Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328 CI ja hepat karannu..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2093
    • *

    #31
    Myös Disa kannattaa tarkistaa mulla oli M54 koneesta koko läpän akseli poikki.
    F31 330D Xdrive M-Sport

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6321
      • P-Pohjanmaa

      #32
      Originally posted by Antti O View Post
      Alavääntö osaa sitten karata helposti jos vanoksen tiivisteitä ei ole vaihdettu. Tuo M54B25 sedanissa piristy melkoisesti kun hoiti vanoksen tiivisteet kuntoon.
      Nimenomaan alavääntöä kaipaan tähän,80 nopeudesta jos meinaa ohittaa niin suosiolla kolmosta jotta vähän liikahtaa.
      Dieselin jälkeen näyttää että kierroksia pitää olla jotta liikkuu edes jotenkin

      Tosiaan tyhjäkäynti yms on ok,eikös tuon hummaaminen vaikuttanut vanospuolen ongelmiin ?
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6321
        • P-Pohjanmaa

        #33
        Originally posted by Driver22 View Post
        Myös Disa kannattaa tarkistaa mulla oli M54 koneesta koko läpän akseli poikki.
        Mikäs juttu tämä on,voiko kotikonstein tämän tarkistaa ??

        Originally posted by veku View Post
        Nimenomaan alavääntöä kaipaan tähän,80 nopeudesta jos meinaa ohittaa niin suosiolla kolmosta jotta vähän liikahtaa.
        Dieselin jälkeen näyttää että kierroksia pitää olla jotta liikkuu edes jotenkin

        Tosiaan tyhjäkäynti yms on ok,eikös tuon hummaaminen vaikuttanut vanospuolen ongelmiin ?
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • quakes
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 37
          • Mikkeli

          #34
          Katso manuskasta kiihtyvyys/sitkeys arvoja, esim. 4-vaihteella 80-120 väli, ja käy kellottamassa.

          Jos ei mene luvattuun aikaan, niin sitten vikakoodien luku.

          ps. omassa oli nokka-akselin asentotunnistin (pako) pimee ja alaväännöt aivan hukassa.

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6321
            • P-Pohjanmaa

            #35
            Originally posted by quakes View Post
            Katso manuskasta kiihtyvyys/sitkeys arvoja, esim. 4-vaihteella 80-120 väli, ja käy kellottamassa.

            Jos ei mene luvattuun aikaan, niin sitten vikakoodien luku.

            ps. omassa oli nokka-akselin asentotunnistin (pako) pimee ja alaväännöt aivan hukassa.
            Kävin auton leimaamassa tänään ja katsoi vahingossa obd portista vikakoodit ja nokkaakselin asentotunnistin oli ainakin siellä.
            Eli onko niin että suosiolla uusi tunnistin ,tarviiko koodata vai ja onnistuuko vaihto kotikonstein ?

            Se oli mukavaa että mitään huomauttamista ei ollut ja katsastus mies sanoi että ompas tehokas bemari..
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6321
              • P-Pohjanmaa

              #36
              Originally posted by veku View Post
              Kävin auton leimaamassa tänään ja katsoi vahingossa obd portista vikakoodit ja nokkaakselin asentotunnistin oli ainakin siellä.
              Eli onko niin että suosiolla uusi tunnistin ,tarviiko koodata vai ja onnistuuko vaihto kotikonstein ?

              Se oli mukavaa että mitään huomauttamista ei ollut ja katsastus mies sanoi että ompas tehokas bemari..
              onko tietoa ?
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • janne1974
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 405
                • Kuopio

                #37
                Originally posted by veku View Post
                onko tietoa ?
                Pakopuolen anturin vaihto on aika helppo homma.. riippuu tieten kotioloista onnistuuko.. ei tarvii koodauksia tai mitään, muistaa vaan ostaa suosiolla orkkis osan. Nii, no vikakoodithan vois sit nollata.. vaikka eihän ne siellä mitään haittaakaan tee, kun ei oo voimassa olevia..

                -Janne-
                -Janne-

                F10 535iX sedan -11
                ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                ex. E39 528i touring -99
                ex. E36 325ia coupe -93

                Comment

                • quakes
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2008
                  • 37
                  • Mikkeli

                  #38
                  Originally posted by veku View Post
                  onko tietoa ?
                  Ota ensin selvää kumman nokan tunnistin on rikki, kun uutta hommaat niin kannattaa ostaa alkuperäinen osa niin kuin Janne jo tuossa sanoikin.

                  Pakopuolen anturi on helppo vaihtaa ei muuta kuin vanha irti ja uus tilalle, imupuolen anturi hankalampi, edestä pitää purkaa ainakin vanoksen solenoidi (vaimikäsenytoli).

                  Tosiaan hepat palaavat välittömästi anturin vaihdon jälkeen vikakoodin voit nollata jos haluat, ei pakko.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎