Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 alapallot ja tukivarret sun muut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kurffi
    replied
    Elikkäs omassa -99 320 sedanissa etupää pitänyt kolinaa, ja katsuri antoi maanantaina tuomion oikean alapallonivelen väljyydeksi, takapuslat (kumiset) myös hieman väljät kun rengasta heiluttelee, mutta ei suuremmin.
    Tuo oikeanpuoleinen tukivarsi siis vaihdettava, mutta ongelmana onkin, että minkä sinne laitan... Motonetin tarvikkeita katsoin ja siellä oli vaihtoehtoina:



    -"300s E46 Alatukivarsi oikea M-Sport ja/tai Xenon valot (ei 4WD/M3-Coupé/Cabrio) "

    sekä

    - "300s E46 Alatukivarsi oikea (ei 4WD/M-Sport/Xenon) "

    autossa siis lyhkäisissä valoissa orkkis xenonit, mutta ei m-sport alustaa. ihmettelen siis että millä nuo ajovalot voivat muka vaikuttaa tähän? :think

    realOEMista katsoin sitten varaosanumeron, ja sen perusteella Schmiedmannilta löytyi tämä joten oletan tämän olevan sopiva osa? Vai olisiko mitään järkeä laittaa tuota meylen hd versiota ainoastaan toiselle puolelle? kun osanumero sama ja vissiin parempaa kamaa? mutta silti vain parikymppiä kalliimpi.

    Ajattelin samalla myös vaihtaa powerflexit molemmin puolin, tuohon tukivarteen ne ovat ilmeisesti sen 66mm versiot?
    Ja mites se nyt sitten tällaisen operaation jälkeen, onko nelipyöräsuuntaus tarpellista vai yhtä turhan kanssa :think

    Leave a comment:


  • Kjj
    replied
    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Lämpöä?
    Ei lähtenyt edes polttoliekillä hehkuvaksi kuumennettuna ja lekaa perään.
    Lopulta jouduin irrottamaan koko paskan että se saatiin 20K prässiin ja sillä posahti ku olis luodin ampunu.
    Ei ollu kukaan nähnyt yhtäkovassa ollutta palloniveltä.

    Leave a comment:


  • Rider
    replied
    Originally posted by BMWjunkie View Post
    Kolahdus voi johtua esim. niistä tai sitten vaikka löysistä alatukivarren takimmaisista puslista. Kannattaa mennä auton alle ja tutkia.
    Unohdin mainita, että nuo takimmaiset puslat on vaihdettu viime kesänä. Lähinnä ihmettelen, tuota ohjauksen outoa tuntumaa.

    Vaihtolistalla on nuo vakaajan kumit ja eteen uudet tukivarret, kun eivät suostuneet vaihtamaan molempia korjaamolla vaikka niin sanoin.

    Mistäs sais lemförderiä tilailtua edukkaasti?

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Rider View Post
    Mikähän mahtaa olla vikana, kun tuntuu, että ohjaus tulee hieman myöhässä ja ohjaus tuntuu moottoritie nopeuksissa jotenkin löysältä tms. Sekä alustastasta kuuluu edestä kolahdus terävissä montuissa. Voiko johtua väljähtäneista kallistuksen vakaajien kumeista?
    Kolahdus voi johtua esim. niistä tai sitten vaikka löysistä alatukivarren takimmaisista puslista. Kannattaa mennä auton alle ja tutkia.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Originally posted by Kjj View Post
    https://www.dropbox.com/s/x6038ecrg5...95618.jpg?dl=0

    Alatukivarren pyöränpuoleisen pallonivelen tappi jumissa.
    Vedetty poikki tosta ja porattu 7mm reikä pultin läpi, muutama päivä taottu pajavadaralla ja lekalla pultin yläpäähän.
    Ennen sahaamista myös hakattu haarukkamallista kiilaa väliin lekalla olin varma että sillä lähtee, mutta mitään ei tapahdu.
    Oisko ideoita millä lähtee?
    Lämpöä?

    Leave a comment:


  • Rider
    replied
    Mikähän mahtaa olla vikana, kun tuntuu, että ohjaus tulee hieman myöhässä ja ohjaus tuntuu moottoritie nopeuksissa jotenkin löysältä tms. Sekä alustastasta kuuluu edestä kolahdus terävissä montuissa. Voiko johtua väljähtäneista kallistuksen vakaajien kumeista?

    Leave a comment:


  • Kjj
    replied
    https://www.dropbox.com/s/x6038ecrg5...95618.jpg?dl=0

    Alatukivarren pyöränpuoleisen pallonivelen tappi jumissa.
    Vedetty poikki tosta ja porattu 7mm reikä pultin läpi, muutama päivä taottu pajavadaralla ja lekalla pultin yläpäähän.
    Ennen sahaamista myös hakattu haarukkamallista kiilaa väliin lekalla olin varma että sillä lähtee, mutta mitään ei tapahdu.
    Oisko ideoita millä lähtee?
    Last edited by Kjj; 13-03-2015, 08:47.

    Leave a comment:


  • Amigo
    replied
    Originally posted by Arska123 View Post
    Mistä löytyy edullisimmin alatukivarret XI-mallin e46:een? Meyle tai Lemforder. Osanumero?
    Ebaysta todennäköisesti. Osanumerot 31126758533 ja 31126758534

    Noi olisi halvimmat lemförderit sieltä, 230€ + postit:

    Last edited by Amigo; 12-03-2015, 16:44.

    Leave a comment:


  • Arska123
    replied
    Mistä löytyy edullisimmin alatukivarret XI-mallin e46:een? Meyle tai Lemforder. Osanumero?

    Leave a comment:


  • Rider
    replied
    Rupeaa nyt pikkuhiljaa ottamaan päähän tämä alustajumppa! Käytin oman e46 viimekesänä näköjään "tukivarsi remontissa". Käskin vaihtaa molemmat etutukivarret autoon ja sanoivat vaihtaneensa.

    Nyt kuitenkin on ruvennut tuo kuskinouoli kolahtelemaan ajossa. Heiluttelin tänään oikeen kunnolla sitten sitä pyörää ja totesin, että väljyyttä tuntuu pystysuunnassa heilutettaessa. Autoon vaihdettiin kuitenkin syksyllä alustasarja ja on jälkikiristetty se alapultti. Onko mahdollista, että se alustasarja on nyt kuitenkin jostain löysällä esim. yläpään kiristys siihe laakeriin liian löysällä tai sitten se yläpään laakeri pa***na? Vai Vaihdanko suosiolla ne tukivarret nyt sitten oikeasti?

    E: Ja jos nuo tukivarret nyt sitten menee vaihtoo niin onko noilla eroja, kun osassa lukee, ettei sovi madallettuun autoon ym. ja autossa siis kiinni street comfort alusta miedolla madalluksella.
    Last edited by Rider; 23-12-2014, 13:39.

    Leave a comment:


  • Smack
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Oliko laadukasta osaa kuten lemförder?
    Omassa e46 190 juuri rikki ja todella hyvä ajella eikä oireile mitenkään tukivarret. Auto on tosin ajettu suurin osa kilsoista vakio msport alustalla. Nyt on jopa pehmeämpi h&r comfort kit asennettuna.
    Viimesimmät rikki menneet taisi olla Schiemdmannin edeltäjän kautta ostetut joista sanoivat että alkuperäiset. Itekkään en kyllä mitään oireita huomannu, katsastusmies huomannut. Aluksi itellä oli auton mukana tullut turhan jäykkä korkeussäädettävä alusta, lopuksi sama h&r ku sulla... enkä mitenkään ronskisti ole ajellut, vaikken ny joka kaivon kantta kiertelekkään

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Hyvä valinta. Kestää taas 200tkm.

    Leave a comment:


  • Hanza
    replied
    Vakio alusta ja motopajalta lemförderiä.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Oliko m-sport alusta ja tungitko lemförderiä vai mitä? Nehän on aika arvokkaat m-sport alustaiseen (~350eur saksasta)..

    Leave a comment:


  • Hanza
    replied
    193tkm oli edellisessä katsastuksessa kilsoja ja mainitsi inssi, että vähän väljää yhdessä pallossa. Laitatin sitten tänään molemmat tukivarret ja puslat lemförderiä.
    Arvelivat, että alkuperäiset tukivarret oli. Jospa nuo kestäis taas seuraavat 200tkm vaihtamatta.
    Inssiä ei paljon kiinnostanut rytkytellä äsken katsastuksessa ja totesi vain, että turha noita on rytkytellä, kun ei vielä pölyä ole edes kumeissa. Takapäästä silmämääräisesti katto koiranluut ja löi leiman paperiin.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎