Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 lähti huonosti käyntiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arska84
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1356
    • Seinäjoki

    E46 lähti huonosti käyntiin

    Eli tänään kun töistä lähdin ja menin autoon niin ei meinannut millään lähteä käyntiin:think Polttelin siinä tupakin ja odotin että suurinosa porukasta lähtis töistä Noin 5 starttauksen jälkeen sain auton käyntiin. Ajoin suoraan liikkeeseen josta sen ostin ja ne pyysi mennä BMW huoltoon lukemaan vikakoodit. Sain ajan huomiseksi klo 10:00. Molemmista liikkeistä kun poistuin niin auto lähti normaalisti käyntiin. Onko joku tunnettukkin vika? Koneena M43 1.9 -99
    BMW PREMIUM

    BMW E46 318
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    #2
    Nokka-akselin asentotunnistin?? Rupee olemaan jo oma henk. koht suosikkini!
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

    Comment

    • Juhaska
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 3970
      • Suomi

      #3
      Ääni minultakin nokka-akselin asentotunnistimelle.
      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

      Comment

      • Tenox
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1732

        #4
        Tai kammenanturi. Itsellä teki E34 M60 koneessa rikki menossa oleva kammenanturi juuri pääosin kylmäkäynnistysongelmaa.
        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

        Comment

        • arska84
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1356
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by Tenox View Post
          Tai kammenanturi. Itsellä teki E34 M60 koneessa rikki menossa oleva kammenanturi juuri pääosin kylmäkäynnistysongelmaa.
          Jees,koodit luettu ja sielä ei ollut mitään muistissa. Sanoivat että vika on ollut liian vähänaikaa päällä ja siksi ei ole sielä. Vaihdettiin kumminkin tuo kampiaksilan asentotunnistin. Pieni nykyminen ainakin häipyi ja auto on toiminut tänään niinku pitääkin.
          Last edited by arska84; 26-08-2008, 14:57.
          BMW PREMIUM

          BMW E46 318

          Comment

          • soldia
            Banned
            • Feb 2006
            • 725
            • Planet X

            #6
            Asiaa sen tarkemmin tuntematta kommentoin.

            Vai ei kyseiset asento-tunnistimet oleva kuluvia osia? :think

            Taitaa nyt kuitenkin olla ja Bmw:ssä jopa erittäin kuluvia...

            Mutta parempi laiha sopu kuin lihava riita niinkuin kai alussa sovitte.

            Ja rahastahan tossakin on kyse? Ei kai muusta.

            Toivottavasti nyt pelittää sillä muitakin vaihtoehtoja kyseiseen oireeseen on olemassa.

            Ihmettelen ettei vika-koodeja näkynyt bmw-testerillä?

            Ps. Ilmamäärämittari ei anna vikakoodeja ja sen voi saada pelittämään puhdistus-aineella...

            Ja varaosissa on muuten hyvät katteet ja ilmankos jopa johtaja oli tyytyväinen. No tsoukkina...
            Last edited by soldia; 19-04-2007, 19:53.

            Comment

            • arska84
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1356
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by soldia View Post
              Asiaa sen tarkemmin tuntematta kommentoin.

              Vai ei kyseiset asento-tunnistimet oleva kuluvia osia? :think

              Taitaa nyt kuitenkin olla ja Bmw:ssä jopa erittäin kuluvia...

              Mutta parempi laiha sopu kuin lihava riita niinkuin kai alussa sovitte.

              Ja rahastahan tossakin on kyse? Ei kai muusta.

              Toivottavasti nyt pelittää sillä muitakin vaihtoehtoja kyseiseen oireeseen on olemassa.
              Mutta ei taida kuulua kumminkaan samaan kastiin kun jarrupalat ja polttimoiden vaihdot Sanoi vaan huoltovastaava että se saattaa pian mennä niin mykäksi että ei lähde ollenkaan käyntiin. Kysyi että olenko huomannut mitään tehottomuutta tai nykimistä autossa. Sanoin että ehkä pikkusen on tehottomuuttakin ollut. Mitä tänään olen autolla ajanut niin ainakin omasta mielestä toimii niinku pitää Tiedä sitten että onko vaan mielikuvaa

              Siis se oli kampiaksilan-asentotunnistin ei ilmanmäärämittari.. Osa maksoi 90€ ja töineen 163€ sisältäen vikakoodien luennat.. Liike maksoi!!
              Last edited by arska84; 26-08-2008, 15:07.
              BMW PREMIUM

              BMW E46 318

              Comment

              • Tenox
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1732

                #8
                Kyllä se anturi kuitenkin kuluva osa on, kuten vaikkapa vesipumppu. Jos ostat auton, jolla on ajettu 200tkm ja siitä levahtaa 3kk:n ja vaikka 5tkm kuluttua vesipumppu niin eipä ole myyjäliike millään lailla velvollinen korjaamaan edes puolia. Eli minusta hyvä noin, että sait tuosta puolet.

                Omaan autoon vaihdettu ensimmäisen 3kk aikana pari anturia, vesipumppu, yms. kuluvaa. Kaikki omaan piikkiin. Se vähän harmittaa että edes ne mitkä olisi kuuluneet autoliikkeen maksuun (ilmastoinnin korjaus, luvattiin että toimii, puuttuvat katit ja lambdat, itsestään selvinä ja alustasuuntaus, joka lukee jopa kauppakirjassa että kuuluu heille, samoin kuin alkuperäisen putsarikotelon toimittaminen) jäävät saamatta autoliikkeen omista ongelmista johtuen.

                Mutta se tästä OT:sta. Pääasia kai on, että auto käy ja kukkuu, etkä kaikkea joutunut laittamaan omasta pussista!

                EDIT: Sen kammennturin joka oli autossa paikallaan voinee mitata, että onko ehjä vai ei.
                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                Comment

                • arska84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1356
                  • Seinäjoki

                  #9
                  no niin perkele. Taas sama homma tänään töistä lähtiessä. Tuntuu että auringon paiste vaikuttaa tuohon koska ikinä ei ole kylmemmällä ilmalla tehnyt tuota. Autoa kun starttasi niin ensin hörähti niin että meinas lähteä käyntiin,mutta sitten hiipui ja sai taas sahata. 3 Kerralla hörähti ensin ja sitte ei mitään eloa ja runttasin kaasun pohjaan niin lähti käyntiin,tais olla sattumaa.. Kyllä sai auto runtua ku käyntiin lähti.. Onko ideoita? Eli kammen tunnistin on vaihdettu aiemmin.. Tehot on tallella ja kun kotia pääsin niin sammutin auton ja starttasin uudestaan niin lähti normaalisti käyntiin.
                  BMW PREMIUM

                  BMW E46 318

                  Comment

                  • arska84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1356
                    • Seinäjoki

                    #10
                    tuplat...
                    Last edited by arska84; 21-08-2007, 21:47.
                    BMW PREMIUM

                    BMW E46 318

                    Comment

                    • Valkman
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 712
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Tenox View Post
                      Jos ostat auton, jolla on ajettu 200tkm ja siitä levahtaa 3kk:n ja vaikka 5tkm kuluttua vesipumppu niin eipä ole myyjäliike millään lailla velvollinen korjaamaan edes puolia. Eli minusta hyvä noin, että sait tuosta puolet.

                      ?????

                      Comment

                      • Proppu
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2006
                        • 176
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by arska84 View Post
                        no niin perkele. Taas sama homma tänään töistä lähtiessä. Tuntuu että auringon paiste vaikuttaa tuohon koska ikinä ei ole kylmemmällä ilmalla tehnyt tuota. Autoa kun starttasi niin ensin hörähti niin että meinas lähteä käyntiin,mutta sitten hiipui ja sai taas sahata. 3 Kerralla hörähti ensin ja sitte ei mitään eloa ja runttasin kaasun pohjaan niin lähti käyntiin,tais olla sattumaa.. Kyllä sai auto runtua ku käyntiin lähti.. Onko ideoita? Eli kammen tunnistin on vaihdettu aiemmin.. Tehot on tallella ja kun kotia pääsin niin sammutin auton ja starttasin uudestaan niin lähti normaalisti käyntiin.
                        Täällä samaa vikaa huomattu, juurikin kuumalla kelillä alkanu toi startti vittuilee. Kuuluu semmonen jännä sähkönen pihinä/suhina (miten tota ääntä nyt kuvailis) kun koittaa startata, sittenku antaa olla virrat päällä sen 2-3sec ja starttaa nii lähtee kyllä aina käyntiin muutaman yrittämän jälkeen. Starttiko nyt menos vai solenoidiko siel kettuilee.. Teki jo viime kesänä muutaman kerran tota, muuten auto toimii hyvin. Vikakoodejakaan ei ole antanut..
                        e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                        Comment

                        • dsl Bimmer
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 358

                          #13
                          Kuinka vanha akku on?

                          Comment

                          • Proppu
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2006
                            • 176
                            • Järvenpää

                            #14
                            1,5v ja muistaakseni oli aika iso ampeerinen (entinen omistaja oli vaihtanut), voishan sen akun liitokset tarkastaa oisko hapettunu ja mittailla samalla seisonta/lataus jännitteet..
                            e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                            Comment

                            • arska84
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1356
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Mulla kyllä starttaa hyvin ja starttikin on tänä vuonna uusittu. Huomasin tosiaan kans että kun antoi olla virrat päällä niin lähti sitten käyntiin. Tänään ei taas ollut mitään ongelmaa. Voisikohan tulpat tai bensansuodatin vaikuttaa tuohon? Auto menossa 2 huoltoon maanantaina ja ne siihen vaihdetaan silloin. Itselläkään ei silloin keväällä pukannu vikakoodeja
                              BMW PREMIUM

                              BMW E46 318

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎