Originally posted by Pekuz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 alapallot ja tukivarret sun muut
Collapse
X
-
-
-
Onko kellään tiedossa edullista kanavaa järkevän laatuisille nelikon tukivarsille, keskipalloille ja takapuslille?
Nelikossa kun keskimmäinen pallo on kiinni autossa tukivarren sijaan. Maksaa aika paljon pelkkä tukivarsi missä on ainoa kuluva osa alapallonivel jota ei saa erikseen.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostMahtuuko tuo räikkälenkki (nivelellä tahi ilman) myös repsikan puolelle? On kuulemma ahdas paikka, oliko siinä moottorintukikannake tms ihan mutterin vieressä ja ympärillä ei liikoja tiloja? Tuollaisen nylonmutterin nylkyttäminen milli kerrallaan molempiin suuntiin ei kyllä nappaisi pätkääkään.... :think
Hommista tulee vaikeita vain jos ajattelee niin...''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostOnko kellään tiedossa edullista kanavaa järkevän laatuisille nelikon tukivarsille, keskipalloille ja takapuslille?
Nelikossa kun keskimmäinen pallo on kiinni autossa tukivarren sijaan. Maksaa aika paljon pelkkä tukivarsi missä on ainoa kuluva osa alapallonivel jota ei saa erikseen.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostKenen autoon nuo? Mullahan on alatukivarret ja takapuslat tilattuna ja saan ne justiinsa viikonloppuna käsiini.
Ootko vaihdattamassa osia Lohjalla vai muualla? Itsehän en ole enään firmalla hommissa...- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Pekuz View PostNo ite oon vaihdellu omaan 330D:hen johonkin 320D:hen ja johonkin 4 koneiseen bensa vehkeeseen alatukivarret, ja käytössä oli niveletön räikkälenkki..
Comment
-
-
Originally posted by arska84 View PostOnko muita kohtalotovereita että osa numero 2 on väljä?
http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=33&fg=30
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostEräällä kaverilla on kanssa tuollainen 330xd ja siihen ettiskelen edukkaita osia kun on mahdollisesti menossa myyntiin. Mistä tilasit sitten loppupeleissä ja paljonko tuli hintaa? Schmiedmann?
Ootko vaihdattamassa osia Lohjalla vai muualla? Itsehän en ole enään firmalla hommissa...Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Niinkuin hyttyset, niin myös näköjään e36/e46 alustan päivitys tulee aina kesän myötä. Auton alkaessa karkailla pikkuhiljaa omalta kaistalta, toimeen oli taas tartuttava. Tottuneesti uusin ensin edestä koiranluut ja tukivarsien päihin laitoin Powerflexit. Kaikissa entisissä osissa oli muuten Bmw logot ja vuosileima 2008.
Auto korjautui todella paljon ja suuntavakaus on nyt taas hyvä, mutta jossain on vieläkin väljää. Auto ei kolise montuissa enää, mutta kovemmin kiihdyttäessä auto pyrkii vetämään vähän vasemmalle vaikka ratti on suorassa. Myös rattia paikallaan kääntäessä ilman, että auto on käynnissä jossain tuntuu välystä, joka naksahtelee. Onko ihmisillä kokemusta miten tuo hammastanko käyttäytyy kun se viallinen vai pääsisikö tästä vielä raidetankojen vaihdolla?? Tukivarret ovat ainakin kertaalleen vaihdetut, koska ovat päivitettyä mallia, ja välyksiä ei tunnu löytyvän vaikka kuinka palloja vääntelee.G30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
-
Taudinkuva: Ajaessa kuoppaan tai junaraiteiden yli kaikki pyörien liike tuntuu ratissa pienenä muljauksena, samoin urissa ajo on aikamoista vikurointia ja syöksymistä puolelta toiselle. Eturenkaat ovat kuluneet epätasaisesti. Alustasta ei löytynyt katsastuksessa muuta moitittavaa kuin toisen puolen koiranluun pieni välys mikä ei tuollaisia oireita voi aiheuttaa. Ovatko syypäänä nuo puslat? Jos niitä nyt lähden vääntöraudalla vääntelemään niin kuinka iso liike on vielä hyväksyttävissä?
Comment
-
-
Originally posted by Jaska74 View PostTaudinkuva: Ajaessa kuoppaan tai junaraiteiden yli kaikki pyörien liike tuntuu ratissa pienenä muljauksena, samoin urissa ajo on aikamoista vikurointia ja syöksymistä puolelta toiselle. Eturenkaat ovat kuluneet epätasaisesti. Alustasta ei löytynyt katsastuksessa muuta moitittavaa kuin toisen puolen koiranluun pieni välys mikä ei tuollaisia oireita voi aiheuttaa. Ovatko syypäänä nuo puslat? Jos niitä nyt lähden vääntöraudalla vääntelemään niin kuinka iso liike on vielä hyväksyttävissä?
Katsurit ei muuten löydä aina noita e46:n väljiä alapalloja. Mm omassa oli leimalle viedessä n metrin välys molemmissa mutta leima tuli.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Jooo elikkä katsastuksessa pamahti oikean alatukivarren pallonivelestä. Ja sitä ei vissiin pysty vaihtamaan ilman että vaihtaa koko tukivarren. Kattelin hintoja netistä tukivarrelle ja kumipuslalle/helalle ja löysin tälläsen:
Tuo olis aika halpa, onko kellään kokemuksta? Motonetissä tulis hintaa 200€(sis. alatukivarren+helasarjan) Eli tuo olis huomattavasti halvempi. Mistä muualta sais halvalla samat osat?
Onko kellään kyseisestä liikkeestä mitään kokomuksia?
Ja auto on e46 328i -98Last edited by reTzki; 11-10-2010, 13:48.
Comment
-
-
Onko kellään tarkkaa tietoa mitä tarkoittaa 'early models' etualatukivarsien takapuslia valitessa 60mm ja 66mm väliltä? RealOEM väittää E46 320d:lle koko elinkaaren ajalle 66mm, kun taas Powerflexit pitäisi valita jommalla kummalla, 'early models' = 60mm. Kummat mulla siis on? Auton alta näkee, mutta... Sama homma etuvakaajan puslien kanssa, onko nyrkkisääntöä mittoihin? Näyttäis löytyvän ainakin neljän kokoisena: 21,5mm, 23mm, 24mm, 26mm ja Motonet tarjoaa jopa 24,6mm sopivaksi tohon -01 320d:hen.
Comment
-
Comment