Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 vm. 2000 ja ruostuu jo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hemi
    replied
    Originally posted by tero_v View Post
    ei kannata tutkia, tulee vain paha mieli, ne on aika varmasti liimasauman alta jo ruostees, ei vaan ole tullut kevään kukat vielä näkyviin piilostaan
    Tämä ongelma todellakin koskettaa vain hyvin pientä osaa e39:jä, eikä suinkaan ongelman äänekkäästä luonteesta huolimatta ole mikään
    vakio-ongelma.

    Leave a comment:


  • tero_v
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Mun -00 E39 lahoaa vain peräkontin kannesta lukkopesän ympäriltä. Tästäkään en voi syyttää BMW:tä koska vaikuttaisi että tuo koko kansi on joskus maalattu.



    Pitäisköhän jaksaa tutkia noita ovien alareunoja tarkemmin joskus, jos uskaltaa....
    ei kannata tutkia, tulee vain paha mieli, ne on aika varmasti liimasauman alta jo ruostees, ei vaan ole tullut kevään kukat vielä näkyviin piilostaan

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Mun -00 E39 lahoaa vain peräkontin kannesta lukkopesän ympäriltä. Tästäkään en voi syyttää BMW:tä koska vaikuttaisi että tuo koko kansi on joskus maalattu.

    Originally posted by jms-btcf View Post
    E39 -99, kuskinoven taka-alakulma ja takaluukun alareuna, muuten ei mitään.
    Originally posted by Clavurion View Post
    Kyllä näitä luukkujen saumaongelmia on myös E39:ssä.
    Pitäisköhän jaksaa tutkia noita ovien alareunoja tarkemmin joskus, jos uskaltaa....

    Leave a comment:


  • fastandfurious
    replied
    Hurjan näköinen!! Näitä sillon tällön syystä tai toisesta saattaa tulla. Kaverilla on Audi, joka on -04 vuosimallia. Siinä on repsikan ovessa alhaalla kanssa ruostetta siis sisäpuolella! Nyt odottelee sietten maahantuojan päätöstä korvaamisesta 12-vuoden koritakuuseen. Kolme viikkoa ovat jo miettineet. Luulin itsekin, että Audilla olis homma hanskassa parhaiten tässä asiassa. Sellanen maine sillä ainakin on.:think

    Edit: Oletko saanut oven jo kuntoon? Miten toteutit korjauksen?

    Leave a comment:


  • tero_v
    replied
    tuo mun -92 318is:kin on vähemmän ruosteessa, ku topicin aloittajan e46. kymmenen vuoden päästä autot lahoaa varmaan jo vuodessa:think

    Leave a comment:


  • Oratow
    replied
    Originally posted by Tenox View Post
    Sinänsä ihan mielenkiintoista, kun käyttiksenä on 1992 mallinen japsi, eikä ole läheskään tuon mittakaavan ruosteongelmaa missään. Noista kun sanotaan, että pellit ei kestä...
    Jeps, näinhän se menee. Saa nährä sitten vuonna 2017, mitenkä vm. 2002
    Avensikset ym. ruostuu. Jostain syystä perseessä kutisee, että voi olla hieman eri meininki.

    Leave a comment:


  • tuumas
    replied
    Hurjan kuulosta tekstiä.
    Onneksi omassa ei näy mitään kuplia / ruostetta.

    Leave a comment:


  • eki_boomer
    replied
    Omaan touringiin vaihdettiin viime kesänä kuskin ovi koritakuuseen, etureunasta sisäpuolelta oli 10cm matkalta ruosteessa. Muista ovista ei ruostetta löytynyt. Konepelti ja takaluukku vaihdettiin samalla...

    Leave a comment:


  • Spoosh
    replied
    No nääkin jutut ovat aikalailla yksilöllisiä ja autokohtaisia. Jotkut hoitavat autojaan ja jotkut taas vaan ajaa niillä ja käyttää tasaseen pesurissa, eikä puhdista/kuivaa sitten mitenkään. Nykyisessä, niinkun jo mainitsin, ei ole merkkiäkään mistään ongelmista. Myöskään -91 e36 oli 14 vuoden ikäisenä täysin ruosteeton niistä paikoista mihin silmällä näki ja osasi kurkkia ilman osien purkamista. Kun taas -97 e39 ja se aiemmin mainitsemani e46 olivat vähän heikommassa kunnossa. 523i paikoin pahassakin kunnossa. Kieltämättä antaa huonon vaikutelman "laadusta" mistä bemarien kohdalla puhutaan...

    Leave a comment:


  • Kouris
    replied
    Originally posted by Tenox View Post
    Sinänsä ihan mielenkiintoista, kun käyttiksenä on 1992 mallinen japsi, eikä ole läheskään tuon mittakaavan ruosteongelmaa missään. Noista kun sanotaan, että pellit ei kestä...
    Ei mitään omakohtaista kokemusta mutta kaverilla oli tossa käyttiksenä semmonen vm92 lancer ajettu yli 300tkm.. joissain kohtiin pinta ruostetta mutta ei kuitenkaan mitään vakavaa. Pohja ruosteeton mutta näkyvissä pinnoissa jotain pientä. Ei kuitenkaan mitään reikiä tms.

    Leave a comment:


  • softboot
    replied
    Auto on suomalainen mutta ollut jossain vaiheessa myös saksanmaalla huoltokirjan mukaan.
    Olisin saanu ehkä nippanappa takuuseen-jos olisin ostaessa tajunnut/huomannut oven kuplat. Näin se menee.
    Ja sitten jos se saakutin taka-akseli repeilee niin voi olla merkin vaihto edessä, vakavassa harkinnassa ainakin. Hinta ja laatu ei taida kohdata siinä vaiheessa.
    Hitsaus on siinä ruostekohdassa eikä autoa ole muuten massattu kuin tuosta hitsauskohdasta. Pitäisi katsoa apparin puolelta mitä sieltä löytyy kunhan saa auton maalarilta takas.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by tonkain View Post
    Kaikillahan tuota ei ilmene mutta koskeeko tuo ns. kittausvika vain 300-sarjaa vai isommissakin ilmaantunut samaa?
    Kyllä näitä luukkujen saumaongelmia on myös E39:ssä.

    Leave a comment:


  • tonkain
    replied
    Itse tässä 00-02 vuosimallin pikkubemuja katastelleena seuraavaksi autoksi, muutamassa vaihdettu jossain vaiheessa takaluukkua ym. ja kuulemma mennyt kyselemättä takuun piikkiin kunhan ollut ikää maksimissaan 6v. Ja onneksi ei sitä Mersumiehille tehtyä kiusaa että ehtona on onko merkkihuollettu yms. kun näissä mm. väyrysmallin Mersuissa ovia/luukkuja vaihdettu.

    Mersumiesten kauhutarinoita tullut luettua mese.fi ja mersuforumilta Onneksi ei yleinen tapa kysellä mistä ostettu/tuotiauto/missä huollettu ja saako edes näin edes menetellä?

    Yksi yllättävä saman kittausvian omaava voi olla mm. "97 Toyota Carina joissa tosi tosi harvoissa onneksi tuota vikaa.

    Kaikillahan tuota ei ilmene mutta koskeeko tuo ns. kittausvika vain 300-sarjaa vai isommissakin ilmaantunut samaa?

    Leave a comment:


  • Tenox
    replied
    Sinänsä ihan mielenkiintoista, kun käyttiksenä on 1992 mallinen japsi, eikä ole läheskään tuon mittakaavan ruosteongelmaa missään. Noista kun sanotaan, että pellit ei kestä...

    Leave a comment:


  • Thuppu
    replied
    Gulp. Tällaisiako nämä Bemarit on? Omaan E39:iin on edellisen omistajan mukaan kuulemma vaihdettu konepelti, kuskin ovi ja takaluukku juurikin korroosiotakuun piikkiin. Nyt ei näy kuplia missään muualla kuin takaluukun alareunassa yksi nuppineulan pään kokoinen piste... ei tainnut olla järkevää siirtyä Audista Bemariin..?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎