Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 alapallot ja tukivarret sun muut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    #16
    Originally posted by jyrbba69 View Post
    Dani: Just toisinpäin, eli tukivarrella on eri numero ja helalla sama.
    Ok, se menikin sitten noin päin.

    EDIT: NokiLeka korjas eli jotain muistin oikein
    Last edited by Dani; 13-10-2008, 20:36.
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      #17
      Originally posted by jyrbba69 View Post
      Dani: Just toisinpäin, eli tukivarrella on eri numero ja helalla sama.
      Faceliftin M-sport alustaisissa on eri varaosanumerolla alatukivarret kuin ei M-sport alustaisissa. Pre-facelifteissä alatukivarret samalla varaosanumerolla niin M-sporteissa kuin muissakin. Se, että mitä eroa niillä alatukivarsilla sitten on normaaleihin, niin ei oikein osaa sanoa. Muut osat kuitenkin samoilla varaosanumeroilla. Eli onko laitettu M-sport tarra ja samalla lisää hintaa vai onko oikeasti jotain käytännön eroa, tiedä häntä.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • takatalvi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1019
        • Jokela

        #18
        En tiiä onko siinä mitään muuta eroa tavalliseen tukivarteen kuin tuo ///M tarra. :think
        BMW i3

        Comment

        • 535SD
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1068
          • Lahti

          #19
          Sen verran niissä on tietääkseni eroa että kulmat saa paremmin kohdilleen madalletuissa noilla m-sport tukivarsilla. tämä tieto on peräisin eräältä foorumilaiselta joka minulle tuollaisia kauppasi.
          Olleita ja menneitä
          1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

          Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            #20
            Originally posted by Pekka84 View Post
            Sen verran niissä on tietääkseni eroa että kulmat saa paremmin kohdilleen madalletuissa noilla m-sport tukivarsilla. tämä tieto on peräisin eräältä foorumilaiselta joka minulle tuollaisia kauppasi.
            Eli olisivat lyhyemmät?
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • Tomas
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 122
              • TAMPERE

              #21
              Viikonloppuna tuli vaihdettua omaan E46:seen alatukivarren helasarjat molemmille puolille. Ei kannata ryhtyä jos ei oo kunnon työkaluja. Onneks meiltä löyty

              Tukivarsiin en koskenu koska ongelma oli ratin tärinä jarruttaessa. Minkäänlaista kolinaa ei ole kuulunut missään vaiheessa.

              Nyt pelittää taas hienosti!

              Helasarjat ostin Metro-Autosta, ~97€/pari
              -Alla bilar rostar, men Opel har Rekord-

              Comment

              • jyrbba69
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2008
                • 2394
                • Kouvola

                #22
                Mitäs nää tukivarret sitten tavallisesti kestää? Mulla on 115tkm ajettu ja ei tarkkaa tietoa onko tukivarsia ikinä vaihettu. En tosin usko että on. Varmaankin korjaantuisi pelkillä heloilla mutta kuinka pitkäksi aikaa?

                Ainiin ja oireina mm:

                -Vetelyä
                -Tärinä jarrutuksissa
                -Kun vaihtaa kaistaa, auto kuin itsestään ohjaa takaisin samalle kaistalle.
                2015 AMG GTS
                -----------------------------

                www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                [email protected]

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  #23
                  Originally posted by Tomas View Post
                  Viikonloppuna tuli vaihdettua omaan E46:seen alatukivarren helasarjat molemmille puolille. Ei kannata ryhtyä jos ei oo kunnon työkaluja. Onneks meiltä löyty
                  Ei kai helojen vaihtamiseen nyt mitään erikoisia työkaluja tarvita? Pohjalevy ristipää ruuveilla, ristikkotuki kolmella pultilla ja helat kahdella pultilla per puoli. Vanha lähtee pois raa'alla voimalla ja uusi menee tilalle pienellä liukastuksella.

                  Tietysti jos vaihdoitte uretaanisia vanhoihin heloihin, niin sitten joutuu hiukan prässäilemään, mutta kyllä kotityökaluilla nekin vaihtaa pienellä kiroilulla. Porakone, puukko, rautasaha, ruuvipenkki ja pari levyn kappaletta niin ávot
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • Ha2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1786
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by jyrbba69 View Post
                    Mitäs nää tukivarret sitten tavallisesti kestää? Mulla on 115tkm ajettu ja ei tarkkaa tietoa onko tukivarsia ikinä vaihettu. En tosin usko että on. Varmaankin korjaantuisi pelkillä heloilla mutta kuinka pitkäksi aikaa?

                    Ainiin ja oireina mm:

                    -Vetelyä
                    -Tärinä jarrutuksissa
                    -Kun vaihtaa kaistaa, auto kuin itsestään ohjaa takaisin samalle kaistalle.
                    Vaihda etualatukivarsien takapuslat ja taka-alatukivarsien etupuslat. Jos meinaat tulevaisuudessa madaltaa autoasi tai se on jo madallettu, niin laita suosiolla Powerflexit. Mulla kesti etualatukivarsissa KW Variante 2 säädettävän alustan kanssa melkeen puoli vuotta ne kumipuslat vaihdon jälkeen.
                    E61 525d LCI

                    Comment

                    • jyrbba69
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2008
                      • 2394
                      • Kouvola

                      #25
                      Mutta oot sitämieltä että pelkät puslat riittää? Tai tottakai se pitäisi checkata, mietin vaan että mitä noi pallonivelet normaalisti kestää?

                      edit: ja luulen että menen OEM, ne on kuitenkin kuuleman mukaan vähän mukavammat ajaa. Enkä pahemmin kanttaile tai muutakaan vaan ajotyyli on melko rauhallinen

                      edit2: http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=33&fg=30 -> mikä tuolta on toi taka-alatukivarsien etupusla?
                      Last edited by jyrbba69; 14-10-2008, 13:29.
                      2015 AMG GTS
                      -----------------------------

                      www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                      [email protected]

                      Comment

                      • Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by jyrbba69 View Post
                        Mutta oot sitämieltä että pelkät puslat riittää? Tai tottakai se pitäisi checkata, mietin vaan että mitä noi pallonivelet normaalisti kestää?

                        edit: ja luulen että menen OEM, ne on kuitenkin kuuleman mukaan vähän mukavammat ajaa. Enkä pahemmin kanttaile tai muutakaan vaan ajotyyli on melko rauhallinen

                        edit2: http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=33&fg=30 -> mikä tuolta on toi taka-alatukivarsien etupusla?
                        Jos tukivarsien pallonivelissä ei ole väljyyksiä niin pelkät puslat vaihtoon. Henk.koht. oon sitä mieltä, että Powerflex ainoa järkevä ratkaisu, tuntuu nuita kumisia puslia menevän ku leipää. Mutta kai nuilla uusilla kumisillakin vuoden kaks ajelee. Just toissapäivänä käytiin Käytiin velipojan vasta hankkimaa E46 compactia vääntelemässä, kun menee ku käärme tiellä. Just nuo samat puslat etu ja taka-akselilta ihan soosina. Alusta alkuperäinen ja renkaatkin maltilliset 205/55R16.

                        Nuilla powerflexeillä uskon ajokäytöksen/pyöränkulmien yms. pysyvän koko puslien elinajan samana, kun taas kuminen on jo puoli vuotta vanhana menettänyt ominaisuuksiaan merkittävästi ja ajokäytös ikäänkuin huononee salakavalasti vähitellen, jolloin siihen ei ehkä heti kiinnitä huomiota.

                        Osa # 4 on haluamasi pusla taakse.
                        Last edited by Ha2; 14-10-2008, 13:45.
                        E61 525d LCI

                        Comment

                        • jyrbba69
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2008
                          • 2394
                          • Kouvola

                          #27


                          Onkos nää tommoset jotka käy tohon #4 osan paikalle? Kun tätä Meylen reinforced paskaa noi suosittelee tuolla E46 fanaticsissa. Että kestää paremmin kun OEM.

                          -Jyri
                          2015 AMG GTS
                          -----------------------------

                          www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                          [email protected]

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            #28
                            Ei oo. Nuo on pallonivelet.

                            Sää haluat esim. tällaset. Jos ameriikasta etit niin "e46 rear trailing arm bushings".
                            Last edited by Ha2; 14-10-2008, 15:32.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • jyrbba69
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2008
                              • 2394
                              • Kouvola

                              #29
                              Jees pitänee ostaa orggiksena, aika heikko saatavuus noille.

                              -Jyri
                              2015 AMG GTS
                              -----------------------------

                              www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                              [email protected]

                              Comment

                              • jyrbba69
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2394
                                • Kouvola

                                #30
                                Vielä yksi kysymys, onkos kellään jotai fiksua ulosvetäjää noille taka-alavarsien puslille? Näyttää menevän porailuksi jossei jotai patenttia saa kehitettyä. Noi etummaiset sen sijaan on aika helppo nakki.

                                -Jyri
                                2015 AMG GTS
                                -----------------------------

                                www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎