Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmansuodatin syynä tehottomuuteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marz
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 33

    Ilmansuodatin syynä tehottomuuteen?

    Voiko paskanen ilmansuodatin olla syynä auton selvään tehottomuuteen? Auto E46 330d. Luulisi ettei voisi mennä 1-2 vuodessa niin tukkoon, vai kuinka usein suodatin kannattaa vaihtaa? Riittäähän täällä Suomessa pölyä...
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Kyllä se nyt vähintään kerran vuodessa pitää vaihtaa. Jos ajaa vielä sorateitä niin vaikka kaksikin kertaa, eihän nuo maksa kuin muutaman euron. Jos on tukossa niin vaikuttaa kyllä paljon!!!
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3311
      • Kajjjaani

      #3
      Tiedä onko koko syy siinä mutta jos ilmaa ei saa niin ei myöskään kulje. Osa syy varmaakin siinä, milloin lie sitten vaihdettu.
      Vaihda uusi jos et tiedä koska se on tehty niin selvii nopeesti.

      Eikös sitä kerran vuoteen vaihtamalla pitäs selvitä.

      No Gontzales kerkes ensin.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • Lallevihtinen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 690
        • Tampere

        #4
        Paitsi että tää M57 koneen suodatin ei maksa ihan muutamaa euroo vaan n.50€ alkuperäsenä joten en ite ainakaan rupee vaihteleen välttämättä ku kerran kahdessa vuodessa ja välillä puhaltelee paineilmalla puhtaaks.

        Jos on tehottomuutta niin todennäkösesti ilmamassamittari menny, se hävittää tehoja, koita ottaa sen piuha irti josko kulkis paremmin.
        sigpic
        BMW E93 335i & BMW M550Dx
        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

        Comment

        • 535SD
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1068
          • Lahti

          #5
          Mulla on ainakin tapana tuhuutella paineilmalla suodatin puhtaaksi lähes aina kun ropaa jotain konepellin alta.
          Olleita ja menneitä
          1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

          Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

          Comment

          • Lanttu
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 1643

            #6
            Tosin henkilöautosuodattimien paperielementtejä ei ole tehty kestämään paineilmaa... Paineilmapuhdistuksen jälkeen pääsee suurempia hiukkasia lävitse.

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Lanttu View Post
              Tosin henkilöautosuodattimien paperielementtejä ei ole tehty kestämään paineilmaa... Paineilmapuhdistuksen jälkeen pääsee suurempia hiukkasia lävitse.
              = enemmän tehoa
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • Valkman
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 712
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Lanttu View Post
                Tosin henkilöautosuodattimien paperielementtejä ei ole tehty kestämään paineilmaa... Paineilmapuhdistuksen jälkeen pääsee suurempia hiukkasia lävitse.
                Nimenomaan... mielummin koputtelee enimmät pois.

                Ja suodatin saa olla silminnähtävästi likainen, ennenkuin normiajossa huomaa tehonpuutetta.

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #9
                  Minulla oli vajaa vuoden ja 35 tkm vanha ilmansuodatin jo sen verran tukossa, että sen vaikutuksen huomasi ihan mittaamalla kun yritin saada konetta hengittämään paremmin. Päivittäinen ajo oli aina osittain hiekkatietä ja kuiva kesä aiheutti ongelmansa. Vaalea pöly ei juuri edes näy suotimella. Auto on 530d.
                  ---

                  Comment

                  • 535SD
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 1068
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by Lanttu View Post
                    Tosin henkilöautosuodattimien paperielementtejä ei ole tehty kestämään paineilmaa... Paineilmapuhdistuksen jälkeen pääsee suurempia hiukkasia lävitse.
                    no ei sitä pilliä tarvi pitää siinä suodattimessa kiinni riittää kun kauempaaki pölyttelee
                    Olleita ja menneitä
                    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                    Comment

                    • Spetke
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 3449
                      • Janakkala

                      #11
                      Originally posted by Lallevihtinen View Post
                      ja välillä puhaltelee paineilmalla puhtaaks.
                      Ei kuuna ikuna saisi käyttää paineilmaa suodattimien puhdistukseen. Sen käsittelyn jälkeen suodatin päästää hienon pölyn lävitseen ja ei hyvä !!!
                      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                      Comment

                      • Kaimann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1214
                        • Karigasniemi

                        #12
                        Autoja voi ostaa 100-800€ ja vaihtaa vuoden välein. Kuiten näky kaverilla e46 330d olevan ja kitisee kun suodatin maksaa 50€ niin ei viitti joka vuosi vaihtaa Hyvä se on oikeissa paikoissa säästää. Ei tarvi tupakki miehen montaa askia jättää ostamatta niin saa rahat kasaan. Yks selvä viikonloppu niin säästyy moneksi vuodeksi suodatin rahat. Ei kannata vaihtaa, ottaa pois kokonaan niin kulkee paremmin, öljyt mäkeen, öljypumppuki vie tehoa.
                        Edit: Näköjään ihan erimies siel itki hintoja, ei herneitä, teki mieli avautua kun itellä on auto paska eikä ihan oikeasti ole rahaa korjailla kaikkia vikoja.
                        Last edited by Kaimann; 11-08-2007, 08:07. Reason: Erehdys
                        "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                        Comment

                        • Lallevihtinen
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 690
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Kaimann View Post
                          Kuiten näky kaverilla e46 330d olevan ja kitisee kun suodatin maksaa 50€ niin ei viitti joka vuosi vaihtaa
                          Eihän tässä nyt mitään itketä, suodatin vaihdettu 2 kuukautta sitten. Kommentoin vaan kun joku sano että voihan sen suodattimen vaihtaa useemminkin kun eihän se maksa kun muutamia euroja. Datsunin 5€ suodattimet kun on vähä eri luokkaa.
                          sigpic
                          BMW E93 335i & BMW M550Dx
                          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                          Comment

                          • puuha-pete
                            Newbiemmer
                            • Jan 2005
                            • 27
                            • Oulu

                            #14
                            Itse ihmetellyt huolto-ohjelmassa ko. suodattimen vaihtoväliä, tulee vasta 4. huollossa eli max. 100 tkm välein. Tuntuu hieman pitkältä.:think

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              #15
                              Omassa E46 328i perusimanputsari maksaa 8.90€ motonetissä..
                              Huomasin että motonetin hinnastoon on tullut Simota vapaavirtaussuodatin jossa hintaa vaivaset 39€??

                              Hmm, vai pitääköhän tämä Simota suodatin paremmin muotonsa, koska tuo orkkis paperisuodatin tuppaa menettämään muotonsa ja ikäänkuin löystyy = useampi siivu kiinni toisissaan = "tukossa".

                              K&N koteloputsarissa on ainakin nuo bokkaukset todella vankkaa tekoa ja joku teräsverkko koko putsarin ympärillä ettei menetä muotonsa, onkohan tämä putsari myös verkotettu?
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎