Ei noiden öljyjen kanssa kannata hiuksia alkaa halkomaan. Tärkeitä asioita perän öljyjen suhteen on onko lukkoa (ja minkä tyyppinen) vaiko ei. Lisäaineistukset tämän mukaan. Viskositeetti valmistajan suositteleman mukainen tai lähellä sitä.
Kuormituksen kesto eli paineen sieto on myös yksi tärkeä ominaisuus peräöljyissä, miksei osin vaihteistonkin. Kuitenkin, on varmasti olemassa laaja skaala öljytyyppejä mitkä täyttävät ko. automallille määritellyt vaatimukset. Jos öljy on kaikilta ominaisuuksiltaan saman tyyppistä ja samaan käyttöön tarkoitettua kuin alkuperäinenkin kovin kauas metsään ei mennä olipa se minkä merkkistä tahansa, varmasti edessä on suurinpiirtein yhtä paljon kilometrejä kunhan autoa muuten asiallisesti huolletaan.
Yksi asia mikä joissakin tapauksissa voisi aiheuttaa lievää haittaa on mahdollinen eri öljyjen erilaisten lisäaineiden sekoittuminen, tosin vanhaa öljyähän ei käytännössä merkittävästi jää joten tämäkin lienee marginaalista ja teoreettista. Siis manuaalilaatikon tai perän kysessä ollessa.
Kuormituksen kesto eli paineen sieto on myös yksi tärkeä ominaisuus peräöljyissä, miksei osin vaihteistonkin. Kuitenkin, on varmasti olemassa laaja skaala öljytyyppejä mitkä täyttävät ko. automallille määritellyt vaatimukset. Jos öljy on kaikilta ominaisuuksiltaan saman tyyppistä ja samaan käyttöön tarkoitettua kuin alkuperäinenkin kovin kauas metsään ei mennä olipa se minkä merkkistä tahansa, varmasti edessä on suurinpiirtein yhtä paljon kilometrejä kunhan autoa muuten asiallisesti huolletaan.
Yksi asia mikä joissakin tapauksissa voisi aiheuttaa lievää haittaa on mahdollinen eri öljyjen erilaisten lisäaineiden sekoittuminen, tosin vanhaa öljyähän ei käytännössä merkittävästi jää joten tämäkin lienee marginaalista ja teoreettista. Siis manuaalilaatikon tai perän kysessä ollessa.
Comment