Originally posted by sunnuntaiajelija
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 vm. 2000 ja ruostuu jo
Collapse
X
-
Tulos
-
-
pilarit
Originally posted by Olsberg View PostSiis ovet korvataan, mutta pilareita ei?Parin viikon päästä vien auton Laakkoselle näytille. Onkohan jossain luettavissa tuon koritakuun ehdot? Oma auto kun on Ruotsista tuotu, niin eihän niistä lapuista ota hullukaan selvää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sunnuntaiajelija View PostItse kävin näyttämässä viime viikolla omaa E46 vm 2002 (rek. 12.2002) merkkiliikkeessä ja kuvasivat konepellin ja molemmat ovet eli paikat joista löytyi ruostetta. B-pilareissakin oli ruostekuplia mutta sanoivat niiden olevan korin ulkopuolisia osia joten koritakuu ei niitä kata. Mitenkähän asia on? tämä oli siis merkkiliikkeen kommentti. Tänään soittivat ja ilmoittivat maahantuojan korjaavan konepellin ja ovet takuuseen. Onko joku saanut nuo B-pilarit takuuseen?
Katsoivat muuten huoltokirjan todella tarkasti! Huomasivat vielä huoltokirjassa erikoisen kohdan. Huoltokirjaan oli kirjoitettu erikseen koritakuun päättymisaika ja mikä siitä tekee erikoisen niin se on voimassa 4/2009 vaikka 6 vuoden takuulla koritakuun pitäisi päättyä 12/2008 vai?Parin viikon päästä vien auton Laakkoselle näytille. Onkohan jossain luettavissa tuon koritakuun ehdot? Oma auto kun on Ruotsista tuotu, niin eihän niistä lapuista ota hullukaan selvää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by softboot View PostEihän tuo oven ruoste niin ihmeellinen olekkaan, muuten kuin ettei muissa ole edes alkuja. Oikeasti en ymmärrä saumamassan tarkoitusta kun melko helposti vain lisää ruosteongelmia ellei ole 101% hyvin tarttunut ja täyttänyt paikkoja ja silti ei pysty pitämään kosteutta pois.
Juu, olen jo hieman hermoillut tuon taka-akselin vuoksi, kun kauhutarinat osui silmiin täällä. Pitäisi uskaltaa/viitsiä nosturille.
Enemmän ihmetyttää tuo hitsaus joka paljastui sisälokarin takaa.
Leave a comment:
-
-
Takuu
Originally posted by Olsberg View PostEilen huomasin, että kuskin puolen B-pilarin kohdalta ikkunan karmin maali kuplii. Tiivisteen alle on päässyt kosteutta ja näköjään ruostuminen on alkanut ja lähtenyt etenemäänkin. Näinköhän tuollainen vika menisi takuun piikkiin, kun sitä on vielä kuitenkin pari vuotta jäljellä?
Katsoivat muuten huoltokirjan todella tarkasti! Huomasivat vielä huoltokirjassa erikoisen kohdan. Huoltokirjaan oli kirjoitettu erikseen koritakuun päättymisaika ja mikä siitä tekee erikoisen niin se on voimassa 4/2009 vaikka 6 vuoden takuulla koritakuun pitäisi päättyä 12/2008 vai?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Olsberg View PostEilen huomasin, että kuskin puolen B-pilarin kohdalta ikkunan karmin maali kuplii. Tiivisteen alle on päässyt kosteutta ja näköjään ruostuminen on alkanut ja lähtenyt etenemäänkin. Näinköhän tuollainen vika menisi takuun piikkiin, kun sitä on vielä kuitenkin pari vuotta jäljellä?
Leave a comment:
-
-
Eilen huomasin, että kuskin puolen B-pilarin kohdalta ikkunan karmin maali kuplii. Tiivisteen alle on päässyt kosteutta ja näköjään ruostuminen on alkanut ja lähtenyt etenemäänkin. Näinköhän tuollainen vika menisi takuun piikkiin, kun sitä on vielä kuitenkin pari vuotta jäljellä?Last edited by Olsberg; 05-02-2008, 18:04.
Leave a comment:
-
-
Itselläkin konepelti molemmista nurkista alkanut maalit nousemaan, tämä johti koko keulan faceliftaukseen
Leave a comment:
-
-
Joo just. Tänään käytin omaa -02 e46:sta kuvattavana merkkiliikkeesä Konepellin munuaisten alta olevasta kohdasta.Lisäksi molemmat etuovet olivat sisäpuolelta kuplilla alanurkista..
Anomus korjauksesta lähtee BMW Suomelle. Ruostetakuu Rekisteröintipäivästä on PÄIVÄLLEEN 6vuotta.
Saas nähdä miten käy
Leave a comment:
-
-
3tkm ajettuna (nyt 116tkm) ostamaani vm.2003 E46:een uusittiin uusittiin keväällä nokkapelti ja korjattiin irroneet liimasaumat kuskinpuoleisista ovista. Viimeviikolla tuli uusi takaluukku(vaihto kesti käsittämättömän viikon)... Autoa on pesty ja pidetty huolta uudesta asti. Valitettavaa tällaiset materiaaliongelmat. Tutut paikat oli korjaamohenkilökunnalle. No ovettomia Masa6:a näytti olevan muutama enemmän
Leave a comment:
-
-
Edit: Oletko saanut oven jo kuntoon? Miten toteutit korjauksen?
Kannattaisiko ruiskuttaa kotelosuojaa oven sisäpuolelle noihin reunoihin, olisiko apua että kuplaa ei nousisi uudelleen, ainakaan nopeasti?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hemi View PostTämä luukkujen reunaongelma vain ei ole suoranaisesti perinteinen ruostumisongelma, vaan tehtaan valmistuksellinen laatuongelma.
Eli näitä pettäneitä liimasaumoja löytyy ihan yhtä hyvin eteläisen Italian autoista kuin Etelä-Suomenkin autoista ja päivastoin.
esim.meillä on x3 Eteläisen Suomen vm.-00 aitoa Suomi BMW:tä, eikä yhdessäkään ole nuppineulan kärjen kokoista pilkkua/ongelmaa yhdessäkään luukunreunassa tai missään muuallakaan. Toisaalta juuri laittelin Eteläisestä Italiasta tuodusta e39 vm.-98 touringista kolmen oven ja kummankin luukun reunat uuteen uskoon kun saumakitit putoilivat ajoviimassa.
Itse ongelmahan syntyy eri pintakäsittelyliemien pesuongelmasta itse valmistusprosessissa. Itse ongelma on VAIN esteettinen ongelma, eikä todellakaan kerro mistään itse korirakenteen pehmenemisestä.
Eli ongelma kulminoituu lähinnä luukkujen pokattuihin puristusliikuntasaumoihin joihin valmistusprosessin huuhteluliemet eivät ole yltäneet/kuivuneet.
Toki peukalonjälkiä ym.rasvajälkiä voi rakenteista jossain vaiheessa alkaa näkymään, mutta mistään "pehmenemisestä ei todellakaan voi puhua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by V-Power View PostSepä siinä onkin,ettei se välttämättä päällepäin näykkään.Lapista kun noot kotosin niin sielä ne autot käsitykseni mukaan on huomattavasti paremmassa kondiksessa kun ei sitä suolaa kylvetä,ainakaan niin saatanasti kun täällä etelä-suomessa,.
Eli näitä pettäneitä liimasaumoja löytyy ihan yhtä hyvin eteläisen Italian autoista kuin Etelä-Suomenkin autoista ja päivastoin.
esim.meillä on x3 Eteläisen Suomen vm.-00 aitoa Suomi BMW:tä, eikä yhdessäkään ole nuppineulan kärjen kokoista pilkkua/ongelmaa yhdessäkään luukunreunassa tai missään muuallakaan. Toisaalta juuri laittelin Eteläisestä Italiasta tuodusta e39 vm.-98 touringista kolmen oven ja kummankin luukun reunat uuteen uskoon kun saumakitit putoilivat ajoviimassa.
Itse ongelmahan syntyy eri pintakäsittelyliemien pesuongelmasta itse valmistusprosessissa. Itse ongelma on VAIN esteettinen ongelma, eikä todellakaan kerro mistään itse korirakenteen pehmenemisestä.
Eli ongelma kulminoituu lähinnä luukkujen pokattuihin puristusliikuntasaumoihin joihin valmistusprosessin huuhteluliemet eivät ole yltäneet/kuivuneet.
Toki peukalonjälkiä ym.rasvajälkiä voi rakenteista jossain vaiheessa alkaa näkymään, mutta mistään "pehmenemisestä ei todellakaan voi puhua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuumas View PostHurjan kuulosta tekstiä.
Onneksi omassa ei näy mitään kuplia / ruostetta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fastandfurious View PostHurjan näköinen!!Näitä sillon tällön syystä tai toisesta saattaa tulla. Kaverilla on Audi, joka on -04 vuosimallia. Siinä on repsikan ovessa alhaalla kanssa ruostetta siis sisäpuolella! Nyt odottelee sietten maahantuojan päätöstä korvaamisesta 12-vuoden koritakuuseen.
Kolme viikkoa ovat jo miettineet. Luulin itsekin, että Audilla olis homma hanskassa parhaiten tässä asiassa. Sellanen maine sillä ainakin on.:think
Edit: Oletko saanut oven jo kuntoon? Miten toteutit korjauksen?
Leave a comment:
-
Leave a comment: