Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 vm. 2000 ja ruostuu jo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • leijo
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 54

    #61
    Originally posted by Kaide View Post
    kolarikorjattu huonosti..
    onko seiskassa ollut tähän suuntaan viittavia ongelmia?

    Comment

    • Paabo
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 4325
      • Lapinlahti City

      #62
      Itsellä lähtee E46 farkku kesällä ylimaalaukseen kun parista kohdi on ruosteen pukannut läpi.Takavalon alta korista ja kuskin puolen takaovesta.Sen verran vituttaa, että marraskuussa kun auton ostin ei ollut mitään nuita...On se hienoa että suolataan tietä. No onpahan syy laittaa M-tech korisarja samalla...
      E39 M5

      Comment

      • Olsberg
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 349
        • Jyväskylä

        #63
        Originally posted by Petri View Post
        Ettei nyt kuitenkin kutsuttaisi tyyppiviaksi, jossa umpio kuumenee/halkeilee sisäpuolelta? :think
        No oli miten oli, mutta ilmeisesti noiden osalta takuu on siis vain kaksi vuotta. Vai onko jollain vaihdettu myöhemmin takuuseen. Eikös se kuluttajansuojalaki sano jotenkin niin, että valmistajan virhevastuu ei lopu takuuajan umpeutumiseen...
        Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

        Comment

        • Petri
          BTCF Member
          • Jun 2004
          • 3156
          • Nummela

          #64
          Originally posted by Olsberg View Post
          No oli miten oli, mutta ilmeisesti noiden osalta takuu on siis vain kaksi vuotta. Vai onko jollain vaihdettu myöhemmin takuuseen. Eikös se kuluttajansuojalaki sano jotenkin niin, että valmistajan virhevastuu ei lopu takuuajan umpeutumiseen...
          Edelliseen E46:een tuli kysyttyä tuota umpioiden vaihtoa takuuseen kun auto oli 5v ikäinen, ei sitten kirveelläkään saanut joten annoin olla. Katsastuksessakin menivät läpi, ainoa haitta oli vain kosmeettinen...
          E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
          E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


          Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

          Comment

          • ktm
            Bimmer Rookie
            • Aug 2006
            • 45
            • Lahti

            #65
            Bemarin koritakuu on ennen vuotta 2004 käyttöön otettu 6 vuotta, ja jälkeen 2004 12 vuotta.

            Comment

            • SLK
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 275
              • Päijät-häme

              #66
              Originally posted by leijo View Post
              onko seiskassa ollut tähän suuntaan viittavia ongelmia?
              Ei voi sanoa omalla kohdalla ainakaan. Ainoat ruostekuplimiset olen löytänyt apukuskinpuolen etuoven takaosasta alhaalta siitä valumisreiän vierestä liimasauman kohdilta ja bensan täyttöluukun sisäpuolelta lukitustapin ympäriltä. Auton ruostesuojautti ensimmäinen omistaja Suomessa (2003) joten sillä on varmaan ollut jotain vaikutusta. Autolla on nyt ajettu 290tkm.
              exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84

              Comment

              • EPDM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2005
                • 4623
                • Lahti.

                #67
                Originally posted by Olsberg View Post
                No hitto. Miulla on juuri ikkunalistassa maali kuprullaan.

                No entäs jos listojen alta löytyy vielä enemmän ruostettä?
                Viviendo en Lahiti
                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                Vw Corrado vr6

                Comment

                • Exami
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 986
                  • Hyvinkää, Tuusula

                  #68
                  taas laiskotutti eikä tää ihan suoraan tähän topicciin ole mutta asiaa ruosteista kuitenkin eli en lukenut koko topiccia läpi... mitens saksantuonti E39.. massauksesta ja ruostesuojauksesta? vielä on pohja ja kyljet ja käytännössä koko auto KUIN uusi kaikki kiiltää yms. mutta miten tuon korin autot -00 kyseessä kestääkö saksa specit myös tiesuolaa + pakkasta? vai onko vieläkin että vaan suomiversiot kestää kelejä?
                  sigpic
                  Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                  Comment

                  • Olsberg
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 349
                    • Jyväskylä

                    #69
                    Originally posted by EPDM View Post
                    No entäs jos listojen alta löytyy vielä enemmän ruostettä?
                    Yritätkö kysyä joltain, että meneekö tuo sen jälkeen takuuseen, vai että mitä meinaan tehdä jos ruostetta löytyy lisää?
                    Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                    Comment

                    • EPDM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2005
                      • 4623
                      • Lahti.

                      #70
                      Originally posted by Olsberg View Post
                      Yritätkö kysyä joltain, että meneekö tuo sen jälkeen takuuseen, vai että mitä meinaan tehdä jos ruostetta löytyy lisää?
                      Niin, eli onko lisää ruostetta löydetty listojen alta, ja jos on, niin sehän kuuluu sitten runko osaan joten se pitäis olla 6v takuulla?
                      Viviendo en Lahiti
                      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                      Vw Corrado vr6

                      Comment

                      • creative 22
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 560
                        • Alavus

                        #71
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Tämä ongelma todellakin koskettaa vain hyvin pientä osaa e39:jä, eikä suinkaan ongelman äänekkäästä luonteesta huolimatta ole mikään
                        vakio-ongelma.
                        Niin, tästäkin voidaan olla toki montaa mieltä, minulla on "jo" toinen e39 joka ruostuu etuovien pystysaumoista ja kummasti kun katselin merkkiliikkeessä poiketessani myynnissä olevia e39:ä, jopa -02 mallisissa nämä samat pystysaumat iloisesti kukkivat liimasauman vierestä .Kumma kyllä, vanhempia tuontipelejä kun olen katsellut, näissä ei tuota ongelmaa tunnu esiintyvän.Johtuuko sitten ilmastosta vai mistä.
                        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                        BMW Freude Am Fahren

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #72
                          Originally posted by creative 22 View Post
                          Niin, tästäkin voidaan olla toki montaa mieltä, minulla on "jo" toinen e39 joka ruostuu etuovien pystysaumoista ja kummasti kun katselin merkkiliikkeessä poiketessani myynnissä olevia e39:ä, jopa -02 mallisissa nämä samat pystysaumat iloisesti kukkivat liimasauman vierestä .Kumma kyllä, vanhempia tuontipelejä kun olen katsellut, näissä ei tuota ongelmaa tunnu esiintyvän.Johtuuko sitten ilmastosta vai mistä.
                          Itse asiassa minä törmään nykyisin näihin varsin harvoin, vaikka toki joskus näitä joku eteen tuleekin. Eli vaikka me tuossa kolarikorjaushommassa käytetään paljon purkuosia/luukkuja niin ko.ongelma tulee eteen ehkä kerran 30 tai 40:ssä tapauksessa. Ruotsin ja Daksan päässä näihin ei tärmää juuri lainkaan, joten tämä kertoo jotain siitä miten nämä luukkuvikaiset löytävät helposti tiensä juuri Suomalaisen kuluttajien ajettaviksi.
                          Eli Saksmanni kun pienenkin vian yhdessäkin luukussa havaitsee, tietää hän että lisää on juuri tässä yksilössä luvassa. Tällöin auto lähtee välittömästi myyntiin ja kun isot merkkiliikkeet myös tämän katsovat=hinnoittelevat, löytävät nämä tiensä sille tasolle mistä Suomalaiset käyvät "löytönsä" poimimassa. Niin uskomattomalta kun se voi tuntuakkin, niin Suomiautoista näitä saumavikoja löytyy todella harvoin, joka taas selittää sitä että nämä Saksan ja Ruotsin puolella edullisemmat "kukkivat yksilöt" niin kovin helposti löytävät tiensä joko Suomeen tai Viroon(oletteko katsoneet Viroautojen luukkuja=joka toisessa vikaa/korjailtu).
                          Itse asiassa, minulle ei ole koskaan esim.Ruotsista(missä muuten muovikin ruostuu) tullut yhtäkään saumaviallista purkuautoa/luukkua ja voin sanoa että näitä on vuosien saatossa tullut monta.

                          Comment

                          • creative 22
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 560
                            • Alavus

                            #73
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Itse asiassa minä törmään nykyisin näihin varsin harvoin, vaikka toki joskus näitä joku eteen tuleekin. Eli vaikka me tuossa kolarikorjaushommassa käytetään paljon purkuosia/luukkuja niin ko.ongelma tulee eteen ehkä kerran 30 tai 40:ssä tapauksessa. Ruotsin ja Daksan päässä näihin ei tärmää juuri lainkaan, joten tämä kertoo jotain siitä miten nämä luukkuvikaiset löytävät helposti tiensä juuri Suomalaisen kuluttajien ajettaviksi.
                            Eli Saksmanni kun pienenkin vian yhdessäkin luukussa havaitsee, tietää hän että lisää on juuri tässä yksilössä luvassa. Tällöin auto lähtee välittömästi myyntiin ja kun isot merkkiliikkeet myös tämän katsovat=hinnoittelevat, löytävät nämä tiensä sille tasolle mistä Suomalaiset käyvät "löytönsä" poimimassa. Niin uskomattomalta kun se voi tuntuakkin, niin Suomiautoista näitä saumavikoja löytyy todella harvoin, joka taas selittää sitä että nämä Saksan ja Ruotsin puolella edullisemmat "kukkivat yksilöt" niin kovin helposti löytävät tiensä joko Suomeen tai Viroon(oletteko katsoneet Viroautojen luukkuja=joka toisessa vikaa/korjailtu).
                            Itse asiassa, minulle ei ole koskaan esim.Ruotsista(missä muuten muovikin ruostuu) tullut yhtäkään saumaviallista purkuautoa/luukkua ja voin sanoa että näitä on vuosien saatossa tullut monta.

                            Niin, unohtui mainita että molemmat E39:ni ovat olleet suomesta uutena myytyjä, ei siis ns. tuontiautoja.Joka tapauksessa ovet kukkivat juurikin näistä pystysaumoista.Tuossa edellisessä 10/97:ssa kuppa oli iskenyt ovien alareunoihinkin (pystysaumat oli jo korjattu) mutta tässä nykyisessä faceliftissä (10/00) ongelma on vain etuovien takaosien pystysaumoissa ja vasemman takaoven etupystysaumassa.Eli siis alasaumoissa ei ole havaittavissa korroosiota/maalin kuplimista.

                            Oli syy mikä hyvänsä tähän, sinänsä harmittaa koska tontilla on myös näitä parjattuja ranskanleipiä vuosilta -88 -89 -90, eikä merkkiäkään vielä ovien pystysaumojen ruostumisesta vaikka muualta toki ruostetta näistä löytyykin:think
                            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                            BMW Freude Am Fahren

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎