Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 perse ääntää!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • puhvc
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 73
    • Oulu

    E46 perse ääntää!?

    jaa-a, mikähä sielä nyt taas sitte kolisee? vaihtaa esim 3-4 ja ku nostaa kytkimen vaihdon jälkee kuuluu kauhee " rusahus " niinku ois joku irti? tai sit sielä joku pääsee liikkuu vähä liianki paljo?:think vika tuli enemmän esille ku laittoi vanteet missä ET oli pienempi?? jeesia taas tarttis selviäisköhä puslien vaihdolla??
  • puhvc
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 73
    • Oulu

    #2
    kait nyt joku tietää? semmonen "klonksaus" pikemminki.. ei rusahdus voiskoha perä/laatikko öljyä olla liian vähä?

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by puhvc View Post
      ....voiskoha perä/laatikko öljyä olla liian vähä?
      Sen tietää vain tarkistamalla...mutta tuohon kolaukseen se ei kuitenkaan liity mitenkään.

      Comment

      • -PT-
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 580
        • Rovaniemi

        #4
        Oliskaan apurungon puslat finaalissa. Mulla kans tuossa E46:ssa perä tumpsahtaa kun nostaa kytkimen esim. paikalta lähdettäessä. Kävin tuossa auton alla tarkastamassa, että ei olis perä revennyt irti korista. Perä ei ollut revennyt korista. Kokeiltiin käsi jarrupäällä pakilla ja 1-vaihteella nytkäyttää tuota koslaa. Nuo apurungon puslat ei kuitenkaan minun mielestä antanut hirveästi periksi kun pällistelin niitä tuon nytkäyttelyn aikana. Vai näkeekö tuolla konstilla tarpeeksi hyvin noiden apurungon puslien kuntoa
        Peugeot 407 HDi 136 -04
        Ex: E46 320i -00
        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #5
          Ettei se tumpsahdus olis kardaanin rättinivel? Itsellä on jonkun aikaa pitänyt sellaisen tömähdyksen kun nostaa jalan kaasulta tai välillä kun vaihtaa isommalle. Huoltoliike diagnosoi rättinivelen olevan vaihtokunnossa.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • puhvc
            Bimmer Rookie
            • Dec 2006
            • 73
            • Oulu

            #6
            rättinivel, hmm.. tuo ongelma enemmänki tuli esille kun laitoin vanteet missä oli
            ET35.. eli se varmaa jotenki "rasittaa" enemmän .. emt:think onko kallis operaatio tuo ihme rättinivel laittaa

            Comment

            • puhvc
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 73
              • Oulu

              #7
              oivoi, kattelin tuosa niin on näköjää revenny irti toi perä rungosta, mitähä sitä sit tekis

              Comment

              • -PT-
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 580
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by NokiLeka View Post
                Ettei se tumpsahdus olis kardaanin rättinivel? Itsellä on jonkun aikaa pitänyt sellaisen tömähdyksen kun nostaa jalan kaasulta tai välillä kun vaihtaa isommalle. Huoltoliike diagnosoi rättinivelen olevan vaihtokunnossa.
                Pitänee itekki tarkastaa tuo rättinivelen kunto....

                Originally posted by puhvc View Post
                oivoi, kattelin tuosa niin on näköjää revenny irti toi perä rungosta, mitähä sitä sit tekis
                Ilkeä homma. Onko pahasti revennyt? Onko sulla tuo E46 minkä vuosimallin ja paljonko sillä on ajettu? Ammattitaitoinen pelti/autopelti seppä saa tuon korjattua.... Turner motorsports valmistaa vahvistus sarjoja tuohon apurungon kiinnitys pisteisiin http://www.turnermotorsport.com/html..._ID=TDR4675412
                Peugeot 407 HDi 136 -04
                Ex: E46 320i -00
                Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                Comment

                • sirius18
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2002
                  • 137

                  #9
                  Jaa-a kuullostaa tutulle, näyttikö repeämät tälle (kuvassa ex-E46:seni joka sai luvan poistua taloudesta välittömästi kun tuo(kin) ongelma löytyi) :
                  Attached Files

                  Comment

                  • puhvc
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2006
                    • 73
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by sirius18 View Post
                    Jaa-a kuullostaa tutulle, näyttikö repeämät tälle (kuvassa ex-E46:seni joka sai luvan poistua taloudesta välittömästi kun tuo(kin) ongelma löytyi) :


                    jep, juuri samanlailla kuin noissa kuvissa, alkaa noita vikoja olee jo sen verra että alkaa tulla kalliiksi korjailla saisikohan tuota miten korjattua, vai kannattaako? pitäiskö laittaa vaihtoo??:think:think

                    Comment

                    • sirius18
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2002
                      • 137

                      #11
                      Originally posted by puhvc View Post
                      jep, juuri samanlailla kuin noissa kuvissa, alkaa noita vikoja olee jo sen verra että alkaa tulla kalliiksi korjailla saisikohan tuota miten korjattua, vai kannattaako? pitäiskö laittaa vaihtoo??:think:think
                      Eipä kannata kauheasti korjailla, kaikkihan tuolta taka-akselistosta pitäisi ymmärtääkseni purkaa pois ja vahvistaa sitten jotenkin repeämäkohdat... ja kuka takaa että rempan jälkeen kiinnityspisteet sattuu kohdalleen, siten että kaikki pyörienkulmat etc. on linjoissaan?

                      Parasta oli kun kysyin auton omistaessani diilerin mielipidettä korjauksesta niin huoltopäällikkö _kehtasi_ väittää että kyseessä EI olisi 300-sarjan tyyppivika Kuinkahan monta casea näitä perän irtoamisia on täälläkin forumilla ollut ainakin E36:ssa ja E46:ssa...

                      Tekniikan kestoltaan paska vehkeitä vanhemmiten, oletettu maine ja hinta huomioonottaen.

                      Comment

                      • Lallevihtinen
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 690
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by sirius18 View Post
                        Eipä kannata kauheasti korjailla, kaikkihan tuolta taka-akselistosta pitäisi ymmärtääkseni purkaa pois ja vahvistaa sitten jotenkin repeämäkohdat... ja kuka takaa että rempan jälkeen kiinnityspisteet sattuu kohdalleen, siten että kaikki pyörienkulmat etc. on linjoissaan?

                        Parasta oli kun kysyin auton omistaessani diilerin mielipidettä korjauksesta niin huoltopäällikkö _kehtasi_ väittää että kyseessä EI olisi 300-sarjan tyyppivika Kuinkahan monta casea näitä perän irtoamisia on täälläkin forumilla ollut ainakin E36:ssa ja E46:ssa...

                        Tekniikan kestoltaan paska vehkeitä vanhemmiten, oletettu maine ja hinta huomioonottaen.
                        Öööö...eli jättää korjaamatta ja kuunnella kolinoita vai? Vai myydä auto "pommina" eteenpäin? Eihän se korjaus vaadi kun vähä mittojen ottamista, että missä kyseinen pultin reikä sijaitsee alunperin ja sitten hitsata vanha pala takasi kiinni vahvistettuna. Mulla näin tehtynä ja kulmat ym. ihan kohdallaan, eihän sinne saa ees akselistoo kiinni jos se ihan pielessä on. Ja ei muuten akseliston tiputuskaan loppu peleissä paha homma ole.
                        Last edited by Lallevihtinen; 18-07-2007, 23:07.
                        sigpic
                        BMW E93 335i & BMW M550Dx
                        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                        Comment

                        • puhvc
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 73
                          • Oulu

                          #13
                          joo, no täytyy tässä nyt katella et mitä tekis ton asian suhteen ja etsiä peltiseppä

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Ja sieltä taka-akselistosta/sen tuennoista löytyy kyllä ihan säädöt jolla alustakulmat laitetaan korjauksen jälkeen uudelleen paikalleen....mitä ne juuri nyt EIVÄT todellakaan ole jos kiinnitykset ovat revenneet irti pohjasta?

                            Comment

                            • Juubi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 999

                              #15
                              OT: Ootko antanu autolle enemmältiki "happee", kuminpolttoo tms?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎