Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 328 lähtee välillä huonosti käyntiin ja on tehoton

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesper
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1448

    #31
    Originally posted by EsaE View Post
    Hoh hoh..
    Eli vikana ollut edelleen tehottomuus..
    Nokan antureiden vaihdon jälkeen sammuilu on loppunut mutta edelleen starttaus on välillä liian pitkä..
    Tänään ilmeni taas uusi vika.. eli auto rupes tärisemään niin perkeleesti.. mutta toisella starttauksella vika katosi
    Toimenpiteet: vikakoodien luku -> kummatkin nokan anturit sekä 6. pytyn sytytyshäiriö tjs
    Seuraukset: Itse suksin perjantaina Saksaan hommaamaan uutta bmw-merkkistä ongelmapesäkettä ja passitan auton korjaamolle.. saas nähdä tuleeko ehjänä takasin :think
    No tuo vapina on tullut kyllä varmasti tulpan tai puolan viasta...:think

    Comment

    • John_Q
      Newbiemmer
      • Jan 2008
      • 14

      #32
      Aattelin nyt kirjotella kanssa tähän topickiin, kun itellä saman moista vikaa. Välillä saa sahata käyntiin ja painaa saman aikaisesti kaasua että auto starttaa.

      Välillä lähti käyntiin ihan ok, mutta kaasun painalluksesta pienillä kierroksilla auto tukehtu/sammu. Ja pitkän sahaus starttauksen jälkeen tehot ihan hukassa.

      24.6 Vaihdettiin pako ja imupuolen asentotunnistimet, kaasun painalluksesta matalilla kierroksilla auton sammumista ei enään tapahdu, mutta välillä sahaa pitkään käyntiin ja sen jälkeen taas tehot ihan hukassa.

      vikakoodeja en ole uudestaan käynyt lukemassa vielä. Ennen tunnistimien vaihtoa vikakoodi näytti herjaavan sitä tulo puolen anturia.

      Että mistähän seuraavaksi kannattas vikaa hakee?

      Comment

      • -PT-
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 580
        • Rovaniemi

        #33
        Originally posted by John_Q View Post
        Aattelin nyt kirjotella kanssa tähän topickiin, kun itellä saman moista vikaa. Välillä saa sahata käyntiin ja painaa saman aikaisesti kaasua että auto starttaa.

        Välillä lähti käyntiin ihan ok, mutta kaasun painalluksesta pienillä kierroksilla auto tukehtu/sammu. Ja pitkän sahaus starttauksen jälkeen tehot ihan hukassa.

        24.6 Vaihdettiin pako ja imupuolen asentotunnistimet, kaasun painalluksesta matalilla kierroksilla auton sammumista ei enään tapahdu, mutta välillä sahaa pitkään käyntiin ja sen jälkeen taas tehot ihan hukassa.

        vikakoodeja en ole uudestaan käynyt lukemassa vielä. Ennen tunnistimien vaihtoa vikakoodi näytti herjaavan sitä tulo puolen anturia.

        Että mistähän seuraavaksi kannattas vikaa hakee?
        Vahva veikkaus, että kampuran asentoanturi on rikki.
        Peugeot 407 HDi 136 -04
        Ex: E46 320i -00
        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

        Comment

        • Cojootti
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 155

          #34
          Moi.

          Mun auto(E46 328) nykii kihhdytettäessä, puuroutuu täysin ja melkein sammuu tai sammuu. Käynnistys... ja sammuu heti. Tätä muutaman kerran kunnes jää käyntiin. Tyhäkäynti ei seilaa eikä myöskään kulutusmittari. Muutenkin kulutus ok. Vikakoodeja ei ole, Maffi vaihdettu uuteen orkkikseen. Ilman maffin johtoa vikatilassa kuitenkin toimii.

          Oiskohan myös tässä se kampianturi sökö?

          Niin juu, nykii myös osakaasulla.

          Comment

          • neukka
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 89
            • Kajaani

            #35
            onko tänne jo vika selvinnyt?

            Comment

            • bantse325
              Newbiemmer
              • Aug 2003
              • 18
              • SEINÄJOKI

              #36
              Täälä samanlaista vikaa, eli kun kylmästä laittaa käyntiin pelaa kokoajan hienosti, mutta jos lämpöisen auton sammuttaa ja käy vaikka kaupassa niin vika tulee päälle eli tehottomuus...alaväännöt katoaa täysin... välillä pitää startata vähän pidempään että lähtee käyntiin...ja voi sammua itsekseen...ja kun vika päällä ajaa niin sen jälkeen haisee uuden vuoden pommeilta

              Kertokaa nyt joku missä se vika teillä on ollu...

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8092
                • Willähde

                #37
                Lukekaa niitä vikakoodeja ensin.
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • Cojootti
                  Bimmer Rookie
                  • May 2007
                  • 155

                  #38
                  Originally posted by peltone View Post
                  Lukekaa niitä vikakoodeja ensin.

                  Luettu ihan tarpeeksi monta kertaa. Omalla a liikkeen laitteella. Tulos sama. Maffi antaa koodia. Maffi vaihdettu, silti antaa koodia. Johdot, vuodot ja kaikki mahdollinen tark. Antaa koodia mutta toimii silti hyvin. Nyt pelannu pari viikkoo kuin kello. Sanoivat merkkihuollossa että jos koodia vaan jatkossakin tulee niin ajavat uuden softan ja mahd takuu maffi.

                  Comment

                  • bantse325
                    Newbiemmer
                    • Aug 2003
                    • 18
                    • SEINÄJOKI

                    #39
                    sanokaa ny tyhymälle mikä tuo maffi on?

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      #40
                      Originally posted by bantse325 View Post
                      sanokaa ny tyhymälle mikä tuo maffi on?
                      MAF: Mass Air Flow eli ilmamassamittari.
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • bantse325
                        Newbiemmer
                        • Aug 2003
                        • 18
                        • SEINÄJOKI

                        #41
                        nyt on vikakoodit käyty luettamassa ja pukkas vikaa:

                        1.Imunokan asentotunnistin anturi

                        2.Kampiakselin asentotunnistin anturi



                        Onko joku saanut korjattua vian vaihtamalla kyseiset osat?

                        215€ oli anturien yhteishinta...

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #42
                          Originally posted by bantse325 View Post
                          nyt on vikakoodit käyty luettamassa ja pukkas vikaa:

                          1.Imunokan asentotunnistin anturi

                          2.Kampiakselin asentotunnistin anturi



                          Onko joku saanut korjattua vian vaihtamalla kyseiset osat?

                          215€ oli anturien yhteishinta...
                          Unohda se kammen asentotunnistin jos siis kyseessä on e46 ja vaihda pelkkä imunokan asentotunnistin.
                          M52TU/M54 koneissa ei ole enään tuota vanhemmissa M52 koneissa olevaa vikaantuvaa ulkopuolista kampiakselin asentotunnistinta, joten se myös TODELLA harvoin vikaantuu....jos ikinä.
                          Se kammenanturin vikakoodi tulee helposti ikäänkuin "kytkynä", mikäli imunokan tunnistin on kaputt, joka siis 99.99% varmuudella on kuvailemiesi oireien aiheuttaja.

                          Comment

                          • bantse325
                            Newbiemmer
                            • Aug 2003
                            • 18
                            • SEINÄJOKI

                            #43
                            Kiitos Hemille vinkistä, eli koitan ensin vaihtaa tuon imunokan anturin ja katsotaan sitten mitä tapahtuu...

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              Originally posted by bantse325 View Post
                              Kiitos Hemille vinkistä, eli koitan ensin vaihtaa tuon imunokan anturin ja katsotaan sitten mitä tapahtuu...
                              Juuri näin ja mikäli vielä tökkii, niin vikakoodit mahdollisimman pian lukuun.

                              Comment

                              • bantse325
                                Newbiemmer
                                • Aug 2003
                                • 18
                                • SEINÄJOKI

                                #45
                                Pelittää

                                No niin imunokan asento anturi vaihdettu!

                                Osa 100€
                                vaihtoaika 20min (tarvii 32mm lenkkiavaimen ja 5mm kuusiokolon) helppovaihtaa itse!

                                Ja nyt toimii ku junan vessa!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎