittamaan, niin takapään auraukset menee persiilleen saman tien.
                  Eli tuo auraus-säätö on ko.alatukivarren etupäässä, jolloin sen irroitus tietää välitöntä alustakulmien mittausta(voi nimittäin mennä pieleen ja paljon).
                  Eli se jousi kyllä tulee pois pelkällä iskarin irroituksella ja jos ei tulisikaan, niin siinä tapauksessa irroitetaan ylätukivarren ulkopää.
                  Itsellä oli tarkoitus tänään vaihtaa maltillisempi jousisatsi vanhojen tilalla. Iskarin alapään irroituksella ja lyhennetyllä bilteman jousipuristimella ei jousta saanut pois. Voiko tuon ylätukivarren pultin irroittaa ilman, että saa tukivarren alle tunkkia/kannatusta??

                  Comment

                  • Arvis
                    Newbiemmer
                    • Jan 2013
                    • 6
                    • Kaarina

                    #54
                    Originally posted by Arvis View Post
                    Itsellä oli tarkoitus tänään vaihtaa maltillisempi jousisatsi vanhojen tilalla. Iskarin alapään irroituksella ja lyhennetyllä bilteman jousipuristimella ei jousta saanut pois. Voiko tuon ylätukivarren pultin irroittaa ilman, että saa tukivarren alle tunkkia/kannatusta??
                    Tai suurempi ongelma on se, että jousi ei puristu tarpeeksi, jolloin se pyrkii vielä nostamaan vartta ylöspäin...

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      #55
                      Nosta mieluummin koko perä ylös niin jousen saa pois painamalla navasta koko tukivarsipakettia alaspäin. Jos vain toinen puoli on ylhäällä, niin kallistuksenvakaaja pistää niin paljon vastaan ettei jousta meinaa saada pois välistä.
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • Arvis
                        Newbiemmer
                        • Jan 2013
                        • 6
                        • Kaarina

                        #56
                        Originally posted by NokiLeka View Post
                        Nosta mieluummin koko perä ylös niin jousen saa pois painamalla navasta koko tukivarsipakettia alaspäin. Jos vain toinen puoli on ylhäällä, niin kallistuksenvakaaja pistää niin paljon vastaan ettei jousta meinaa saada pois välistä.
                        Kokeiltiin sitäkin.
                        Seisoin jarrusatulan päällä, kun molemmat puolet oli ylhäällä (100kg) ja napa tippui ehkä 1,5cm...
                        Saattaa olla, että pidempi kampi ja sen päällä seisominen olisi auttanut paremmin...

                        Comment

                        • NokiLeka
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2341
                          • Eurajoki

                          #57
                          Oletteko katsoneet mikä siellä pistää hanttiin? Koska joku siellä on rikki/väärin jos napa ei painu alaspäin miehen painosta. Omaani vaihdoin taakse jouset useaan otteeseen ja ne aina tulleet ja menneet ihan sillä, kun toisella kädellä on painanut napaa alaspäin ja toisella ottanut/laittanut jousen paikalleen.

                          Iskarin alapään jälkeen siellä ei ole muuta mikä pitäisi napaa ylhäällä.. Onko taka-alatukivarren korinpuoleinen pää kunnossa? Jos se pusla on mennyt paskaksi niin siellä voi joku kanittaa vastaan niin paljon ettei homma suju. Vai onko molemmat puolet samanlaisia?
                          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                          Comment

                          • ohohh
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2012
                            • 268
                            • Porvoo

                            #58
                            Käsijarru tai vaihde ei saa olla silmässä, kun aletaan painamaan. Ottaa vastaan..
                            G20 330e M-Sport '21

                            ex's

                            F30 330e M-Sport '17
                            F11 530d X-Drive M-sport '12
                            E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                            E46 330Ci M-Sport II '03
                            E36 323i Coupe '97

                            Comment

                            • H3nxu
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2011
                              • 777
                              • Kerava

                              #59
                              Originally posted by ohohh View Post
                              Käsijarru tai vaihde ei saa olla silmässä, kun aletaan painamaan. Ottaa vastaan..
                              No eipä se juuri ota vastaan vaikka olis molemmat.

                              Comment

                              • Arvis
                                Newbiemmer
                                • Jan 2013
                                • 6
                                • Kaarina

                                #60
                                Originally posted by ohohh View Post
                                Käsijarru tai vaihde ei saa olla silmässä, kun aletaan painamaan. Ottaa vastaan..
                                Molemmat oli piukasti päällä Tuota voisi kokeilla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎