Originally posted by V-Power
View Post
Eli näitä pettäneitä liimasaumoja löytyy ihan yhtä hyvin eteläisen Italian autoista kuin Etelä-Suomenkin autoista ja päivastoin.
esim.meillä on x3 Eteläisen Suomen vm.-00 aitoa Suomi BMW:tä, eikä yhdessäkään ole nuppineulan kärjen kokoista pilkkua/ongelmaa yhdessäkään luukunreunassa tai missään muuallakaan. Toisaalta juuri laittelin Eteläisestä Italiasta tuodusta e39 vm.-98 touringista kolmen oven ja kummankin luukun reunat uuteen uskoon kun saumakitit putoilivat ajoviimassa.
Itse ongelmahan syntyy eri pintakäsittelyliemien pesuongelmasta itse valmistusprosessissa. Itse ongelma on VAIN esteettinen ongelma, eikä todellakaan kerro mistään itse korirakenteen pehmenemisestä.
Eli ongelma kulminoituu lähinnä luukkujen pokattuihin puristusliikuntasaumoihin joihin valmistusprosessin huuhteluliemet eivät ole yltäneet/kuivuneet.
Toki peukalonjälkiä ym.rasvajälkiä voi rakenteista jossain vaiheessa alkaa näkymään, mutta mistään "pehmenemisestä ei todellakaan voi puhua.
Comment