Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Taka-akseli ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tupelex
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 145
    • --

    #46
    Originally posted by van_gils View Post
    Tämä on vähän samanlainen juttu kun se että vitot on ihan paskoja! Ostin ex-vitoni ja sitten lueskelin mersufoorumilta autosta juttuja ja olin 2viikkoa oston jälkeen valmis myymään kyseisen kapikstuksen kun oli niin kamalaa luettavaa ja sai semmoinen käsityksen että auto hajoaa käsiin No ajoin autolla 150tkm ja hehkut/suuttimet piti vaihtaa ja kuluosia tietty mutta niinhän jokaiseen autoon! Eli itsellä ei ole vitoista mitään pahaa sanottavaaEdellinen autoni oli S500 ja siitäkin löytyi tarinaa jos jonkinmoista mutta sen kyllä sitten hukkasin ennen kun ilmajousiin alkoi ilmaantumaan vikoja, maksaa meinaan yksi tolppa 1300€ suomessa Ja olihan tuon ässän kulutus vähän erinlaista kun 330 riisseli bemun, mutta vielä ei vaihto harmita vaikka S500 oli kyllä paras auto millä olen koskaan ajanut
    Tämä pitää ikävä kyllä täysin paikkansa.
    Jollakulla on voinut olla tietyssä mallissa olla jokin kallis korjattava vika ja sitten katkeroituneena teilataan koko mallisarja.
    Luulen että jos kaikki suomen e46:set tarkistetaan niin se on aikapieni prosentti joissa tämä kyseinen repeämä esiintyy.
    autot ovat yksilöitä se on huomattu.
    Ps. Aikanaan haaveilin tuosta ässämersusta mutta kulutuksen takia jäi hankkimatta.
    F11 523i
    Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

    Comment

    • Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

      #47
      Tämäkin threadin alussa listattiin joitakin jenkkien autoista revenneitä periä, täytyy kuitenkin muistaa, että jenkeissä BMW myy + 300 000 autoa vuodessa joista 3 sarjaa varmaan reilusti yli 100 000, eli saman verran, mitä suomessa myydään autoja vuodessa. Tuollaista määristä varmaan jo löytyy jos jonkinlaista vikaa ja suami poika lukee netissä, kuinka sadoista autoista hajoaa sitä ja tätä.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

      Comment

      • van_gils
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 117
        • keski-suomi

        #48
        Mulla ei ainakaan ollut perästä revennyt mitään, helpotus Luulen että seuraavaksi pitää tarkistaa kardaanin ristikko josko se kolaus kuuluisi siitä sitten

        Comment

        • Takumi
          Newbiemmer
          • May 2011
          • 3
          • Asikkala

          #49
          vajaan kuukauden oon omistanut 330d, ja tänään sitten päätin kattoa auton alle ja tutkia välyksiä ja alustan kuntoa mielenkiinnon vuoksi. (12/99 saksantuonti 260tkm).

          Kauhukseni huomasin, kun perästä otti kiinni ja veti sitä alaspäin, rungon ja perän väliin ilmeistyi reikä. On kyllä aika onnettomasti tehtaalla suunniteltu toi perän takakiinnitykset, näky 4 ohutta "palaa" missä se vahvikerauta oli ollut kiinni.

          Pientä "tumpsahtelua" kuuluu osakaasukiihdytyksen jälkeisessä vaihteenvaihdossa, muuten ei mitään moitittavaa koko autossa (paitsi käsijarrun kohdalta kuuluva vonkuminen 100km/h vauhdissa)

          Comment

          • SuperX87
            Newbiemmer
            • Apr 2011
            • 9
            • 1

            #50
            Löytypä sitte tänään huollon yhteydessä pieni repeämä just sieltä taka-akselin kohdalta. Ne sano et hitsaamalla saa kuntoon... ÄRRKELE ku ottaa pattiin !
            E46 323Ci -00

            Comment

            • Naksnaks
              Newbiemmer
              • Oct 2010
              • 15
              • .

              #51
              Joo löyty täältäki vasemmaltpuolelt repeemä... Korjaus pyörii kuulemma 500€ hujakoilla.

              Nyt kun tulee mitä ilmeisimmin tuo remppa sitten teetettyä niin samalla pitäisi vaihtaa http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=33&fg=30 pusla numero 2... Muut ovat kuulemma kunnossa, mutta mietin että kun tekee noinkin ison rempan niin kannattaako samalaa vaihtaa useampia puslia varmuuden vuoksi tjtn? Lisäksi vielä osat 3,4,5 ja 6 http://www.realoem.com/bmw/showparts...25&hg=33&fg=45 ovat vaihdon tarpeessa. Nyt kun itselläni ei ole mitään tietoa niin saisko noita tarvikeosina jostain mahdollisesti edullisemmin? Motonet?

              Comment

              • KooHoo
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 132
                • Oulu

                #52
                Originally posted by SuperX87 View Post
                Löytypä sitte tänään huollon yhteydessä pieni repeämä just sieltä taka-akselin kohdalta. Ne sano et hitsaamalla saa kuntoon... ÄRRKELE ku ottaa pattiin !
                Onko tarkempaa vinkkiä, että mihkä nuo repeämät tarkemmin ottaen yleensä tulee? Itellä nyt ei normaalia ykköseltä-kakoselle/pakille tumpsahtelua kummempaa ole havaittavissa, mutta tietäis varalta tsekata paikat, kun seuraavan kerran auton alla tetsaa...

                Comment

                • mikkopokemon
                  Newbiemmer
                  • Feb 2012
                  • 2
                  • Imatra

                  #53
                  Onko tietoa koskeeko tämä ongelma myös nelivetoja? Voisi kuvitella että ei olisi niin herkkä tälle ongelmalle koska on voimasta menee eteen?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎