Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 vm. 2000 ja ruostuu jo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • softboot
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 28

    E46 vm. 2000 ja ruostuu jo

    Taisin ostaa maanantai-kappaleen.
    Rapsuttelin hieman kuskin oven sisäreunaan ilmestyneitä kuplia ja homma levisi aika lailla. Vauriot levisi myös julkisivun puolelle joten maalaamoon menee.
    Aika omituinen sinänsä että muut ovet on ihan tiptop. Myös kahvan kohdalla oli
    jo kukkaa tulossa.
    Click image for larger version

Name:	Picture 060.jpg
Views:	1
Size:	133.5 KB
ID:	4843367Click image for larger version

Name:	Picture 061.jpg
Views:	1
Size:	138.8 KB
ID:	4843368Click image for larger version

Name:	Picture 062.jpg
Views:	1
Size:	133.6 KB
ID:	4843370
    Eikä siinä kaikki. Otin sisälokarin pois niin siellähän oli aika miehekäs savikakku vaikka sisälokari peittää aika hyvin tuon kohdan. Onneksi helma on muovia.
    Potentiaalia mätäkohdaksi.
    Click image for larger version

Name:	Picture 059.jpg
Views:	1
Size:	54.5 KB
ID:	4843369
    Ja sitten löytyi omituinen uudelleenhitsaus ruosteessa massauksen alta.
    En kyllä keksi miksi saumaa on pitänyt hitsata tai miksi pettänyt. Onko auto vielä mällättykin?? Hermo pitää-ei pidä-pitää...
    Click image for larger version

Name:	Picture 057.jpg
Views:	1
Size:	55.4 KB
ID:	4843366
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19178
    • -

    #2
    Eihän tuo vielä vakavaa ole. Toivo vaan, ettei taka-akselisto ole vielä revennyt irti korista..

    Yleensähän noista ruostuu konepellin etukulmat sisäpuolelta, peräkontin luukku yms
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17854
      • PKS

      #3
      Valitettavaa, mutta nämä autot eivät ole uusia enää ja huonolla ylläpidolla (lue: huonosti pesty ja paljon suolattu) auto voi näyttää jo tälle.

      En siinä mielessä ymmärrä mitä ajat tässä takaa. Ei ole ainut E46 jonka olen nähnyt ruosteessa
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
      ½
      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        #4
        Noista saumamassa ongelmista voit lueskella usean eri automerkkien foorumeilta (paljon myös BTCF:ltä), eli et ainakaan tästä syystä voi pitää itseäsi mitenkään erityisen onnekkaana tai epäonnisena.

        Comment

        • softboot
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 28

          #5
          Eihän tuo oven ruoste niin ihmeellinen olekkaan, muuten kuin ettei muissa ole edes alkuja. Oikeasti en ymmärrä saumamassan tarkoitusta kun melko helposti vain lisää ruosteongelmia ellei ole 101% hyvin tarttunut ja täyttänyt paikkoja ja silti ei pysty pitämään kosteutta pois.
          Juu, olen jo hieman hermoillut tuon taka-akselin vuoksi, kun kauhutarinat osui silmiin täällä. Pitäisi uskaltaa/viitsiä nosturille.
          Enemmän ihmetyttää tuo hitsaus joka paljastui sisälokarin takaa.

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1356
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by softboot View Post
            Eihän tuo oven ruoste niin ihmeellinen olekkaan, muuten kuin ettei muissa ole edes alkuja. Oikeasti en ymmärrä saumamassan tarkoitusta kun melko helposti vain lisää ruosteongelmia ellei ole 101% hyvin tarttunut ja täyttänyt paikkoja ja silti ei pysty pitämään kosteutta pois.
            Juu, olen jo hieman hermoillut tuon taka-akselin vuoksi, kun kauhutarinat osui silmiin täällä. Pitäisi uskaltaa/viitsiä nosturille.
            Enemmän ihmetyttää tuo hitsaus joka paljastui sisälokarin takaa.
            Tuonti vai suomen suolateitä imenyt?
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • himonussija
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 392
              • Finland

              #7
              Onko tuo käytetty alustamassauksessa? Tuota hitsausta vaan mietin että niillä on joskus tapana samalla "korjata" alkavia ruostevaurioita kun heittävät pikivellit pohjaan. Noita E46:siahan ei saisi massata pikivellillä.

              Offtopic:
              Fordillahan meni iso erä tämän vuosituhannen Mondeoita takuukorjaukseen kun oli juuri samalla tavalla saumat kukkineet. Eräs tuttu vei Mondeonsa korjattavaksi niin olivat juuri purkamassa rekkakuormasta Mondeon uusia ovia. Taisi Focuksissakin olla samaa ongelmaa. Fordin lähettämässä kirjeessä luki että sauma-aine oli vääränlaista ja aiheutti ruostumisen.

              Comment

              • AMP
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 536
                • Turku

                #8
                OT: 2:lla työkaverilla meni mondeosta ovet vaihtoon nuo mondeot muutenkin vanhempana sukupolvena aika paskoja ruoste herkkyydellään.
                e65 730d

                Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                Comment

                • Spoosh
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 893
                  • Espoo

                  #9
                  Mulla oli muuten virheettömässä -00 e46 farkussa konepellin sisäreunan saumakohdat täysin ruosteessa, kun sen silloin hankin. Tämä siis vuonna 2005. Meni silloin vielä takuuseen, kun oli alta 6 vuoden ikäinen. Sinun tapauksessa ei taida enää mennä. Mutta näitä tosiaan on varmaan joka toisella e46 omistajalla. Nykyisessä vm 2001 olevassa e46 ei vielä mitään näy, onneksi...
                  Nykyiset
                  Audi A4 Avant 1.8 TFSI 118kW quattro -09
                  Audi A3 1.6 75kW Aut. -00
                  Yamaha YZF-R6R -06


                  Entiset
                  BMW 320iA 2.2 Aut. e46 -01
                  BMW 523iA 2.5 Aut. e39 -97
                  BMW 320i 2.0 e46 Touring -00
                  BMW 325i 2.5 e36 -91

                  Comment

                  • Tomppa123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1980
                    • Salo

                    #10
                    -00 ja konepellin reunat myös menossa, maali noussut ja sisäpuolelta irronnut

                    Comment

                    • jms-btcf
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 696
                      • Tampere

                      #11
                      E39 -99, kuskinoven taka-alakulma ja takaluukun alareuna, muuten ei mitään. Ei näkyny vielä takuu-aikana mitään oireita
                      Ja tota on pesty ihan kiitettävästi. Nojoo - alkaa sillä oleen jo ikääkin...
                      e61 535d

                      Comment

                      • zanta
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 2908
                        • Oulu

                        #12
                        Jo kai sitä ton ikäsessä helpostikin on ruostetta, olipa sitten ollut saksassa tai suomessa. Suolaa lentää ihan liikaa talvisin molemmissa maissa, tiettyjä alueita lukuunottamatta...
                        LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                        eksälista:
                        E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                        Comment

                        • Kouris
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 765

                          #13
                          Kuskin ovi on varmasti puhdas valmistusvirhe koska on jo ruosteessa. Tähän olisi pitänyt puuttua jo takuu aikana, koska ne kuplat ovat varmasti näkyneet jo silloin (olettaen että takuu 6v?). En kyllä ymmärtänyt mistä sitä sisälokarin takaa olevaa kohtaa on hitsattu (..kai siitä ruoste kohdasta) mutta näyttää pinta ruosteelta joka ei kai ole tommosessa paikkaa ongelma. Puhdistaa kunnolla ruosteet pois ja massaa päälle. Onko näissä e46 :ssa yleisesti ruosteessa ne taka alatukivarsien kiinnityskohdat korissa? Yhtä e46 :sta alustan osalta hiukan huoltanut ja totesin että vm98 ruostuu samasta kohtaa kuin vm92 e36.

                          Comment

                          • Thuppu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2007
                            • 3626
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Gulp. Tällaisiako nämä Bemarit on? Omaan E39:iin on edellisen omistajan mukaan kuulemma vaihdettu konepelti, kuskin ovi ja takaluukku juurikin korroosiotakuun piikkiin. Nyt ei näy kuplia missään muualla kuin takaluukun alareunassa yksi nuppineulan pään kokoinen piste... ei tainnut olla järkevää siirtyä Audista Bemariin..?
                            BMW 740iA "ALPINA"
                            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                            Comment

                            • Tenox
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1732

                              #15
                              Sinänsä ihan mielenkiintoista, kun käyttiksenä on 1992 mallinen japsi, eikä ole läheskään tuon mittakaavan ruosteongelmaa missään. Noista kun sanotaan, että pellit ei kestä...
                              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎