Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 vm. 2000 ja ruostuu jo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sunnuntaiajelija
    replied
    Tulos

    Originally posted by sunnuntaiajelija View Post
    Itse kävin näyttämässä viime viikolla omaa E46 vm 2002 (rek. 12.2002) merkkiliikkeessä ja kuvasivat konepellin ja molemmat ovet eli paikat joista löytyi ruostetta. B-pilareissakin oli ruostekuplia mutta sanoivat niiden olevan korin ulkopuolisia osia joten koritakuu ei niitä kata. Mitenkähän asia on? tämä oli siis merkkiliikkeen kommentti. Tänään soittivat ja ilmoittivat maahantuojan korjaavan konepellin ja ovet takuuseen. Onko joku saanut nuo B-pilarit takuuseen?

    Katsoivat muuten huoltokirjan todella tarkasti! Huomasivat vielä huoltokirjassa erikoisen kohdan. Huoltokirjaan oli kirjoitettu erikseen koritakuun päättymisaika ja mikä siitä tekee erikoisen niin se on voimassa 4/2009 vaikka 6 vuoden takuulla koritakuun pitäisi päättyä 12/2008 vai?
    Auton alkavat ruostevauriot korjattu. Alunperin olivat korjaamassa etuovia ja konepeltiä. Merkkiliikkeestä kertoivat kesken korjauksen, että maahantuoja haluaa korjata myös em. lisäksi takaovet ja takaluukun. Takaluukku maalattiin kokonaan, ovat sisältä ja konepelti alareunasta. Kaikki kuului takuun piiriin.

    Leave a comment:


  • sunnuntaiajelija
    replied
    pilarit

    Originally posted by Olsberg View Post
    Siis ovet korvataan, mutta pilareita ei? Parin viikon päästä vien auton Laakkoselle näytille. Onkohan jossain luettavissa tuon koritakuun ehdot? Oma auto kun on Ruotsista tuotu, niin eihän niistä lapuista ota hullukaan selvää.
    Kommentti B-pilareista oli merkkiliikkeen edustajalta ei maahantuojalta. Todennäköisesti eivät ole maininneet niistä maahantuojalle kun ovat takuuasioita selvittäneet. Ilmoita miten sun tapauksessa käy.

    Leave a comment:


  • Olsberg
    replied
    Originally posted by sunnuntaiajelija View Post
    Itse kävin näyttämässä viime viikolla omaa E46 vm 2002 (rek. 12.2002) merkkiliikkeessä ja kuvasivat konepellin ja molemmat ovet eli paikat joista löytyi ruostetta. B-pilareissakin oli ruostekuplia mutta sanoivat niiden olevan korin ulkopuolisia osia joten koritakuu ei niitä kata. Mitenkähän asia on? tämä oli siis merkkiliikkeen kommentti. Tänään soittivat ja ilmoittivat maahantuojan korjaavan konepellin ja ovet takuuseen. Onko joku saanut nuo B-pilarit takuuseen?

    Katsoivat muuten huoltokirjan todella tarkasti! Huomasivat vielä huoltokirjassa erikoisen kohdan. Huoltokirjaan oli kirjoitettu erikseen koritakuun päättymisaika ja mikä siitä tekee erikoisen niin se on voimassa 4/2009 vaikka 6 vuoden takuulla koritakuun pitäisi päättyä 12/2008 vai?
    Siis ovet korvataan, mutta pilareita ei? Parin viikon päästä vien auton Laakkoselle näytille. Onkohan jossain luettavissa tuon koritakuun ehdot? Oma auto kun on Ruotsista tuotu, niin eihän niistä lapuista ota hullukaan selvää.

    Leave a comment:


  • Kaide
    replied
    Originally posted by softboot View Post
    Eihän tuo oven ruoste niin ihmeellinen olekkaan, muuten kuin ettei muissa ole edes alkuja. Oikeasti en ymmärrä saumamassan tarkoitusta kun melko helposti vain lisää ruosteongelmia ellei ole 101% hyvin tarttunut ja täyttänyt paikkoja ja silti ei pysty pitämään kosteutta pois.
    Juu, olen jo hieman hermoillut tuon taka-akselin vuoksi, kun kauhutarinat osui silmiin täällä. Pitäisi uskaltaa/viitsiä nosturille.
    Enemmän ihmetyttää tuo hitsaus joka paljastui sisälokarin takaa.
    kolarikorjattu huonosti..

    Leave a comment:


  • sunnuntaiajelija
    replied
    Takuu

    Originally posted by Olsberg View Post
    Eilen huomasin, että kuskin puolen B-pilarin kohdalta ikkunan karmin maali kuplii. Tiivisteen alle on päässyt kosteutta ja näköjään ruostuminen on alkanut ja lähtenyt etenemäänkin. Näinköhän tuollainen vika menisi takuun piikkiin, kun sitä on vielä kuitenkin pari vuotta jäljellä?
    Itse kävin näyttämässä viime viikolla omaa E46 vm 2002 (rek. 12.2002) merkkiliikkeessä ja kuvasivat konepellin ja molemmat ovet eli paikat joista löytyi ruostetta. B-pilareissakin oli ruostekuplia mutta sanoivat niiden olevan korin ulkopuolisia osia joten koritakuu ei niitä kata. Mitenkähän asia on? tämä oli siis merkkiliikkeen kommentti. Tänään soittivat ja ilmoittivat maahantuojan korjaavan konepellin ja ovet takuuseen. Onko joku saanut nuo B-pilarit takuuseen?

    Katsoivat muuten huoltokirjan todella tarkasti! Huomasivat vielä huoltokirjassa erikoisen kohdan. Huoltokirjaan oli kirjoitettu erikseen koritakuun päättymisaika ja mikä siitä tekee erikoisen niin se on voimassa 4/2009 vaikka 6 vuoden takuulla koritakuun pitäisi päättyä 12/2008 vai?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Olsberg View Post
    Eilen huomasin, että kuskin puolen B-pilarin kohdalta ikkunan karmin maali kuplii. Tiivisteen alle on päässyt kosteutta ja näköjään ruostuminen on alkanut ja lähtenyt etenemäänkin. Näinköhän tuollainen vika menisi takuun piikkiin, kun sitä on vielä kuitenkin pari vuotta jäljellä?
    No eiköhän menee takuuseen! Laakkoselle vaan!

    Leave a comment:


  • Olsberg
    replied
    Eilen huomasin, että kuskin puolen B-pilarin kohdalta ikkunan karmin maali kuplii. Tiivisteen alle on päässyt kosteutta ja näköjään ruostuminen on alkanut ja lähtenyt etenemäänkin. Näinköhän tuollainen vika menisi takuun piikkiin, kun sitä on vielä kuitenkin pari vuotta jäljellä?
    Last edited by Olsberg; 05-02-2008, 18:04.

    Leave a comment:


  • Tomppa123
    replied
    Itselläkin konepelti molemmista nurkista alkanut maalit nousemaan, tämä johti koko keulan faceliftaukseen

    Leave a comment:


  • Sampza
    replied
    Joo just. Tänään käytin omaa -02 e46:sta kuvattavana merkkiliikkeesä Konepellin munuaisten alta olevasta kohdasta.Lisäksi molemmat etuovet olivat sisäpuolelta kuplilla alanurkista..

    Anomus korjauksesta lähtee BMW Suomelle. Ruostetakuu Rekisteröintipäivästä on PÄIVÄLLEEN 6vuotta.

    Saas nähdä miten käy

    Leave a comment:


  • Ikuinen aloittelija
    replied
    3tkm ajettuna (nyt 116tkm) ostamaani vm.2003 E46:een uusittiin uusittiin keväällä nokkapelti ja korjattiin irroneet liimasaumat kuskinpuoleisista ovista. Viimeviikolla tuli uusi takaluukku(vaihto kesti käsittämättömän viikon)... Autoa on pesty ja pidetty huolta uudesta asti. Valitettavaa tällaiset materiaaliongelmat. Tutut paikat oli korjaamohenkilökunnalle. No ovettomia Masa6:a näytti olevan muutama enemmän

    Leave a comment:


  • softboot
    replied
    Edit: Oletko saanut oven jo kuntoon? Miten toteutit korjauksen?
    Juu korjattu on. Jätin homman maalarin hoidettavaksi, mitä nyt itse purin ovesta kaiken irtilähtevän, rapsuttelin irtomaalit pois ja ovi takaluukussa maalarille. Oli kukkaa kahvan alla ja ikkunalistan allakin, sai nekin pois. Maalasi samalla etulokarin (muutamia naarmuja tiellä päälle hyökänneestä kattohuopapalasta) ja takaoven (kiveniskemä). Toivottavasti putsasi ruosteet mahdollisimman hyvin että kestäisi.
    Kannattaisiko ruiskuttaa kotelosuojaa oven sisäpuolelle noihin reunoihin, olisiko apua että kuplaa ei nousisi uudelleen, ainakaan nopeasti?

    Leave a comment:


  • V-Power
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Tämä luukkujen reunaongelma vain ei ole suoranaisesti perinteinen ruostumisongelma, vaan tehtaan valmistuksellinen laatuongelma.
    Eli näitä pettäneitä liimasaumoja löytyy ihan yhtä hyvin eteläisen Italian autoista kuin Etelä-Suomenkin autoista ja päivastoin.
    esim.meillä on x3 Eteläisen Suomen vm.-00 aitoa Suomi BMW:tä, eikä yhdessäkään ole nuppineulan kärjen kokoista pilkkua/ongelmaa yhdessäkään luukunreunassa tai missään muuallakaan. Toisaalta juuri laittelin Eteläisestä Italiasta tuodusta e39 vm.-98 touringista kolmen oven ja kummankin luukun reunat uuteen uskoon kun saumakitit putoilivat ajoviimassa.
    Itse ongelmahan syntyy eri pintakäsittelyliemien pesuongelmasta itse valmistusprosessissa. Itse ongelma on VAIN esteettinen ongelma, eikä todellakaan kerro mistään itse korirakenteen pehmenemisestä.
    Eli ongelma kulminoituu lähinnä luukkujen pokattuihin puristusliikuntasaumoihin joihin valmistusprosessin huuhteluliemet eivät ole yltäneet/kuivuneet.
    Toki peukalonjälkiä ym.rasvajälkiä voi rakenteista jossain vaiheessa alkaa näkymään, mutta mistään "pehmenemisestä ei todellakaan voi puhua.
    No juurikin nämä ovien saumakittien kohdat ovat olleet varsinainen murheen kryyni omistamissani bemuissa.just laittelin itsekkin e39 98 touringista kahden oven ruoste kohdat kuntoon.Tuolla liimasauman alla se ruoste pesii melko näkymättömänä ja usein tulee huomatuksi vasta kun se liimasauma korkkaa ylös.En olekkaan huomannut mitään pehmenemisiä itse korissa vaan juurikin noiden liimasaumojen alla!

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by V-Power View Post
    Sepä siinä onkin,ettei se välttämättä päällepäin näykkään.Lapista kun noot kotosin niin sielä ne autot käsitykseni mukaan on huomattavasti paremmassa kondiksessa kun ei sitä suolaa kylvetä,ainakaan niin saatanasti kun täällä etelä-suomessa,.
    Tämä luukkujen reunaongelma vain ei ole suoranaisesti perinteinen ruostumisongelma, vaan tehtaan valmistuksellinen laatuongelma.
    Eli näitä pettäneitä liimasaumoja löytyy ihan yhtä hyvin eteläisen Italian autoista kuin Etelä-Suomenkin autoista ja päivastoin.
    esim.meillä on x3 Eteläisen Suomen vm.-00 aitoa Suomi BMW:tä, eikä yhdessäkään ole nuppineulan kärjen kokoista pilkkua/ongelmaa yhdessäkään luukunreunassa tai missään muuallakaan. Toisaalta juuri laittelin Eteläisestä Italiasta tuodusta e39 vm.-98 touringista kolmen oven ja kummankin luukun reunat uuteen uskoon kun saumakitit putoilivat ajoviimassa.
    Itse ongelmahan syntyy eri pintakäsittelyliemien pesuongelmasta itse valmistusprosessissa. Itse ongelma on VAIN esteettinen ongelma, eikä todellakaan kerro mistään itse korirakenteen pehmenemisestä.
    Eli ongelma kulminoituu lähinnä luukkujen pokattuihin puristusliikuntasaumoihin joihin valmistusprosessin huuhteluliemet eivät ole yltäneet/kuivuneet.
    Toki peukalonjälkiä ym.rasvajälkiä voi rakenteista jossain vaiheessa alkaa näkymään, mutta mistään "pehmenemisestä ei todellakaan voi puhua.

    Leave a comment:


  • V-Power
    replied
    Originally posted by tuumas View Post
    Hurjan kuulosta tekstiä.
    Onneksi omassa ei näy mitään kuplia / ruostetta.
    Sepä siinä onkin,ettei se välttämättä päällepäin näykkään.Lapista kun noot kotosin niin sielä ne autot käsitykseni mukaan on huomattavasti paremmassa kondiksessa kun ei sitä suolaa kylvetä,ainakaan niin saatanasti kun täällä etelä-suomessa,.

    Leave a comment:


  • fastandfurious
    replied
    Originally posted by fastandfurious View Post
    Hurjan näköinen!! Näitä sillon tällön syystä tai toisesta saattaa tulla. Kaverilla on Audi, joka on -04 vuosimallia. Siinä on repsikan ovessa alhaalla kanssa ruostetta siis sisäpuolella! Nyt odottelee sietten maahantuojan päätöstä korvaamisesta 12-vuoden koritakuuseen. Kolme viikkoa ovat jo miettineet. Luulin itsekin, että Audilla olis homma hanskassa parhaiten tässä asiassa. Sellanen maine sillä ainakin on.:think

    Edit: Oletko saanut oven jo kuntoon? Miten toteutit korjauksen?
    Lisättäköön tähän, että kuulemma VAG-konserni ei ihan niin helpolla anna uusia luukkuja kun esim. Bmw?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎