Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330D lohkolämmitin, mitä maksaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vecara
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 342
    • Rovaniemi

    #31
    Originally posted by surface View Post
    Kuka myy tuota letkulämppäriä ja missä hinnoissa ne pyörivät? Mielummin tuollaisen hommaisi, kun eikös tuo ole kuitenkin tehokkaampi kuin säteilyversio?
    Eiköhän se vastaus kuitenkin ole tuossa, kun miettii, kumman laittaa:

    Originally posted by Cell View Post
    Vesiletkuun tulevat lämmittimet ovat surullisen kuuluisia kyvystään sekoittaa moottorinohjaukset, rikkoa vesiletkut jne. Eikä tee hyvää koneelle kun käynnistäessä kymmeniä asteita lämpimämpi vesi hurahtaa kylmään pataan. Veden lämmittäminen ei ole itseisarvo, se kun ei loppupeleissä johda lämpöä ihmeemmin. Alavesiletkuun asennettuna vesi ei kierrä yhtään, ylävesiletkussakin vain hyvin vähän koska on lähes korkein paikka järjestelmässä.

    Vaikka se öljyjen lämmittäminen tuntuu turhalta koska se ei näy lämpömittarissa, niin mitäs varten alunperin sitä konetta lämmitettiin? Ei sen lämpömittarin viisarin takia, vaan jotta kuluminen vähentyisi ja sivutuotteena lämpiäminen nopeutuisi. Lämmitetyllä öljyllä paketti toimii paremmin käynnistyksessä kuin lämmitetyllä ylävesiletkulla, kunnon pakkasessa kylmät öljyt on todella jäykkää tatinaa vaikka letkulämmitintä olisi miten huudattanut. Korkea viskositeetti tarkoittaa huonoa pumpattavuutta ja korkeaa kitkaa. Palamiseen moottorilämpö vaikuttaa dieselissä aika erilailla kuin bensassa, joten olisikohan sille joku pointti että se säteilylämmitin lämmittää vain öljyjä dieselissä vaikkei vedenlämpömittarissa näykkään?
    ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

    Comment

    • surface
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 257

      #32
      Originally posted by makkenakke View Post
      defa elementti 132 johtosarja 44 haar.sarja 72 = 248~
      calix elementti 87 johtosarja 48 haar.sarja 60 = 195~

      näin motonetissä.. onko toi calix mistää kotosi?
      Juu eilen myös kyselin ja toi Defan sarja on säteilylämmitin.
      On se vaan perkele mitä Defa pyyttää noista johdoista, laillista ryöstöä!
      Last edited by surface; 15-10-2008, 11:10.
      E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

      Comment

      • surface
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 257

        #33
        Originally posted by Vecara View Post
        Eiköhän se vastaus kuitenkin ole tuossa, kun miettii, kumman laittaa:
        No joo, ehkä se säteily versio voisi sittenkin olla se vaihtoehto. meneehän siinä lämpöä hukkaan, mutta minkäs teet.
        E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

        Comment

        • makkenakke
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 121

          #34
          Originally posted by surface View Post
          No joo, ehkä se säteily versio voisi sittenkin olla se vaihtoehto. meneehän siinä lämpöä hukkaan, mutta minkäs teet.
          joo sais vähä halvemmal ku laittais vaik pistorasiat johtojen päihi ja kumikaapelii :P

          Comment

          • surface
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 257

            #35
            No joo nyt on säteilylämppäri asennettu, eipä ollut paha homma, aikaa vaan se otti kun on aina sitä ylimääräistä säätämistä, kun ei ole ennen asentanut. Enkä tiedä meneekö tuossa nyt loppujenlopuksi NIIN paljon tuota lämpöä hukkaan. Aika hyvin se on sinne "koteloitu" (pohjapanssari alapuolella jne) ja lämpöhän nousee ylös päin ja aika hyvin tuo tuntuu tuota lämpöä johtavan, mutta aika näyttää.
            E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

            Comment

            • E46
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 73
              • Varsinais-Suomi

              #36
              Lainataanpa hiukan tätä topicia.
              Mihin olette asentaneet sen pistokkeen etupuskuriin? Onko rekisterikilven taustaosa hyvä paikka? Edellisessä E46:ssa oli nimenomaan siinä. Ajattelin vaan, että onko muita hyviä paikkoja tullut mieleen.

              Comment

              • Kurre
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 384
                • Veteli

                #37
                Originally posted by E46 View Post
                Lainataanpa hiukan tätä topicia.
                Mihin olette asentaneet sen pistokkeen etupuskuriin? Onko rekisterikilven taustaosa hyvä paikka? Edellisessä E46:ssa oli nimenomaan siinä. Ajattelin vaan, että onko muita hyviä paikkoja tullut mieleen.
                Itse laitoin puskurin aukkoon rekisterikilven viereen. Ei tarvitse porailla isoja reikiä mihinkään, vain ruuvata kannake alapuolelta puskuriin kiinni. Ongelmana tuossa on vähän se, että panssarijohtoa on vähän hankala saada mistään välistä hyvin sinne puskurin sisällepäin..purkamalla tietenkin hieman, mutta muuten siihen saa käyttää hetken aikaa.
                sigpic
                Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

                Comment

                • Vecara
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 342
                  • Rovaniemi

                  #38
                  Originally posted by Kurre View Post
                  Itse laitoin puskurin aukkoon rekisterikilven viereen. Ei tarvitse porailla isoja reikiä mihinkään, vain ruuvata kannake alapuolelta puskuriin kiinni. Ongelmana tuossa on vähän se, että panssarijohtoa on vähän hankala saada mistään välistä hyvin sinne puskurin sisällepäin..purkamalla tietenkin hieman, mutta muuten siihen saa käyttää hetken aikaa.
                  Samassa paikassa itsellänikin. Ahdasta siellä ainakin tuossa 6-pyttysessä dieselissä on.
                  ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

                  Comment

                  • 325E
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1227
                    • LAHTI

                    #39
                    Poraamaan...Defa 24mm propputerä...Vesireikä 3mm ym.asiaa

                    Originally posted by Vecara View Post
                    Samassa paikassa itsellänikin. Ahdasta siellä ainakin tuossa 6-pyttysessä dieselissä on.
                    Defan Pistokkeen asennus poraamalla 24mm propputerällä reikä rekkarin viereen...huomioikaa seuraavaa...

                    Kannattaa porata rekkarin oikealle puolelle edestä katsottuna vasemmalle puolelle, monesti auttaa kun irroittaa vasemman umpion pois niin on helpompi pujotella panssarjohtoa ja mahdollisesti asentaa puskurin taakse muovimutteria joka pitää pistoketta paikoillaan...

                    Ensiksi kannattaa porata 6mm reikä ja sitten proppu eli sahalaita terällä 24mm reikä joka on Defan mitoitus koko...niin vielä yhteen kohtaan reijän reunaan tulee kolota 3mm poranterällä kolo johon pistokkeen nasta menee estäen pistokkeen pyörimisen kiristettäessä muovimutteria puskurin takaa.

                    Mikäli pistoke jää jostakin syystä silleen että, sen sisälle jää mahdollisesti vesi niin pitää se irroittaa ja porata pistokkeen runkoon alapuolelle vedenpoisto reikä n.3mm joka poistaa panssarijohdon pistokkeen sisältä veden ja näin vältytään näiltä tyypillisiltä pistokkeiden sulamisilta jotka ovat pikkupistokkeiden "Ongelma"
                    tämän huomaa muovinpalamisen kärynä ja pistokkeessa olevan joistakin kolmesta liittimestä jonkun näiden naaraspuolisen osan sulamisena muovin (liittimen ympäriltä) jolloin myös monesti myös vahingoittuu auton ja lämpötolpan välinen kumijohto auton puoleisesta päästä.

                    Tämän johdosta suosittelen sen 3mm vesireijän tekemistä panssarijohdon pistokkeenrunkoon ennen panssarjohdon paikalleen asentamista, se tulee luonnollisesti pistokkeen alapuolelle jotta vesi pääsee pois.
                    Last edited by 325E; 22-11-2008, 15:24.

                    Comment

                    • Blacksatin
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2007
                      • 954
                      • Mäntsälä

                      #40
                      Itellä on myös hankinta listalla joka säteilylämmitin/sisätilanlämmitin paketti tai sitten Webasto/Eberi. Enemmän kiinnostaisi kyllä tuollainen polttoaine lämmitin mutta hinnat taitaa olla aika kovat? Alle tonniin ei varmaan irtoa edes pelkkää lämmitintä? Saksasta varmaan halvemmalla mutta kun ei noi kielet oikein taivu niin vähän hankalaa. Jollain on varmaan kokemusta webaston tai eberin asennuksesta??

                      Niin auto vm 02 330d

                      Comment

                      • Jisv
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2008
                        • 461
                        • Pori

                        #41
                        Originally posted by Blacksatin View Post
                        Itellä on myös hankinta listalla joka säteilylämmitin/sisätilanlämmitin paketti tai sitten Webasto/Eberi. Enemmän kiinnostaisi kyllä tuollainen polttoaine lämmitin mutta hinnat taitaa olla aika kovat? Alle tonniin ei varmaan irtoa edes pelkkää lämmitintä? Saksasta varmaan halvemmalla mutta kun ei noi kielet oikein taivu niin vähän hankalaa. Jollain on varmaan kokemusta webaston tai eberin asennuksesta??

                        Niin auto vm 02 330d
                        ~1250 e tuli maksamaan kaikkine kuluineen Eberi kellolla asennettuna 320d:hen tossa marras-joulukuun vaihteessa. Osat ja asennuspalvelut hommasin tältä foorumilta. Saksasta sais laitteen vähän halvemmalla, mutta hitaammin. Asennus itsessään ei ole mahdoton itsekin tehdä, jos vaan on aikaa ja tilaa.
                        e46 non m-sport touring
                        Dieselin kulutus

                        Comment

                        • Blacksatin
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2007
                          • 954
                          • Mäntsälä

                          #42
                          Hmm osaisiko joku kertoa tässä linkissä olevasta webastosta että onko sen hinta muka tuo 300eur

                          http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...2BSI%26otn%3D4


                          Ei olisi kallis jos tuon 300eur maksaa, mutta onko tuossa kaikki muu tarvittava. Kelloahan tuossa ei vissiin tule mukaan.

                          Edit: Juu siis pelkkä poltinhan tuo, mutta aika edulliselta tuntuu.
                          Last edited by Blacksatin; 04-01-2009, 14:56.

                          Comment

                          • JTP
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 506
                            • Hpj

                            #43
                            Originally posted by Blacksatin View Post
                            Hmm osaisiko joku kertoa tässä linkissä olevasta webastosta että onko sen hinta muka tuo 300eur




                            Ei olisi kallis jos tuon 300eur maksaa, mutta onko tuossa kaikki muu tarvittava. Kelloahan tuossa ei vissiin tule mukaan.

                            Edit: Juu siis pelkkä poltinhan tuo, mutta aika edulliselta tuntuu.
                            Ja käytetty....joten ei välttämättä niin hirveen edullinenkaan!
                            e90 330i lci -09
                            Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                            Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #44
                              Originally posted by Blacksatin View Post
                              Hmm osaisiko joku kertoa tässä linkissä olevasta webastosta että onko sen hinta muka tuo 300eur

                              http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?...2BSI%26otn%3D4


                              Ei olisi kallis jos tuon 300eur maksaa, mutta onko tuossa kaikki muu tarvittava. Kelloahan tuossa ei vissiin tule mukaan.

                              Edit: Juu siis pelkkä poltinhan tuo, mutta aika edulliselta tuntuu.
                              Tuohon tarvitsee lisäksi kaikki asennustarvikkeet ja ohjelmoinnin / kellon/kauko-ohjauksen.

                              Uuden 4,3kw eeberin pelkällä kellolla mutta kaikkine asennustarvikkeineen saanee Suomestakin n. 700€?.

                              Comment

                              • LasseE
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2008
                                • 416
                                • Kontiolahti/Joensuu

                                #45


                                Tuolta itse tilasin ja asensin..
                                Ex. E46 330d -05
                                Ex. e61 530da -05
                                Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                                Member of Team EastAudio
                                Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎