Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 käsijarrun kiristys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimann
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1214
    • Karigasniemi

    e46 käsijarrun kiristys

    Elikkäs miten moinen operaatio tehdään? pultin reiästä rummun sisältä vai rummun takaa jostaki???
    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    #2
    ensiapua voi antaa käsijarrukahvan juuressa olevasta kirisysmutterista joka on vaijerin päässä.
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • Tomppa123
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1980
      • Salo

      #3
      ja jos ei riitä ni pultin reiän sisästä jousta kampeamaan vaan

      Comment

      • nootti84
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 619
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by ammattimies
        ensiapua voi antaa käsijarrukahvan juuressa olevasta kirisysmutterista joka on vaijerin päässä.
        Kyllä tuolla konstilla täytyisi kiristyä!
        "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."


        http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...

        Comment

        • Kaimann
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1214
          • Karigasniemi

          #5
          Originally posted by Tomppa123
          ja jos ei riitä ni pultin reiän sisästä jousta kampeamaan vaan
          millä neljänneksellä tuo jousi olis tuolla rummun sisällä, Ylävasen,yläoikea, alaoikea vai alavasen?
          "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

          Comment

          • erese
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 478
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by Kaimann
            millä neljänneksellä tuo jousi olis tuolla rummun sisällä, Ylävasen,yläoikea, alaoikea vai alavasen?
            Muistaakseni käkkärin kiristys hoidettiin siten että otat vanteesta 4 pulttia irti ja pyörität vanteen sellaiseen kohtaan että ainoa kiinnioleva pultti on klo 12:ssa. Säätö tapahtuu seuraavasta pultin reiästä mikä tulee n. klo. 14 kohdille. Fikkarilla kun katsoo pultin reiästä niin näkee siipirattaan mistä säätö tapahtuu. Ratasta kun pyörittää vastapäivään niin käsijarrukenkä kiristyy ja myötäpäivään löystyy. Eli ensin säädetään takaa ja sen jälkeen hienosäätö käsijarrukahvan vaijereistä...
            en tosin muista onko E36:ssa samanlainen säätö kun E46:ssa, täytyypä vilasta TIS:stä
            Last edited by erese; 17-08-2006, 17:27.
            F40 -20
            F20 -13
            E46 320D Touring -01
            E36 "nokivasara" Touring -99

            Comment

            • Kaimann
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1214
              • Karigasniemi

              #7
              Pitää alkaa katteleen kuhan tuo vesisade hellittää sen verran ettei uida tarvi auton luo.
              Iso kiitos kaikille hyvistä vinkeistä
              "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

              Comment

              • Kaimann
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 1214
                • Karigasniemi

                #8
                Jarruja on nyt tutkittu ja hutkittu. Käsijarru kengät meni vaihtoon. Yksi mielenkiintonen juttu oli että toisen rummun sisällä oli 3mm kovettunutta paskaa(ruostetta tai jotain) osittain lasipinnalla(hyvinkin kiiltävä). Pienen naputtelun jälkeen tuo moska lähti ja ihan siistin näköseks sain nuo rummut.
                MUTTA, nyt kun ei meinaa tuo käsijarru pitää. Olen kiristänyt ensin rummusta niin että laahaa vähän, ja sitten vaijerista kaikki tyhjät pois. Melko hyvin pitää keula alas päin kun mäkeen laittaa, mutta kun on keula ylös niin ei enää pidä.

                Mitä mulla on jääny huomioimatta tuossa remontissa?
                "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                Comment

                • erese
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 478
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Kaimann
                  Jarruja on nyt tutkittu ja hutkittu. Käsijarru kengät meni vaihtoon. Yksi mielenkiintonen juttu oli että toisen rummun sisällä oli 3mm kovettunutta paskaa(ruostetta tai jotain) osittain lasipinnalla(hyvinkin kiiltävä). Pienen naputtelun jälkeen tuo moska lähti ja ihan siistin näköseks sain nuo rummut.
                  MUTTA, nyt kun ei meinaa tuo käsijarru pitää. Olen kiristänyt ensin rummusta niin että laahaa vähän, ja sitten vaijerista kaikki tyhjät pois. Melko hyvin pitää keula alas päin kun mäkeen laittaa, mutta kun on keula ylös niin ei enää pidä.

                  Mitä mulla on jääny huomioimatta tuossa remontissa?
                  Tiedä sitten auttaako seuraava mutta käsijarrurempan jälkeiseksi toimenpiteeksi löytyi ohjeeksi tämmöinen:
                  Attached Files
                  Last edited by erese; 19-09-2006, 08:51.
                  F40 -20
                  F20 -13
                  E46 320D Touring -01
                  E36 "nokivasara" Touring -99

                  Comment

                  • Kaimann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1214
                    • Karigasniemi

                    #10
                    Originally posted by erese
                    Tiedä sitten auttaako seuraava mutta käsijarrurempan jälkeiseksi toimenpiteeksi löytyi ohjeeksi tämmöinen:

                    Joo ei auttanu. No, eihän takavetosella käsijarrua tarvi
                    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                    Comment

                    • erese
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 478
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by Kaimann
                      Joo ei auttanu. No, eihän takavetosella käsijarrua tarvi
                      Okei, enpä tiedä sitten, tohon annettiin myös ohjeeksi tehdä sama uudelleen jos tarpeen. Kai toi on sitten jotain jarrukenkien sisäänajoa jotta ne rupeaa ottamaan kunnolla kiinni
                      F40 -20
                      F20 -13
                      E46 320D Touring -01
                      E36 "nokivasara" Touring -99

                      Comment

                      • pekkis234
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2006
                        • 76
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by erese View Post
                        Muistaakseni käkkärin kiristys hoidettiin siten että otat vanteesta 4 pulttia irti ja pyörität vanteen sellaiseen kohtaan että ainoa kiinnioleva pultti on klo 12:ssa. Säätö tapahtuu seuraavasta pultin reiästä mikä tulee n. klo. 14 kohdille. Fikkarilla kun katsoo pultin reiästä niin näkee siipirattaan mistä säätö tapahtuu. Ratasta kun pyörittää vastapäivään niin käsijarrukenkä kiristyy ja myötäpäivään löystyy. Eli ensin säädetään takaa ja sen jälkeen hienosäätö käsijarrukahvan vaijereistä...
                        en tosin muista onko E36:ssa samanlainen säätö kun E46:ssa, täytyypä vilasta TIS:stä
                        Miksi muuten pitää ottaa 4 pulttia irti? Eikö se riittäisi että ottaa
                        vain sen klo 14 kohdalla olevan ja kurkkaa sinne?

                        Comment

                        • NokiLeka
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2341
                          • Eurajoki

                          #13
                          Originally posted by pekkis234 View Post
                          Miksi muuten pitää ottaa 4 pulttia irti? Eikö se riittäisi että ottaa
                          vain sen klo 14 kohdalla olevan ja kurkkaa sinne?
                          e46:ssa se säätö on kello 10:nen kohdalla, eli yksi pultti taaksepäin. Taitaa olla kaikkein helpoin säätää kun ottaa sen satulan pois ja levyn pois. Näkee samalla jos ovat vaihtokunnossa ja saa suihkuteltua vähän rasvaa joukkoon, muuten voi olla aika tekeminen säätämisessä.
                          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                          Comment

                          • newport
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2006
                            • 58
                            • Kerava

                            #14
                            Mulla sama homma, melkein uudet rummut/levyt ja vaihdoin käsijarrukengät ja ei saa millään pitämään vaikka säätää mistä. Jos joku viisas tietäis mistä johtuu.
                            330daT M-Sport II -02 170kw/520nm

                            Comment

                            • Jaghaath
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 1273
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by newport View Post
                              Mulla sama homma, melkein uudet rummut/levyt ja vaihdoin käsijarrukengät ja ei saa millään pitämään vaikka säätää mistä. Jos joku viisas tietäis mistä johtuu.
                              Linkku jumissa/väärin asennettu tai väärin säädetty, ei montaa vaihtoehtoa ole. Se linkku tahtoo ruostua ja jumittua vähintään yhtä nopesti kun kengät kuluu, varsinkin jos käsijarrua ei paljon käytä, siksi se kannattas vaihtaa samalla kenkien kanssa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎