Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 madaltaminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hebel
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 46
    • Kajaani

    E46 madaltaminen?

    Onko kokemuksia jos vaihdetaan pelkkä jousisarja 318 -98 E46 että tuottaako ongelmia jousien puristuksen kans,tarviiko erikoistyökaluja,yms yms aattelin pudottaa 50/40 cobran jousisarjalla.Kuulema teettää töitä ihan pirusti toi etupää.
  • Antza
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2143
    • Espoo

    #2
    Just tehtiin sama homma omaan coupeen parin kaverin kanssa. Loppujen lopuksi ei iso operaatio kunhan on kunnon työkalut eli hylsysarja (tarvitset mm. 16mm ja 21mm), hallitunkki (+ bemun oma), jousipuristimet ja pari pukkia (ota huomioon, että auto täytyy olla koko akseliltaan ilmassa). Nyt jos pitäisi tehdä uudestaan niin onnistuisi koko auto parissa kolmessa tunnissa.

    Jousipuristimet täytyy olla kunnolliset, ettei kierteet mene. Madallusjouset varsinkin tod.näk. joutuu puristamaan todella kasaan. Lisäksi voi olla, että madallusjousista et saa molemmilta puolilta yhtä montaa kierrettä kiinni puristimilla. Muuten ei paha operaatio edessäkään, takana riittää yhden pultin irroitus.

    Kuvalliset ohjeet löytyy http://www.e46fanatics.com/howto/how...hp?howto_id=12
    Last edited by Antza; 03-05-2006, 18:50.
    Current rides:
    F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

    Previous rides:
    E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

    Comment

    • Hebel
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 46
      • Kajaani

      #3
      joo paikka on työpaikan hallissa jossa auton saa nosturille,mut mietin vaan sitä jousien puristusta se teettää varmaan töitä vaikka ois kunnon jousipuristimet

      Comment

      • Ceeray
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1399
        • Kuopio

        #4
        En jaksanut alkaa värkätä joten vein firmaan laitettavaksi. Laskua 165€ sisältäen sijaisauton päiväksi.. ja sai vielä takuun jos jotain hajoo.

        Alle laitettiin Eibach Pro-kit, asettumista odotellessa..
        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

        Comment

        • -PT-
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 580
          • Rovaniemi

          #5
          No niin .Mulla on kans kohta H&R:n -35/20mm alustasarjan asennus kun se saapuu lähiaikoina tuonne matkahuoltoon. Viikolla vois käydä vielä ostamassa alusta pukit, että saa kerrala auton koko akselilta ilmaan.

          Miten mie puran etupäästä sen iskarin yläpään? Kannattaisko yrittää suoraan pulttikoneella yrittää aukaista vai saako sen muuten jollain muulla konstia näppärästi auki.

          Mitä muuta huomioitavaa asennuksessa?
          Peugeot 407 HDi 136 -04
          Ex: E46 320i -00
          Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            #6
            Originally posted by -PT- View Post
            Miten mie puran etupäästä sen iskarin yläpään? Kannattaisko yrittää suoraan pulttikoneella yrittää aukaista vai saako sen muuten jollain muulla konstia näppärästi auki.

            Mitä muuta huomioitavaa asennuksessa?
            Puristat vaan jouset niin kasaan kuin saat ja kun avaat sen yläpään mutterin, mutta älä seiso sen mutterin edessä, voi olla jännitystä jäljellä ja lähtee ilmat pihalle

            Auto ilmaan, vakaajatanko irti, iskaritolppa irti ja penkkiin kiinni ja puristamaan jousia irti, uudet jouset piukkaan ja tilalle, yläpää takas kiinni ja tolppa takas paikalleen. Ei paha homma. Takapäästä ei tartte muuta kuin avata iskarin alapää ja ottaa jousi pois ja uutta tilalle.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #7
              Reilu viikko sitten vaihdoin jouset e46 sedaniin. "Ruokatunnin" kanssa meni aikaa n. 3h. Omasta mielestä tosi yksinkertainen/nopeempi vaihtaa, esim. kun vertaa entiseen S40 volvoon. Takapään jousien vaihto oli nopea operaatio.

              En nostanu kun pyörän aina ilmaan (ku ei ollu kaksia pukkeja/tunkkia että ois saanu koko akselin ilmaan), kyllähän tuo noinkin onnistu, käden meinas vaan loppua kesken kun piti vakaajaakin kammeta... Mut itsekseen sai loppupeleissä hyvin vaihdettua. Eteen pitää vielä hyvät iskarit ettiä ja heittää ne sit alle.

              ot: Laitoin siis sen H&R:n enemmän pudottavan sarjan (olikohan se 50/30), ne H&R takajouset oli pitemmät mitä orkkis M-jouset ja ihmeen kasassa on kun auto jousien päällä. Mutta joustoa tuntuu kyllä hyvin riittävän ja alusta tuntuu muutenkin hyvälle. Omaan silmään näyttää että peräpää ei olisi pudonnut lainkaan, pikemminkin aavistuksen noussu, tai sit vaan hämää kun keula putos niin hyvin. Harmittaa kun en M-jousilla mitannu keskiöstä kaareen mittaa. Vois kokeilla vielä niitä ämmiä taakse jos jaksaa. :think
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • -PT-
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 580
                • Rovaniemi

                #8
                Jep. Saa nähä koska tulee soitto, että alusta on saapunut . Toivottavasti tuo -35/20mm madallus näyttäisi hyvältä tuon 225/40-18 8,5" ET38 paketin kanssa.

                Ei hirveästi löytynyt kuvia netistä tuosta alustasta ,että miltä se näyttäisi tuon E46 alla.
                Peugeot 407 HDi 136 -04
                Ex: E46 320i -00
                Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  #9
                  Originally posted by bemmeri View Post
                  ot: Laitoin siis sen H&R:n enemmän pudottavan sarjan (olikohan se 50/30), ne H&R takajouset oli pitemmät mitä orkkis M-jouset ja ihmeen kasassa on kun auto jousien päällä. Mutta joustoa tuntuu kyllä hyvin riittävän ja alusta tuntuu muutenkin hyvälle. Omaan silmään näyttää että peräpää ei olisi pudonnut lainkaan, pikemminkin aavistuksen noussu, tai sit vaan hämää kun keula putos niin hyvin. Harmittaa kun en M-jousilla mitannu keskiöstä kaareen mittaa. Vois kokeilla vielä niitä ämmiä taakse jos jaksaa. :think
                  Jatketaan OT:a. Ite vaihdoin M-jouset takasin kun noi h&r:n jouset ei kantanu tarpeeksi hyvin, eli kun pisti painoa konttiin niin perä putosi aika tavalla ja otti hiukan kiinni isommissa hidasteissa muutenkin. Niillä M-jousilla takana ja h&r:n 55 jousilla edessä on molemmissa 330mm vanteen keskeltä kaareen, ainakin tuossa touringissa.

                  Tuo 35/20 madallus ei juuri poikkea m-sportin omista mitoista, eli keula putoaa aavistuksen alemmas mutta perä pysyy samassa kuin m-sportin jousilla.
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    #10
                    Originally posted by NokiLeka View Post
                    Jatketaan OT:a. Ite vaihdoin M-jouset takasin kun noi h&r:n jouset ei kantanu tarpeeksi hyvin, eli kun pisti painoa konttiin niin perä putosi aika tavalla ja otti hiukan kiinni isommissa hidasteissa muutenkin. Niillä M-jousilla takana ja h&r:n 55 jousilla edessä on molemmissa 330mm vanteen keskeltä kaareen, ainakin tuossa touringissa.

                    Tuo 35/20 madallus ei juuri poikkea m-sportin omista mitoista, eli keula putoaa aavistuksen alemmas mutta perä pysyy samassa kuin m-sportin jousilla.
                    Ot jatkuu.
                    Itse käytin muutoskatastuksessa melkeimpä heti jousien vaihdon jälkeen, sillon oli vielä peltivanteet alla, en viittiny odottaa ja mennä kesänakeilla kun on spaceria ja renkaat aika kaljut. Otteeseen laitto 330 edessä ja 340 takana, tankki oli puolillaan ja kontti tyhjä. Eli mulla on ne 29484-1 jouset (50/35) Mittasi vielä kuskin puolelta, apparin puoli näyttää silmämääräisesti olevan hieman alempana takaa.

                    Kattelin h&r:n sivuilta, niin siellä ois ollu vieläkin rankemmin pudottavat, ainakin peräpään osalta. Muistatko mikä sun sarjan numero on?
                    --
                    Race Spring E46 2.0" 1.4" 29484 (nämä siis mulla)
                    Sport Cup Kit E46 2.1" 1.7" 31019-1
                    --
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • Kytölä
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 672
                      • Lohja

                      #11
                      Originally posted by -PT- View Post
                      Toivottavasti tuo -35/20mm madallus näyttäisi hyvältä tuon 225/40-18 8,5" ET38 paketin kanssa.
                      Tässä Random Heron coupessa on H&R 35/10 ja 18" vanteet.

                      LINKKI
                      '88 325i cabrio
                      '90 318is

                      Comment

                      • NokiLeka
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2341
                        • Eurajoki

                        #12
                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Ot jatkuu.
                        Itse käytin muutoskatastuksessa melkeimpä heti jousien vaihdon jälkeen, sillon oli vielä peltivanteet alla, en viittiny odottaa ja mennä kesänakeilla kun on spaceria ja renkaat aika kaljut. Otteeseen laitto 330 edessä ja 340 takana, tankki oli puolillaan ja kontti tyhjä. Eli mulla on ne 29484-1 jouset (50/35) Mittasi vielä kuskin puolelta, apparin puoli näyttää silmämääräisesti olevan hieman alempana takaa.

                        Kattelin h&r:n sivuilta, niin siellä ois ollu vieläkin rankemmin pudottavat, ainakin peräpään osalta. Muistatko mikä sun sarjan numero on?
                        --
                        Race Spring E46 2.0" 1.4" 29484 (nämä siis mulla)
                        Sport Cup Kit E46 2.1" 1.7" 31019-1
                        --
                        Mulla on tuo 31019-1m satsi omassa kiinni, paitsi takana ne m-sportin omat jouset. Madallushan on mullakin edessä 330mm ja sama takana. Auto tosiaan tuntui muuten hyvältä, mutta kuormankantokyky ei ollut h&r:n jousilla tarpeeksi hyvä ja tuntuivat muutenkin hiukan pehmeämmiltä kuin nuo m-jouset. Tolla sekalaisella setillä on nyt ajeltu reilu puoli vuotta ja hyvältä tuntuu eikä nappaa enää kiinni mihinkään. Talvellakin pärjäsi paremmin kuin odotin.
                        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                        Comment

                        • -PT-
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 580
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by Kytölä View Post
                          Tässä Random Heron coupessa on H&R 35/10 ja 18" vanteet.

                          LINKKI
                          Jep. Hyvin näyttäisi istuvan ja sopivan auton profiiliin . Kiitti linkistä.
                          Peugeot 407 HDi 136 -04
                          Ex: E46 320i -00
                          Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                          Comment

                          • -PT-
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 580
                            • Rovaniemi

                            #14
                            perjantai 13

                            Nyt iski ongelma päälle H&R -35/20mm alustasarjan asennuksessa. En saanut menemään H&R:n jousia tarpeeksi kasaan. Iskarin yläpää jää noin 30mm vajaaksi. Vakio iskareilla tuon paketin sai helposti kasaan, mutta nuo H&R:n lyhyillä tolpilla olevat iskarit ei vain taho yltää sinne mutterille asti. Elikkä iskarit ja jouset on H&R:t. Mikä neuvoksi?
                            Last edited by -PT-; 14-04-2007, 08:47.
                            Peugeot 407 HDi 136 -04
                            Ex: E46 320i -00
                            Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                            Comment

                            • -PT-
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2006
                              • 580
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Apuaa.....Onko kellään mitään hyviä ideoita, että millä tuon sais kasaan?
                              Peugeot 407 HDi 136 -04
                              Ex: E46 320i -00
                              Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎