Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 328 lähtee välillä huonosti käyntiin ja on tehoton

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 730ia
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1457
    • pohjois-pohjanmaa, oulu

    #16
    Mulla ois sitte yks pakopuolen anturi myytävänä mikäli tarvii. uusi ja paketissa.
    F20 118d Aut.
    ________
    Volvo S40
    MB W204
    e90 320d
    e46 coupe
    e32 730ia

    Comment

    • iikka
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2597
      • Oulu

      #17
      Originally posted by EsaE View Post
      Taas tuli vika päälle
      Eli nyt vähäsen oireet muuttu.. mutta pikkusen uudenlaistakin ilmeni..
      Eli tehoton ja nyt se ei enää riitä että joutuu starttaan välillä pitkään, vaan nyt rupes jo sammuileen kesken ajonkin
      Itellä alkaa oleen semmonen olo näin perstuntumalta, että vika olis jossain anturissa
      nokka-akselin imu- tai pakopuolen anturi todennäkösesti pimeenä! eli käys testerin nokassa kattoon kumpi se on.. Tohtisin veikata tota imupuolen anturia, se taitaa yleisemmin niistä mennä!!!?
      Speed costs, how fast you wanna go?

      Comment

      • EsaE
        Bimmer Rookie
        • Mar 2007
        • 60
        • Mänttä-Vilppula

        #18
        Originally posted by iikka View Post
        nokka-akselin imu- tai pakopuolen anturi todennäkösesti pimeenä! eli käys testerin nokassa kattoon kumpi se on.. Tohtisin veikata tota imupuolen anturia, se taitaa yleisemmin niistä mennä!!!?
        :think Minkähänlaista arvoa näitten tunnistimien pitäisi ehjänä näyttää?

        Olishan se tietty kiva päästä oikeen vikakooditkin lukeen.. mutta tuntuu vaan niin uskomattoman vaikealta päästä mihinkään merkki-liikkeeseen luetuttaan.. ainakaan ilman että joutuisi varaamaan ajan ja odottamaan sen pari viikkoa..

        Eli oon käynyt jo yhdellä nyrkkipajalla luetuttaan, mutta ei saatu muodostettua yhteyttä auton ja testerin välillä.. voishan sitä tietty käydä jollain muullakin pikkukorjaamolla kokeilemassa
        e91 320i -10
        e36 Z3 -98
        e36 320i Coupe -94
        e46 328i -98

        Comment

        • Dani
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 3847
          • Espoo

          #19
          Originally posted by Hemi View Post
          m52TU/m54 moottoreissa ei kuitenkaan ole enään ongelmia kampiakselin asentotunnistimien kanssa, johtuen aivan eri konstruktiosta suhteessa vanhempiin singlevanos m50/m52 moottoreihin.
          Imu+pakonokkien asentotunnistimia näistä kyllä sitten menee ja huomioitavaa on se että aina ongelma EI NÄY testerillä.
          Missä hinnoissa nämä imu+pakonokkien anturit ovat?
          Onko Laakkosen lisäksi muita firmoja jotka myy näitä?
          ..ja vielä se että missä kohtaa mottia noi anturit sijaitsevat?
          sigpic
          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

          Comment

          • iikka
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2597
            • Oulu

            #20
            Originally posted by EsaE View Post
            :think Minkähänlaista arvoa näitten tunnistimien pitäisi ehjänä näyttää?

            Olishan se tietty kiva päästä oikeen vikakooditkin lukeen.. mutta tuntuu vaan niin uskomattoman vaikealta päästä mihinkään merkki-liikkeeseen luetuttaan.. ainakaan ilman että joutuisi varaamaan ajan ja odottamaan sen pari viikkoa..

            Eli oon käynyt jo yhdellä nyrkkipajalla luetuttaan, mutta ei saatu muodostettua yhteyttä auton ja testerin välillä.. voishan sitä tietty käydä jollain muullakin pikkukorjaamolla kokeilemassa
            en muista mitä se anturi näyttää ku se on mykkä!

            oisko noitten antureiden hinnat ollu jotain 50-90€/kpl jotain sitä luokkaa..

            joo nyrkki pajojen testereillä ei kyl yleensä nää paljo mitään.. suosittelen vaan soittaan sinne merkkihuoltoon, kyllä ne johonki väliin yhen vikakoodinluvun saa laitettua ilman että tarttee oottaa montaa päivää!
            Speed costs, how fast you wanna go?

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #21
              Originally posted by Dani View Post
              Missä hinnoissa nämä imu+pakonokkien anturit ovat?
              Onko Laakkosen lisäksi muita firmoja jotka myy näitä?
              ..ja vielä se että missä kohtaa mottia noi anturit sijaitsevat?

              Kesällä vaihdoin pakonokalle tunnistimen ja nyt vähä aikaa sitten imunokalle. Pakonokan makso muistaakseni reilu 70€ ja imulle 55€. KL-varaosista ilmeisesti tilattu tarvikkeena.

              Oma kiesi ensimmäisen kerran temppuili keväällä, muistaakseni jopa syttyi luistoneston valo myös silloin, vikakoodi oli pakonokan asen.tunn.. Kesäkuun alussa alkoi enemmän olemaan ongelmia, lämpimänä huonosti käyntiin ja sitten tehot ihan nollilla, myös koneen käyntiääni muuttui radikaalisti kun vika oli "päällä". Vaihdoin tämän jälkeen pakonokalle anturin ja toimi pari päivää ilman ongelmia. Tosin kylmänä lievä nykiminen hävisi pakonokan anturin vaihdon jälkeen ja ei sen jälkeen ole nykinyt, eli tasakaasulla pienellä vaihteella oli hankala ajaa hiljaa.

              Välillä auto toimi pitkiä jaksoja hyvin, etenkin jos ajoa oli paljon, mutta kun lomat loppu ja aloin ajaa lyhyttä työmatkaa, niin ongelmat palasi. Kylmänä lähti moitteetta ja heti käyntiin. Sit kun esim. kaupassa kävi ja tuli useita käynnistyksiä, niin joutu sahaa lämmintä konetta käyntiin ja taas oli tehot kadoksissa.

              Käytin useamman kerran testerissä ja aina oli sama ilmoitus: "nokka-akselin singaali, tulo (sit oli joku numero, 46, tms.)" Paikallisella pajalla eivät osanneet tulkita kyseistä ilmoitusta.

              Vaihdoin lopulta imunokan anturin ja ei sen koomin ole oikutellut.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • EsaE
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 60
                • Mänttä-Vilppula

                #22
                Soittelin tänään tampereen kl-varaosiin ja kertoivat anturien hinnoiksi 45€ ja 55€...
                Kurkkasin myös pellin alle ja löysin ainakin tämän toisen anturin jossa on kiinteä johto.. se näytti antavan tasasta arvoa, eli varmaankin kunnossa..
                Missäs tämä toinen anturi sijaitsee??? Vai olisiko se tämä koneen etuosassa vasemalla puolella oleva 3 napainen anturi?
                e91 320i -10
                e36 Z3 -98
                e36 320i Coupe -94
                e46 328i -98

                Comment

                • 3BMW
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2003
                  • 628
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by bemmeri View Post
                  Kesällä vaihdoin pakonokalle tunnistimen ja nyt vähä aikaa sitten imunokalle. Pakonokan makso muistaakseni reilu 70€ ja imulle 55€. KL-varaosista ilmeisesti tilattu tarvikkeena.

                  Oma kiesi ensimmäisen kerran temppuili keväällä, muistaakseni jopa syttyi luistoneston valo myös silloin, vikakoodi oli pakonokan asen.tunn.. Kesäkuun alussa alkoi enemmän olemaan ongelmia, lämpimänä huonosti käyntiin ja sitten tehot ihan nollilla, myös koneen käyntiääni muuttui radikaalisti kun vika oli "päällä". Vaihdoin tämän jälkeen pakonokalle anturin ja toimi pari päivää ilman ongelmia. Tosin kylmänä lievä nykiminen hävisi pakonokan anturin vaihdon jälkeen ja ei sen jälkeen ole nykinyt, eli tasakaasulla pienellä vaihteella oli hankala ajaa hiljaa.

                  Välillä auto toimi pitkiä jaksoja hyvin, etenkin jos ajoa oli paljon, mutta kun lomat loppu ja aloin ajaa lyhyttä työmatkaa, niin ongelmat palasi. Kylmänä lähti moitteetta ja heti käyntiin. Sit kun esim. kaupassa kävi ja tuli useita käynnistyksiä, niin joutu sahaa lämmintä konetta käyntiin ja taas oli tehot kadoksissa.

                  Käytin useamman kerran testerissä ja aina oli sama ilmoitus: "nokka-akselin singaali, tulo (sit oli joku numero, 46, tms.)" Paikallisella pajalla eivät osanneet tulkita kyseistä ilmoitusta.

                  Vaihdoin lopulta imunokan anturin ja ei sen koomin ole oikutellut.
                  Missä tämä imunokan anturi sijaitsee? Linkki vaikka RealOEM:n osaan olisi kova sana

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    #24
                    ..ja jos nyt joku näyttää RealOEMin kautta niin näyttää sitten molemmat eli pako ja imuanturin.
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • Tozi
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 2056
                      • Epsoo

                      #25
                      Olisko tästä linkistä mitään hyötyä?


                      BMW varaosat, tuning & styling!

                      E92 335i -06
                      ex E46 330Ci -02
                      ex E46 328i Coupe -99
                      ex E36 325i Coupe -92

                      Comment

                      • EsaE
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2007
                        • 60
                        • Mänttä-Vilppula

                        #26
                        Originally posted by Tozi View Post
                        Olisko tästä linkistä mitään hyötyä?

                        http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&fg=15&hl=22
                        Kiitoksia!
                        Eli tosta linkistä noi "18" ja "5" ovat nämä nokka-akselin tunnistimet
                        e91 320i -10
                        e36 Z3 -98
                        e36 320i Coupe -94
                        e46 328i -98

                        Comment

                        • EsaE
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 60
                          • Mänttä-Vilppula

                          #27
                          Noniin
                          Nyt kulkee taas hetken ainakin hyvin...

                          Kävin luetuttaan vikakoodit ja kummatkin nokan asentotunnistimet oli päällä (sekä ajonesto oli antanut kans koodin että jotain ongelmaa oli ollut myös 2-avaimen tunnistamisen kanssa)

                          Kummatkin nokan tunnistimet on nyt siis vaihdettu ja sen jälkeen koodit nollattu.
                          Ennen vikakoodien lukua oon irrotellut noita antureiden johtoja ja toi nro "5" liitin oli jopa hetken irti kun auto oli käynnissä.. eli se on saattanut antaa jo siitäkin syystä vikakoodin
                          Nro "18" tunnistimen johto näytti hivenen saaneen rasitusta siellä anturin päässä.. eli vika tod. näk. siellä

                          Eli nyt auto on toiminut hyvin semmotteen 5 km ajolenkin
                          e91 320i -10
                          e36 Z3 -98
                          e36 320i Coupe -94
                          e46 328i -98

                          Comment

                          • EsaE
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2007
                            • 60
                            • Mänttä-Vilppula

                            #28
                            Ja sirkus jatkuu
                            Eli auto toimi eilen vikakoodien nollauksen jälkeen oikeasti hyvin semmotteet 40km ja nyt tänään rupes taas kettuilemaan...
                            Kaikkein erikoisinta on, että auto toimi paremmin kuin koko aikana kun vika on ollut päällä..

                            Korjaamon tyyppi ehdotti että josko tuo ilmamassa-mittari antais osittain väärää tietoo ja sen takia ei antais vikakoodia.

                            Tapahtuuko siis vikakoodien nollauksen yhteydessä joitain muitakin nollaantumisia moottorin-ohjausjärjestelmässä?
                            Olisko kellään lainata toimivaa ilmamassa-mittaria vaikka Tampereen lähistöltä?
                            e91 320i -10
                            e36 Z3 -98
                            e36 320i Coupe -94
                            e46 328i -98

                            Comment

                            • EsaE
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 60
                              • Mänttä-Vilppula

                              #29
                              Hoh hoh..
                              Eli vikana ollut edelleen tehottomuus..
                              Nokan antureiden vaihdon jälkeen sammuilu on loppunut mutta edelleen starttaus on välillä liian pitkä..
                              Tänään ilmeni taas uusi vika.. eli auto rupes tärisemään niin perkeleesti.. mutta toisella starttauksella vika katosi
                              Toimenpiteet: vikakoodien luku -> kummatkin nokan anturit sekä 6. pytyn sytytyshäiriö tjs
                              Seuraukset: Itse suksin perjantaina Saksaan hommaamaan uutta bmw-merkkistä ongelmapesäkettä ja passitan auton korjaamolle.. saas nähdä tuleeko ehjänä takasin :think
                              e91 320i -10
                              e36 Z3 -98
                              e36 320i Coupe -94
                              e46 328i -98

                              Comment

                              • -PT-
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2006
                                • 580
                                • Rovaniemi

                                #30
                                Originally posted by EsaE View Post
                                Hoh hoh..
                                Eli vikana ollut edelleen tehottomuus..
                                Nokan antureiden vaihdon jälkeen sammuilu on loppunut mutta edelleen starttaus on välillä liian pitkä..
                                Tänään ilmeni taas uusi vika.. eli auto rupes tärisemään niin perkeleesti.. mutta toisella starttauksella vika katosi
                                Toimenpiteet: vikakoodien luku -> kummatkin nokan anturit sekä 6. pytyn sytytyshäiriö tjs
                                Seuraukset: Itse suksin perjantaina Saksaan hommaamaan uutta bmw-merkkistä ongelmapesäkettä ja passitan auton korjaamolle.. saas nähdä tuleeko ehjänä takasin :think
                                Oletko tarkastanut imusarjan päällä olevaa huohotinletkua, että veteleekö sieltä ilmoja?
                                Peugeot 407 HDi 136 -04
                                Ex: E46 320i -00
                                Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎