E46 airbagin valo palaa.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • quakes
    replied
    Pystyykö tuota tunnistemattoa mittaamaan yleismittarilla jotenkin että onko sökö?

    Leave a comment:


  • K-3
    replied
    edit: eipä mittään, tämä selviskin jo...
    Last edited by K-3; 17-07-2010, 01:25.

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by tp85 View Post
    Näinhän se on.
    En ole missään vaiheessa tietääkseni kiistänyt turvavyön turvallisuutta tai ollut sitä mieltä ettei sitä pitäisi käyttää vaan tämä on tapa kysymys ja tuo vain on unohtunut ja ei juuri koskaan tule vaan käytettyä
    Vielä OT.

    Kerran kun napsahtaa, niin alkaa se vyön käyttökin muistua paremmin (jos muistuu enää mikään)

    Syvästi ihmettelen, miksei nykyautoissa ole estetty ajamista jos vyö ei ole kiinni. Sen verran ratkaisevasta asiasta on kysymys.

    Leave a comment:


  • tp85
    replied
    Näinhän se on.
    En ole missään vaiheessa tietääkseni kiistänyt turvavyön turvallisuutta tai ollut sitä mieltä ettei sitä pitäisi käyttää vaan tämä on tapa kysymys ja tuo vain on unohtunut ja ei juuri koskaan tule vaan käytettyä, mutta ehkä nuo teoriasi/havainnollistamisesi jäävät kummittelemaan takaraivoon ja kenties joku aamu havahdun turvavyötä kiinnittämästä ja muistan hemin tarinat.
    Sanoohan sen järki ja tieliikenne lakikin että sitä pitäisi käyttää, jos haluat vielä jatkaa esitelmöintiäsi niin perusta uusi topicci?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by tp85 View Post
    ..... nii minä jatkan jo 7vuotta jatkunutta vahinko historiatonta kuskina olemistani.

    Jeps, pitääpä käydä jollain korjaamolla kuittauttaan pois.
    Eli todennäköisyys että jonain päivänä kolahtaa, kasvaa koko ajan jos seitsemän vuotta ilman kolausta on jo takana.
    Toisaalta, en todellakaan "jeesustellut" kun totesin että älä nyt hyvä mies mene ko.valoa kuittauttamaan jos harrastuksena on ajella ilman vöitä?
    Nimittäin se todellakaan ei ollut vitsi että tässäkin maassa tapahtuu vuosittain kymmeniä kaksi ja neliraajahalvaus onnettomuuksia joissa bagit ovat toimineet mutta vyöt ei ole kiinni.
    Eli sitten kun kolahtaa, ei nykybägeillä ole mitään virkaa ilman vöitä ja niiden esikiristysjärjestelmää jolla estetään bagiin "vastapalloon" iskeytyminen.
    Nimittäin KUKAAN ei oikeasti halua kovemmassa kolarissa räjähtävää bagia ylätorsoonsa "vastapalloon", koska vakavasti vammautuminen on aina tosiasia.
    Se teräspiikki ratin keskiössä on ihan aikuisten oikeasti paljon kivuttomampi tapa ottaa kasvoillaan ratti vastaan kuin vastaan ampuva bagipussi.
    Tämä voi tuntua absurdilta vitsiltä, mutta usko pois, siinä ei ole tippaakaan vitsiä vaan ihan totisinta totta.

    Eli tässähän ei tulla vielä edes kunnolla "vastapalloon", mutta kuolema tai vakava vammautuminen on tosiasia:


    Eli oikeasti, kuka haluaisi laittaa päänsä ko.bagia vasten ja laukaista? Kestääkö niska/selkäranka....ei todellakaan, joten se teräspiikki ratissa on tulevaisuutta ajatellen paljon armeliaampi niin itselle, läheisille kuin yhteiskunnallekkin, koska joka tapauksessa tilastollisesti se "kolaus" jonain päivänä kuitenkin tapahtuu ja nykyautossa toimivilla bageillä se tarkoittaa hiukankin kovemmassa tällissä lähes aina kaksi tai neliraajahalvausta, mikäli vyöt eivät ole kiinni?:
    Last edited by Hemi; 14-04-2010, 18:44.

    Leave a comment:


  • tp85
    replied
    Originally posted by Juubi View Post
    Sinähän se sitten varsinainen kamikaze-kuski olet. Ilman vöitä ajettaessa on varmasti turvallisempaa antaa sen bägijärjestelmän olla epäkunnossa. Tai no samahan se sitten on että tappaako bägi kaupunkinopeudessa vai pieni sivuosuma maantienopeudesta.

    Edit: Vai oliko tämä postaus ihan puhdas peikko elikkäs Trolli?

    Ei jaksais lukea tuollaista offtopic paskaa, kuitaten hemiä myös.. tuntuu että tällä foorumilla jotkut yksinkertaisesti oikein kyttäämällä kyttäävät päästäkseen pätemään/dissaamaan, no life?
    Huolehdi sinä vain juubi siitä millainen kuski se sinä olet nii minä jatkan jo 7vuotta jatkunutta vahinko historiatonta kuskina olemistani.

    Jeps, pitääpä käydä jollain korjaamolla kuittauttaan pois.

    Tuosta turvavyön käytöstä vois tässä jaaritella mutta jospa jätän jeesustelijat jeesustelemaan tällä kertaa.
    Last edited by tp85; 14-04-2010, 16:10.

    Leave a comment:


  • tp85
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Ei kannata ko.bagisysteemiä missään tapauksessa laittaa koskaan kuntoonkaan mikäli älykkyysosamäärä on erään vähemmistäryhmän tasolla ja sen vyön käyttäminen vain on liian vaikeaa.
    Nimittäin ilman vöitä se bagi "vastapalloon osuessaan" tappaa/vammauttaa yhtä varmasti kuin kuin sen ratin murskautuminen ylävartaloon ilman bagiakin.
    Suosittelen kuitenkin tuollaisen 10cm:n teräspiikin ruuvaamista sen nykyisen bagin paikalle, niin pääset sinä ja yhteiskunta/veronmaksajat paljon halvemmalla ja pienemmillä kärsimyksillä neliraajahalvauksen kohdatessa jos/kun joskus sitten kolahtaa.

    Ei hel*etti..
    Last edited by tp85; 14-04-2010, 15:50.

    Leave a comment:


  • randall raines
    replied
    Originally posted by Caveo View Post
    Wetterin hinnoista en tiedä mutta itse käytin paikallisella korjaamolla ja maksoi 10 €.
    Oulussa olisi wetterillä maksanu muistaakseni 80€ tuo nollaus! Jäi nollaamatta, suomen autohuolto nollasi 20€. Tietenkin paras jos jollain tutulla on tuo laite, voi samalla tutkia miks se sitä sytyttelee.

    Leave a comment:


  • Caveo
    replied
    Originally posted by tp85 View Post
    Vanhaa topiccia, ei helvetti, tänään huomasin et itelläki palaa tuossa e46:sessa bagin valo, ku ajelen ilman turvavyötä yleensä niin oon ajatellut vain et se valo valittaa vöistä ku eivät ole kiinni mut tarkemmin ku katoin niin bagin valohan se on, eikä sammunut vöiden ollessa kiinni..
    Sammuukohan tuo jos käy kuittauttamassa ja paljos tuollainen kuittaus maksaa liikkeessä, esim wetteri?
    Wetterin hinnoista en tiedä mutta itse käytin paikallisella korjaamolla ja maksoi 10 €.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by tp85 View Post
    Vanhaa topiccia, ei helvetti, tänään huomasin et itelläki palaa tuossa e46:sessa bagin valo, ku ajelen ilman turvavyötä yleensä niin oon ajatellut vain et se valo valittaa vöistä ku eivät ole kiinni mut tarkemmin ku katoin niin bagin valohan se on, eikä sammunut vöiden ollessa kiinni..
    Sammuukohan tuo jos käy kuittauttamassa ja paljos tuollainen kuittaus maksaa liikkeessä, esim wetteri?
    Ei kannata ko.bagisysteemiä missään tapauksessa laittaa koskaan kuntoonkaan mikäli älykkyysosamäärä on erään vähemmistäryhmän tasolla ja sen vyön käyttäminen vain on liian vaikeaa.
    Nimittäin ilman vöitä se bagi "vastapalloon osuessaan" tappaa/vammauttaa yhtä varmasti kuin kuin sen ratin murskautuminen ylävartaloon ilman bagiakin.
    Suosittelen kuitenkin tuollaisen 10cm:n teräspiikin ruuvaamista sen nykyisen bagin paikalle, niin pääset sinä ja yhteiskunta/veronmaksajat paljon halvemmalla ja pienemmillä kärsimyksillä neliraajahalvauksen kohdatessa jos/kun joskus sitten kolahtaa.

    Leave a comment:


  • Juubi
    replied
    Originally posted by tp85 View Post
    Vanhaa topiccia, ei helvetti, tänään huomasin et itelläki palaa tuossa e46:sessa bagin valo, ku ajelen ilman turvavyötä yleensä niin oon ajatellut vain et se valo valittaa vöistä ku eivät ole kiinni mut tarkemmin ku katoin niin bagin valohan se on, eikä sammunut vöiden ollessa kiinni..
    Sinähän se sitten varsinainen kamikaze-kuski olet. Ilman vöitä ajettaessa on varmasti turvallisempaa antaa sen bägijärjestelmän olla epäkunnossa. Tai no samahan se sitten on että tappaako bägi kaupunkinopeudessa vai pieni sivuosuma maantienopeudesta.

    Edit: Vai oliko tämä postaus ihan puhdas peikko elikkäs Trolli?
    Last edited by Juubi; 14-04-2010, 10:36.

    Leave a comment:


  • creative 22
    replied
    Joukkoon iloiseen, Inpalla luettu -99:stä: 5 Ignition circuit 1 -> Driver Belt Stronger

    Eli onko kyseessä vyöpaukku?Liitinten hipailu ei auttanut, koodi tuli vaan aina uudestaan.

    Leave a comment:


  • tp85
    replied
    Lainaan

    Vanhaa topiccia, ei helvetti, tänään huomasin et itelläki palaa tuossa e46:sessa bagin valo, ku ajelen ilman turvavyötä yleensä niin oon ajatellut vain et se valo valittaa vöistä ku eivät ole kiinni mut tarkemmin ku katoin niin bagin valohan se on, eikä sammunut vöiden ollessa kiinni..
    Sammuukohan tuo jos käy kuittauttamassa ja paljos tuollainen kuittaus maksaa liikkeessä, esim wetteri?

    Leave a comment:


  • Jukka_
    replied
    Viimeinkin sain sammumaan airbagin valon.
    Tällä kertaa pääsin pelkällä vikakoodien nollauksella.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Nyt palaa mulla airbagin valo e46:ssa. Alkoi vilkkumisena riippuen miten vänkärin penkillä istui, mutta nyt palaa tosiaan koko ajan. Vika on tältä foorumilta luettuen juttujen perusteella joko tunnistematossa tai sen johtosarjan liittimessä. Voiko tuosta istumisasennon vaikutuksesta valon palamiseen päätellä, että vika on matossa? Ja vikakoodit luetaan pian, kunhan saan lukuvälineet. Jos mennään lisää asioiden edelle, niin onko kellään kokemuksia tuollaisesta "passenger seat sensor airbag bypass":sta? Olisi ilmeisen paljon helpompi ja halvempi ratkaisu kuin maton vaihto.
    Nyt on viat luettu ja Inpa tarjoaa koodia

    26 seat occupied recognition 1 (sbe1)
    (wiring) break seat mat

    Leave a comment:

Working...
X