Ei muistaakseni tarvitse mitään koodausta. Osanumerolla 65256907123 vaan ebaystä käsittääkseni. Onhan se uutena ~220€ sentään. Käytetystä ei varmaksi tiedä vieläkö se toimii mutta vaikka parikin joutuisi tilaamaan ollaan vielä reilusti voiton puolella.
Juuri näin. Laitetaan tulemaan ja infotaan tänne sitte
Ei muistaakseni tarvitse mitään koodausta. Osanumerolla 65256907123 vaan ebaystä käsittääkseni. Onhan se uutena ~220€ sentään. Käytetystä ei varmaksi tiedä vieläkö se toimii mutta vaikka parikin joutuisi tilaamaan ollaan vielä reilusti voiton puolella.
Heitämpä oman stoorin tähän väliin (e46 330i 2001 sedan). Olen viime vuosina huomannut, että kaukosäätö ei toimi kuin ehkä 3 metrin päästä autosta... pikkuhiljaa vaimentunut.
Jossain vaiheessa rupesi tekemään niin, että ei vaan avannut/sulkenut ovia kuin ihan randomilla. Epäilin avaimien akkujen tulleen tiensä päähän, joten kävin ostamassa uuden akkupariston ja puukotin avaimet auki. Mutta kyllähän niissä jännitetaso oli ihan normaali.
Luin paljon aiheesta, kuten tämänkin threadin pariin otteeseen. Koitin parittaa avaimen uudelleen ja sen jälkeen se toimikin jonkin aikaa. En saanut paritettua kuin jomman kumman avaimen kerrallaan, vaikka kuinka yritin ohjeiden mukaan. Molemmat kuitenkin pariutuivat erikseen, joten ihan sama koska mulla on kuitenkin vain yksi avain käytössä.
Kaukosäätö toimi parittamisen jälkeen viikon pari, jonka jälkeen rupesi taas toimimaan koska huvittaa ja nyt ei sano enää yhtään mitään. Niin ja avaimella avattaessa ovesta kaikki ovet aukeaa ja sulkeutuu.
Ei syty sisävalot, mikään ovi ei aukea. Eli vika on aika suurella todennäköisesti antennivahvistimessa. Kaukosäätö nimittäin toimi vielä siitä pilarin vierestä loppuvaiheessa, mutta nyt ei sano enää mitään.
Onko noilla tapana hajota noin pikkuhiljaa?
Mitä pitää tietää kun ostaa uuden? Hertsimäärä pitää toki täsmätä. Koitin käytettyjä ettiä ja löyty ihan samanlaisia, joten voiko huoletta ostaa? Uutta ei kiinnostais nyt ostella.
Tota ei vissiin paljon itse korjailla, kun ei tota saa kuin väkivalloin auki.
Tervetuloa foorumille. Todennäköisin vika, niin kuin lienet jo tästä threadista päätellyt kun olet asiaan perehtynyt, on korimoduli (GM5 = ZKE = basic body module = korimoduli), katso KLIK.
Ovia ei saa lukkoon, eikä auki ellei istu auton sisällä ja aukase kahvasta. (Ihme kyllä joku toimii). Kaukkarista lukitusnappia painamalla vilkut välähtää satunnaisesti, noin 50/50 mahollisuus. Sisävalot syttyy aina. Keskikonsolin keskuslukitus napistakaan ei tapahdu mitään. Kummastakin avaimesta kyllä kontti aukeaa, menee lukkoon ihan normaalisti. Releet napsuu tuttuun tapaan joten todennäköisesti kunnossa (?) Myös antennivahvarin vierestä testailtu kumpaakin avainta vaikka missä asennossa ja varmasti joka etäisyydeltä aina kymmeneen metriin asti.
Ja mikä hauskinta, yksi ja ainut lukkopesä nyysitty kuskin ovesta. Mistähän alottaisi vian ehtimisen...?:think
Keskuslukitus ränklää nyt niin pahasti, että neuvot tarpeen..
Autona E46 vm. -98..
Autoa olen avannut vallan lukosta jo pitkään, koska avaimen kauko-ohjaus on rikki (painikkeet kuluneet). Autoa avatessa lukosta kuskin puoleinen ovi aukeutuu aina, mutta muut ovet eivät aukea kuin silloin tällöin.
Lukkoon laittaessa auton kaikki ovet menee hienosti lukkoon.
Ovet avautuvat ja menevät kiinni hienosti myös sisällä olevasta painikkeesta..
Missä muualla vika voi olla kuin siinä moduulissa? miten nyt lähteä ratkaisemaan ongelmaa?
Keskuslukon kettuillessa, onko kyseessä juurikin nuo releet, jotka uusimista kaipaa? Onko noissa eroja varusteiden mukaan, vai meneekö samoilla releillä mallista riippumatta?
Nyt alkaa käyrä olemaan sen verran korkealla tuon lukon renaamisen kanssa, joten jotain tarttee tehdä.
Jos löytyy Tampereelta +/- 200km säteellä joku, joka voisi tuon vaihtohomman suorittaa, niin ilomielin ottaisin tietoa vastaan. Jos releet on nuo linkissä olevat, niin voin ne hommata kyllä itsekin, mutta siihen mun osaaminen sitten loppuukin. Vielä parempi, jos jollakulla olis tarvittavat releet ja osaamista ne vaihtaa?
Koko boksin saa varmaan marmoriltakin, mutta todettuani palstan keskusteluja luettuani, hiukan edukkaamminkin saattais päästä... Ja kuten aina, kohtuullinen kiireinen olis saada ovet auki ja kiinni.
Privalla saa parhaiten kiinni, kun en kovin paljon täällä pyöri.
Nyt toimii. Vaihoin releet ja vahvistimen. Ei auttanu vielä. Mittasin akun avaimesta niin oli ok. Mut avaimen akkuun kiinnittyvät pinnat ei osunut akkuun. Nyt osuu ja lähti toimii ilman koodaustakin.
Elikkäs vaihdoin nyt tonne korimoduuliin nuo releet. En kaikkia 4 kpl vaan ne kaksi jotka on lukoille ja ikkunoille... Sen verran ongelma ratkesi että nyt sisältä keskuslukkoa painamalla tuntuis kaikki pelaavan hyvin. Sen sijaan avaimesta ei edelleenkään saa kaukosäädöllä ovia auki? Lukkoon kyllä menee ja kontti aukeaa... Pohdinnan jälkeen ajattelin että jos tuo avain on sökö? Päätin testata asiaa sillai että "ohjelmoin" ton avaimen uusiks menetelmällä virtalukosta 5kertaa (on) asentoon ja sitten pitää kaukkarista avausnappia pohjassa samalla painaen lukitus nappia kolme kertaa. Mitään ei tapahtunut eli viittaisi jälleen avaimeen. Mutta noin kuuden kerran jälkee kun yritin niin kuittasi lukot kiinni ja auki eli sai jonkin signaalin avaimesta???
Mitään ideoita et oisko se sitte uus avain marmorilta vai mikä tossa on?
Aivan ja tosiaan on vaan yks avain.
Toivottavasti en ollu epäselkeä
Ei sillä autolla kannata ajaa ilman GM5 moduulia.
Minä tein kuten ohjeessa sanotaan, akku ensin irti ja sitten moduuli irti.
Releet vaihtoon, moduuli takasin, akku kiinni.
Hetken ku jakso penkoa taas niin pelkästään tubesta löyty paljo infoo noitten releiden vaihdoista. Pitänee koittaa tuota sitten jos vaikka säästyisi 500€ meno erältä... Mite tuo mahtaa vaikuttaa jos nakkaan koko moduulin irti, tarkotan voiko autolla ajaa vielä vai meneekö johonki vika tilaan? Mahtaakohan lukot toimia silti "mekaanisesti"?
Korimoduulin releet kannattaa tsekata, mtt tradingilta ite tilasin releet (33e) ja paikallinen tv:itten korjaus liike kolvas uudet relee paikoileen, ja testasivat niin entisistä releistä toinen oli jumissa. Sen takii ei toiminut keskuslukko
Keskuslukitus temppuillu pidemmän aikaa siten että, ei avaa kaukosäädöstä ovia, kontin kyllä avaa. Ja lukitsee kyllä napista aina ovet. Kun auki nappia painaa kuulu tuolta hanskalokerosta (korimoduuli?) releen naksuntaa mutta ei aukea lukot.Ensin oli kerran kahdessa viikossa tuo ongelma ja nyt jokapäivä... Aivan ja hätävilkkujen vierestä Keskuslukitus nappia painamalla myöskään ovet ei aukea, saa rämpyttää satunnaisesti 20 kerrasta 100 kertaan kun yhtäkkiä naks ovet aukeaa. Lukitsee kyllä tästäkin napista. Noh vikakoodikin on tullut korimoduulin releestä? olin asiaa laittamassa sen piikkiin kunnes kävin vklp helsingissä ja yks kaks alko lukot toimii. Eli epäilin heti avaimen patteria kun oli pidempi ajo ja mahdollisesti latautui enemmän. Noh vaihdoin tuossa patterin ja loppus seinään toimiminen. Nyt ei edes moduulissa releet napsu ku auki nappia painaa. Edelleen lukitus ja kontti kyllä toimii... Onko nyt vaan niin älyttömän huono tuuri että sekä avain ja moduuli sökö, vai jompi kumpi. Vastaavia Kokemuksia?
Toivottavasti en ollut epäselvä
Leave a comment: