Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 madaltaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jygga
    BTCF Member
    • May 2013
    • 197
    • Oulu / Kainuu

    #61
    No sitten kantsii jo laittaa jotain palikkaa renkaan eteen ettei karkaa...


    Mutta...
    Mistäs saisi halvimmalla H&R cupkittiä 35/20 madalluksella vm. -99 320i sedaniin..?
    Suomesta näkyy saavan n. 600e toimituskuluineen mutta jostain saksasta vaikka?
    Tai onko halvempaa vastaavanlaatuista..?

    EDIT: niin ja ei kellään kuvia nelikutosesta cupkitillä 35/20 madalluksella..?
    Last edited by Jygga; 25-04-2014, 00:11.

    Comment

    • Arvis
      Newbiemmer
      • Jan 2013
      • 6
      • Kaarina

      #62
      Originally posted by Jygga View Post
      No sitten kantsii jo laittaa jotain palikkaa renkaan eteen ettei karkaa...


      Mutta...
      Mistäs saisi halvimmalla H&R cupkittiä 35/20 madalluksella vm. -99 320i sedaniin..?
      Suomesta näkyy saavan n. 600e toimituskuluineen mutta jostain saksasta vaikka?
      Tai onko halvempaa vastaavanlaatuista..?

      EDIT: niin ja ei kellään kuvia nelikutosesta cupkitillä 35/20 madalluksella..?
      Ei se karkaamiseen vaikuta, kun takapää on kuitenkin ilmassa ja etupää vapaana, eli palikkaa alle muutenkin
      Itse olen ollut jo useammassa käyttiksessä tyytyväinen eibachin prokit jousiin. Madallus maltillinen ja ei liian kova. Nyttenkkin vaihdan ne matalampien eibachien tilalle... Iskareissa onkin sitten jo vaikeampi valinta.

      Comment

      • Arvis
        Newbiemmer
        • Jan 2013
        • 6
        • Kaarina

        #63
        Originally posted by ohohh View Post
        Käsijarru tai vaihde ei saa olla silmässä, kun aletaan painamaan. Ottaa vastaan..
        Tänään ilman käsijarrua vaihdoin jouset ilman puristinta hetkessä.
        Napa tippui todella kevyesti. Kiitos siis vinkistä

        Comment

        • ohohh
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2012
          • 268
          • Porvoo

          #64
          Originally posted by Arvis View Post
          Tänään ilman käsijarrua vaihdoin jouset ilman puristinta hetkessä.
          Napa tippui todella kevyesti. Kiitos siis vinkistä


          Originally posted by H3nxu View Post
          No eipä se juuri ota vastaan vaikka olis molemmat.
          Eikö?

          Pakko myöntää, ettei itselläkään samaa ongelmaa ollut kolmekutosen kanssa, mutta nelikutosen kanssa ei saanut napaa tippumaan, ennen kuin tiputti vaihteen vapaalle ja käsijarrun pois. :think
          G20 330e M-Sport '21

          ex's

          F30 330e M-Sport '17
          F11 530d X-Drive M-sport '12
          E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
          E46 330Ci M-Sport II '03
          E36 323i Coupe '97

          Comment

          • H3nxu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2011
            • 777
            • Kerava

            #65
            Mulla ei ainakaan ollut ongelmaa vaikka oli vaihde päällä sekä käsijarru.

            Comment

            • ohohh
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2012
              • 268
              • Porvoo

              #66
              Sama homma oli faijankin auton kanssa, joutui tiputtamaan vapaalle ja käsijarrun pois. Mistähän mokoma johtuu :think

              E: Mutta jäähän ne käsijarruvaijerit loogisesti kantamaan, jos palat rummun sisällä pitää? Selitystä tuohon vaihdehommaan en keksi...
              Last edited by ohohh; 28-04-2014, 21:15.
              G20 330e M-Sport '21

              ex's

              F30 330e M-Sport '17
              F11 530d X-Drive M-sport '12
              E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
              E46 330Ci M-Sport II '03
              E36 323i Coupe '97

              Comment

              • Järppä
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 1108
                • Stadi, ladon takana.

                #67
                Hassu kysymys mutta tuleeko ongelmia oem 17" style 68 vanteet + coili alusta ja sen verta madallusta että saa wheel gapin pois.
                Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                Top Gear review

                Comment

                • ohohh
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2012
                  • 268
                  • Porvoo

                  #68
                  Originally posted by huTsu View Post
                  Hassu kysymys mutta tuleeko ongelmia oem 17" style 68 vanteet + coili alusta ja sen verta madallusta että saa wheel gapin pois.
                  En tiedä mikä on etuvanteiden et, mutta saattaa ottaa coileissa etutolppaan kiinni ilman spaceria. En varmaksi sano mitään.
                  + nelipyöräsuuntauksen vaatii sen jälkeen
                  G20 330e M-Sport '21

                  ex's

                  F30 330e M-Sport '17
                  F11 530d X-Drive M-sport '12
                  E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                  E46 330Ci M-Sport II '03
                  E36 323i Coupe '97

                  Comment

                  • Järppä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1108
                    • Stadi, ladon takana.

                    #69
                    Originally posted by ohohh View Post
                    En tiedä mikä on etuvanteiden et, mutta saattaa ottaa coileissa etutolppaan kiinni ilman spaceria. En varmaksi sano mitään.
                    + nelipyöräsuuntauksen vaatii sen jälkeen
                    Edessä et41(7,5"), takana et50 (8,5")
                    Huomenna sen näkee todellisuudessa, kvg kuvien mukaan ilmeisesti mahtuu pyörimään.
                    Edit: totta hemmetissä pyöränkulmat jiirataan ura herkkyys ja jne. topicissa ohjeistettuihin arvoihin.
                    Last edited by Järppä; 29-04-2014, 20:19.
                    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                    Top Gear review

                    Comment

                    • Järppä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1108
                      • Stadi, ladon takana.

                      #70
                      Hyvin mahtuu pyörimään.
                      OEM iskarit oli "loppu" kun ei palautuneet kun painoi iskari pohjaan mutta jouset yllättävän hyvässä iskussa eli ei ollut hirmuisesti ruostetta jousissa eivätkä olleet katki. 1,5 tuntia meni alustassa (mukaan lukien korkeuden säätö) mutta pyörän kulmat jäi katsomatta kun aika loppui kesken kun piti etupuskuri napata myös irti maalaria varten, perjantaina kulmat kuntoon. Yllätti jälleen ettei pultit/mutskut olleet jumissa missään. Alustana siis parasta mitä rahalla saa eli ta-technix Korkeus takana 320mm ja edessä 310mm.
                      Yläpäät edessä oli vaihtokuntoiset onneks ennakoin eteen ja taakse uudet, suosittelen.
                      Xenonien korkeuden säätö meni katki mutta hetipitiliimalla nyt toimintaan siksi aikaa että saa uuden.

                      Ohjeiden mukaan äänieristeet pitäisi leikata auki mutta omassani ne eivät olleet millään liimalla kiinni vaan helposti sai vasemmalta irti kokonaan ja oikealta siirteli sivuun.

                      Jos joku kaipaa M-sport jousia niin PM, parilla kympillä saa noutaa pois.
                      Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                      Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                      Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                      If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                      Top Gear review

                      Comment

                      • ohohh
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2012
                        • 268
                        • Porvoo

                        #71
                        Itse fiksasin tuon xenonin korkeudensäädön väliaikasesti lattaraudan palasella ja pienillä pulteillä. Sai sen verran näppärästi irti. Repsahti ilkeästi sinne alas, kun eihan sitä tajunnut varoa :/
                        G20 330e M-Sport '21

                        ex's

                        F30 330e M-Sport '17
                        F11 530d X-Drive M-sport '12
                        E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                        E46 330Ci M-Sport II '03
                        E36 323i Coupe '97

                        Comment

                        • Järppä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1108
                          • Stadi, ladon takana.

                          #72
                          Originally posted by ohohh View Post
                          Repsahti ilkeästi sinne alas, kun eihan sitä tajunnut varoa :/
                          Se on niin pieni osa ettei sitä huomaa.

                          Lyhyempien koiraluiden omistajat
                          Oletteko huomanneet että edessä jarruletkut hinkaa kiinni vakaajaan?
                          Miten olette ratkaisseet ongelman.
                          Itse siirsin letkua hieman satulaan päin niin ei hiero kiinni kuin hetkellisesti silloin kun täydet ratista käännetty mutta pakko seurata tilannetta ettei käy ohrasesti ajossa (helppo seurata niin kauan kun puskuri on maalarilla).

                          Kulmat pantiin kuntoon mutta jätettiin camberit tarkoituksella säätämättä (takaa koska edestähän ei voi camberia säätää) tarkoja lukemia en muista mutta -2.00 asteen päällä oli camberit silti menee suoraan, ei vetele ja tuntuu hyvältä ajaa jopa ennen kulmien säätöä ei ollut mitään ongelmia vaikka kulmat päin prinkkalaa.

                          En kyllä allekirjoita näin äkkiseltään sitä että TA:n coilisetti olisi pintakova, tosin en ole preloadia lisännyt vielä. Tosin jos on 40/35 sarjalainen kumi niin sitten varmaan ehkä näin voi ollakkin mutta sehän ei ole alustan vika.
                          Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                          Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                          Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                          If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                          Top Gear review

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            #73
                            Originally posted by huTsu View Post
                            Kulmat pantiin kuntoon mutta jätettiin camberit tarkoituksella säätämättä (takaa koska edestähän ei voi camberia säätää) tarkoja lukemia en muista mutta -2.00 asteen päällä oli camberit silti menee suoraan, ei vetele ja tuntuu hyvältä ajaa jopa ennen kulmien säätöä ei ollut mitään ongelmia vaikka kulmat päin prinkkalaa.
                            Kyllä siellä pieni säätö on tehtaan jäljiltäkin, mutta iskarin yläpäissä on stopparit. Ne lyö pois niin saa säädettyä camberin edestäkin. Ja jos on reilummin madallettu niin täytyy tehdä lisää säätöä viilalla.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • Jygga
                              BTCF Member
                              • May 2013
                              • 197
                              • Oulu / Kainuu

                              #74
                              Siirretäänpäs tänne jos löytyisi paremmin vastauksia...

                              Miten saisin järkevimmin aikaan 30/10 tai maks. 40/15 madalluksen 320i sedaniin kun kaikki laadukkaat mutta järkihintaiset alustasarjat pudottaa takaa turhan paljon omiin mieltymyksiin nähden..?

                              Coupeen saisi 35/10 madaltavaa jousisatsia joka olisi juuri sopiva mutta passaako sedaniin..? Madaltaako sedania saman verran..? http://www.modificars.fi/tuotteet/bm...-3er-E46-Coupe

                              Eräällä sivulla mainitaan alustasarjan yhteydessä että "jos auto madaltuu liikaa taka-akselilta, käytä huonon tien alustasarjan kumityynyjä (bmw alkuperäisosa)".
                              Onko saksasta tuodussa e46 tuollaisia vakiona, paljonko nostavat ja olisiko osanumeroa antaa kun realoemista en ainakaan älyä että mikä osa olisi..

                              Ja paljonko normaalisti vakioalustalla pitäisi olla mitat navasta kaareen kun tuossa on noin 370mm edessä ja 350mm takana..?

                              Comment

                              • redvepe
                                BTCF Member
                                • Mar 2013
                                • 78
                                • Vantaa

                                #75
                                Ongelmana takana helvetin pitkä iskarin ulosjousto, kun jomin "laatuiskareilla" ajellaan. Kukaan tehnyt mitään rajoitusta jos pitkä iskari tai vastaavasti kellään suositella oikeasti lyhyitä iskareita.

                                Säätölätkät ja 120mm pitkä jousi kun löytyy nii tarvis vähän lyhkäsemmän ettei vahingossakaan lähe pois paikaltaan ajossa.. Huutelut oikeenlaisista jousista jne hengenvaarallisesta setupista voi pitää omana tietonaan koska toi on ainut millä saan perän sellaseks kun pitää.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎