Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 keskuslukitus häikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bnito
    replied
    188e posteineen . Taidan kysästä vielä mitä se sit suomesta ois...

    Leave a comment:


  • Bnito
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Laita englanniksi tai saksaksi mailia varaosamyyjille:



    Kerro mitä tarvit, kysyvät sitten oikeat kysymykset.
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tuo on virallinen BMW liike, joten saat täysin samat osat kuin paikallisesta virallisesta bmw liikkeestä. Kaukosäädön joudut koodaamaan, muuten toimii.
    Kiitoksia,

    Laitettu mailia, katotaan mikä ois päivän hinta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bnito View Post
    Onko nuo pielmeieriltä tulleet avaimet siis täysin plugnplay? eli toimivat suoraan eivätkä vaadi mitään muita toimenpiteitä?

    En ole itse kyseisen puljun kanssa asioinut, voikohan tuota avain tilausta udella vaikka heidän sähköpostin kautta...?
    Tuo on virallinen BMW liike, joten saat täysin samat osat kuin paikallisesta virallisesta bmw liikkeestä. Kaukosäädön joudut koodaamaan, muuten toimii.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Laita englanniksi tai saksaksi mailia varaosamyyjille:



    Kerro mitä tarvit, kysyvät sitten oikeat kysymykset.

    Leave a comment:


  • Bnito
    replied
    Originally posted by Ville_V View Post
    Bnito, taistelin kesällä aivan vastaavan ongelman kanssa. Autona e46 320d vm 02. Näennäisesti ja mittaamalla kaikki näytti olevan kunnossa, kuten sinulla. Antennin vastaanotin reagoi auton kaukosäätöön, e39:n kaukosäätöön ja jopa autotallin ovenavaajaan. Eli vastaanotti signaaleita. Lisäksi sähköikkunat ja keskuslukko toimivat lukkopesästä ja sisällä olevista napeista kuten kuuluukin, joten vika tuskin oli GM5 moduulissa. E46 avaimia en vain saanut koodattua autoon. Akutkin olin vaihtanut jo muutama vuosi sitten kun viimeksi lopetti toimintansa.

    Kun en enää muuta keksinyt niin ajattelin, et kokeilen viimeisenä koodata avaimet ristiin e46 ja e39. Molemmat 2002 vuosimallisia. E39 avaimien koodaus onnistui kerrasta e46:seen ja toisinpäin. Tämän jälkeen e46 hyväksyi myös omat avaimensa ja ovat siitä lähtien toimineet aivan normaalista. Eli mystisesti joku bitti oli vain poikittain. Ennen uuden avaimen ostoa koita koodata autoon joku muu kaukosäätö ja sitten vielä omasi takaisin. Saatat säästyä avaimen ostolta.
    Originally posted by Antti O View Post
    Saksasta ovat merkkareilta saaneet n.130eur hintaan avaimia, esim. pielmeier.
    Onko nuo pielmeieriltä tulleet avaimet siis täysin plugnplay? eli toimivat suoraan eivätkä vaadi mitään muita toimenpiteitä?

    En ole itse kyseisen puljun kanssa asioinut, voikohan tuota avain tilausta udella vaikka heidän sähköpostin kautta...?

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Saksasta ovat merkkareilta saaneet n.130eur hintaan avaimia, esim. pielmeier.

    Leave a comment:


  • Ville_V
    replied
    Bnito, taistelin kesällä aivan vastaavan ongelman kanssa. Autona e46 320d vm 02. Näennäisesti ja mittaamalla kaikki näytti olevan kunnossa, kuten sinulla. Antennin vastaanotin reagoi auton kaukosäätöön, e39:n kaukosäätöön ja jopa autotallin ovenavaajaan. Eli vastaanotti signaaleita. Lisäksi sähköikkunat ja keskuslukko toimivat lukkopesästä ja sisällä olevista napeista kuten kuuluukin, joten vika tuskin oli GM5 moduulissa. E46 avaimia en vain saanut koodattua autoon. Akutkin olin vaihtanut jo muutama vuosi sitten kun viimeksi lopetti toimintansa.

    Kun en enää muuta keksinyt niin ajattelin, et kokeilen viimeisenä koodata avaimet ristiin e46 ja e39. Molemmat 2002 vuosimallisia. E39 avaimien koodaus onnistui kerrasta e46:seen ja toisinpäin. Tämän jälkeen e46 hyväksyi myös omat avaimensa ja ovat siitä lähtien toimineet aivan normaalista. Eli mystisesti joku bitti oli vain poikittain. Ennen uuden avaimen ostoa koita koodata autoon joku muu kaukosäätö ja sitten vielä omasi takaisin. Saatat säästyä avaimen ostolta.

    Leave a comment:


  • Bnito
    replied
    Itse utelin tuohon omaan vikaan vinkkejä tuolta jenkkilästä...(https://www.bmwgm5.com/)

    Kaveri vastaili ja jeesas tosi nopsaan, oli sitä mieltä että uutta avainta kehiin.

    Mitäs vaihtoehtoja avaimen hankintaan on? Tiskiltä tilaamaan ja sen 200e kokeilu onko avaimesta kiinni... vai voinko esim ebaysta tilailla tuon elektroniikan avaimen sisälle, tarviiko esim orkkis avaimesta tuo ajonesto siru siirtää tuohon uuteen piirilevyyn..?
    Last edited by Bnito; 28-09-2017, 10:12.

    Leave a comment:


  • AnttiJuhani
    replied
    Originally posted by AnttiJuhani View Post
    Hei!

    Kaverin E46 keskuslukitus reistailee. Ovet kun aukaisee niin auto lukitsee itse ovet heti perään. Tekee tätä monta kertaa parkkipaikalla kun autoon yrittää päästä kunnes sitten saattaa hyvällä mäihällä pysyä auki. Sama toistuu myös ajaessa, esim monttuihin kolahtaessa ovet menee lukkoon. Kun yrittää avata niin menevät taas heti perään uudelleen lukkoon tai pysyy auki, miten milloinkin. Sama homma kaukosäätimestä ja sisänapista.

    Oletan että joku on vika on moduulissa tai johdoissa. Vikaa ei vielä sen kummemmin tutkittu muutakuin päällisin puolin ovien ja peräkontin johtosarjojen suojat ainakin ehjät. Onko kenelläkään ollut vastaavaa ja millä korjaantui?
    Vika korjaantui akun vaihdolla. Ei ainakaan ole uusiutunut.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bnito View Post
    Tänään tuli tutkittua tuota omaa vikaa.

    Eli tosiaan avaimen nappuloista ei avaa ovia mutta fyysisesti ovesta kääntämällä kyllä.

    Myös auton sisältä saa napista ovet kiinni ja auki.

    Mittasin FZV boksille tulevan sini punaisen signaali johdon, täältä löytyy n. 3.9v jännite, yleis mittarilla kun seuraa ja painaa avainten nappeja jännite heittää hieman, testattu myös yleismittarin ac puolella ja tällöin myös jännite pomppaa hieman ylöspäin, eli FZV boksi toimii ja saa signaalin avaimesta.

    Tämän jälkeen mittasin Signaali johdon kunnon, eli GM5 modulin pin 49 -> FZV modulin pää (puna sininen johdin). Ohmisesti yleismittarilla ja johto kunnossa.

    Eli periaatteessa avaimelta signaali menee fzv boksille ja sieltä gm5 modulin pin 49, joten oletuksena tuossa gm5 modulissa voisi olla jotain häikkää koska sinne asti signaali kuitenkin kulkee.

    Samalla tutkin peräkontin lasin avaus painikkeen toimimattomuutta.

    Mittasin pyyhkijän takana olevan mikro kytkimen -> toimii.
    Annoin 12v suoraan takalasin avaus mekaniikalle -> toimii.

    Välissä on vielä K90 rele joka ohjaa tuota takalasin avausta, otin releen irti ja koitin oikosulkea suoraan jotta ohjaus olisi mennyt suoraan avaus mekaniikalle, mutta loppu aika kesken ja en kyllä mielestäni saanut ikkunaa tällä tavoin avattua, vähän kysymys merkki vielä onko tuossa vaan joku sulake mennyt koska en kuitenkaan saanut mitattua 12v tuolta releen kannasta.

    Enivei nyt pitäisi varmaan hommata uusi gm5 moduuli ja koittaa lähtiskö sillä toimimaan, en tiedä viitsinkö alkaa tuota enää kolvailemaan ja tai tutkimaan vikaa sen enempää, pikaisella vilkaisulla gm5 moduleita näytti esim ebaysta saavan suht edukkaasti.

    Kysymys kuuluukin tarviiko tuota gm5 modulia mitenkään koodailla? Käsittääkseni ei.
    Jos GM5 vaihtaa, niin kyllä se kannattaa koodata, ellei tule samanlaisesta autosta samoilla varusteilla. Joku paikallinen foorumilainen hoitaa koodailun.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Ettei nyt vaan avain olisi rikki? Minäkin vaihdoin patterin yhteen avaimeen ja yritin sitä opettaa autolle. En saanut millään keskuslukkoa sitä kuittaamaan vaikka näennäisesti kaikki ok. Toisella avaimella se auto kuittasi avaimen heti ja sillä keskuslukituskin pelasi hienosti.
    Jos keskikonsolin napista menee keskuslukko kiinni ja auki, releet oletettavasti silloin kunnossa. Mikäs niitten avaimien laita, miten vara-avain toimii?

    Ja siitä keskusmoduulista, ne on hyvin autokohtaisia. Pitäisi olla ainakin samanlaisesta autosta missä about samat sähkövarusteet.
    Last edited by Antti O; 24-09-2017, 09:11.

    Leave a comment:


  • Bnito
    replied
    Tänään tuli tutkittua tuota omaa vikaa.

    Eli tosiaan avaimen nappuloista ei avaa ovia mutta fyysisesti ovesta kääntämällä kyllä.

    Myös auton sisältä saa napista ovet kiinni ja auki.

    Mittasin FZV boksille tulevan sini punaisen signaali johdon, täältä löytyy n. 3.9v jännite, yleis mittarilla kun seuraa ja painaa avainten nappeja jännite heittää hieman, testattu myös yleismittarin ac puolella ja tällöin myös jännite pomppaa hieman ylöspäin, eli FZV boksi toimii ja saa signaalin avaimesta.

    Tämän jälkeen mittasin Signaali johdon kunnon, eli GM5 modulin pin 49 -> FZV modulin pää (puna sininen johdin). Ohmisesti yleismittarilla ja johto kunnossa.

    Eli periaatteessa avaimelta signaali menee fzv boksille ja sieltä gm5 modulin pin 49, joten oletuksena tuossa gm5 modulissa voisi olla jotain häikkää koska sinne asti signaali kuitenkin kulkee.

    Samalla tutkin peräkontin lasin avaus painikkeen toimimattomuutta.

    Mittasin pyyhkijän takana olevan mikro kytkimen -> toimii.
    Annoin 12v suoraan takalasin avaus mekaniikalle -> toimii.

    Välissä on vielä K90 rele joka ohjaa tuota takalasin avausta, otin releen irti ja koitin oikosulkea suoraan jotta ohjaus olisi mennyt suoraan avaus mekaniikalle, mutta loppu aika kesken ja en kyllä mielestäni saanut ikkunaa tällä tavoin avattua, vähän kysymys merkki vielä onko tuossa vaan joku sulake mennyt koska en kuitenkaan saanut mitattua 12v tuolta releen kannasta.

    Enivei nyt pitäisi varmaan hommata uusi gm5 moduuli ja koittaa lähtiskö sillä toimimaan, en tiedä viitsinkö alkaa tuota enää kolvailemaan ja tai tutkimaan vikaa sen enempää, pikaisella vilkaisulla gm5 moduleita näytti esim ebaysta saavan suht edukkaasti.

    Kysymys kuuluukin tarviiko tuota gm5 modulia mitenkään koodailla? Käsittääkseni ei.

    Leave a comment:


  • Proppu
    replied
    Originally posted by Tikki- View Post
    Itseasiassa selvis, oli antennivahvistimessa vika.

    No, nytpä uus vika. Kesän mittaan alkoi keskuslukitus tahmaamaan, viimesimmässä kerrassa (eilen) avaimesta ovet ei avautunut napista. Valot vilkkui, ja sisävalot syttyi. Kuskin oven lukosta sisään, mutta aukas vaan kuskin oven. Mikää ovi ei reagoinu mihkään. Ei sisäpuolelta kahvaan, ei keskikonsolin näppäimeen, eikä avaimen näppäimeen. Pientä valojen releiden naksunaa ilmeisesti kuului. Kuskin oven kun laittoi lukkoon, sai sen auki vain ulkopuolelta lukkopesästä, ei edes sisältä kahvasta. Tarpeeks kun renkkas, niin alkoi taas toimimaan normaalisti. Tekee tätä n. Kuukauden välein, ja joka kerta menee "pahemmin" lukkoon.

    Releet vaihtoon ja kovaa ajoa. Kannattaa vaihtaa molemmat avaus- ja sulkurele samalla kertaa. Itse taistelin 2 vuotta saman ongelman kanssa kunnes korjasin releet. Loppuaikoina ei avannut muita ovia enään ollenkaan paitsi kuskin oven sai auki lukkopesästä.

    Leave a comment:


  • AnttiJuhani
    replied
    Hei!

    Kaverin E46 keskuslukitus reistailee. Ovet kun aukaisee niin auto lukitsee itse ovet heti perään. Tekee tätä monta kertaa parkkipaikalla kun autoon yrittää päästä kunnes sitten saattaa hyvällä mäihällä pysyä auki. Sama toistuu myös ajaessa, esim monttuihin kolahtaessa ovet menee lukkoon. Kun yrittää avata niin menevät taas heti perään uudelleen lukkoon tai pysyy auki, miten milloinkin. Sama homma kaukosäätimestä ja sisänapista.

    Oletan että joku on vika on moduulissa tai johdoissa. Vikaa ei vielä sen kummemmin tutkittu muutakuin päällisin puolin ovien ja peräkontin johtosarjojen suojat ainakin ehjät. Onko kenelläkään ollut vastaavaa ja millä korjaantui?

    Leave a comment:


  • Tikki-
    replied
    Originally posted by Bnito View Post
    Itsellä täysin samalla tavalla ilmaantunut vika 00- vm 330d toukassa.

    Avain alkoi renailla satunnaisesti, välillä aukas välillä ei ja nyt hiipunut toimimasta kokonaan. Avaimella pääsee sisään ja avaa kaikki ovet yms. Keskiskonsolista menee lukkoon normaalisti mutta avaimesta ei...

    Hain tänään uuden patterin ja vaihdoin mutta edellinen patterikin kyllä oli vielä voimissaan kun sen mittasin.

    Koitin koodailla kymmeniä kertoja mutta ei mitään eloa.

    Itsekin veikkailisin tuota antenni vahvistinta, selvisiköhän tämä edellä mainutun käyttäjän vika lainkaan?
    Itseasiassa selvis, oli antennivahvistimessa vika.

    No, nytpä uus vika. Kesän mittaan alkoi keskuslukitus tahmaamaan, viimesimmässä kerrassa (eilen) avaimesta ovet ei avautunut napista. Valot vilkkui, ja sisävalot syttyi. Kuskin oven lukosta sisään, mutta aukas vaan kuskin oven. Mikää ovi ei reagoinu mihkään. Ei sisäpuolelta kahvaan, ei keskikonsolin näppäimeen, eikä avaimen näppäimeen. Pientä valojen releiden naksunaa ilmeisesti kuului. Kuskin oven kun laittoi lukkoon, sai sen auki vain ulkopuolelta lukkopesästä, ei edes sisältä kahvasta. Tarpeeks kun renkkas, niin alkoi taas toimimaan normaalisti. Tekee tätä n. Kuukauden välein, ja joka kerta menee "pahemmin" lukkoon.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎