jaa-a, mikähä sielä nyt taas sitte kolisee? vaihtaa esim 3-4 ja ku nostaa kytkimen vaihdon jälkee kuuluu kauhee " rusahus " niinku ois joku irti? tai sit sielä joku pääsee liikkuu vähä liianki paljo?:think vika tuli enemmän esille ku laittoi vanteet missä ET oli pienempi??
jeesia taas tarttis
selviäisköhä puslien vaihdolla??
E46 perse ääntää!?
Collapse
X
-
Oliskaan apurungon puslat finaalissa. Mulla kans tuossa E46:ssa perä tumpsahtaa kun nostaa kytkimen esim. paikalta lähdettäessä. Kävin tuossa auton alla tarkastamassa, että ei olis perä revennyt irti korista. Perä ei ollut revennyt korista
. Kokeiltiin käsi jarrupäällä pakilla ja 1-vaihteella nytkäyttää tuota koslaa. Nuo apurungon puslat ei kuitenkaan minun mielestä antanut hirveästi periksi kun pällistelin niitä tuon nytkäyttelyn aikana
. Vai näkeekö tuolla konstilla tarpeeksi hyvin noiden apurungon puslien kuntoa
Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
Ettei se tumpsahdus olis kardaanin rättinivel? Itsellä on jonkun aikaa pitänyt sellaisen tömähdyksen kun nostaa jalan kaasulta tai välillä kun vaihtaa isommalle. Huoltoliike diagnosoi rättinivelen olevan vaihtokunnossa."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Pitänee itekki tarkastaa tuo rättinivelen kunto....Originally posted by NokiLeka View PostEttei se tumpsahdus olis kardaanin rättinivel? Itsellä on jonkun aikaa pitänyt sellaisen tömähdyksen kun nostaa jalan kaasulta tai välillä kun vaihtaa isommalle. Huoltoliike diagnosoi rättinivelen olevan vaihtokunnossa.
Ilkeä hommaOriginally posted by puhvc View Postoivoi, kattelin tuosa niin on näköjää revenny irti toi perä rungosta, mitähä sitä sit tekis
. Onko pahasti revennyt? Onko sulla tuo E46 minkä vuosimallin ja paljonko sillä on ajettu? Ammattitaitoinen pelti/autopelti seppä saa tuon korjattua.... Turner motorsports valmistaa vahvistus sarjoja tuohon apurungon kiinnitys pisteisiin http://www.turnermotorsport.com/html..._ID=TDR4675412
Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
Originally posted by sirius18 View PostJaa-a kuullostaa tutulle, näyttikö repeämät tälle (kuvassa ex-E46:seni joka sai luvan poistua taloudesta välittömästi kun tuo(kin) ongelma löytyi) :
jep, juuri samanlailla kuin noissa kuvissa, alkaa noita vikoja olee jo sen verra että alkaa tulla kalliiksi korjailla
saisikohan tuota miten korjattua, vai kannattaako? pitäiskö laittaa vaihtoo??:think:think
Comment
-
Eipä kannata kauheasti korjailla, kaikkihan tuolta taka-akselistosta pitäisi ymmärtääkseni purkaa pois ja vahvistaa sitten jotenkin repeämäkohdat... ja kuka takaa että rempan jälkeen kiinnityspisteet sattuu kohdalleen, siten että kaikki pyörienkulmat etc. on linjoissaan?Originally posted by puhvc View Postjep, juuri samanlailla kuin noissa kuvissa, alkaa noita vikoja olee jo sen verra että alkaa tulla kalliiksi korjailla
saisikohan tuota miten korjattua, vai kannattaako? pitäiskö laittaa vaihtoo??:think:think
Parasta oli kun kysyin auton omistaessani diilerin mielipidettä korjauksesta niin huoltopäällikkö _kehtasi_ väittää että kyseessä EI olisi 300-sarjan tyyppivika
Kuinkahan monta casea näitä perän irtoamisia on täälläkin forumilla ollut ainakin E36:ssa ja E46:ssa...
Tekniikan kestoltaan paska vehkeitä vanhemmiten, oletettu maine ja hinta huomioonottaen.
Comment
-
Öööö...eli jättää korjaamatta ja kuunnella kolinoita vai?Originally posted by sirius18 View PostEipä kannata kauheasti korjailla, kaikkihan tuolta taka-akselistosta pitäisi ymmärtääkseni purkaa pois ja vahvistaa sitten jotenkin repeämäkohdat... ja kuka takaa että rempan jälkeen kiinnityspisteet sattuu kohdalleen, siten että kaikki pyörienkulmat etc. on linjoissaan?
Parasta oli kun kysyin auton omistaessani diilerin mielipidettä korjauksesta niin huoltopäällikkö _kehtasi_ väittää että kyseessä EI olisi 300-sarjan tyyppivika
Kuinkahan monta casea näitä perän irtoamisia on täälläkin forumilla ollut ainakin E36:ssa ja E46:ssa...
Tekniikan kestoltaan paska vehkeitä vanhemmiten, oletettu maine ja hinta huomioonottaen.
Vai myydä auto "pommina" eteenpäin? Eihän se korjaus vaadi kun vähä mittojen ottamista, että missä kyseinen pultin reikä sijaitsee alunperin ja sitten hitsata vanha pala takasi kiinni vahvistettuna. Mulla näin tehtynä ja kulmat ym. ihan kohdallaan, eihän sinne saa ees akselistoo kiinni jos se ihan pielessä on. Ja ei muuten akseliston tiputuskaan loppu peleissä paha homma ole.
Last edited by Lallevihtinen; 18-07-2007, 23:07.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
Comment