oon tässä lähiviikkojen aikana hommaamassa saksasta 330xd sedania, löyty niin vähän mielipiteitä kun koitin hakea joten nyt tähän kaikki 330xd omistajat tai ko. autolla ajokilometrejä omaavat laittakaa kaikki RISUT JA RUUSUT autosta ja muutenkin mielipiteitä minkälainen on ajaa ja miten neliveto toimii varsinkin talvella??? KIITOS VASTAUKSISTA JO KAIKILLE ETUKÄTEEN
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 330xd risut ja ruusut (184hv)
Collapse
X
-
10000km ajettu joulusta.
pitojahan tuossa talvella on nii hyvin että ei oikein ralliajo suju ku tottunu takavetosella ajamaan.
on vähä semmosta kumpi vie kumpaa menoa ainaki vaihteleva pitoisella tiellä. ja molemmat kädet parempi pitää ratissa. ei onna veivata yhellä niinku takavetosta.
kait se tuo neliveto toimii sillei että se laittaa vetoja renkaille pidon mukaan eli jossa pitoa nii sinne vetoja.
lämminhän tuo oli ku mikä talvella.
se vähä tympiii ku vaihetta vaihtaassa tahtoo paukahtaa perä, mutta samahan on kaikissa bemareissa kuuluu vissiin asiaan.
vanteet on sen verran ahtaat että tahtoo lunta kerätä ja alkaa raapimaan satuloihin. vanteethan on vakiona 17 tuumaset ja pienemmät ei mahdu.
muutenki ainaki nuo alkuperäiset vanteet tuntuu keräävän lunta ja paskaa vanteisiin ja aiheuttaa tärinää.
ja enpä tiedä onko tuostaki menny etupäästä jotaki ku tärrää jarruttaessa niinku monesta e39:stä oon lukenu.!!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!
-
-
vetoa ei ohjata sinne mistä sitä puuttuu muutakuin jarruttamalla sutivaa pyörää. neliveto on jatkuva.
perä ei mulla ainakaan paukahda ikinä. vanteet eivät ikinä ole keränneet lunta tai raapineet satuloihin.
talvikäyttöön suosittelen ylikokoisia 225/50 renkaita. saa maavaraa lisää, mukavampi ajaa talven epätasasilla teillä eikä pieni tehotappio talvella haittaa kun ei koneen reservejä talvella muutenkaan voi kokonaan käyttää.
jarrutärinä = levyt kierot koska tukivarsissa tai puslissa löysää. mutta missä, sitä ei osaa selvittää merkkihuoltokaan (kokemusta on).
Comment
-
-
voi olla että tuo lumen kertyminen selitty viimetalven sää oloilla ja vannetyyppikin voi olla eri.
ja kattoin nii painoja oli tippunu vanteista niinku epäilinki ku lumia/jäätä joutu hakkaamaan väkivallon ku alko hiertämään satuloihin ja täryyttään pirusti. ootellukki että miten käyttäytyy ku saa kesärenkaat alle eli loppuuko täryytys.
jostaki oon lukenu että vetosuhde on 60/40 aina ku pitoja tasasesti, mutta sitte ku epätasasesti nii voimaa siirretään pitäville renkaille. en oo neliveto asiantuntia mutta jonkilaisesta sähköisestä tasauspyörästöstä muista lukeneeni. liekkö uudemmissa erilainen ku mulla tuo -01 facelift.!!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!
Comment
-
-
e46 330dx neliveto
Tässä threadia tekniikasta:
...ja kokemuksia
-
JNLast edited by docjones; 16-04-2007, 23:48.
Comment
-
-
Originally posted by rp View Postsutivan pyörän jarrutus. mutta eihän tällä käytännössä ole merkitystä, hyvin kulkee.
Kysy vaikka monelta X5 omistajalta, jolla ei ole X-drivea.
Itsekin jäin mäkeen kiinni X5:lla, kun normietuveto lähti samasta kohtaa ongelmitta liikkeelle. Nelivetoisuus auttaa näissä malleissa pitkälle, mutta pidon kadottua yhdeltä renkaalta on toivottava että vauhti riittää..---
Comment
-
-
Itsellä ollut 330xD-01 facelift viime vuoden juhannuksesta lähtien. Autolla on ajettu nyt noin 76tkm, josta itse olen ajanut lähes 30tkm. Ihme kyllä vikoja ei ole ollut *koputtaa puuta*. Tosin itsellenikin on tuttu tuo jarrujen täristäminen. Vika on ilmennyt talven aikana ja ilmeisesti tosiaan laikat vääränä. Onko tietoa, mistä vika johtuu, en viitsisi näillä kilometreillä vielä laikkoja vaihtaa ja toisaalta en halua, että uudetkin laikat olisivat samantien samassa kunnossa kun nämä alkuperäiset...!?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by rp View PostNo asia ehkä on huolestuttava X5 "maasturin" omistajalle.
Mikään ei hatuta nelivedon omistajaa enemmän kuin jäädä kiinni paikkoihin mistä oikealla nelivedolla tai edes haldex-tyyppisellä keksinnöllä pääsee pois. Hatutus on huipussaan kun saman paikan selvittää etuvetovessa tai kitkarengastakaveto oman epäonnistuneen esimerkin jälkeen.. Kokemusta on.---
Comment
-
-
Originally posted by rp View Postminkä rengaskoko sulla on? 225 vai 205?
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment