E46 vm. 2000 ja ruostuu jo

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • creative 22
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Itse asiassa minä törmään nykyisin näihin varsin harvoin, vaikka toki joskus näitä joku eteen tuleekin. Eli vaikka me tuossa kolarikorjaushommassa käytetään paljon purkuosia/luukkuja niin ko.ongelma tulee eteen ehkä kerran 30 tai 40:ssä tapauksessa. Ruotsin ja Daksan päässä näihin ei tärmää juuri lainkaan, joten tämä kertoo jotain siitä miten nämä luukkuvikaiset löytävät helposti tiensä juuri Suomalaisen kuluttajien ajettaviksi.
    Eli Saksmanni kun pienenkin vian yhdessäkin luukussa havaitsee, tietää hän että lisää on juuri tässä yksilössä luvassa. Tällöin auto lähtee välittömästi myyntiin ja kun isot merkkiliikkeet myös tämän katsovat=hinnoittelevat, löytävät nämä tiensä sille tasolle mistä Suomalaiset käyvät "löytönsä" poimimassa. Niin uskomattomalta kun se voi tuntuakkin, niin Suomiautoista näitä saumavikoja löytyy todella harvoin, joka taas selittää sitä että nämä Saksan ja Ruotsin puolella edullisemmat "kukkivat yksilöt" niin kovin helposti löytävät tiensä joko Suomeen tai Viroon(oletteko katsoneet Viroautojen luukkuja=joka toisessa vikaa/korjailtu).
    Itse asiassa, minulle ei ole koskaan esim.Ruotsista(missä muuten muovikin ruostuu) tullut yhtäkään saumaviallista purkuautoa/luukkua ja voin sanoa että näitä on vuosien saatossa tullut monta.

    Niin, unohtui mainita että molemmat E39:ni ovat olleet suomesta uutena myytyjä, ei siis ns. tuontiautoja.Joka tapauksessa ovet kukkivat juurikin näistä pystysaumoista.Tuossa edellisessä 10/97:ssa kuppa oli iskenyt ovien alareunoihinkin (pystysaumat oli jo korjattu) mutta tässä nykyisessä faceliftissä (10/00) ongelma on vain etuovien takaosien pystysaumoissa ja vasemman takaoven etupystysaumassa.Eli siis alasaumoissa ei ole havaittavissa korroosiota/maalin kuplimista.

    Oli syy mikä hyvänsä tähän, sinänsä harmittaa koska tontilla on myös näitä parjattuja ranskanleipiä vuosilta -88 -89 -90, eikä merkkiäkään vielä ovien pystysaumojen ruostumisesta vaikka muualta toki ruostetta näistä löytyykin:think

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by creative 22 View Post
    Niin, tästäkin voidaan olla toki montaa mieltä, minulla on "jo" toinen e39 joka ruostuu etuovien pystysaumoista ja kummasti kun katselin merkkiliikkeessä poiketessani myynnissä olevia e39:ä, jopa -02 mallisissa nämä samat pystysaumat iloisesti kukkivat liimasauman vierestä .Kumma kyllä, vanhempia tuontipelejä kun olen katsellut, näissä ei tuota ongelmaa tunnu esiintyvän.Johtuuko sitten ilmastosta vai mistä.
    Itse asiassa minä törmään nykyisin näihin varsin harvoin, vaikka toki joskus näitä joku eteen tuleekin. Eli vaikka me tuossa kolarikorjaushommassa käytetään paljon purkuosia/luukkuja niin ko.ongelma tulee eteen ehkä kerran 30 tai 40:ssä tapauksessa. Ruotsin ja Daksan päässä näihin ei tärmää juuri lainkaan, joten tämä kertoo jotain siitä miten nämä luukkuvikaiset löytävät helposti tiensä juuri Suomalaisen kuluttajien ajettaviksi.
    Eli Saksmanni kun pienenkin vian yhdessäkin luukussa havaitsee, tietää hän että lisää on juuri tässä yksilössä luvassa. Tällöin auto lähtee välittömästi myyntiin ja kun isot merkkiliikkeet myös tämän katsovat=hinnoittelevat, löytävät nämä tiensä sille tasolle mistä Suomalaiset käyvät "löytönsä" poimimassa. Niin uskomattomalta kun se voi tuntuakkin, niin Suomiautoista näitä saumavikoja löytyy todella harvoin, joka taas selittää sitä että nämä Saksan ja Ruotsin puolella edullisemmat "kukkivat yksilöt" niin kovin helposti löytävät tiensä joko Suomeen tai Viroon(oletteko katsoneet Viroautojen luukkuja=joka toisessa vikaa/korjailtu).
    Itse asiassa, minulle ei ole koskaan esim.Ruotsista(missä muuten muovikin ruostuu) tullut yhtäkään saumaviallista purkuautoa/luukkua ja voin sanoa että näitä on vuosien saatossa tullut monta.

    Leave a comment:


  • creative 22
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tämä ongelma todellakin koskettaa vain hyvin pientä osaa e39:jä, eikä suinkaan ongelman äänekkäästä luonteesta huolimatta ole mikään
    vakio-ongelma.
    Niin, tästäkin voidaan olla toki montaa mieltä, minulla on "jo" toinen e39 joka ruostuu etuovien pystysaumoista ja kummasti kun katselin merkkiliikkeessä poiketessani myynnissä olevia e39:ä, jopa -02 mallisissa nämä samat pystysaumat iloisesti kukkivat liimasauman vierestä .Kumma kyllä, vanhempia tuontipelejä kun olen katsellut, näissä ei tuota ongelmaa tunnu esiintyvän.Johtuuko sitten ilmastosta vai mistä.

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Olsberg View Post
    Yritätkö kysyä joltain, että meneekö tuo sen jälkeen takuuseen, vai että mitä meinaan tehdä jos ruostetta löytyy lisää?
    Niin, eli onko lisää ruostetta löydetty listojen alta, ja jos on, niin sehän kuuluu sitten runko osaan joten se pitäis olla 6v takuulla?

    Leave a comment:


  • Olsberg
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    No entäs jos listojen alta löytyy vielä enemmän ruostettä?
    Yritätkö kysyä joltain, että meneekö tuo sen jälkeen takuuseen, vai että mitä meinaan tehdä jos ruostetta löytyy lisää?

    Leave a comment:


  • Exami
    replied
    taas laiskotutti eikä tää ihan suoraan tähän topicciin ole mutta asiaa ruosteista kuitenkin eli en lukenut koko topiccia läpi... mitens saksantuonti E39.. massauksesta ja ruostesuojauksesta? vielä on pohja ja kyljet ja käytännössä koko auto KUIN uusi kaikki kiiltää yms. mutta miten tuon korin autot -00 kyseessä kestääkö saksa specit myös tiesuolaa + pakkasta? vai onko vieläkin että vaan suomiversiot kestää kelejä?

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    Originally posted by Olsberg View Post
    No hitto. Miulla on juuri ikkunalistassa maali kuprullaan.

    No entäs jos listojen alta löytyy vielä enemmän ruostettä?

    Leave a comment:


  • SLK
    replied
    Originally posted by leijo View Post
    onko seiskassa ollut tähän suuntaan viittavia ongelmia?
    Ei voi sanoa omalla kohdalla ainakaan. Ainoat ruostekuplimiset olen löytänyt apukuskinpuolen etuoven takaosasta alhaalta siitä valumisreiän vierestä liimasauman kohdilta ja bensan täyttöluukun sisäpuolelta lukitustapin ympäriltä. Auton ruostesuojautti ensimmäinen omistaja Suomessa (2003) joten sillä on varmaan ollut jotain vaikutusta. Autolla on nyt ajettu 290tkm.

    Leave a comment:


  • ktm
    replied
    Bemarin koritakuu on ennen vuotta 2004 käyttöön otettu 6 vuotta, ja jälkeen 2004 12 vuotta.

    Leave a comment:


  • Petri
    replied
    Originally posted by Olsberg View Post
    No oli miten oli, mutta ilmeisesti noiden osalta takuu on siis vain kaksi vuotta. Vai onko jollain vaihdettu myöhemmin takuuseen. Eikös se kuluttajansuojalaki sano jotenkin niin, että valmistajan virhevastuu ei lopu takuuajan umpeutumiseen...
    Edelliseen E46:een tuli kysyttyä tuota umpioiden vaihtoa takuuseen kun auto oli 5v ikäinen, ei sitten kirveelläkään saanut joten annoin olla. Katsastuksessakin menivät läpi, ainoa haitta oli vain kosmeettinen...

    Leave a comment:


  • Olsberg
    replied
    Originally posted by Petri View Post
    Ettei nyt kuitenkin kutsuttaisi tyyppiviaksi, jossa umpio kuumenee/halkeilee sisäpuolelta? :think
    No oli miten oli, mutta ilmeisesti noiden osalta takuu on siis vain kaksi vuotta. Vai onko jollain vaihdettu myöhemmin takuuseen. Eikös se kuluttajansuojalaki sano jotenkin niin, että valmistajan virhevastuu ei lopu takuuajan umpeutumiseen...

    Leave a comment:


  • Paabo
    replied
    Itsellä lähtee E46 farkku kesällä ylimaalaukseen kun parista kohdi on ruosteen pukannut läpi.Takavalon alta korista ja kuskin puolen takaovesta.Sen verran vituttaa, että marraskuussa kun auton ostin ei ollut mitään nuita...On se hienoa että suolataan tietä. No onpahan syy laittaa M-tech korisarja samalla...

    Leave a comment:


  • leijo
    replied
    Originally posted by Kaide View Post
    kolarikorjattu huonosti..
    onko seiskassa ollut tähän suuntaan viittavia ongelmia?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by sunnuntaiajelija View Post
    Kuinka pitkä takuu on korjauksille?
    Korjauksille ei sanottu takuuta. Takuu päättyy, kun koritakuu päättyy? Tuosta ei kuluttajansuojaviranomainen taida tykätä...:think

    Leave a comment:


  • Petri
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tätä kuitenkin kutsutaan kaikkien automerkkien kohdalla "normaaliksi kulumiseksi".
    Ettei nyt kuitenkin kutsuttaisi tyyppiviaksi, jossa umpio kuumenee/halkeilee sisäpuolelta? :think

    Leave a comment:

Working...
X