Löytyykö pk-seudulta (tai läheltä) paikkaa, jossa ko. auton voisi lastuttaa? Hakusessa on paikka, jossa auto dynotetaan ennen ja jälkeen lastutuksen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 320d lastutus
Collapse
X
-
E46 320d lastutus
Last edited by petrolhead; 29-01-2012, 23:39. Reason: yhdistetty 6 topikkia samasta aiheesta -petrolTags: None
-
-
Moro!
Pääkaupunkiseudusta en tiedä, mutta tässäpä muutama vinkki - pääset ainakin alkuun.
Tuota jälkimmäistä boxia saa ainakin KL-varaosista (www.kl-varaosat.fi)
Näissä ei ole tietenkään dynopenkkiä tarjolla, mutta kyllähän sekuntikello ja takapuolituntumakin jotain kertovat.
Autotalo Salonen & Kivistöllä Turengissa Janne Salonen mainitsi Hämeenlinnan läheltä jonkun henkilön, joka tekee lastuja, mutta dynosta ei ollut mitään puhetta.
Tosin voithan sinä ajaa auton penkkiin itsekin, ottaa tuloksen, laittaa boxin ja ajaa uudestaan. Boxin etuna on, että sen voit myydä erikseen.
Tällä foorumilla oli kyllä juttua tds-koneen ruuvaamisesta merkittävästi edullisemmin kuin näillä lastuilla, mutta en osaa sanoa, onnistuuko se temppu näihin uudempiin nakuihin.
-paavo-
-
-
Originally posted by karvisEli miten kyseinen kiesi kestää lastutuksen? Lähinnä ajattelin voimansiirtoa.
Jos jollain on kokemuksia niin kertokaa rohkeesti,onko ollut ongelmia,miten toimii,tuliko sitä voimaa lisää ym. ym.
Ja autohan on e46 320d -03
Mulla on edelleen 150 hv 320d:n ylimääräinen PSI:n boksi eli voin sen myydä sopivalla hintaan. Yhteydenotot privaan.
- m
Comment
-
-
Tuolta www.amh-booster.de tilasin itselleni boksin, kuten tossa edellä mainitussa threadissa kirjoitinkin. Boksi on säädettävää mallia. Boksin asennus vei n. 15 minuuttia ja eikun baanalle.
Voimaa on tullut selvästi lisää (sanoo persedyno). Kunhan vaan saan aikaiseksi, menen hakemaan dynolaput virityksellä/ilman (ja muutamalla boksin eri säädöllä).
Kulutus on ollut nyt luokkaa 6,2-6,6l/100km. Noin 4000km olen kerennyt boksin kanssa ajella ja aika tarkkaan 950km:n kohdalla olen aina kurvannut tankkaamaan. Eli kyllä kulutus on n. 0,5l/100km lisääntynyt. Ajona maantie-/moottoritieajo 80-90% ja loput kaupunkiajoa. Savutusta en ole onnistunut saamaan nimeksikään, vaikka boksia olen ruuvaillut lähes tappiin asti.
Mitään pahaa sanottavaa en tähän keksi, ei mitään kytkin tms. ongelmia.
On aina yhtä mukavaa kiihdyttää 3. vaihteella motarille liittymästä 60km/h - 100km/h... Ihan eri fiilis kuin ennen boksia!
Comment
-
-
Originally posted by PeteKTuolta www.amh-booster.de tilasin itselleni boksin, kuten tossa edellä mainitussa threadissa kirjoitinkin. Boksi on säädettävää mallia. Boksin asennus vei n. 15 minuuttia ja eikun baanalle.
Kulutus on ollut nyt luokkaa 6,2-6,6l/100km. Noin 4000km olen kerennyt boksin kanssa ajella ja aika tarkkaan 950km:n kohdalla olen aina kurvannut tankkaamaan. Eli kyllä kulutus on n. 0,5l/100km lisääntynyt. Ajona maantie-/moottoritieajo 80-90% ja loput kaupunkiajoa. Savutusta en ole onnistunut saamaan nimeksikään, vaikka boksia olen ruuvaillut lähes tappiin asti.
Mitään pahaa sanottavaa en tähän keksi, ei mitään kytkin tms. ongelmia.
On aina yhtä mukavaa kiihdyttää 3. vaihteella motarille liittymästä 60km/h - 100km/h... Ihan eri fiilis kuin ennen boksia!BMW E46 320d
Comment
-
-
Originally posted by ari79Onko kukaan lastuttanu tota 100kw 320 dieseliä? miten muuttu tehot ja väännöt? ja mitä kustansi?F31 moped edition...
Comment
-
-
Originally posted by Laurikl View Postmikä se "funk" on?Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by ari79 View PostOnko kukaan lastuttanu tota 100kw 320 dieseliä? miten muuttu tehot ja väännöt? ja mitä kustansi?
Kivuton toimenpide oli,piuha kiinni,uusi ohjelma sisään,piuha pois.Teho/vääntö/hinta taulukot löytyy kyseisen firman sivuilta.
Comment
-
-
e46 320d lastutus ja pari kysymystä
Tuli hankittua 2001 e46 320d (100Kw) (ei facelifted) ajettu 128 000 km ja nyt ensimmäistä kertaa tänne kirjoittamassa.
Edellisen e39 kanssa löytyi mieltä askarruttaviin kysymyksiin vastaukset ihan foorumia selailemalla, mutta nyt ei löytynyt tai jäi vähän epäselväksi.
Moottoripuolen kysymyksiä ensiksi:
Tottakai enemmän tehoa tuosta puolimoottorista pitäisi irti saada eli kumpaa suosittelette lastuttamista (ohjelmointia) vai tehoboksia? Löytyykö joltain sopivaa tarpeetonta boksia (mistä ostaa) tai tekeekö joku noita ohjelmointeja?
Mitenkäs turbon kanssa, kannattaako ryhtyä kikkailemaan ja asentamaan/vaihtamaan (vai tarvitseeko edes) by-pass venttiiliä, dumppia yms.
Mitä muuta kannattaa ottaa huomioon tai tehdä nyt heti aluksi tuon moottorin suhteen? Pumppupuolihan tässä moottorissa on ilmeisesti se heikoinlenkki. Mitä mieltä olette muuten näistä Forte ym. polttoainejärjestelmien puhdistus-/suoja-aineista, onko apua?
Sitten diagnostiikka puolta:
Kokeilin vikakoodienlukua ELM323-adapterilla ja parilla ilmaisohjelmalla. Laite ottaa yhteyden, mutta katkaisee samointein. Väylä ja standardi pitäisi olla oikea ko. laitteelle, mutta onko kuitenkaan? Laite toimi hyvin 2001 bensa e39:ssä.
Muita murheita.
Löytyykö keltään tai mistä kannattaa ostaa avaimeen uudet kuoret tai jokin bulkki-avain johon vaihtaa sisukset omasta avaimesta. Avain on aivan hirveässä kunnossa (varmaan jyrällä yli ajettu). Keskeltä puuttuu esim. BMW:n merkki ja kuoret ovat muutenkin todella kuluneet ja naarmuiset.
Lisäksi tarvitsisin uudet listat ja uuden vaihdekepinnupin (manuaali) noiden jalopuisten tilalle. Omaa silmää ei kyllä hivele tuo jalopuu ja muuten musta puolinahkasisustus. Mustat tai alumiiniset listat olisivat varmaan ok.
Siinä muutamia kysymyksiä. Kiitos jo etukäteen vastauksista! Tietoa tällä foorumilla ainakin on!
Comment
-
-
E46 320d lastutus/ohjelmointi?
Eli kyseessä -02 320d compact ja tarkoitus olisi lastuttaa/ohjelmoida ( ei tietenkään itse). Ja kysymys kuuluu, Kuinka sen LAATIKON JA KYTKIMEN kanssa, mitä ne kestävät? Olen etsiskellyt netistä lastuja/ohjlemointeja ja oulussa olisikin yksi paikka jossa voisi käyttää, Powerflash, hinta 490€. Eli nyt viisaat kertokaa totuuksia ja kokemuksia nuista kytkimistä ja laatikoista.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!BMW 325ti E46 compact
Comment
-
Comment