E46 airbagin valo palaa.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kaimann
    replied
    Originally posted by tabasco View Post
    Mutta mitä sieltä kuskin penkin alta tinailit? Kuskin istuimessahan ei sitä tunnistemattoa ole, vai onko meikäläistä taas harhaanjohdettu? Liittyykös nyt ne vöiden paukut kanssa tähän jotenkin, ja jos niin, oliko sulla jotain vikakoodia mistä tiesit käydä niiden kimppuun?
    Kuskinpenkin alla on turvavyön kiristinpanokseen menevät piuhat. Sieltä iso keltainen muovinen liitin hässäkkä metsää ja tinalla liitokset kuntoon. Pitää vielä kokeilla raksia vänkärin penkin alta noi liittimet pois ja tinata piuhat kiinni, sieläkin on joku heikko liitin.

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by Kaimann View Post
    Itse tinailin täs joku aika sitten kuskinpenkin alta nuo liitokset, bägivalo pysyi poissa niin kauan kunnes vaimo kävi kaverinsa kanssa liikenteessä. Eli oma epäily alkaa kallistumaan tuohon tunnistemattoon.
    Mutta mitä sieltä kuskin penkin alta tinailit? Kuskin istuimessahan ei sitä tunnistemattoa ole, vai onko meikäläistä taas harhaanjohdettu? Liittyykös nyt ne vöiden paukut kanssa tähän jotenkin, ja jos niin, oliko sulla jotain vikakoodia mistä tiesit käydä niiden kimppuun?

    Leave a comment:


  • Kaimann
    replied
    Originally posted by tabasco View Post
    Minkälainen homma on purkaa tuo apukuskin penkki autosta ja vaihtaa tunnistinmatto penkkiin? Ilmeisesti vikakoodin joutuu käydä nollauttamassa vielä erikseen. Penkissä on sähköinen ristiselän tuen säätö ja lämmitys, muuten pelaa käsisäätöisesti.

    Outoa oli, että kun tunnistinmatto temppuili aikaisemmin, bagin valo paloi silloin tällöin jopa minuutteja kun penkkiin istui, mutta aina hävisi sitten itsekseen. Nyt ennen laturiremppaa kun jännite oli alhainen, syttyi bagin valo uudestaan vaikkei penkissä kukaan istunutkaan, eikä millään sammu enää. Testeri näyttää kuitenkin, että matossa se vika on. Saattoihan tuo valo syttyä alhaisen jännitteenkin takia tietysti.
    Liian alhainen jännite saattaa aiheuttaa ihan aiheettomia vikakoodeja.
    Itse tinailin täs joku aika sitten kuskinpenkin alta nuo liitokset, bägivalo pysyi poissa niin kauan kunnes vaimo kävi kaverinsa kanssa liikenteessä. Eli oma epäily alkaa kallistumaan tuohon tunnistemattoon. Tämä siitäkin syystä, koska tytön ollessa vielä alta vuoden ikäinen joutu emäntä vauhista välillä kurkottelemaan tuttia sun muuta kivaa tytölle, eli polvillaan oli siinä vänkärin penkissä

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Minkälainen homma on purkaa tuo apukuskin penkki autosta ja vaihtaa tunnistinmatto penkkiin? Ilmeisesti vikakoodin joutuu käydä nollauttamassa vielä erikseen. Penkissä on sähköinen ristiselän tuen säätö ja lämmitys, muuten pelaa käsisäätöisesti.

    Outoa oli, että kun tunnistinmatto temppuili aikaisemmin, bagin valo paloi silloin tällöin jopa minuutteja kun penkkiin istui, mutta aina hävisi sitten itsekseen. Nyt ennen laturiremppaa kun jännite oli alhainen, syttyi bagin valo uudestaan vaikkei penkissä kukaan istunutkaan, eikä millään sammu enää. Testeri näyttää kuitenkin, että matossa se vika on. Saattoihan tuo valo syttyä alhaisen jännitteenkin takia tietysti.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by hj325hml View Post
    Tilasin KL:ltä eilen e46:n tunnistematon, hintaa tulee matolle 125e+ p.kulut, asennus tietysti mukavan suolanen sit kans.

    Olisko jostain saanu halvemmalla uuden maton?
    Aika suolainen hinta, kun just tuossa viikko sitten hommattiin E46:een kanssa tuo tunnistematto ihan BMW:ltä ja maksoi 83€

    Leave a comment:


  • hj325hml
    replied
    Originally posted by soldia View Post
    Kyllä vika on lähes aina tuo tunnistinmatto.

    Maksaa n.100€ ja vaihtotyö vie aikaa penkin mallista riippuen 1-3 tuntia.

    Eli korjaus maksaa n.2-300€ ja verhoiluliikkeet osaa tuon maton vaihdon siististi (ja nopeasti) tehdä ja sitten nollaus huollossa.

    Sport-penkeissä yleisempi vika kuin normaaleissa sillä tunnistinmatto "kelluu" siellä vapaana ja jos esim. polvella kovasti painaa niin matto voi mennä ryppyyn ja aiheuttaa sitten katkoksia virtapiireissä josta johtuen airbag-valo palaa.

    Bägi luultavasti toimii mutta aina, matkustajasta riippumatta.

    Tilasin KL:ltä eilen e46:n tunnistematon, hintaa tulee matolle 125e+ p.kulut, asennus tietysti mukavan suolanen sit kans.

    Olisko jostain saanu halvemmalla uuden maton?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Oletteko tinanneet noita liitoksia? Auttaako mahdollisesti ongelmaan? Itse ajattelin tinata kaikki liitokset viikonloppuna ja sitten kokeilla kuitata valon. Nyt kun tuo valo palaa, tarkoittaako se sitä että bägi ei laukea kolaritilanteessa...?
    Siis silloin kun valo palaa, ei mikään bagi laukea 100% varmuudella.
    Tunnistinmaton ongelmissa valo sammuu jossain kohdassa ja sen jälkeen lähtee molemmat etubagit vaikka apukuskina ei olisikaan ketään.
    Eli silloin kun valo loistaa, ei bagien laukaisujärjestelmä voi aktivoitua ja silloin ne eivät myös laukea(tämä on 100% fakta).

    Leave a comment:


  • soldia
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Oletteko tinanneet noita liitoksia? Auttaako mahdollisesti ongelmaan? Itse ajattelin tinata kaikki liitokset viikonloppuna ja sitten kokeilla kuitata valon. Nyt kun tuo valo palaa, tarkoittaako se sitä että bägi ei laukea kolaritilanteessa...?
    Kyllä vika on lähes aina tuo tunnistinmatto.

    Maksaa n.100€ ja vaihtotyö vie aikaa penkin mallista riippuen 1-3 tuntia.

    Eli korjaus maksaa n.2-300€ ja verhoiluliikkeet osaa tuon maton vaihdon siististi (ja nopeasti) tehdä ja sitten nollaus huollossa.

    Sport-penkeissä yleisempi vika kuin normaaleissa sillä tunnistinmatto "kelluu" siellä vapaana ja jos esim. polvella kovasti painaa niin matto voi mennä ryppyyn ja aiheuttaa sitten katkoksia virtapiireissä josta johtuen airbag-valo palaa.

    Bägi luultavasti toimii mutta aina, matkustajasta riippumatta.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Oletteko tinanneet noita liitoksia? Auttaako mahdollisesti ongelmaan? Itse ajattelin tinata kaikki liitokset viikonloppuna ja sitten kokeilla kuitata valon. Nyt kun tuo valo palaa, tarkoittaako se sitä että bägi ei laukea kolaritilanteessa...?

    Leave a comment:


  • Kaimann
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Onko tuo yleensä vänkärin penkin alla tuo vika, vai pitääkö molemmat puolet käyttää auki?
    No mulla huutaa vuorotellen molempia. Käy lukemassa vikakoodit jossain niin selviää missä vika

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by Kaimann View Post
    Penkki ihan ylä asentoon, ahdasta ja pimeää on. Ei se irroittaminen vie viittä minuuttiakaan joten suosittelen.
    Onko tuo yleensä vänkärin penkin alla tuo vika, vai pitääkö molemmat puolet käyttää auki?

    Leave a comment:


  • Kaimann
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Täällä samaa ongelmaa. Airbagin valo syttyi tänä aamuna, autona 318 e46 ja penkissä sähköinen ristiselän säätö mutta ei lämmitystä tai muita sähköhommia. Pitääkö penkki ottaa kokonaan pois vai miten nuo johdot saa esille?
    Penkki ihan ylä asentoon, ahdasta ja pimeää on. Ei se irroittaminen vie viittä minuuttiakaan joten suosittelen.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Täällä samaa ongelmaa. Airbagin valo syttyi tänä aamuna, autona 318 e46 ja penkissä sähköinen ristiselän säätö mutta ei lämmitystä tai muita sähköhommia. Pitääkö penkki ottaa kokonaan pois vai miten nuo johdot saa esille?

    Leave a comment:


  • Kaimann
    replied
    Eli ongelma on yhä edelleen todellinen. Penkin alle tulee kokonaiset 2(kaksi) johtoa. Johdot ja liitokset olen tutkinut tarkkaan eikä mitään murtumia löydy.
    Mutta mitä löytyy tuolta kiristinpanoksen "liitoksesta"? Eli kun piuhat menee sellaisen keltaisen muovilätyskän läpi sinne patruunalle?? Keltaisesta muovilätyskästä löytyy joku käämi ja 3(kolme) liitosta,eli yksi puiha käämiin ja siit ilmeisesti sinne panokselle ja toinen piuha ilmeisesti suoraan panokselle.Kyseessä siis osan numero 2 alaosassa oleva judanssi KLIK. Tuo osa johon panos ja piuhat tulee on jotain seos metallia

    Leave a comment:


  • Kaimann
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Kaimann: Tinaa pankin alapuoliset piuhat kiinni niin pääset ko.ongelmasta.
    Käytin penkin irti ja tutkin kaikki piuhat, kiinni on eikä murtumia löytynyt. vastukset yritin mitata auton puolen piuhoista virrat päällä heitteli koko ajan n.300-700ohmia. mistään muualta en saanu mitään? Tuntuu kyl aika vaikealta uskoa et siin turvavyön lukossa olis vikaa kun sinne ei edes piuhoja mene. loppuu piuhat siihen kiristinpanokseen. Alkaa jännittään ku perjantaihin mennessä pitäis leimalla käydä ja tilipäivä on vasta 20.päivä.

    Leave a comment:

Working...
X