Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 alapallot ja tukivarret sun muut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7511
    • Kotona

    Originally posted by Pekuz View Post
    Ne sisemmät pallot on ihan helppo availla oli kone mikä hyvänsä..

    (Muovit poies ja nivelpäällä oleva räikkälenkki.)
    Mahtuuko tuo räikkälenkki (nivelellä tahi ilman) myös repsikan puolelle? On kuulemma ahdas paikka, oliko siinä moottorintukikannake tms ihan mutterin vieressä ja ympärillä ei liikoja tiloja? Tuollaisen nylonmutterin nylkyttäminen milli kerrallaan molempiin suuntiin ei kyllä nappaisi pätkääkään.... :think
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
    -

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Onko kellään tiedossa edullista kanavaa järkevän laatuisille nelikon tukivarsille, keskipalloille ja takapuslille?
      Nelikossa kun keskimmäinen pallo on kiinni autossa tukivarren sijaan. Maksaa aika paljon pelkkä tukivarsi missä on ainoa kuluva osa alapallonivel jota ei saa erikseen.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Pekuz
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 687
        • Pirkanmaa

        Originally posted by Zeta View Post
        Mahtuuko tuo räikkälenkki (nivelellä tahi ilman) myös repsikan puolelle? On kuulemma ahdas paikka, oliko siinä moottorintukikannake tms ihan mutterin vieressä ja ympärillä ei liikoja tiloja? Tuollaisen nylonmutterin nylkyttäminen milli kerrallaan molempiin suuntiin ei kyllä nappaisi pätkääkään.... :think
        No ite oon vaihdellu omaan 330D:hen johonkin 320D:hen ja johonkin 4 koneiseen bensa vehkeeseen alatukivarret, ja käytössä oli niveletön räikkälenkki..

        Hommista tulee vaikeita vain jos ajattelee niin...
        ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17508
          • Turku

          Originally posted by Supa View Post
          Onko kellään tiedossa edullista kanavaa järkevän laatuisille nelikon tukivarsille, keskipalloille ja takapuslille?
          Nelikossa kun keskimmäinen pallo on kiinni autossa tukivarren sijaan. Maksaa aika paljon pelkkä tukivarsi missä on ainoa kuluva osa alapallonivel jota ei saa erikseen.
          Kenen autoon nuo? Mullahan on alatukivarret ja takapuslat tilattuna ja saan ne justiinsa viikonloppuna käsiini.
          Näillä mennään:
          - BMW E81 118i since 2017
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by Laku View Post
            Kenen autoon nuo? Mullahan on alatukivarret ja takapuslat tilattuna ja saan ne justiinsa viikonloppuna käsiini.
            Eräällä kaverilla on kanssa tuollainen 330xd ja siihen ettiskelen edukkaita osia kun on mahdollisesti menossa myyntiin. Mistä tilasit sitten loppupeleissä ja paljonko tuli hintaa? Schmiedmann?
            Ootko vaihdattamassa osia Lohjalla vai muualla? Itsehän en ole enään firmalla hommissa...
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7511
              • Kotona

              Originally posted by Pekuz View Post
              No ite oon vaihdellu omaan 330D:hen johonkin 320D:hen ja johonkin 4 koneiseen bensa vehkeeseen alatukivarret, ja käytössä oli niveletön räikkälenkki..
              Nyt on muuten testattu, että E46 320i ei ainakaan Motonetin räikkälenkki mahdu mutterin ympärille, kiitos sen vieressä olevan kannatinkorvakkeen. Ehkä tämä on joku spesiaalimalli....
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
              -

              Comment

              • arska84
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1356
                • Seinäjoki

                Onko muita kohtalotovereita että osa numero 2 on väljä?

                BMW PREMIUM

                BMW E46 318

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16419
                  • Asikkala

                  Originally posted by arska84 View Post
                  Onko muita kohtalotovereita että osa numero 2 on väljä?

                  http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=33&fg=30
                  Oli ex e36 is molemmat vähän ja osahan on sama. Välys ei tunnu jos ylätukivarsi on jousen kuormittama eli iskarin alapultti on kiinni.

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17508
                    • Turku

                    Originally posted by Supa View Post
                    Eräällä kaverilla on kanssa tuollainen 330xd ja siihen ettiskelen edukkaita osia kun on mahdollisesti menossa myyntiin. Mistä tilasit sitten loppupeleissä ja paljonko tuli hintaa? Schmiedmann?
                    Ootko vaihdattamassa osia Lohjalla vai muualla? Itsehän en ole enään firmalla hommissa...
                    Vasta tämän huomasin... Mahtaako olla Hypetys Lohjalta? Tosin sillä on jo vaihdettu ne etuvetarit. Etuvetarit ei ole mulle vielä tulleet, mutta alatukivarret puslineen tilasin erään forumilaisen kautta. Privassa voin laittaa enemmän. Et ole hommissa? Vaikka juuri päivittelit, että teit WSE1:n 750:n kansiremppaa ?
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Oli ex e36 is molemmat vähän ja osahan on sama. Välys ei tunnu jos ylätukivarsi on jousen kuormittama eli iskarin alapultti on kiinni.
                      Eikös tuo ole se narinahela joka pitäisi alkaa narisemaan kun on väljä? Vai olenko ymmärtänyt väärin?

                      Comment

                      • Tuoppo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 558
                        • Joensuu

                        Niinkuin hyttyset, niin myös näköjään e36/e46 alustan päivitys tulee aina kesän myötä. Auton alkaessa karkailla pikkuhiljaa omalta kaistalta, toimeen oli taas tartuttava. Tottuneesti uusin ensin edestä koiranluut ja tukivarsien päihin laitoin Powerflexit. Kaikissa entisissä osissa oli muuten Bmw logot ja vuosileima 2008.

                        Auto korjautui todella paljon ja suuntavakaus on nyt taas hyvä, mutta jossain on vieläkin väljää. Auto ei kolise montuissa enää, mutta kovemmin kiihdyttäessä auto pyrkii vetämään vähän vasemmalle vaikka ratti on suorassa. Myös rattia paikallaan kääntäessä ilman, että auto on käynnissä jossain tuntuu välystä, joka naksahtelee. Onko ihmisillä kokemusta miten tuo hammastanko käyttäytyy kun se viallinen vai pääsisikö tästä vielä raidetankojen vaihdolla?? Tukivarret ovat ainakin kertaalleen vaihdetut, koska ovat päivitettyä mallia, ja välyksiä ei tunnu löytyvän vaikka kuinka palloja vääntelee.
                        G30 530e xDrive iPerformance -20
                        E70 X5 xDrive40d -10

                        Comment

                        • Jaska74
                          Newbiemmer
                          • Jul 2010
                          • 7
                          • Eura

                          Taudinkuva: Ajaessa kuoppaan tai junaraiteiden yli kaikki pyörien liike tuntuu ratissa pienenä muljauksena, samoin urissa ajo on aikamoista vikurointia ja syöksymistä puolelta toiselle. Eturenkaat ovat kuluneet epätasaisesti. Alustasta ei löytynyt katsastuksessa muuta moitittavaa kuin toisen puolen koiranluun pieni välys mikä ei tuollaisia oireita voi aiheuttaa. Ovatko syypäänä nuo puslat? Jos niitä nyt lähden vääntöraudalla vääntelemään niin kuinka iso liike on vielä hyväksyttävissä?

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Jaska74 View Post
                            Taudinkuva: Ajaessa kuoppaan tai junaraiteiden yli kaikki pyörien liike tuntuu ratissa pienenä muljauksena, samoin urissa ajo on aikamoista vikurointia ja syöksymistä puolelta toiselle. Eturenkaat ovat kuluneet epätasaisesti. Alustasta ei löytynyt katsastuksessa muuta moitittavaa kuin toisen puolen koiranluun pieni välys mikä ei tuollaisia oireita voi aiheuttaa. Ovatko syypäänä nuo puslat? Jos niitä nyt lähden vääntöraudalla vääntelemään niin kuinka iso liike on vielä hyväksyttävissä?
                            Tosi iso liike , sillä sen tekee kaikki ehjätkin ei-umpinaiset helat. Etsi helasta repeämiä , pykimiä pinnasta , kohtia joissa kumi on irronnut ulkoreunan metallikehästä.

                            Katsurit ei muuten löydä aina noita e46:n väljiä alapalloja. Mm omassa oli leimalle viedessä n metrin välys molemmissa mutta leima tuli.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • reTzki
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 54

                              Jooo elikkä katsastuksessa pamahti oikean alatukivarren pallonivelestä. Ja sitä ei vissiin pysty vaihtamaan ilman että vaihtaa koko tukivarren. Kattelin hintoja netistä tukivarrelle ja kumipuslalle/helalle ja löysin tälläsen:



                              Tuo olis aika halpa, onko kellään kokemuksta? Motonetissä tulis hintaa 200€(sis. alatukivarren+helasarjan) Eli tuo olis huomattavasti halvempi. Mistä muualta sais halvalla samat osat?

                              Onko kellään kyseisestä liikkeestä mitään kokomuksia?

                              Ja auto on e46 328i -98
                              Last edited by reTzki; 11-10-2010, 13:48.

                              Comment

                              • huupi
                                BTCF Member
                                • Aug 2007
                                • 1196
                                • Tyrnävä

                                Onko kellään tarkkaa tietoa mitä tarkoittaa 'early models' etualatukivarsien takapuslia valitessa 60mm ja 66mm väliltä? RealOEM väittää E46 320d:lle koko elinkaaren ajalle 66mm, kun taas Powerflexit pitäisi valita jommalla kummalla, 'early models' = 60mm. Kummat mulla siis on? Auton alta näkee, mutta... Sama homma etuvakaajan puslien kanssa, onko nyrkkisääntöä mittoihin? Näyttäis löytyvän ainakin neljän kokoisena: 21,5mm, 23mm, 24mm, 26mm ja Motonet tarjoaa jopa 24,6mm sopivaksi tohon -01 320d:hen.
                                I01 i3s 94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎