Mun -00 E39 lahoaa vain peräkontin kannesta lukkopesän ympäriltä. Tästäkään en voi syyttää BMW:tä koska vaikuttaisi että tuo koko kansi on joskus maalattu.
Pitäisköhän jaksaa tutkia noita ovien alareunoja tarkemmin joskus, jos uskaltaa....
ei kannata tutkia, tulee vain paha mieli, ne on aika varmasti liimasauman alta jo ruostees, ei vaan ole tullut kevään kukat vielä näkyviin piilostaan
Mun -00 E39 lahoaa vain peräkontin kannesta lukkopesän ympäriltä. Tästäkään en voi syyttää BMW:tä koska vaikuttaisi että tuo koko kansi on joskus maalattu.
Hurjan näköinen!! Näitä sillon tällön syystä tai toisesta saattaa tulla. Kaverilla on Audi, joka on -04 vuosimallia. Siinä on repsikan ovessa alhaalla kanssa ruostetta siis sisäpuolella! Nyt odottelee sietten maahantuojan päätöstä korvaamisesta 12-vuoden koritakuuseen. Kolme viikkoa ovat jo miettineet. Luulin itsekin, että Audilla olis homma hanskassa parhaiten tässä asiassa. Sellanen maine sillä ainakin on.:think
Edit: Oletko saanut oven jo kuntoon? Miten toteutit korjauksen?
Sinänsä ihan mielenkiintoista, kun käyttiksenä on 1992 mallinen japsi, eikä ole läheskään tuon mittakaavan ruosteongelmaa missään. Noista kun sanotaan, että pellit ei kestä...
Jeps, näinhän se menee. Saa nährä sitten vuonna 2017, mitenkä vm. 2002
Avensikset ym. ruostuu. Jostain syystä perseessä kutisee, että voi olla hieman eri meininki.
Omaan touringiin vaihdettiin viime kesänä kuskin ovi koritakuuseen, etureunasta sisäpuolelta oli 10cm matkalta ruosteessa. Muista ovista ei ruostetta löytynyt. Konepelti ja takaluukku vaihdettiin samalla...
No nääkin jutut ovat aikalailla yksilöllisiä ja autokohtaisia. Jotkut hoitavat autojaan ja jotkut taas vaan ajaa niillä ja käyttää tasaseen pesurissa, eikä puhdista/kuivaa sitten mitenkään. Nykyisessä, niinkun jo mainitsin, ei ole merkkiäkään mistään ongelmista. Myöskään -91 e36 oli 14 vuoden ikäisenä täysin ruosteeton niistä paikoista mihin silmällä näki ja osasi kurkkia ilman osien purkamista. Kun taas -97 e39 ja se aiemmin mainitsemani e46 olivat vähän heikommassa kunnossa. 523i paikoin pahassakin kunnossa. Kieltämättä antaa huonon vaikutelman "laadusta" mistä bemarien kohdalla puhutaan...
Sinänsä ihan mielenkiintoista, kun käyttiksenä on 1992 mallinen japsi, eikä ole läheskään tuon mittakaavan ruosteongelmaa missään. Noista kun sanotaan, että pellit ei kestä...
Ei mitään omakohtaista kokemusta mutta kaverilla oli tossa käyttiksenä semmonen vm92 lancer ajettu yli 300tkm.. joissain kohtiin pinta ruostetta mutta ei kuitenkaan mitään vakavaa. Pohja ruosteeton mutta näkyvissä pinnoissa jotain pientä. Ei kuitenkaan mitään reikiä tms.
Auto on suomalainen mutta ollut jossain vaiheessa myös saksanmaalla huoltokirjan mukaan.
Olisin saanu ehkä nippanappa takuuseen-jos olisin ostaessa tajunnut/huomannut oven kuplat. Näin se menee.
Ja sitten jos se saakutin taka-akseli repeilee niin voi olla merkin vaihto edessä, vakavassa harkinnassa ainakin. Hinta ja laatu ei taida kohdata siinä vaiheessa.
Hitsaus on siinä ruostekohdassa eikä autoa ole muuten massattu kuin tuosta hitsauskohdasta. Pitäisi katsoa apparin puolelta mitä sieltä löytyy kunhan saa auton maalarilta takas.
Itse tässä 00-02 vuosimallin pikkubemuja katastelleena seuraavaksi autoksi, muutamassa vaihdettu jossain vaiheessa takaluukkua ym. ja kuulemma mennyt kyselemättä takuun piikkiin kunhan ollut ikää maksimissaan 6v. Ja onneksi ei sitä Mersumiehille tehtyä kiusaa että ehtona on onko merkkihuollettu yms. kun näissä mm. väyrysmallin Mersuissa ovia/luukkuja vaihdettu.
Mersumiesten kauhutarinoita tullut luettua mese.fi ja mersuforumilta Onneksi ei yleinen tapa kysellä mistä ostettu/tuotiauto/missä huollettu ja saako edes näin edes menetellä?
Yksi yllättävä saman kittausvian omaava voi olla mm. "97 Toyota Carina joissa tosi tosi harvoissa onneksi tuota vikaa.
Kaikillahan tuota ei ilmene mutta koskeeko tuo ns. kittausvika vain 300-sarjaa vai isommissakin ilmaantunut samaa?
Sinänsä ihan mielenkiintoista, kun käyttiksenä on 1992 mallinen japsi, eikä ole läheskään tuon mittakaavan ruosteongelmaa missään. Noista kun sanotaan, että pellit ei kestä...
Gulp. Tällaisiako nämä Bemarit on? Omaan E39:iin on edellisen omistajan mukaan kuulemma vaihdettu konepelti, kuskin ovi ja takaluukku juurikin korroosiotakuun piikkiin. Nyt ei näy kuplia missään muualla kuin takaluukun alareunassa yksi nuppineulan pään kokoinen piste... ei tainnut olla järkevää siirtyä Audista Bemariin..?
Leave a comment: