E46 airbagin valo palaa.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kähmy
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ei ole mitään yhteistä toisiinsa. Tunnistinmatto näissä on tyyppivikana.
    Joo niin olen lukenut että tyyppivika. OK, tsekkaan tuon liittimen ja sitten varmaan maton korjaukseen. Koitin ettiä prefaceliftin ei-sähkösporttipenkeille maton koodia realOEM:stä mutta se ei sitä näytä. Mikäs se vois olla?

    EDIT: Kävinpäs kattomassa penkin alle kun tiedän että pojan kaveri mallia "2M" on ollut autossa. Ja kas, yksi irtoinainen liitin penkin takaosassa...

    Last edited by Kähmy; 07-09-2019, 13:47.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Kähmy View Post
    Asia kunnossa! Voisko tolla slip ringillä olla osuutta asiaan, eli osaisko tuo antaa eri vikakoodin siitä vai onko se samaa kokonaisuutta maton kanssa?
    Ei ole mitään yhteistä toisiinsa. Tunnistinmatto näissä on tyyppivikana.

    Leave a comment:


  • Kähmy
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Kyse siitä että jos nyt missä vaan osassa järjestelmää on vikaa ja valo palaa, ei mikään bägi laukea.
    Joten kyllä, vaikuttaa myös kuskin bägin toimintaan.
    Asia kunnossa! Voisko tolla slip ringillä olla osuutta asiaan, eli osaisko tuo antaa eri vikakoodin siitä vai onko se samaa kokonaisuutta maton kanssa?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Kähmy View Post
    Näin arvelinkin, halusin varmistuksen tuohon vaan toisaalta ihmettelen (threadin luvun jälkeen) miksi tuo kuskin airbag *ei laukeaisi* jos apparin bagissa on ongelmia? (tämmöisen käsityksen saa esim Hemin lausunnoista, joita en missään nimessä kyseenalaista, mutta eihän tuo loogiselta kuulosta)..
    Kyse siitä että jos nyt missä vaan osassa järjestelmää on vikaa ja valo palaa, ei mikään bägi laukea.
    Joten kyllä, vaikuttaa myös kuskin bägin toimintaan.

    Leave a comment:


  • Kähmy
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Kuskin penkissä ei ole mitään tunnistinta. Autossahan luulisi olevan kuljettaja paikalla jos ajaa kolarin.
    Näin arvelinkin, halusin varmistuksen tuohon vaan toisaalta ihmettelen (threadin luvun jälkeen) miksi tuo kuskin airbag *ei laukeaisi* jos apparin bagissa on ongelmia? (tämmöisen käsityksen saa esim Hemin lausunnoista, joita en missään nimessä kyseenalaista, mutta eihän tuo loogiselta kuulosta).

    Eli tuo valitus on *aina* apparin penkistä siis. No ei muuta kuin ekaksi tarkistamaan se liitin.

    Onko mitään mahista, että tuo "(wiring) break" vois tulla esim ratissa olevasta slip ringistä? Eli onko niiden välillä vielä älyä jolloin se osaisi erottaa slip ring-ongelman ja tunnistin maton ongelman? Mietin tuota slip ringin uusimista, kun se kuitenkin levähti naamalle ja sain sen parin tunnin kursimisen jälkeen kasaan ja se toimi kuitenkin silloin hyvin.
    Last edited by Kähmy; 07-09-2019, 12:00.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Kähmy View Post
    No niin, tulihan se airbagin valo sieltä. Mulla oli ongelmia tuon slip ringin kanssa kun se levähti silmille kun korjasin BC-napin katkennutta johtoa. Sain sen slip ringin kasaan ja melkein pari kk meni kunnes nyt syttyi airbagin valo. Vikakoodi (2001 e46 sedan 325ix, sporttimanuaalipenkit):

    112 Seat Occupancy sensor
    ...
    Error currently present
    (Wiring) break Seat mat
    Sporadic error

    Nollasin koodit ja ajoin 20m ja lukaisin uudestaan, sama koodi löytyy. Tolla virheellä tuskin on mitään tekemistä slip ringin kanssa, vaan liittynee suoraan penkkiin.

    Onko tuo siis kuskin puolen ilmoitus, kun siinä ei lue mitään passengerista? Tämän threadin läpilukeena varmaan eka juttu kattoa se liitin?

    Kuskin penkissä ei ole mitään tunnistinta. Autossahan luulisi olevan kuljettaja paikalla jos ajaa kolarin.

    Leave a comment:


  • Kähmy
    replied
    No niin, tulihan se airbagin valo sieltä. Mulla oli ongelmia tuon slip ringin kanssa kun se levähti silmille kun korjasin BC-napin katkennutta johtoa. Sain sen slip ringin kasaan ja melkein pari kk meni kunnes nyt syttyi airbagin valo. Vikakoodi (2001 e46 sedan 325ix, sporttimanuaalipenkit):

    112 Seat Occupancy sensor
    ...
    Error currently present
    (Wiring) break Seat mat
    Sporadic error

    Nollasin koodit ja ajoin 20m ja lukaisin uudestaan, sama koodi löytyy. Tolla virheellä tuskin on mitään tekemistä slip ringin kanssa, vaan liittynee suoraan penkkiin.

    Onko tuo siis kuskin puolen ilmoitus, kun siinä ei lue mitään passengerista? Tämän threadin läpilukeena varmaan eka juttu kattoa se liitin?
    Last edited by Kähmy; 07-09-2019, 08:55.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Mutta hyvä että syypää löytyi. Joskus purkuosien kanssa käy näin.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by katajama View Post
    btw. BMWscannerillahan pystyy muokkailemaan noita tarkistettavia bagejä jne. En tiedä sitten pystyykö sieltä ruksimaan pois vaikka kaikki bagit ja auto ei sitten käynnistäessä niitä tarkasta (en suosittele).
    Kiitos foorumille vinkeistä!
    Ei näin, tämä deaktivoi tarkastuksen lisäksi myös bägin.

    Leave a comment:


  • katajama
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Hanttarin penkintunnistimen liittimessä on tyyppivika, voi olla että jossain vaiheessa on yhteys katkennut mutta poistunut nollaamalla. Jos ei tule takaisin parin kuukauden sisällä, homma ok.

    Taitaa olla edessä käytetyn bägin etsintä. Uutena ei kannata hankkia, kuvittelis löytyvän purkaamoista/foorumilta.
    Sain käsiini uuden splitringin ja siinähän se vika sitten korjaantuikin. Meinas jo usko asian suhteen loppua. Kymmenkunta kertaa purettu ja kasattu rattihässäkkä.. eli alkoi jo sujuun silmät kiinni
    Nyt on pysynyt pian viikon verran vikavalo pimeenä. Elikkäs ilmeisesti romarilta ostettu ensimmäinen osa olikin sitten viallinen tai ei muuten vaan sopinut tähän malliin.

    btw. BMWscannerillahan pystyy muokkailemaan noita tarkistettavia bagejä jne. En tiedä sitten pystyykö sieltä ruksimaan pois vaikka kaikki bagit ja auto ei sitten käynnistäessä niitä tarkasta (en suosittele).
    Kiitos foorumille vinkeistä!

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by katajama View Post
    Tuo:
    1A/20 - Seat occupancy recognition 1 (SBE1)
    Poistui ihan nollaamalla eikä ole sen jälkeen tullut takaisin, vialle en kyllä tehnyt mitään missään vaiheessa :think

    SRS -> 01/C0 - Airbag, driver
    on ja pysyy samanlaisena. Slipringin vaihdon jälkeen poistui vikakoodeista multifuntional wheel vikakoodi, eli jotain häikkää rattiosastolla oli joka tapauksessa.
    Hanttarin penkintunnistimen liittimessä on tyyppivika, voi olla että jossain vaiheessa on yhteys katkennut mutta poistunut nollaamalla. Jos ei tule takaisin parin kuukauden sisällä, homma ok.

    Taitaa olla edessä käytetyn bägin etsintä. Uutena ei kannata hankkia, kuvittelis löytyvän purkaamoista/foorumilta.

    Leave a comment:


  • katajama
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Airbägiä EI mittailla! Tulee silmille. Turvalaitteiden ohituksesta oli maininta jossain foorumin ohjeissa, eli ei pohdita sitäkään. Katsotaas niitä alkuperäisiä vikakoodeja:

    SRS -> 01/C0 - Airbag, driver
    1A/20 - Seat occupancy recognition 1 (SBE1)

    Siellä on siis kaksi vikaa. KUmpikin aiheuttaa airbag-valon syttymisen.

    Kun slipring on vaihdettu, oletko lukenut koodit uudestaan josko driver airbag -koodi on poistunut?

    Jos on, jatka pelkääjään penkin tutkailuun. Postissa 209 ohjetta tunnistinmaton vaihtoon. Tutki ensin josko vika olisi hanttarin penkin liittimessä, tyyppivika.
    Tuo:
    1A/20 - Seat occupancy recognition 1 (SBE1)
    Poistui ihan nollaamalla eikä ole sen jälkeen tullut takaisin, vialle en kyllä tehnyt mitään missään vaiheessa :think

    SRS -> 01/C0 - Airbag, driver
    on ja pysyy samanlaisena. Slipringin vaihdon jälkeen poistui vikakoodeista multifuntional wheel vikakoodi, eli jotain häikkää rattiosastolla oli joka tapauksessa.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Airbägiä EI mittailla! Tulee silmille. Turvalaitteiden ohituksesta oli maininta jossain foorumin ohjeissa, eli ei pohdita sitäkään. Katsotaas niitä alkuperäisiä vikakoodeja:

    SRS -> 01/C0 - Airbag, driver
    1A/20 - Seat occupancy recognition 1 (SBE1)

    Siellä on siis kaksi vikaa. KUmpikin aiheuttaa airbag-valon syttymisen.

    Kun slipring on vaihdettu, oletko lukenut koodit uudestaan josko driver airbag -koodi on poistunut?

    Jos on, jatka pelkääjään penkin tutkailuun. Postissa 209 ohjetta tunnistinmaton vaihtoon. Tutki ensin josko vika olisi hanttarin penkin liittimessä, tyyppivika.

    Leave a comment:


  • katajama
    replied
    Originally posted by dolby View Post
    Jos tosissaan olit niin "polttimon" irrotuksella ei pitkälle pötkitä kun sen valon pitää syttyä kun virrat laitetaan päälle. Minusta tuntuu että vika on matkustajan penkissä vaikka driveria antaakin, matto tai johdoissa häikkää. Kokeile ropata penkin alla olevat johtojen liittimet irti ja takaisin paikalleen?
    Noniin nyt on painittu auton kanssa ihan tarpeeks.
    Kokeiltu toisella slipringillä ja vika on ja pysyy. Eli näyttää siltä vahvasti, että vika on sitten airbagissa.. kun en muutakaan keksi.
    Pystynkö jotenkin testaamaan airbagin mittaamalla? Tai voiko airbagin liittimeen laittaa jonkin vastuksen ja koittaa nollata vika? Vai mites tämän nyt hahmottaisi..:think

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Originally posted by Sturbi View Post
    Mitä mieltä ootte mahtaako tuo slip ring vai mikskä sitä sanotaan rikki, kun korjaamolla paikansi että vika on siinä, mut bägi valo ei oo nyt tullu takasi, ajettu kuittaamisen jälkeen ~500km.. Ja oli ollu ennen tota kuittaamista ratti irti ja liittimet putsasin. Et olisko ollu noissa liittimissä vaan jottai? :think

    Ja onko tuolla merkkikorjaamolla joku "ostovelvollisuus", kun tilasivat sinne uuden tollasen slip ringin? Jossei vika nyt ollukkaa itse osassa niin turha kait sitä vaihtaa?
    Ei ole mitään takaisinottovelvollisuutta, erikoinen ajatus. Jos ovat paikantaneet vian slipringiin, se on vaihdettu ja vika on sillä hävinnyt niin sehän on silloin korjattu. Vai ymmärsinkö väärin? :think

    Leave a comment:

Working...
X