Alavääntö osaa sitten karata helposti jos vanoksen tiivisteitä ei ole vaihdettu. Tuo M54B25 sedanissa piristy melkoisesti kun hoiti vanoksen tiivisteet kuntoon.
Nimenomaan alavääntöä kaipaan tähän,80 nopeudesta jos meinaa ohittaa niin suosiolla kolmosta jotta vähän liikahtaa.
Dieselin jälkeen näyttää että kierroksia pitää olla jotta liikkuu edes jotenkin
Tosiaan tyhjäkäynti yms on ok,eikös tuon hummaaminen vaikuttanut vanospuolen ongelmiin ?
Nimenomaan alavääntöä kaipaan tähän,80 nopeudesta jos meinaa ohittaa niin suosiolla kolmosta jotta vähän liikahtaa.
Dieselin jälkeen näyttää että kierroksia pitää olla jotta liikkuu edes jotenkin
Tosiaan tyhjäkäynti yms on ok,eikös tuon hummaaminen vaikuttanut vanospuolen ongelmiin ?
Katso manuskasta kiihtyvyys/sitkeys arvoja, esim. 4-vaihteella 80-120 väli, ja käy kellottamassa.
Jos ei mene luvattuun aikaan, niin sitten vikakoodien luku.
ps. omassa oli nokka-akselin asentotunnistin (pako) pimee ja alaväännöt aivan hukassa.
Kävin auton leimaamassa tänään ja katsoi vahingossa obd portista vikakoodit ja nokkaakselin asentotunnistin oli ainakin siellä.
Eli onko niin että suosiolla uusi tunnistin ,tarviiko koodata vai ja onnistuuko vaihto kotikonstein ?
Se oli mukavaa että mitään huomauttamista ei ollut ja katsastus mies sanoi että ompas tehokas bemari..
Kävin auton leimaamassa tänään ja katsoi vahingossa obd portista vikakoodit ja nokkaakselin asentotunnistin oli ainakin siellä.
Eli onko niin että suosiolla uusi tunnistin ,tarviiko koodata vai ja onnistuuko vaihto kotikonstein ?
Se oli mukavaa että mitään huomauttamista ei ollut ja katsastus mies sanoi että ompas tehokas bemari..
Pakopuolen anturin vaihto on aika helppo homma.. riippuu tieten kotioloista onnistuuko.. ei tarvii koodauksia tai mitään, muistaa vaan ostaa suosiolla orkkis osan. Nii, no vikakoodithan vois sit nollata.. vaikka eihän ne siellä mitään haittaakaan tee, kun ei oo voimassa olevia..
-Janne-
-Janne-
F10 535iX sedan -11 ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317 ex. E39 528i touring -99 ex. E36 325ia coupe -93
Ota ensin selvää kumman nokan tunnistin on rikki, kun uutta hommaat niin kannattaa ostaa alkuperäinen osa niin kuin Janne jo tuossa sanoikin.
Pakopuolen anturi on helppo vaihtaa ei muuta kuin vanha irti ja uus tilalle, imupuolen anturi hankalampi, edestä pitää purkaa ainakin vanoksen solenoidi (vaimikäsenytoli).
Tosiaan hepat palaavat välittömästi anturin vaihdon jälkeen vikakoodin voit nollata jos haluat, ei pakko.
Comment