Originally posted by Kaide
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 vm. 2000 ja ruostuu jo
Collapse
X
-
Itsellä lähtee E46 farkku kesällä ylimaalaukseen kun parista kohdi on ruosteen pukannut läpi.Takavalon alta korista ja kuskin puolen takaovesta.Sen verran vituttaa, että marraskuussa kun auton ostin ei ollut mitään nuita...On se hienoa että suolataan tietä.No onpahan syy laittaa M-tech korisarja samalla...
E39 M5
Comment
-
-
Originally posted by Petri View PostEttei nyt kuitenkin kutsuttaisi tyyppiviaksi, jossa umpio kuumenee/halkeilee sisäpuolelta? :thinkEx. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97
Comment
-
-
Originally posted by Olsberg View PostNo oli miten oli, mutta ilmeisesti noiden osalta takuu on siis vain kaksi vuotta. Vai onko jollain vaihdettu myöhemmin takuuseen. Eikös se kuluttajansuojalaki sano jotenkin niin, että valmistajan virhevastuu ei lopu takuuajan umpeutumiseen...
Comment
-
-
Originally posted by leijo View Postonko seiskassa ollut tähän suuntaan viittavia ongelmia?exät: 523iA -99, 523iA Touring -99, 523iA Touring -98, 728iA -97, 525iA -91, 320i -84
Comment
-
-
taas laiskotutti eikä tää ihan suoraan tähän topicciin ole mutta asiaa ruosteista kuitenkineli en lukenut koko topiccia läpi... mitens saksantuonti E39.. massauksesta ja ruostesuojauksesta? vielä on pohja ja kyljet ja käytännössä koko auto KUIN uusi
kaikki kiiltää yms. mutta miten tuon korin autot -00 kyseessä kestääkö saksa specit myös tiesuolaa + pakkasta? vai onko vieläkin että vaan suomiversiot kestää kelejä?
sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Olsberg View PostYritätkö kysyä joltain, että meneekö tuo sen jälkeen takuuseen, vai että mitä meinaan tehdä jos ruostetta löytyy lisää?Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostTämä ongelma todellakin koskettaa vain hyvin pientä osaa e39:jä, eikä suinkaan ongelman äänekkäästä luonteesta huolimatta ole mikään
vakio-ongelma.Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by creative 22 View PostNiin, tästäkin voidaan olla toki montaa mieltä, minulla on "jo" toinen e39 joka ruostuu etuovien pystysaumoista ja kummasti kun katselin merkkiliikkeessä poiketessani myynnissä olevia e39:ä, jopa -02 mallisissa nämä samat pystysaumat iloisesti kukkivat liimasauman vierestä .Kumma kyllä, vanhempia tuontipelejä kun olen katsellut, näissä ei tuota ongelmaa tunnu esiintyvän.Johtuuko sitten ilmastosta vai mistä.
Eli Saksmanni kun pienenkin vian yhdessäkin luukussa havaitsee, tietää hän että lisää on juuri tässä yksilössä luvassa. Tällöin auto lähtee välittömästi myyntiin ja kun isot merkkiliikkeet myös tämän katsovat=hinnoittelevat, löytävät nämä tiensä sille tasolle mistä Suomalaiset käyvät "löytönsä" poimimassa. Niin uskomattomalta kun se voi tuntuakkin, niin Suomiautoista näitä saumavikoja löytyy todella harvoin, joka taas selittää sitä että nämä Saksan ja Ruotsin puolella edullisemmat "kukkivat yksilöt" niin kovin helposti löytävät tiensä joko Suomeen tai Viroon(oletteko katsoneet Viroautojen luukkuja=joka toisessa vikaa/korjailtu).
Itse asiassa, minulle ei ole koskaan esim.Ruotsista(missä muuten muovikin ruostuu) tullut yhtäkään saumaviallista purkuautoa/luukkua ja voin sanoa että näitä on vuosien saatossa tullut monta.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostItse asiassa minä törmään nykyisin näihin varsin harvoin, vaikka toki joskus näitä joku eteen tuleekin. Eli vaikka me tuossa kolarikorjaushommassa käytetään paljon purkuosia/luukkuja niin ko.ongelma tulee eteen ehkä kerran 30 tai 40:ssä tapauksessa. Ruotsin ja Daksan päässä näihin ei tärmää juuri lainkaan, joten tämä kertoo jotain siitä miten nämä luukkuvikaiset löytävät helposti tiensä juuri Suomalaisen kuluttajien ajettaviksi.
Eli Saksmanni kun pienenkin vian yhdessäkin luukussa havaitsee, tietää hän että lisää on juuri tässä yksilössä luvassa. Tällöin auto lähtee välittömästi myyntiin ja kun isot merkkiliikkeet myös tämän katsovat=hinnoittelevat, löytävät nämä tiensä sille tasolle mistä Suomalaiset käyvät "löytönsä" poimimassa. Niin uskomattomalta kun se voi tuntuakkin, niin Suomiautoista näitä saumavikoja löytyy todella harvoin, joka taas selittää sitä että nämä Saksan ja Ruotsin puolella edullisemmat "kukkivat yksilöt" niin kovin helposti löytävät tiensä joko Suomeen tai Viroon(oletteko katsoneet Viroautojen luukkuja=joka toisessa vikaa/korjailtu).
Itse asiassa, minulle ei ole koskaan esim.Ruotsista(missä muuten muovikin ruostuu) tullut yhtäkään saumaviallista purkuautoa/luukkua ja voin sanoa että näitä on vuosien saatossa tullut monta.
Niin, unohtui mainita että molemmat E39:ni ovat olleet suomesta uutena myytyjä, ei siis ns. tuontiautoja.Joka tapauksessa ovet kukkivat juurikin näistä pystysaumoista.Tuossa edellisessä 10/97:ssa kuppa oli iskenyt ovien alareunoihinkin (pystysaumat oli jo korjattu) mutta tässä nykyisessä faceliftissä (10/00) ongelma on vain etuovien takaosien pystysaumoissa ja vasemman takaoven etupystysaumassa.Eli siis alasaumoissa ei ole havaittavissa korroosiota/maalin kuplimista.
Oli syy mikä hyvänsä tähän, sinänsä harmittaa koska tontilla on myös näitä parjattuja ranskanleipiä vuosilta -88 -89 -90, eikä merkkiäkään vielä ovien pystysaumojen ruostumisesta vaikka muualta toki ruostetta näistä löytyykin:thinkEx: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
Comment