memebuy23buy

E46 keskuslukitus häikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bnito
    replied
    Originally posted by Tikki- View Post
    Terve! Tuli ostettua ensimmäinen BMW, joten passeli syy rekisteröityä tänne. Nostetaan omalla ongelmalla aihetta.

    316i Touring -03 vm. Keskuslukitus toimii ovesta avaimella, ja keskikonsolin näppäimestä. Sisävalot toimii ja vilkutkin vilahtaa.

    Avaimien näppäimistä ei tapahdu mitään, kummallakaan avaimella. Vaihdoin toiseen uuden VL2020-akun, ohjelmoin, eikä mitään eloa. Takakontti avautuu normaalisti kontin kytkimestä, mutta lasi ei avaudu.

    Topikkia lukemalla päädyin johtosarjan tutkimiseen, ja ilmeisesti ne releviat voi unohtaa, jos muuten keskuslukitus toimii? Saatoin ehkä hämärällä ajaessa sivusilmällä huomata, kun lisäjarruvalokin vilkahti itekseen..
    Itsellä täysin samalla tavalla ilmaantunut vika 00- vm 330d toukassa.

    Avain alkoi renailla satunnaisesti, välillä aukas välillä ei ja nyt hiipunut toimimasta kokonaan. Avaimella pääsee sisään ja avaa kaikki ovet yms. Keskiskonsolista menee lukkoon normaalisti mutta avaimesta ei...

    Hain tänään uuden patterin ja vaihdoin mutta edellinen patterikin kyllä oli vielä voimissaan kun sen mittasin.

    Koitin koodailla kymmeniä kertoja mutta ei mitään eloa.

    Itsekin veikkailisin tuota antenni vahvistinta, selvisiköhän tämä edellä mainutun käyttäjän vika lainkaan?

    Leave a comment:


  • Tikki-
    replied
    Jatketaan asiaa. Johdot tutkittu takaluukusta, ei löydöksiä. Voisko viitata antennivahvistimeen? Radio kuuluu hyvin kyllä.

    Apua kaivattais.

    Leave a comment:


  • Tikki-
    replied
    Terve! Tuli ostettua ensimmäinen BMW, joten passeli syy rekisteröityä tänne. Nostetaan omalla ongelmalla aihetta.

    316i Touring -03 vm. Keskuslukitus toimii ovesta avaimella, ja keskikonsolin näppäimestä. Sisävalot toimii ja vilkutkin vilahtaa.

    Avaimien näppäimistä ei tapahdu mitään, kummallakaan avaimella. Vaihdoin toiseen uuden VL2020-akun, ohjelmoin, eikä mitään eloa. Takakontti avautuu normaalisti kontin kytkimestä, mutta lasi ei avaudu.

    Topikkia lukemalla päädyin johtosarjan tutkimiseen, ja ilmeisesti ne releviat voi unohtaa, jos muuten keskuslukitus toimii? Saatoin ehkä hämärällä ajaessa sivusilmällä huomata, kun lisäjarruvalokin vilkahti itekseen..

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by kridersson View Post
    Ei ne valot sammu :think Sisävalot kyllä sammuu melko äkkiä kun vääntää ovesta lukkoon mutta nämä edellä mainitut paikat jäävät palamaan ja palaa tasan niin kauan kun akussa riittää paukkua.

    Oma diagnoosi on se että avaimissa ei ole vikaa vaan juuri tässä GM5 boksissa tai johdoissa. Halusin vaan kysyä jos jollain samoja oireita ollut että pääsisi tutkimuksissa helpommalla, koska ei mulla ei ole nyt varmuutta siitä onko kyseessä yksi vikakohde mikä aiheuttaa tämän kaukosäädön toimimattomuuden sekä tämän valojen palamis sähköhärön vai kaksi täysin eri vikaa.. Mutta ei se auta kun tarkemmin ruveta tutkimaan jos ei helppoa tietä löydä
    Vaihdekepin valo palaa kunnes auto nukahtaa. Tämä kestää normaalisti 15 min kun kaikki on kunnossa. Ellei tuon jälkeen sammu, niin sitten auto ei "nukahda" ja jää kuluttamaan virtaa. Joku moduuli siellä silloin temppuilee. Vika voi olla GM5 tai jossain muualla, näin etänä hankala kenenkään sanoa missä se on.

    Leave a comment:


  • kridersson
    replied
    Originally posted by Hampsu View Post
    " Tuli hommattua 2004 vuoden e46 touring. Ongelmana on että ovet ei mene lukkoon eikä aukea kummillakaan avaimilla kaukosäädöllä. Ovesta kääntämällä kaikki menee kiinni ja aukeaa hienosti. Mitään sisävaloja yms. ei syty kun yrittää kaukosäädöllä aukaista.

    Sitten vielä toinen asia on että sisälle jää palamaan valoja vaihdekepin ympärille vaihdenäyttöön (automaatti), koelautaan valokatkaisijaan, sekä mittariston ajotietokone osioon. "

    Sähköjen hallinta poksissa voi olla vikaa jos avaimet ei toimi (GM5 boksi, käytä hakua) tai avainten napeissa vikaa.
    Voi myös olla että takakontin johdot hiertyneet rikki (kuvia ja juttua tässäkin topicissa)

    Ja valot sammuu kyllä muutaman minuutin kuluttua sisältä kun laitat ovet lukkoon. Odottele vaikka 15min ja mene tarkistamaan.
    Ei ne valot sammu :think Sisävalot kyllä sammuu melko äkkiä kun vääntää ovesta lukkoon mutta nämä edellä mainitut paikat jäävät palamaan ja palaa tasan niin kauan kun akussa riittää paukkua.

    Oma diagnoosi on se että avaimissa ei ole vikaa vaan juuri tässä GM5 boksissa tai johdoissa. Halusin vaan kysyä jos jollain samoja oireita ollut että pääsisi tutkimuksissa helpommalla, koska ei mulla ei ole nyt varmuutta siitä onko kyseessä yksi vikakohde mikä aiheuttaa tämän kaukosäädön toimimattomuuden sekä tämän valojen palamis sähköhärön vai kaksi täysin eri vikaa.. Mutta ei se auta kun tarkemmin ruveta tutkimaan jos ei helppoa tietä löydä

    Leave a comment:


  • Hampsu
    replied
    " Tuli hommattua 2004 vuoden e46 touring. Ongelmana on että ovet ei mene lukkoon eikä aukea kummillakaan avaimilla kaukosäädöllä. Ovesta kääntämällä kaikki menee kiinni ja aukeaa hienosti. Mitään sisävaloja yms. ei syty kun yrittää kaukosäädöllä aukaista.

    Sitten vielä toinen asia on että sisälle jää palamaan valoja vaihdekepin ympärille vaihdenäyttöön (automaatti), koelautaan valokatkaisijaan, sekä mittariston ajotietokone osioon. "

    Sähköjen hallinta poksissa voi olla vikaa jos avaimet ei toimi (GM5 boksi, käytä hakua) tai avainten napeissa vikaa.
    Voi myös olla että takakontin johdot hiertyneet rikki (kuvia ja juttua tässäkin topicissa)

    Ja valot sammuu kyllä muutaman minuutin kuluttua sisältä kun laitat ovet lukkoon. Odottele vaikka 15min ja mene tarkistamaan.
    Last edited by Hampsu; 26-01-2017, 05:55. Reason: Unohtu pari asiaa

    Leave a comment:


  • kridersson
    replied
    Tuli hommattua 2004 vuoden e46 touring. Ongelmana on että ovet ei mene lukkoon eikä aukea kummillakaan avaimilla kaukosäädöllä. Ovesta kääntämällä kaikki menee kiinni ja aukeaa hienosti. Mitään sisävaloja yms. ei syty kun yrittää kaukosäädöllä aukaista.

    Sitten vielä toinen asia on että sisälle jää palamaan valoja vaihdekepin ympärille vaihdenäyttöön (automaatti), koelautaan valokatkaisijaan, sekä mittariston ajotietokone osioon.

    Onko nämä kaksi eri vikaa vai liittyykö toisiinsa. Bosch KTS Tuli luettua koodit, siellä oli tiesmitä koodia luonnollisesti kaikenlaisesta alijännitteestä yms. kun auto oli akkunsa tyhjännyt pari päivää seisottuaan. Ilmeisesti juuri noiden valojen palamisen takia. Mutta jotain yhteyshäiriöö johonkin boxiin x se ilmoitti sen jälkeen kun sain poistettua alijännitteestä tulleet koodit. Bosch suomentaa tyhmästi välillä näitä koodeja ja siitä itse koodistakaan ei päässyt jäljille että mitä se haluaa kertoa.

    Onko ketään kohtalotoveria kuka olisi setvinyt mistä nämä oireet johtuvat?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by blown View Post
    Onko jotain noemi paikkoja mistä johdot hapettuu??
    Katkeavat sieltä kumihaitarin sisältä (siis oven ja korin välissä).

    Leave a comment:


  • blown
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Oletko tarkistanut johdot? Ei tarvitse ohjelmointeja
    Onko jotain noemi paikkoja mistä johdot hapettuu??

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by blown View Post
    Moro!
    e-46 328 vm.98.
    Ongelmat keskuslukossa, oven lukkomötikkä uusi, sulakkeet ehjät ja korimoduuli tarkastettu Elehuollossa!
    Kaikki ovet menee lukkoon avaimesta ja konsolin napista, mutta kuskin ovi ei aukea(nuppi ei nouse ylös) muuta kuin kaksi kertaa sisäkahvahsta nykäisemällä??

    Täytyykö oven lukon vaihdon jälkeen suorittaa jotain ohjelmointeja??
    Oletko tarkistanut johdot? Ei tarvitse ohjelmointeja

    Leave a comment:


  • blown
    replied
    Moro!
    e-46 328 vm.98.
    Ongelmat keskuslukossa, oven lukkomötikkä uusi, sulakkeet ehjät ja korimoduuli tarkastettu Elehuollossa!
    Kaikki ovet menee lukkoon avaimesta ja konsolin napista, mutta kuskin ovi ei aukea(nuppi ei nouse ylös) muuta kuin kaksi kertaa sisäkahvahsta nykäisemällä??

    Täytyykö oven lukon vaihdon jälkeen suorittaa jotain ohjelmointeja??

    Leave a comment:


  • motovh
    replied
    Yksi onnistunut vian korjaus. Kumpikaan kaukosäätimistä ei toiminut. Keskuslukitus toimi avaimella kääntämällä normaalisti. Takaluukun oikean puolen haitarin sisällä punavioletti johto poikki joka menee antennivahvistimelle. Johdon korjaus sekä avaimien uudelleen synkkaus ja toimii molemmat avaimet nätisti


    325 touring -01
    Attached Files

    Leave a comment:


  • bosniakki
    replied
    saa poistaa
    Last edited by bosniakki; 13-08-2016, 15:47.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Mikäli se vika on todella korimoduulissa, niin kannattaa harkita myös sen vaihtamista. Ebay:stä saa käytettyjä jo alle 50€ toimitettuna. Toki se pitää koodata autoon, mutta ei joku foorumilainen voi sen hoitaa kohtuu korvauksella.

    Leave a comment:


  • Maremind
    replied
    Oli aikoinaan sama ongelma lukituksen kanssa, satunnaisesti kiinni ja auki ja lopuksi ei toiminut ollenkaan. Oli nimenomaan noi korimoduulissa olevat releet morjens. Ebayn kautta löysin irto releet ja vaihdoin itse, pakko kyllä sen verran mainita etten suosittele itse tekemään ellei ole kärsivällisyyttä, kirurgin käsiä ja oikeita työkaluja hommaan. Esim "tinaimuri" olis ollu ehdoton!
    Mut säästi siinä kun uusi moduuli tais olla 300e? luokkaa ja releet 10e

    Leave a comment:

Working...
X