Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 alapallot ja tukivarret sun muut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    Originally posted by huupi View Post
    Onko kellään tarkkaa tietoa mitä tarkoittaa 'early models' etualatukivarsien takapuslia valitessa 60mm ja 66mm väliltä? RealOEM väittää E46 320d:lle koko elinkaaren ajalle 66mm, kun taas Powerflexit pitäisi valita jommalla kummalla, 'early models' = 60mm. Kummat mulla siis on? Auton alta näkee, mutta... Sama homma etuvakaajan puslien kanssa, onko nyrkkisääntöä mittoihin? Näyttäis löytyvän ainakin neljän kokoisena: 21,5mm, 23mm, 24mm, 26mm ja Motonet tarjoaa jopa 24,6mm sopivaksi tohon -01 320d:hen.
    Tuohon alatukivarren puslaan on aika paha sanoa mitään nyrkkisääntöä, mittaamalla se selviää. Mutta kyllä BMWFans.info ainakin tarjoaa 66mm sun autoon. Etuvakaajiksi näyttää tarjoavan 320d:lle normaalisti 24,6mm ja jos on sportalusta tai M-sport II paketti niin 22,5mm.

    Menee muuten aika erikoisesti ns. väärin päin eli M-sportilla vakaajan halkaisija pienenee.. Mutta tällaisia ainakin tarjoaa.

    Jos varman päälle haluaa mennä, niin mitta käteen ja katsomaan auton alle. Sitä autoa ei tarvitse oikeastaan edes nostaa, ellei ole oikein rajusti madallettu.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      Tuli tilattua nämä, saas nähdä löytyykö pallonivelistä miten paljon rasvaa:


      ..siis vasemmalle ja oikealle, luonnollisesti. Kylkiäisenä sitten Powerflexit heloihin, kallistuksenvakaajiin, Maylen HD koiranluut ja täydelliset raidetangonpäät..kumit niihin pitää vielä erikseen ostaa niin pääsee taas ropaamaan ja kiroilemaan, äryttävän ahdasta vääntää nylonmutteria auki ja kiinni noista alatukivarsien sisemmistä palloista.

      No kyllä se siitä
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • huupi
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 1196
        • Tyrnävä

        Originally posted by NokiLeka View Post
        Tuohon alatukivarren puslaan on aika paha sanoa mitään nyrkkisääntöä, mittaamalla se selviää. Mutta kyllä BMWFans.info ainakin tarjoaa 66mm sun autoon. Etuvakaajiksi näyttää tarjoavan 320d:lle normaalisti 24,6mm ja jos on sportalusta tai M-sport II paketti niin 22,5mm.

        Menee muuten aika erikoisesti ns. väärin päin eli M-sportilla vakaajan halkaisija pienenee.. Mutta tällaisia ainakin tarjoaa.

        Jos varman päälle haluaa mennä, niin mitta käteen ja katsomaan auton alle. Sitä autoa ei tarvitse oikeastaan edes nostaa, ellei ole oikein rajusti madallettu.
        Nämä mitat meni juuri näin eli 66mm alatukivarsiin ja 24mm etuvakaajaan. Kiitokset avusta. Loppui kerrasta Powerflexien vaihdon jälkeen vaeltelu jarrutuksissa ja vetely urissa.
        I01 i3s 94

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • Vihti

          Lainataas tätä topiccia.

          Mitä eroa on M3 alatukivarrella verrattuna normaaliin? Muoto on jäykempi, mutta mahtaako olla geometriassa eroa?
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • Ape
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 474
            • Savonlinna

            Nostellaas vanhaa topikkia. Käytin auton leimalla ja katsuri suositteli vaihtamaan etutukivarsien takapuslat. Ei niistä mitään merkintää tullut mutta ajettavuuden kannalta suositteli vaihtamaan. Powerflexiähän sinne ilmeisesti kannattaa laittaa, mutta kannattaako samalla laittaa johonkin muuallekkin noita powerflexejä?
            Id.4
            ex: Toyota avensis
            Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
            ex:Audi a6 avant 1.8t
            ex: Suzuki gsx-r750 k6
            ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
            ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
            ex: e36 320 coupe -93

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              Kallistuksen vakaajan puslat ovat helppo vaihtaa. Orkkispusliin tulee pystyklappia kuitenkin jossain vaiheessa niin samallahan noi menee kun tilaat heloihin, takavakaajalle myös ja takatukivarsiin.
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • henkka86
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 109
                • Savonlinna

                Onko tuolla tavallisella ja m-sportin alatukivarrella mitään eroa vai pitääkö olla juuri oikea? Tuohon sigussa olevaan 330d m-sport 2:een pitäisi tehdä lähiaikoina tukivarsi remppa.
                nykyiset

                e70 x5 3.0sd M-sport -09
                e70 x5 m50d -13

                ex. f25 x3 30d M-sport -12
                ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
                ex. e60 525ia M-sport -06
                ex. e61 530da touring -05
                ex. e46 330d touring M-sport -02
                ex. e39 535ia -97
                ex. e34 525i -91

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7511
                  • Kotona

                  Mulla on tossa ylimääräisenä yksi takapusla mallia motonet jos joku on tekemässä remppaa vain toiselle puolelle. Parilla kympillä lähtee http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240218
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                  Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                  -

                  Comment

                  • henkka86
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 109
                    • Savonlinna

                    Tartteisin vähän tietoa voiko tuon kl-varaosissa myytävän lemförderin alatukivarren laittaa tuohon m-sport 2 alustaiseen? Schmiedmannilta löytyy ainakin kahta erilaista alatukivartta.
                    nykyiset

                    e70 x5 3.0sd M-sport -09
                    e70 x5 m50d -13

                    ex. f25 x3 30d M-sport -12
                    ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
                    ex. e60 525ia M-sport -06
                    ex. e61 530da touring -05
                    ex. e46 330d touring M-sport -02
                    ex. e39 535ia -97
                    ex. e34 525i -91

                    Comment

                    • Pekuz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 687
                      • Pirkanmaa

                      Tukivarsien eroista on vaikka kuinka paljon ihme spekulointeja. Tässä febin tiedote:


                      Ilmeisesti ainut ero on pallonivelessä, eikä varren mitoissa kuten monet olettaa?

                      Jos vaihtaa molemmille puolille varret, ei eroilla ole ainakaan kummoista merkitystä.

                      KL-Varaosien tukivarsista saa varmuuden kun kysyy sitä Kllästä
                      ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                      Comment

                      • henkka86
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 109
                        • Savonlinna

                        Kiitoksia tiedoista.
                        nykyiset

                        e70 x5 3.0sd M-sport -09
                        e70 x5 m50d -13

                        ex. f25 x3 30d M-sport -12
                        ex. e61 530da touring Lci M-sport -09
                        ex. e60 525ia M-sport -06
                        ex. e61 530da touring -05
                        ex. e46 330d touring M-sport -02
                        ex. e39 535ia -97
                        ex. e34 525i -91

                        Comment

                        • lätty
                          Newbiemmer
                          • Aug 2010
                          • 8
                          • Ii

                          Moro!

                          pitäs alkaa tuohon omaan e46 320d hen vaihtaan nuo tukivarret! motonetin tavaraa aattelin sinne laittaa, ja mietin että olisko järkeä yrittää maximoida nivelten kestävyyttä tunkemalla suojakumin alle jotain rasvaa ja nitkutella niveliä ennen asennusta? vai liekö nuissa ihan riittävä voitelu jo tehtaan jäljiltä?.

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Maksimoi kestävyys mieluummin laittamalla alle merkkiosaa, tietty jos satut motonetistä saamaan lemförder, febi/bilstein tmv niin sitten sieltä. Oscat ja mapcot kannattaa jättää hyllyyn.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • bitzer223
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2011
                              • 78
                              • Oulu

                              Noyt sai etutukivarren takimmaiset puslat vaihdettua Powerflexeihin
                              Aika huomattava ero oli kun kävi koeajamassa Vetely katosi lähes kokonaan vaikka alla onkin vanhat renkaat, ja jarrutuksessa vetely loistaa poissaolollaan.

                              EDIT: Ja tälle iltaa sai vielä uudet jousetkin alle

                              ja sitten uusia renkaita alle kulmien säädön kera niin eiköhän tuo sitten ala olemaan iskussa
                              Last edited by bitzer223; 07-06-2012, 22:48. Reason: Päivitys

                              Comment

                              • Kaarle22
                                Newbiemmer
                                • Jul 2011
                                • 8
                                • helsinki

                                Hei! Tuli hylky bemariini katsastuksessa, syynä: alustan osat, etu oikea, alatukivarsi, ulompi pallonivel väljä... Halli löytyy tutulta ja myös työkalut kaiken näköseen hommaan, ainut että minun pitäisi osat tilata ja en aivan täysin varma ole millaista osaa haetaan. Tukivarsi varmaankin kannattaa vaihtaa kokonaan, eli olisiko kyseessä esimerkiksi



                                tuommoinen osa, tuleeko tuossa tarvittavat asiat mitä tarvitsen? Onko halvempia tai fiksumpia vaihtoehtoja jos tuo 107 euron tukivarsi oikealle on on se mitä tarvitaan...? Olen nuori amatööri ja aloittelen vasta bmw merkkisten autojen parissa ja olisin avun tarpeessa kiitos jo etukäteen vastauksesta!
                                Last edited by Kaarle22; 08-10-2012, 20:14. Reason: Ja niin malli on e46 bmw 320ci coupe 2002 vuoden ei facelift, ei msportti alustaa. vakio kaikin puolin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎