Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 vm. 2000 ja ruostuu jo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by V-Power View Post
    Sepä siinä onkin,ettei se välttämättä päällepäin näykkään.Lapista kun noot kotosin niin sielä ne autot käsitykseni mukaan on huomattavasti paremmassa kondiksessa kun ei sitä suolaa kylvetä,ainakaan niin saatanasti kun täällä etelä-suomessa,.
    Tämä luukkujen reunaongelma vain ei ole suoranaisesti perinteinen ruostumisongelma, vaan tehtaan valmistuksellinen laatuongelma.
    Eli näitä pettäneitä liimasaumoja löytyy ihan yhtä hyvin eteläisen Italian autoista kuin Etelä-Suomenkin autoista ja päivastoin.
    esim.meillä on x3 Eteläisen Suomen vm.-00 aitoa Suomi BMW:tä, eikä yhdessäkään ole nuppineulan kärjen kokoista pilkkua/ongelmaa yhdessäkään luukunreunassa tai missään muuallakaan. Toisaalta juuri laittelin Eteläisestä Italiasta tuodusta e39 vm.-98 touringista kolmen oven ja kummankin luukun reunat uuteen uskoon kun saumakitit putoilivat ajoviimassa.
    Itse ongelmahan syntyy eri pintakäsittelyliemien pesuongelmasta itse valmistusprosessissa. Itse ongelma on VAIN esteettinen ongelma, eikä todellakaan kerro mistään itse korirakenteen pehmenemisestä.
    Eli ongelma kulminoituu lähinnä luukkujen pokattuihin puristusliikuntasaumoihin joihin valmistusprosessin huuhteluliemet eivät ole yltäneet/kuivuneet.
    Toki peukalonjälkiä ym.rasvajälkiä voi rakenteista jossain vaiheessa alkaa näkymään, mutta mistään "pehmenemisestä ei todellakaan voi puhua.

    Comment

    • V-Power
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1333
      • Varsinais-Suomi

      #32
      Originally posted by Hemi View Post
      Tämä luukkujen reunaongelma vain ei ole suoranaisesti perinteinen ruostumisongelma, vaan tehtaan valmistuksellinen laatuongelma.
      Eli näitä pettäneitä liimasaumoja löytyy ihan yhtä hyvin eteläisen Italian autoista kuin Etelä-Suomenkin autoista ja päivastoin.
      esim.meillä on x3 Eteläisen Suomen vm.-00 aitoa Suomi BMW:tä, eikä yhdessäkään ole nuppineulan kärjen kokoista pilkkua/ongelmaa yhdessäkään luukunreunassa tai missään muuallakaan. Toisaalta juuri laittelin Eteläisestä Italiasta tuodusta e39 vm.-98 touringista kolmen oven ja kummankin luukun reunat uuteen uskoon kun saumakitit putoilivat ajoviimassa.
      Itse ongelmahan syntyy eri pintakäsittelyliemien pesuongelmasta itse valmistusprosessissa. Itse ongelma on VAIN esteettinen ongelma, eikä todellakaan kerro mistään itse korirakenteen pehmenemisestä.
      Eli ongelma kulminoituu lähinnä luukkujen pokattuihin puristusliikuntasaumoihin joihin valmistusprosessin huuhteluliemet eivät ole yltäneet/kuivuneet.
      Toki peukalonjälkiä ym.rasvajälkiä voi rakenteista jossain vaiheessa alkaa näkymään, mutta mistään "pehmenemisestä ei todellakaan voi puhua.
      No juurikin nämä ovien saumakittien kohdat ovat olleet varsinainen murheen kryyni omistamissani bemuissa.just laittelin itsekkin e39 98 touringista kahden oven ruoste kohdat kuntoon.Tuolla liimasauman alla se ruoste pesii melko näkymättömänä ja usein tulee huomatuksi vasta kun se liimasauma korkkaa ylös.En olekkaan huomannut mitään pehmenemisiä itse korissa vaan juurikin noiden liimasaumojen alla!
      E36 95 316i Sedan
      E39 97 540i Touring
      E46 99 320Ci Coupe
      E53 01 X5 4,4 V8
      E65 05 730d
      F10 11 523i Sedan
      F90 08 320i Sedan

      Comment

      • softboot
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 28

        #33
        Edit: Oletko saanut oven jo kuntoon? Miten toteutit korjauksen?
        Juu korjattu on. Jätin homman maalarin hoidettavaksi, mitä nyt itse purin ovesta kaiken irtilähtevän, rapsuttelin irtomaalit pois ja ovi takaluukussa maalarille. Oli kukkaa kahvan alla ja ikkunalistan allakin, sai nekin pois. Maalasi samalla etulokarin (muutamia naarmuja tiellä päälle hyökänneestä kattohuopapalasta) ja takaoven (kiveniskemä). Toivottavasti putsasi ruosteet mahdollisimman hyvin että kestäisi.
        Kannattaisiko ruiskuttaa kotelosuojaa oven sisäpuolelle noihin reunoihin, olisiko apua että kuplaa ei nousisi uudelleen, ainakaan nopeasti?

        Comment

        • Ikuinen aloittelija
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 336
          • maa

          #34
          3tkm ajettuna (nyt 116tkm) ostamaani vm.2003 E46:een uusittiin uusittiin keväällä nokkapelti ja korjattiin irroneet liimasaumat kuskinpuoleisista ovista. Viimeviikolla tuli uusi takaluukku(vaihto kesti käsittämättömän viikon)... Autoa on pesty ja pidetty huolta uudesta asti. Valitettavaa tällaiset materiaaliongelmat. Tutut paikat oli korjaamohenkilökunnalle. No ovettomia Masa6:a näytti olevan muutama enemmän
          G30 520d Xdrive Sport -18
          F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

          Comment

          • Sampza
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1398
            • Rovaniemi

            #35
            Joo just. Tänään käytin omaa -02 e46:sta kuvattavana merkkiliikkeesä Konepellin munuaisten alta olevasta kohdasta.Lisäksi molemmat etuovet olivat sisäpuolelta kuplilla alanurkista..

            Anomus korjauksesta lähtee BMW Suomelle. Ruostetakuu Rekisteröintipäivästä on PÄIVÄLLEEN 6vuotta.

            Saas nähdä miten käy
            320d touring M-sport -09
            320d -02
            1250 Bandit S

            Comment

            • Tomppa123
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1980
              • Salo

              #36
              Itselläkin konepelti molemmista nurkista alkanut maalit nousemaan, tämä johti koko keulan faceliftaukseen

              Comment

              • Olsberg
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 349
                • Jyväskylä

                #37
                Eilen huomasin, että kuskin puolen B-pilarin kohdalta ikkunan karmin maali kuplii. Tiivisteen alle on päässyt kosteutta ja näköjään ruostuminen on alkanut ja lähtenyt etenemäänkin. Näinköhän tuollainen vika menisi takuun piikkiin, kun sitä on vielä kuitenkin pari vuotta jäljellä?
                Last edited by Olsberg; 05-02-2008, 18:04.
                Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17542
                  • Turku

                  #38
                  Originally posted by Olsberg View Post
                  Eilen huomasin, että kuskin puolen B-pilarin kohdalta ikkunan karmin maali kuplii. Tiivisteen alle on päässyt kosteutta ja näköjään ruostuminen on alkanut ja lähtenyt etenemäänkin. Näinköhän tuollainen vika menisi takuun piikkiin, kun sitä on vielä kuitenkin pari vuotta jäljellä?
                  No eiköhän menee takuuseen! Laakkoselle vaan!
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • sunnuntaiajelija
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2004
                    • 58
                    • Oulu

                    #39
                    Takuu

                    Originally posted by Olsberg View Post
                    Eilen huomasin, että kuskin puolen B-pilarin kohdalta ikkunan karmin maali kuplii. Tiivisteen alle on päässyt kosteutta ja näköjään ruostuminen on alkanut ja lähtenyt etenemäänkin. Näinköhän tuollainen vika menisi takuun piikkiin, kun sitä on vielä kuitenkin pari vuotta jäljellä?
                    Itse kävin näyttämässä viime viikolla omaa E46 vm 2002 (rek. 12.2002) merkkiliikkeessä ja kuvasivat konepellin ja molemmat ovet eli paikat joista löytyi ruostetta. B-pilareissakin oli ruostekuplia mutta sanoivat niiden olevan korin ulkopuolisia osia joten koritakuu ei niitä kata. Mitenkähän asia on? tämä oli siis merkkiliikkeen kommentti. Tänään soittivat ja ilmoittivat maahantuojan korjaavan konepellin ja ovet takuuseen. Onko joku saanut nuo B-pilarit takuuseen?

                    Katsoivat muuten huoltokirjan todella tarkasti! Huomasivat vielä huoltokirjassa erikoisen kohdan. Huoltokirjaan oli kirjoitettu erikseen koritakuun päättymisaika ja mikä siitä tekee erikoisen niin se on voimassa 4/2009 vaikka 6 vuoden takuulla koritakuun pitäisi päättyä 12/2008 vai?
                    Audi A3 2.0 FSI

                    ex:
                    E46 316i
                    Jeep Grand Cherokee 4.7L V8
                    E39 520i touring
                    E36 325i
                    E30 316i

                    Comment

                    • Kaide
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2003
                      • 145
                      • Espoo

                      #40
                      Originally posted by softboot View Post
                      Eihän tuo oven ruoste niin ihmeellinen olekkaan, muuten kuin ettei muissa ole edes alkuja. Oikeasti en ymmärrä saumamassan tarkoitusta kun melko helposti vain lisää ruosteongelmia ellei ole 101% hyvin tarttunut ja täyttänyt paikkoja ja silti ei pysty pitämään kosteutta pois.
                      Juu, olen jo hieman hermoillut tuon taka-akselin vuoksi, kun kauhutarinat osui silmiin täällä. Pitäisi uskaltaa/viitsiä nosturille.
                      Enemmän ihmetyttää tuo hitsaus joka paljastui sisälokarin takaa.
                      kolarikorjattu huonosti..
                      F20

                      Comment

                      • Olsberg
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 349
                        • Jyväskylä

                        #41
                        Originally posted by sunnuntaiajelija View Post
                        Itse kävin näyttämässä viime viikolla omaa E46 vm 2002 (rek. 12.2002) merkkiliikkeessä ja kuvasivat konepellin ja molemmat ovet eli paikat joista löytyi ruostetta. B-pilareissakin oli ruostekuplia mutta sanoivat niiden olevan korin ulkopuolisia osia joten koritakuu ei niitä kata. Mitenkähän asia on? tämä oli siis merkkiliikkeen kommentti. Tänään soittivat ja ilmoittivat maahantuojan korjaavan konepellin ja ovet takuuseen. Onko joku saanut nuo B-pilarit takuuseen?

                        Katsoivat muuten huoltokirjan todella tarkasti! Huomasivat vielä huoltokirjassa erikoisen kohdan. Huoltokirjaan oli kirjoitettu erikseen koritakuun päättymisaika ja mikä siitä tekee erikoisen niin se on voimassa 4/2009 vaikka 6 vuoden takuulla koritakuun pitäisi päättyä 12/2008 vai?
                        Siis ovet korvataan, mutta pilareita ei? Parin viikon päästä vien auton Laakkoselle näytille. Onkohan jossain luettavissa tuon koritakuun ehdot? Oma auto kun on Ruotsista tuotu, niin eihän niistä lapuista ota hullukaan selvää.
                        Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

                        Comment

                        • sunnuntaiajelija
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2004
                          • 58
                          • Oulu

                          #42
                          pilarit

                          Originally posted by Olsberg View Post
                          Siis ovet korvataan, mutta pilareita ei? Parin viikon päästä vien auton Laakkoselle näytille. Onkohan jossain luettavissa tuon koritakuun ehdot? Oma auto kun on Ruotsista tuotu, niin eihän niistä lapuista ota hullukaan selvää.
                          Kommentti B-pilareista oli merkkiliikkeen edustajalta ei maahantuojalta. Todennäköisesti eivät ole maininneet niistä maahantuojalle kun ovat takuuasioita selvittäneet. Ilmoita miten sun tapauksessa käy.
                          Audi A3 2.0 FSI

                          ex:
                          E46 316i
                          Jeep Grand Cherokee 4.7L V8
                          E39 520i touring
                          E36 325i
                          E30 316i

                          Comment

                          • sunnuntaiajelija
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2004
                            • 58
                            • Oulu

                            #43
                            Tulos

                            Originally posted by sunnuntaiajelija View Post
                            Itse kävin näyttämässä viime viikolla omaa E46 vm 2002 (rek. 12.2002) merkkiliikkeessä ja kuvasivat konepellin ja molemmat ovet eli paikat joista löytyi ruostetta. B-pilareissakin oli ruostekuplia mutta sanoivat niiden olevan korin ulkopuolisia osia joten koritakuu ei niitä kata. Mitenkähän asia on? tämä oli siis merkkiliikkeen kommentti. Tänään soittivat ja ilmoittivat maahantuojan korjaavan konepellin ja ovet takuuseen. Onko joku saanut nuo B-pilarit takuuseen?

                            Katsoivat muuten huoltokirjan todella tarkasti! Huomasivat vielä huoltokirjassa erikoisen kohdan. Huoltokirjaan oli kirjoitettu erikseen koritakuun päättymisaika ja mikä siitä tekee erikoisen niin se on voimassa 4/2009 vaikka 6 vuoden takuulla koritakuun pitäisi päättyä 12/2008 vai?
                            Auton alkavat ruostevauriot korjattu. Alunperin olivat korjaamassa etuovia ja konepeltiä. Merkkiliikkeestä kertoivat kesken korjauksen, että maahantuoja haluaa korjata myös em. lisäksi takaovet ja takaluukun. Takaluukku maalattiin kokonaan, ovat sisältä ja konepelti alareunasta. Kaikki kuului takuun piiriin.
                            Audi A3 2.0 FSI

                            ex:
                            E46 316i
                            Jeep Grand Cherokee 4.7L V8
                            E39 520i touring
                            E36 325i
                            E30 316i

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17542
                              • Turku

                              #44
                              Originally posted by sunnuntaiajelija View Post
                              Auton alkavat ruostevauriot korjattu. Alunperin olivat korjaamassa etuovia ja konepeltiä. Merkkiliikkeestä kertoivat kesken korjauksen, että maahantuoja haluaa korjata myös em. lisäksi takaovet ja takaluukun. Takaluukku maalattiin kokonaan, ovat sisältä ja konepelti alareunasta. Kaikki kuului takuun piiriin.
                              Korjasivat? Eikös niitä uusittu kokonaan uusilla osilla?
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • jani1632
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 2243
                                • Etelä-pohjanmaa

                                #45
                                Kun näistä taka-akselisto ongelmista niin pirusti pelotellaan E46:sen kohdalla niin onko jollain ko.paikka repsahtanut normaalikäytössä...
                                Meillä kohta 300tkm menty -00 320d touring eikä mitään merkkejä takapään ongelmista...

                                Ovetkin säilyneet,konepellin sisäpuolta lukuun ottamatta,hyvin pientä korroosion alkua->sisäpuolella vahva kotelosuoja.
                                Tallin täytteet:
                                E70 3.0d -09
                                E34 540ia -94
                                E39 520d -00
                                E39 528i M-sport -00
                                E60 520i -04
                                E30 -86
                                E61 520da -09

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎