Katsastussedän terveiset.... Vasen etu vakaajantanko välyksellinen. Mitä sieltä kannattaa vaihtaa?
Koiranluuhan se, vaihda molemmin puolin. Itse vaihtelin varsin ne runkopuslatkin vakaajaan vaikkei ne varsinaisesti vaihtokunnossa olleet, mutta olipahan melkoisesti jo suurentuneet reiät niissä, joten ihan tyytyväinen olin, että vaihdoin.
Koiranluuhan se, vaihda molemmin puolin. Itse vaihtelin varsin ne runkopuslatkin vakaajaan vaikkei ne varsinaisesti vaihtokunnossa olleet, mutta olipahan melkoisesti jo suurentuneet reiät niissä, joten ihan tyytyväinen olin, että vaihdoin.
Ok. Onko jotain muuta huomioitavaa/kannattaako samalla vaihtaa muutakin?
Puslat alkas oleen itellä vaihdon tarpeessa ja autoa on madallettu aika raakasti joten ei varmaankaan kannat ottaa nuita oem puslia. Eikös ne meinaa rajusti madalletussa autossa mennä aika äkkiä juurikin nuo öljypuslat? Vielä kun tuo rengasprofiilikin on 25 niin ei varmaan ainakaan edes auta nuitten puslin kestoikää Kannattaisko hommata sitten nuo powerflexit ja onko jotain suositusta mistä kannattais hommata? Schmiedmanilla näytti olevan eteen nuo takinmaiset puslat 70 kieppeillä ja taakse 60 :think
Noi meylen HD tukivarret on vissiin-vähän-lyhyemmät orkkikset , molemmille puolille oli ilmestynyt haritusta parikytä minuuttia ja camber oli vähentynyt 10 min per puoli. No , nyt menee taas niinku pitää
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Edelliseen vaihdoin V-Maxx lyhyemmät koiranluut kun alustana oli H&R CupKit(55/35mm), tiedä mihin sen pitäis vaikuttaa mutta oletan että olivat kestävämmät kun orkkikset.
Nykyiseen taitaa tulla samat kun ovat loppu.
Onkos kukaan vaihtanu madallettuun e46 lyhempiä koiranluita ? vaikutusta ?
Mitä vaikutusta sitten odotat tai oletat niillä olevan ? Koiranluun pituuden ei pitäisi siis kallistusjäykkyyteen vaikuttaa.-Jarno
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
No niin tuli nyt viikonloppuna vaihdettua noi kaikki etupään kriittiset osat ja kyllä tuli autosta tosi jämäkän oloinen. Eli vaihdoin meylen hd tukivarret + vaico raidetangot ja powerflexit etutukivarren takapusliksi.
Varsinkin jarrutuksissa ennen ilmennyt tärinä on tipo tiessään Loppuviikosta olis viel tarkoitus päästä kulmien säätöön.
Kauas meni aikaa moiseen operaatioon ja oliko mitään mainittavia hankaluuksia uusien osien asennuksessa? :think
Sanotaan ,että varmaan tuollainen 10h meni hommassa tällaiselta amatööriltä ihmettely ym. taukojen kanssa ja tuosta ajasta varmaan puolet etsin työkaluja.
Nuo vanhat osat olivat aika "hapettuneita" joten niiden irrottaminen vaati vähän lekaa ja ärräpäitä
Mutta itse uusien osien asennus meni tosi mukavasti...eli kun vanhat osat ovat laittialla niin alat olemaan jo voiton puolella
Kauas meni aikaa moiseen operaatioon ja oliko mitään mainittavia hankaluuksia uusien osien asennuksessa? :think
Vaativimmat taitaa olla sisemmän pallon mutterin avaaminen ja kiinniveivaus. Kuskin puolella onnistuu tosin yläkautta jos vaan on jatkoa riittävästi ja hyvä vehkeet millä vääntää. Ja sitten pallon tapin pajoittaminen irti olka-akselista , välillä tuntuu kuin olisivat ihan tiukassa.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Vaativimmat taitaa olla sisemmän pallon mutterin avaaminen ja kiinniveivaus. Kuskin puolella onnistuu tosin yläkautta jos vaan on jatkoa riittävästi ja hyvä vehkeet millä vääntää. Ja sitten pallon tapin pajoittaminen irti olka-akselista , välillä tuntuu kuin olisivat ihan tiukassa.
Kyllä nuokin lähtee kun murtohaarukkaa ja tarpeeksi isoa moskaa käyttää. Itsellä oli käytössä vain normaali vasara ja meinas usko loppua. Mutta jos varaa sellaisen moskan missä on n. nyrkin kokoinen pää niin pitäisi lähteä suht kivuttomasti...
Pyytää kaverin vähän vipuamaan tukivartta alas ja lyö (huom ei naputa vaan lyö) sivusta tukivarren nivelpesään.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Vaativimmat taitaa olla sisemmän pallon mutterin avaaminen ja kiinniveivaus. Kuskin puolella onnistuu tosin yläkautta jos vaan on jatkoa riittävästi ja hyvä vehkeet millä vääntää. Ja sitten pallon tapin pajoittaminen irti olka-akselista , välillä tuntuu kuin olisivat ihan tiukassa.
Kyllä nuokin lähtee kun murtohaarukkaa ja tarpeeksi iso moskaa käyttää. Itsellä oli käytössä vain normaali vasara ja meinas usko loppua. Mutta jos varaa sellaisen moskan missä on n. nyrkin kokoinen pää niin pitäisi lähteä suht kivuttomasti...
Tuli kans eilen tuollaiseen 328 e46 coupeen vaihdettua kuskinpuoleinen alatukivarsi. 4 eripituista jatkovartta + nivel ja 21mm hylsy niin sai yläkautta tuon takimmaisen mutterin. Onneksi tuli motonetista tuollainen 6 euron lyöntihaarukka hommattua.. vähän meinasi hiki tulla vaikka oli hyvän kokonen moska, tunkkiviritystä ja haarukkaa välissä Lisäksi vanhasta tukivarresta piti irroittaa se pusla ehjänä ja asentaa uuteen tukivarteen. Meni siinä varmaan pari tuntia kaiken kaikkiaan, mutta onpahan katsastus inssi taas tyytyväinen hetkeksi
Comment