Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pulse generator camshaftin vaihto E46 328ci:hin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jooseppi
    Newbiemmer
    • May 2006
    • 4

    Pulse generator camshaftin vaihto E46 328ci:hin

    elikkäs onko kuinka helppo/mahdoton??? kotikontein tuo vaihtaa?:think ja jos joku on sen vaihtanut joskus niin neuvot tarpeen..
  • Jooseppi
    Newbiemmer
    • May 2006
    • 4

    #2
    Pulse generator camshaftin vaihto E46 328ci:hin

    Meni äsken väärään paikkaan joten laitan sen nyt tännekkin.. Eli onkos joku joskus kyseisen osan vaihtanut itse.. ja tai onko se mahdollista kotikonstein:think
    Jos joku tietää/osaa niin neuvoja otetaan kiitollisena vastaan.

    Comment

    • Murska
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 382
      • Savo

      #3
      Originally posted by Jooseppi View Post
      elikkäs onko kuinka helppo/mahdoton??? kotikontein tuo vaihtaa?:think ja jos joku on sen vaihtanut joskus niin neuvot tarpeen..
      Ihan nix nax homma...anturin kaapeli irti->anturi irti...ja uutta tilalle
      Näin ainakin 330:ssä...ja osa maksaa n.100€
      e61 530i touring M-sport LCI -08
      Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
      Ex:e46 330i -01 Sedan
      Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

      Comment

      • -PT-
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 580
        • Rovaniemi

        #4
        Tässä olis juttua aiheesta. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=76364.

        Imupuolen nokka-akselin asentoanturin irroitus: ilmanputsarinkotelo pois, imupuolen nokka-akselin solenoidi pois(32mm kanta) ja sitte vain anturi irti. Asennus päin vastaisessa järjestyksessä. Älä väännä anturin kiinnitys ruuvia liian tiukkaan.
        Last edited by -PT-; 17-11-2006, 21:38.
        Peugeot 407 HDi 136 -04
        Ex: E46 320i -00
        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Imu vai pako?
          Kuusiokololla pakopuolen anturin ruuvi ja liitin irti. Anturi käteen ja uusi päinvastaisessa järjestyksessä takaisin(anturi no:5).

          Imupuolen anturin vaihto edellyttää vanoksen magneettiventtiilin irti kierämisen(osa 2), ja mahdollisesti huohotinputken irroituksen, jonka jälkeen anturi vaihdettavissa(anturi no:18).

          Comment

          • Bullitt
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 2786
            • Turku

            #6
            Oliskohan kuitenkin 32 mm se solenoidin kanta?


            Comment

            • fastandfurious
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1731
              • Tampesteri

              #7
              Originally posted by Bullitt View Post
              Oliskohan kuitenkin 32 mm se solenoidin kanta?
              Kyllä näin mustakin se oli...
              ---------------------------------------------------
              E91 325d M-Sport
              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

              Comment

              • -PT-
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 580
                • Rovaniemi

                #8
                Sori muistin väärin . Elikkä solenoidin kanta 32mm.
                Peugeot 407 HDi 136 -04
                Ex: E46 320i -00
                Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Mutta...ettei nyt olisikin kyse pakopuolen anturista?

                  Comment

                  • fastandfurious
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1731
                    • Tampesteri

                    #10
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Mutta...ettei nyt olisikin kyse pakopuolen anturista?
                    Musta kanssa kannattaa sama selvittää, ennen kun alkaa hosumaan. Omassa autossa lopulta oli nimenomaan PAKOpuolen anturi sökö, tai sitten molemmat...?? Enään ei voi tietää.
                    ---------------------------------------------------
                    E91 325d M-Sport
                    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                    Comment

                    • Murska
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2004
                      • 382
                      • Savo

                      #11
                      Vikakoodit luetuttamalla se selviää kumpi anturi on kyseessä...ei tarvii arvailla..
                      Omassa koslassa se oli ainakin hyvin selvästi ilmaistu vikakoodin muodossa: camshaft pulse generator, exhaust system...tms.
                      e61 530i touring M-sport LCI -08
                      Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                      Ex:e46 330i -01 Sedan
                      Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                      Comment

                      • -PT-
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 580
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Jep. Kannattee varmistaa kumpi anturi on kyseessä. Kalliita nuo anturit.

                        BTW niin jos olet vaihtamassa imupuolen anturia niin ei kannata säikähtää jos anturi on erinnäköinen. Niihin on tehty modifikaatio.
                        Last edited by -PT-; 18-11-2006, 14:24.
                        Peugeot 407 HDi 136 -04
                        Ex: E46 320i -00
                        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                        Comment

                        • Murska
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2004
                          • 382
                          • Savo

                          #13
                          Originally posted by -PT- View Post
                          BTW niin jos olet vaihtamassa imupuolen anturia niin ei kannata säikähtää jos anturi on erinnäköinen. Niihin on tehty modifikaatio.

                          Ja sama homma pakopuolenkin anturissa...kärjen halkaisija on pienempi kuin alkuperäisessä
                          e61 530i touring M-sport LCI -08
                          Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                          Ex:e46 330i -01 Sedan
                          Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                          Comment

                          • fastandfurious
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 1731
                            • Tampesteri

                            #14
                            Originally posted by Murska View Post
                            Ja sama homma pakopuolenkin anturissa...kärjen halkaisija on pienempi kuin alkuperäisessä

                            Musta se oli kyllä toisinpäin? Uuden anturin halkaisija oli suurempi kuin vanhan originellin?
                            ---------------------------------------------------
                            E91 325d M-Sport
                            ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                            E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎